Og³oszenie z dnia 2023-02-22
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00133175/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-13
- 2023/BZP 00227967/01 - Wynik z dnia 2023-05-23
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja Szko³y Podstawowej w Starym Luboszu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Ko¶cian
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050586
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: M³yñska 15
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ko¶cian
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-000
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agnieszkamackowiak@gminakoscian.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.gminakoscian.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja Szko³y Podstawowej w Starym Luboszu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0a54e7f7-b2b3-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00106275
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00025230/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Termomodernizacja Szko³y Podstawowej w Starym Luboszu
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedsiêwziêcia dofinansowane jest ze ¶rodków Unii Europejskiej w ramach: Osi Priorytetowej 3 „Energia” Dzia³ania 3.2.. „Poprawa efektywno¶ci energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym” Poddzia³ania 3.2.1. „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków u¿yteczno¶ci publicznej” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gminakoscian3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakoscian
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Informacje o sposobie porozumiewania siê zamawiaj±cego z wykonawcami oraz przekazywania o¶wiadczeñ lub dokumentów
1) Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakoscian
3) Komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w zakresie:
- przesy³ania Zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia/poprawienia/uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dot. tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych;
- przes³ania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy - Prawo zamówieñ publicznych;
- przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ Wykonawcy;
- przesy³ania odwo³ania/inne odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
4) Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5) Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
6) Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
7) (...)
Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków pozosta³a czê¶æ informacji : Rozdzia³ XIII i XIV oraz Rozdzia³ XII pkt. 4 SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119, str. 1 ze zm. – dalej „RODO”) zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem danych osobowych jest Gmina Ko¶cian reprezentowana przez Wójta,
e-mail: sekretariat@gminakoscian.pl tel. 65 512 10 01. Z Inspektorem Ochrony Danych mo¿na skontaktowaæ siê na adres e-mail: iod@comp-net.pl
2. Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do up³ywu terminu do ich wniesienia.
4. Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêciem, jak równie¿, po wybraniu Wykonawcy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
5. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym dokumentacja postêpowania zostanie udostêpniona w oparciu o art. 18 – 19 oraz 74 – 76 PZP, , - przepisy ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 ze zm. ), - przepisy w³a¶ciwe dla instytucji kontrolnych wobec zamawiaj±cego.
6. Dane osobowe bêd± przechowywane przez okres obowi±zywania umowy a nastêpnie przez 5 lat, albo 10 lat w przypadku zamówieñ wspó³finansowanych ze ¶rodków UE, pocz±wszy od 1 stycznia roku kalendarzowego nastêpuj±cego po zakoñczeniu okresu obowi±zywania umowy, chyba ¿e niezbêdny bêdzie d³u¿szy okres przetwarzania, np. z uwagi na obowi±zki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeñ lub inny obowi±zek wymagany przez przepisy prawa powszechnie obowi±zuj±cego. Okresy te dotycz± równie¿ Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty i nie zosta³y one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy)
.
7. (skre¶lony)
8. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania
o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane podmiotom przetwarzaj±cym dane
w imieniu administratora danych osobowych np. podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe, firmom zapewniaj±cym niszczenie materia³ów itp.
9. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym równie¿ w formie profilowania.
10. Osoba, której dotycz± pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostêpu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
3) (...) ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków pozosta³a czê¶æ patrz. Rozdzia³ II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osobie, której dane osobowe zosta³y pozyskane przez Zamawiaj±cego w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przys³uguje:
1) prawo do usuniêcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) okre¶lone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, ¿e podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Osoba, której dotycz± pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostêpu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
3) do ¿±dania od Zamawiaj±cego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku uznania, i¿ przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.03.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Starym Luboszu. Obiekt sk³ada siê z budynku klasowego (segment „A”), ³±cznika z zapleczem sportowym (segment „B”) oraz sali gimnastycznej (segment „C”). £±czna kubatura segmentów A i B, które podlegaj± termomodernizacji wynosi 3670,0 m3, w segmencie C przewidziano wy³±cznie monta¿ nagrzewnic.
1/ Czê¶æ 1 obejmuje roboty bran¿y budowlanej (wewnêtrzne i zewnêtrzne) oraz bran¿y sanitarnej polegaj±ce na: termomodernizacji ¶cian fundamentowych i coko³u, ¶cian zewnêtrznych, dachu, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, robotach remontowych zewnêtrznych, remoncie pomieszczeñ higieniczno - sanitarnych i kot³owni, robotach odtworzeniowych wewnêtrznych, remoncie instalacji c.o. i kot³owni wraz z modernizacj± instalacji c.w.u., modernizacji instalacji wodoci±gowej i hydrantowej, kanalizacji sanitarnej.
