Og³oszenie z dnia 2023-02-23
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00126698/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-08
- 2023/BZP 00132568/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-13
- 2023/BZP 00200390/01 - Wynik z dnia 2023-05-02
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto Leszno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050445
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Kazimierza Karasia 15
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bpw@leszno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.leszno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3a036929-b290-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00106628
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00060768/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.18 Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 13 w Lesznie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji
oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl , tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa; Uwaga! od dnia 17 sierpnia 2021 r., ze wzglêdu na zakoñczenie wspierania przegl±darki Internet Explorer przez firmê Microsoft, stosowanie przegl±darki Internet Explorer nie bêdzie dopuszczalne,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl
odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby
komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane
za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
3. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do
zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
4. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji
“Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego
wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ
mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
6.Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne Rozporz±dzeniem Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i
wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”.
1) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
3) W¶ród formatów powszechnych a nie wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
4) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp
s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): RODO (obowi±zek informacyjny)Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2
rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. ws. ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i ws. swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W, dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e: 1) Administrator danych osobowych to Urz±d Miasta Leszna reprezentowany przez Prezydenta Miasta, ul. K. Karasia 15, 64 - 100 Leszno; 2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych w osobie Wioletty Kaczmarek
(kontakt pod adresem e-mail: iod@leszno.pl);3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie:• art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 10 RODO;• ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. - Prawo zamówieñ
publicznych, dalej „ustawa Pzp” oraz aktów wykonawczych;• ustawy z dnia 06.09.2001r. o dostêpie do
informacji publicznej;• ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych;• ustawy z dnia 14.07.1983r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu
zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr sprawy: IN.271.3.2023
prowadzonym w trybie podstawowym- art. 275 pkt 1) ustawy Pzp;5) Odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 i art. 74 ust. 1 ustawy Pzp; 6) Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do
pañstwa trzeciego/organizacji miêdzynarodowej;7) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane,
zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie
zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas
trwania umowy;8) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana
dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych
wynikaj± z ustawy Pzp; 9) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, zgodnie z art. 22 RODO;10) Posiada Pan prawo:• na podstawie art. 15 RODO dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych(w przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust 1-3 RODO, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);• na podstawie art. 16 RODO do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania i jego za³±czników);• na podstawie art. 18 RODO ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej,
lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii lub pañstwa cz³onkowskiego); • do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO, o której mowa w art. 77 RODO.11) Nie przys³uguje Pani/Panu prawo:• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO do usuniêcia danych osobowych;• do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO, o których mowa w art. 19 ust 2 i 3 ustawy Pzp.1. Skorzystanie przez osobê, której
dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.8.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie przy ul. T. Rejtana 1, dzia³ka nr 26/36
obrêb 0005.AR_124 Zaborowo, jedn.ewid.306301_1, zgodnie z zakresem i zapisami wynikaj±cymi z niniejszej SWZ wraz
za³±cznikami.
Na realizacjê projektu „Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie” Miasto Leszno uzyska³o dofinansowanie ze
¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad, Programu Inwestycji Strategicznych Nr Edycja 2/2021/3990/PolskiLad.
2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg wspólnego s³ownika zamówieñ CPV:
45000000-7 – Roboty budowlane
45400000-1 – Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 – pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45260000-7 – roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne
3. Zakres prac modernizacyjnych szko³y obejmuje m.in.:
3.1. modernizacjê dachu hali sportowej,
3.2. wymianê pokrycia dachowego czê¶ci budynku szko³y,
3.3. modernizacjê instalacji o¶wietlenia wewnêtrznego znajduj±cego siê na hali sportowej poprzez wymianê opraw i ¼róde³
¶wiat³a na energooszczêdne (typu LED),
3.4. monta¿ odnawialnych ¼róde³ energii tj. monta¿ baterii paneli fotowoltaicznych,
3.5. modernizacjê sanitariatów, szatni, sali do zajêæ korekcyjnych,
3.6. wymianê stolarki drzwiowej
UWAGA!