Szczegó³owy zakres prac do wykonania w Czê¶ci 1:
• Wykonanie wzmocnieñ istniej±cych spoin ¶cian fundamentowych;
• Wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej ¶cian fundamentowych;
• Monta¿ systemowych do¶wietlaczy piwnicznych po rozbiórce istniej±cych;
• Rozbiórka komina murowanego i zast±pienie go systemowym kominem;
• Zamurowanie otworów wentylacyjnych zewnêtrznych stropodachu;
• Czyszczenie i udro¿nienie kominów wentylacyjnych oraz wymiana rurowych wywiewek;
• Docieplenie w strefie coko³u i ¶cian fundamentowych styropianem XPS o gr. 14cm wraz z po³o¿eniem tynku mineralnego i malowaniem;
• Docieplenie w strefie ¶cian przyziemia i piêtra styropianem EPS grafitowym o gr. 16cm wraz z po³o¿eniem tynku silikatowego i malowaniem;
• Docieplenie stropodachu jako niewentylowanego styropianem EPS gr. 20 cm;
• Docieplenie attyk, kominów wentylacyjnych murowanych;
• Wykonanie hydroizolacji i paroizolacji dachów jako niewentylowanych;
• Wymiana poszycia na p³yty PIR gr. 16cm;
• Wymiana i wykonanie nowych obróbek blacharskich oraz opierzeñ kominów;
• Wymiana i wykonanie nowych rynien i rur spustowych wraz z pod³±czeniem do istniej±cej zewnêtrznej instalacji kanalizacji deszcz.;
• Wymiana okien na nowe z PVC, z nawiewnikami;
• Wymiana drzwi na nowe z PVC;
• Demonta¿ krat stalowych;
• Wymiana parapetów zewnêtrznych na nowe;
• Wykonanie opaski ¿wirowej wokó³ czê¶ci budynku oraz odtworzenie chodników w wyniku ods³oniêcia ¶cian fundamentowych;
• Monta¿ stalowych drabin zewnêtrznych z koszem;
• Monta¿ liter przestrzennych z nazw± szko³y na elewacji;
• Demonta¿ istniej±cej i wykonanie nowej zabezpieczaj±cej barierki;
• Remont schodów zewnêtrznych przed wej¶ciem g³ównym i zej¶ciem do piwnicy;
• Wykonanie nowej attyki i warstw dachu nad wej¶ciem g³ównym;
• Demonta¿ istniej±cych i monta¿ nowych daszków nadwej¶ciowych;
• Demonta¿ istniej±cej konstrukcji zadaszenia przed wej¶ciem tylnym i wykonanie nowego zadaszenia;
• Zastosowanie zbrojenia zszywaj±cego prêtami spiralnymi;
• Wykonanie sufitów podwieszanych modu³owych kasetonowych;
• Remont wybranych pomieszczeñ higieniczno-sanitarnych;
• Remont instalacji c.o. i kot³owni (budowa nowej instalacji grzewczej z rurami izolowanymi, nowymi grzejnikami p³ytowymi, i g³owicami termostatycznymi, modernizacja instalacji kot³owni i wymiana starych kot³ów gazowych na nowe);
• Modernizacja instalacji ciep³ej wody u¿ytkowej;
• Monta¿ nagrzewnic w sali gimnastycznej;
• Modernizacja instalacji zimnej wody u¿ytkowej.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45261320-3 - K³adzenie rynien
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45442100-8 - Roboty malarskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45232460-4 - Roboty sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kot³ów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przed³u¿enie okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady na wykonane Roboty
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Starym Luboszu. Obiekt sk³ada siê z budynku klasowego (segment „A”), ³±cznika z zapleczem sportowym (segment „B”) oraz sali gimnastycznej (segment „C”). £±czna kubatura segmentów A i B, które podlegaj± termomodernizacji wynosi 3670,0 m3.
Czê¶æ 2 obejmuje roboty bran¿y elektrycznej.
Szczegó³owy zakres prac do wykonania w Czê¶ci 2:
• Rozbudowa istniej±cej rozdzielnicy g³ównej,
• Budowa nowej instalacji o¶wietleniowej z wymian± opraw na LED,
• Budowa instalacji zasilania projektowanych urz±dzeñ sanitarnych,
• Budowa instalacji fotowoltaicznej o ³±cznej mocy <6,5kWp,
• Budowa instalacji odgromowej,
• Budowa instalacji po³±czeñ wyrównawczych.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przed³u¿enie okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady na wykonane Roboty
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Dot. 1 czê¶ci zamówienia
Wykonawca musi wykazaæ posiadanie ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci kredytowej w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³ 0 groszy).
Warto¶ci podane w dokumentach, w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego Wykonawca przeliczy wg ¶redniego kursu NBP dla danej waluty z daty na jak± przed³o¿ony dokument bêdzie potwierdza³ wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow±. Je¿eli w tym dniu nie bêdzie opublikowany ¶redni kurs NBP, wykonawca przyjmie kurs ¶redni z ostatniej tabeli przed powy¿ej okre¶lon± dat±.
Dot. 2 czê¶ci zamówienia
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawcy
Dot. 1 czê¶ci zamówienia
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca zdolny do nale¿ytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wyka¿e wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1.600.000,00 z³ netto (s³ownie: jeden milion sze¶æset tysiêcy z³) i obejmuj±cej swym zakresem roboty ociepleniowe/dociepleniowe (pionowe), z jednoczesnym uwzglêdnieniem, ¿e powierzchnia powy¿ej okre¶lonego ocieplenia/docieplenia, wykonanego w ramach tej roboty budowlanej wynios³a minimum 800 m2.
Do ustalenia powy¿szej warto¶ci robót budowlanych (w celu wykazania spe³nienia powy¿szego warunku) nie nale¿y wliczaæ warto¶ci robót dot. instalacji elektrycznej (je¿eli takie by³y wykonywane).
Zamawiaj±cy bêdzie bra³ pod uwagê wy³±cznie roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, które zostan± poparte dowodami okre¶laj±cymi, ¿e te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie.
W przypadku, gdy warto¶æ zrealizowanych robót zosta³a okre¶lona w innej walucie ni¿ PLN, to nale¿y j± przeliczyæ na z³ wg ¶redniego kursu NBP z dnia podpisania umowy dot. wykazanej roboty.
Dot. 2 czê¶ci zamówienia
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca zdolny do nale¿ytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wyka¿e wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegaj±cej na/obejmuj±cej swym zakresem wykonanie instalacji elektrycznej w (na, dla) obiekcie/tu budowlanym/ego kubaturowym/ego, o warto¶ci (wykonanej instalacji) minimum 150.000,00 z³ netto (s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³),
Zamawiaj±cy bêdzie bra³ pod uwagê wy³±cznie roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, które zostan± poparte dowodami okre¶laj±cymi, ¿e te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie.
W przypadku, gdy warto¶æ zrealizowanych robót zosta³a okre¶lona w innej walucie ni¿ PLN, to nale¿y j± przeliczyæ na z³ wg ¶redniego kursu NBP z dnia podpisania umowy dot. wykazanej roboty.
UWAGA: W celu wykazania spe³nienia powy¿szych warunków wykonawca mo¿e wykazaæ t±/te sam±/e robotê na czê¶æ 1 i 2, je¿eli wpisuje siê ona w warunki udzia³u zarówno, odpowiednio w czê¶ci 1 i 2 zamówienia.
b) Osób
Dot. 1 czê¶ci zamówienia
Minimalne warunki dotycz±ce kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Wykonawca musi wykazaæ dysponowanie minimum po jednej osobie mog±cej wykonywaæ samodzieln± funkcjê techniczn± w budownictwie polegaj±c± na:
- kierowaniu budow± (w bran¿y konstrukcyjno-budowlanej),
- kierowaniu robotami budowlanymi (w bran¿y sanitarnej),
na przedmiotowej inwestycji.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie ww. funkcji przez jedn±/kilka osób
W zwi±zku z powy¿szym osoba/osoby ta/te zobowi±zana/e jest/s± posiadaæ odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, okre¶lone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z pó¼n. zm.) w specjalno¶ci:
- konstrukcyjno-budowlanej (bez ograniczeñ);
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych ( bez ograniczeñ);
lub odpowiadaj±ce im (tzn. umo¿liwiaj±ce pe³nienie ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na przedmiotowym zadaniu), wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa;
lub byæ osob±/osobami mog±c±/ymi pe³niæ samodzieln± funkcjê techniczn± w budownictwie, o której mowa powy¿ej na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z pó¼n. zm).