Ca³o¶æ robót bêdzie prowadzona na czynnym obiekcie szkolnym. Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia robót
budowlanych w sposób umo¿liwiaj±cy funkcjonowanie szko³y. Obligatoryjna przerwa w prowadzonych pracach na obiekcie
nast±pi na czas przeprowadzenia przez Szko³ê egzaminów o¶mioklasisty w terminie 23, 24, 25.05.2023r. Prowadzenie
robót popo³udniu, w dni wolne od zajêæ, a tak¿e w weekendy winno zostaæ uzgodnione z Dyrekcj± Szko³y. Wykonawca jest
zobowi±zany do utrzymywania w sta³ym porz±dku udostêpnionych na czas budowy pomieszczeñ wspólnych szko³y (np.
korytarze) w sposób zapewniaj±cy prawid³owe funkcjonowanie placówki, ze szczególnym uwzglêdnieniem charakteru
obiektu (szko³a) i bezpieczeñstwa uczêszczaj±cych tam uczniów.
Zaleca siê przeprowadzenie przez Wykonawcê wizji lokalnej miejsca prac. W tym celu Wykonawca winien skontaktowaæ siê
z Zamawiaj±cym, który wyznaczy terminy i godziny oglêdzin. Brak udzia³u Wykonawcy w wizji lokalnej nie zwalnia
Wykonawcy z obowi±zku do³o¿enia najwy¿szej staranno¶ci przy sporz±dzaniu oferty, w tym okre¶leniu cen ofertowych za
wykonanie poszczególnych robót. Koszty wizji lokalnej miejsca robót poniesie Wykonawca.
4. Szczegó³owy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projekcie zagospodarowania terenu (projekcie
architektoniczno-budowlanym) oraz projektach technicznych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót
budowlanych oraz przedmiarze robót. Wymienione dokumentacje stanowi± Za³±cznik nr 8 do SWZ.
5. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu robót w oparciu o projekty, przedmiary robót, STWiORB.
Dokumenty dotycz±ce przedmiotu zamówienia mo¿na pobraæ ze strony https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno.
6. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objêtych zamówieniem obowi±zywaæ bêd± zasady i wymagania okre¶lone w
nastêpuj±cych dokumentach (kolejno¶æ wa¿no¶ci dokumentów):
1) Umowa wraz z za³±cznikami, SWZ oraz Oferty Wykonawcy,
2) Projekt zagospodarowania terenu (projekt architektoniczno-budowlany), projekty techniczne
3) STWiORB,
4) Obowi±zuj±ce przepisy techniczne, wiedza techniczna i normy obowi±zuj±ce w danym zakresie.
5) Przedmiar robót,
z uwzglêdnieniem poni¿szych warunków do w/w dokumentów:
1) wszystkie u¿yte materia³y oraz technologie robót musz± odpowiadaæ wymaganiom stawianym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, obowi±zuj±cych normach oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie (poz.1065)
2) przed wbudowaniem jakichkolwiek materia³ów Wykonawca oka¿e Inspektorom Nadzoru ¶wiadectwo dopuszczenia tego materia³u do stosowania w budownictwie i spe³nienia wymogów okre¶lonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. Wykonawca do wykonania zamówienia bêdzie stosowa³ wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1213),
3) ewentualne materia³y porozbiórkowe, nale¿y zagospodarowaæ we w³asnym zakresie. Powy¿sze nale¿y uj±æ w cenie ofertowej w³±cznie z op³at± za wysypisko. Utylizacjê nale¿y przeprowadziæ zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 699 ze zmianami) i jej koszt uwzglêdniæ w cenie ofertowej.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw s³onecznych
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-05-08 do 2023-09-29
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Najkorzystniejsz± ofert±, bêdzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1) Najni¿sza cena ofertowa brutto – waga kryterium to 60 pkt.
W przedmiotowym kryterium oceniana bêdzie cena ofertowa brutto, podana przez Wykonawcê w formularzu ofertowym.
Maksymaln± liczbê punktów otrzyma oferta z najni¿sz± cen± ofertow± (60 pkt). Pozosta³e oferty zostan± ocenione wg nastêpuj±cego wzoru:
Pc = (Cn/Cb) x 60 [pkt]
Pc – oznacza punkty w kryterium „Najni¿sza cena ofertowa brutto”
Cn – oznacza najni¿sz± oferowan± cenê brutto spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Cb – oznacza cenê brutto badanej oferty
2) Gwarancja Jako¶ci – waga kryterium to 40 pkt.
W przedmiotowym kryterium oceniany bêdzie podany przez Wykonawc± w formularzu ofertowym okres gwarancji jako¶ci na wykonane roboty i wbudowane materia³y, wyroby i urz±dzenia. Okres gwarancji Wykonawca winien podaæ w miesi±cach.