Ze wzglêdu na zmieniaj±ce siê przepisy prawa w zakresie wydawania uprawnieñ budowlanych, ich ró¿ny zakres i nazewnictwo Zamawiaj±cy informuje, ¿e ocena tych uprawnieñ musi odbywaæ siê poprzez udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie: czy pozwalaj± one na pe³nienie funkcji kierownika budowy/kierownika robót na tej konkretnej budowie?
Ponadto osoba/y ta/te powinna/y zostaæ skierowana do realizacji zamówienia.
Dot. 2 czê¶ci zamówienia
Minimalne warunki dotycz±ce kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Wykonawca musi wykazaæ dysponowanie minimum jedn± osob± mog±cej wykonywaæ samodzieln± funkcjê techniczn± w budownictwie polegaj±c± na kierowaniu robotami na przedmiotowej inwestycji.
W zwi±zku z powy¿szym osoba/osoby ta/te zobowi±zana/e jest/s± posiadaæ odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, okre¶lone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z pó¼n. zm.) w specjalno¶ci:
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeñ);
lub odpowiadaj±ce im (tzn. umo¿liwiaj±ce pe³nienie ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na przedmiotowym zadaniu), wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa;
lub byæ osob±/osobami mog±c±/ymi pe³niæ samodzieln± funkcjê techniczn± w budownictwie, o której mowa powy¿ej na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z pó¼n. zm).
Ze wzglêdu na zmieniaj±ce siê przepisy prawa w zakresie wydawania uprawnieñ budowlanych, ich ró¿ny zakres i nazewnictwo Zamawiaj±cy informuje, ¿e ocena tych uprawnieñ musi odbywaæ siê poprzez udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie: czy pozwalaj± one na pe³nienie funkcji kierownika robót na tej konkretnej budowie?
Ponadto osoba/y ta/te powinna/y zostaæ skierowana do realizacji zamówienia.
UWAGA: W celu wykazania spe³nienia powy¿szych warunków Wykonawca mo¿e wskazaæ te/t± same/± osoby/osobê zarówno na czê¶æ 1 jak i 2 zamówienia je¿eli posiada ona stosowne kwalifikacje zawodowe, uprawnienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, tj.:
W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej oraz sytuacji finansowej (dot. tylko 1 czê¶ci zamówienia) zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia (bior±c pod uwagê tre¶æ warunków udzia³u w postêpowaniu nie wymaga siê podawania informacji na temat do¶wiadczenia i wykszta³cenia) niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
3) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ niniejszych dokumentów, wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego sytuacji finansowej.
(Do z³o¿enia powy¿szej informacji zostanie wezwany tylko wykonawca sk³adaj±cy ofertê na 1 czê¶æ zamówienia)
Okresy wyra¿one w latach, o których mowa w pkt 1), liczy siê wstecz od dnia:
a) w którym up³ywa termin sk³adania ofert;
b) z³o¿enia wykazu, o którym mowa w pkt 1), w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz art. 462 ust. 7 ustawy Pzp.
Je¿eli wykonawca powo³uje si± na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa pkt 1) dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
Ponadto wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:
1) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – je¿eli dotyczy,
2) zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy, o których mowa odpowiednio w art. 118 ust. 3 i 4 ustawy Pzp – je¿eli
dotyczy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobê upowa¿nion± do reprezentowania wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.2.Oferta winna zawieraæ:
1) wype³niony formularz ofertowy
3. Wraz z ofert± wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:
1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, chyba ¿e zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych a wykonawca w Formularzu Ofertowym wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów w odniesieniu do wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o zamówienie, jak równie¿ w odniesieniu do podmiotów udostêpniaj±cych zasoby; w przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci ww. dokumentów pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski pobranych samodzielnie przez zamawiaj±cego dokumentów. Powy¿sze dokumenty s± ¿±dane w celu potwierdzenia umocowania osób dzia³aj±cych w imieniu odpowiednio wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o zamówienie, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do reprezentowania ka¿dego z nich;
2) pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby chyba, ¿e umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w Rozdziale XII pkt. 3.1) SWZ.
Zapisy powy¿sze stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego;
3) pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy – je¿eli dotyczy;
4) o¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu - wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie to sk³ada odpowiednio ka¿dy z wykonawców.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa powy¿ej, przedstawia tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 2a do SWZ. ,
5) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – je¿eli dotyczy,
6) zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy, o których mowa odpowiednio w art. 118 ust. 3 i 4 ustawy Pzp – je¿eli dotyczy,
7) orygina³ gwarancji lub porêczenia, je¶li wadium wnoszone jest w innej formie ni¿ pieni±dz, z uwzglêdnieniem postanowieñ Rozdzia³u XVI pkt. 3.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci:- czê¶æ 1 pn. Roboty bran¿y budowlanej (wewnêtrzne i zewnêtrzne) oraz bran¿y sanitarnej – 20.000,00 z³ (s³ownie z³otych: dwadzie¶cia tysiêcy 00/100)
- czê¶æ 2 pn. Roboty bran¿y elektrycznej - 2.000,00 PLN (s³ownie z³otych: dwa tysi±ce 00/100).
2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zale¿no¶ci od wyboru wykonawcy.
3. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±. Tre¶æ gwarancji lub porêczenia nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie porêczeñ lub gwarancji nale¿y wskazaæ – „Gminê Ko¶cian z siedzib± przy ul. M³yñskiej 15, 64-000 Ko¶cian” W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez wykonawcê, okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
Gwarancja lub porêczenie musi zawieraæ w swojej tre¶ci nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty na rzecz zamawiaj±cego kwoty wadium p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego.
Gwarancja lub porêczenie musi zawieraæ w swojej tre¶ci wskazanie adresu e-mail lub adresu pocztowego na który zamawiaj±cy prze¶le o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu – dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w tej formie nie mo¿e byæ utrudnione. Dlatego w tre¶ci gwarancji powinna znale¼æ siê klauzula stanowi±ca, i¿ wszystkie spory odno¶nie gwarancji bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich, chyba, ¿e wynika to z przepisów prawa.
4. Wadium wniesione w pieni±dzu przelewem na rachunek bankowy musi wp³yn±æ na rachunek bankowy zamawiaj±cego nr BS Ko¶cian 08 8666 0004 0106 1997 2000 0006 (w tytule przelewu nale¿y wpisaæ znak postêpowania i numer/y czê¶ci zamówienia której/których dotyczy), najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
5. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca bêdzie mia³ mo¿liwo¶æ w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wyst±pienia o zwrot wadium, przy czym z³o¿enie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwi±zanie stosunku prawnego zamawiaj±cego z wykonawc± i utratê przez wykonawcê prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.
6. Zamawiaj±cy zwróci wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca siê, aby porêczenie lub gwarancja wskazywa³y adres mailowy na jaki zamawiaj±cy winien sk³adaæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
7. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4. Zamawiaj±cy nie okre¶la szczególnego (obiektywnie uzasadnionego) sposobu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, spe³nianie warunku dotycz±cego sytuacji finansowej wykazuj± ³±cznie.
6. Je¿eli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
7. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane .
8. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.
9. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie zamawiaj±cego z³o¿yæ aktualne na dzieñ z³o¿enia podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdziale X. pkt 2 SWZ, przy czym:
- podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa powy¿ej sk³ada odpowiednio wykonawca/wykonawcy, który/którzy wykazuje/± spe³nianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w tym Rozdziale.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
8. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, zawiera podatek VAT wyliczony wg stawki …..%. W razie zmiany stawki podatku VAT w przepisach podatkowych, dokonanej po zawarciu Umowy i maj±cej do niej zastosowanie, wynagrodzenie to ulegnie odpowiedniemu zwiêkszeniu albo pomniejszeniu o kwotê wynikaj±c± ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana wynagrodzenia bêdzie mia³a zastosowanie do niezafakturowanej czê¶ci wynagrodzenia.3. Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy. Zmiana jest mo¿liwa w nastêpuj±cych przypadkach:
1) Zmiana terminu przewidzianego na zakoñczenie Robót mo¿e nast±piæ w przypadku:
- je¿eli wyst±pi± warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci: ujemna temperatura powietrza, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, obfite opady deszczu, gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi – o okres uzasadniony niemo¿liwo¶ci± wykonywania prac/wyd³u¿eniem wykonywania prac w zwi±zku z zaistnieniem powy¿szych okoliczno¶ci,
- je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy - o czas faktycznego opó¼nienia,
- wyst±pienia Si³y wy¿szej (powód¼, huragan, ¶nie¿yca, uderzenia pioruna, gradobicie, epidemie, po¿ary, wojna, zamieszki krajowe, strajki, szkody wyrz±dzone przez dzikie zwierzêta, katastrofy lotniczej, protesty ludno¶ci; dzia³ania osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych lub utrudniaj±cych realizacjê ) uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami - o okres niezbêdny do usuniêcia skutków dzia³ania si³y wy¿szej,
- okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian w dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót - o czas trwania przeszkody lub czas wprowadzenia tych zmian,
- dokonania zmian w przedmiocie zamówienia – o okres adekwatnym do wprowadzonej zmiany,
- wyst±pienia konieczno¶ci przeprowadzenia badañ archeologicznych, zabezpieczenia i usuniêcia niewypa³ów b±d¼ wyst±pienie konieczno¶ci przeprowadzenia czynno¶ci wynikaj±cych z przepisów dotycz±cych ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, których Wykonawca nie móg³ przewidzieæ na podstawie dokumentacji przetargowej o okres uzasadniony niemo¿liwo¶ci± wykonywania prac/wyd³u¿eniem wykonywania prac w zwi±zku z zaistnieniem tych okoliczno¶ci,
- zmiany przepisów prawa, maj±cej bezpo¶redni i istotny wp³yw na termin zakoñczenia inwestycji o okres uzasadniony niemo¿liwo¶ci± wykonywania prac/wyd³u¿eniem wykonywania prac w zwi±zku z zaistnieniem powy¿szych okoliczno¶ci.
Powy¿sze zmiany nie mog± prowadziæ do zmiany ogólnego charakteru Umowy.
2) W przypadku zmiany powszechnie obowi±zuj±cego prawa - w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê obowi±zków Umownych - Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê tre¶ci Umowy nie prowadz±c± do zmiany ogólnego charakteru Umowy w zakresie obustronnie uzgodnionym, zmierzaj±cym do uzyskania zgodno¶ci zapisów Umowy z obowi±zuj±cym prawem,
3) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian technicznych lub technologicznych lub materia³owych w realizacji Przedmiotu Umowy (zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia), w przypadku gdy wyst±pi:
a. niedostêpno¶æ na rynku Materia³ów/Urz±dzeñ/Wyposa¿enia wskazanych w dokumentacji projektowej, Ofercie, lub STWIORB spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materia³ów/Urz±dzeñ/Wyposa¿enia;
b. (...) ze wzglêdu na ograniczon± liczbê znaków pozosta³a czê¶æ informacji znajduje siê w za³±czniku nr 6 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-16 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakoscian w my¶l Ustawy na stronie internetowej prowadzonego postêpowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-16 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-13
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:
Czê¶æ 1 : Tak
Czê¶æ 2 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Podstawy wykluczenia z postêpowania na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, zwanej dalej „ustaw± Ukraina” (Dz.U z 2022 r. poz. 835),Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listê, o której mowa w art. 2 ustawy Ukraina, stosuje siê sankcje polegaj±ce m.in. na wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710, z pó¼n. zm.).
Zgodnie z tre¶ci± art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy Ukraina;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy Ukraina;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy Ukraina.
Powy¿sze wykluczenie nastêpowaæ bêdzie na okres trwania ww. okoliczno¶ci. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy Ukraina, zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego wykonawcy.
INNE PRZETARGI Z KO¦CIANA
- Przebudowa nawierzchni chodników w ulicy Armii Krajowej w Ko¶cianie
- DOSTAWA POJAZDU DO PRZEWOZU PACJENTÓW
wiêcej: przetargi w Ko¶cianie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Generalny remont szatni personelu i sanitariatów w piwnicach pawilonu M-5
- Modernizacja obiektu ZOS Koncertowa przy ul. Koncertowej 4 polegaj±ca na przebudowie wej¶cia g³ównego w zakresie dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz remoncie niecki basenowej.
- Modernizacja kompleksu sportowego - Moje Boisko ORLIK 2012 wraz z zapleczem w Jod³owej
- "Zwiêkszenie efektywno¶ci energetycznej budynków mieszkalnych na terenie Gminy Twardogóra - budynek przy ul. M³yñskiej 9 w Twardogórze".
- Modernizacja obiektu ZOS Koncertowa polegaj±ca na przebudowie wej¶cia g³ównego w zakresie dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz remoncie niecki basenowej w Warszawie.
- Remont poniszczeñ Wydzia³u Planowania Operacyjnego KW PSP w Krakowie oraz czê¶ci pomieszczeñ w budynku g³ównym KW PSP w Krakowie
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.