Maksymaln± liczbê punktów otrzyma oferta z najd³u¿szym okresem gwarancji (40 pkt). Okres gwarancji liczony bêdzie od daty sporz±dzenia protoko³u koñcowego odbioru robót. Pozosta³e oferty zostan± ocenione wg nastêpuj±cego wzoru:
Pg = (Go/Gn) x 40 [pkt]
Pg – oznacza punkty w kryterium „Gwarancja Jako¶ci”
Go – oznacza okres gwarancji wskazany w badanej ofercie, liczony w miesi±cach
Gn – oznacza najd³u¿szy dopuszczalny okres gwarancji, liczony w miesi±cach (60 miesiêcy)
UWAGA:
1) Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e nie dopuszcza podania w ofercie okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy. W przypadku podania okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy, Zamawiaj±cy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówieñ publicznych odrzuci ofertê z uwagi na fakt, i¿ jej tre¶æ jest niezgodna z warunkami zamówienia.
2) W przypadku podania okresu gwarancji d³u¿szego ni¿ 60 miesi±ce Zamawiaj±cy dla potrzeb obliczenia punktacji w kryterium gwarancji jako¶ci sprowadzi okres gwarancji do 60 miesiêcy i oceni ofertê z uwzglêdnieniem takiego okresu gwarancji.
3) W przypadku braku podania przez Wykonawcê w formularzu ofertowym deklarowanego okresu gwarancji Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ gwarancjê na okres 36 miesiêcy i oceni ofertê z uwzglêdnieniem takiego okresu gwarancji.
4) Okres gwarancji jako¶ci zaoferowany przez Wykonawcê w ofercie bêdzie wi±¿±cy na etapie realizacji zamówienia.
2. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów (P) obliczonych zgodnie z powy¿szymi zasadami wg wzoru:
P = Pc + Pg
i odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówieñ publicznych oraz niniejszej SWZ.
3. Na podstawie powy¿szych kryteriów zostanie sporz±dzone zbiorcze zestawienie oceny ofert. Punkty bêd± liczone z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. Najwy¿sza suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach wyznaczy najkorzystniejsz± ofertê.
4. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadaæ bêdzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie, oraz w niniejszej SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia
dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na budowie/przebudowie/remoncie dachu o
powierzchni min. 1000m2. Ponadto Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ przez jedn± robotê rozumie jedn± wykonan± robotê w
ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.
UWAGA:
Zamawiaj±cy wyja¶nia, i¿ zgodnie z wyrokiem TSUE z 04.05.2017 r. w sprawie C-387/14 Esaprojekt, Wykonawca
samodzielnie sk³adaj±cy ofertê w postêpowaniu, w celu potwierdzenia spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu
dotycz±cego do¶wiadczenia zawodowego, mo¿e polegaæ na zasobach w postaci do¶wiadczenia grupy Wykonawców
(Konsorcjum), której by³ cz³onkiem przy realizacji innego zamówienia, je¿eli faktycznie i konkretnie uczestniczy³ w jego
realizacji.
b) dysponuje nastêpuj±cymi osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego,
odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi:
A. Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika Budowy, posiadaj±c± nastêpuj±ce do¶wiadczenie i kwalifikacje zawodowe:
− uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeñ,
− minimum 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu budowami.
B. Osob± pe³ni±c± funkcjê Kierownika Robót, posiadaj±c± nastêpuj±ce do¶wiadczenie i kwalifikacje zawodowe:
− uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i
elektroenergetycznych bez ograniczeñ.
− Do¶wiadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/robót przy wykonywaniu jednej instalacji fotowoltaicznej na
dachu/ach budynku/ów, w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
C. Osob± pe³ni±c± funkcje Kierownika Robót, posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe:
− min. 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ.
Osoba wyznaczona na Kierownika Budowy musi posiadaæ aktualne za¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby
samorz±du zawodowego, odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 roku –
Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) lub równowa¿ne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego
Obszaru Gospodarczego i – je¿eli jest to wymagane – ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej. Osoby bêd±ce
obywatelami krajów cz³onkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako eksperci, od których wymagane s± stosowne
uprawnienia budowlane, powinny posiadaæ decyzjê
w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w
budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2021 r., poz. 1646).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, potwierdzaj±cych brak
podstaw wykluczenia, które wymaga Zamawiaj±cy tj.:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ (Za³±cznik nr 2 do SWZ), danych
umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
2. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit. a) SWZ:
a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury– wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 16 pkt. 1) lit. a) powy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust 1 pkt 1, 2 lit a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa w zdaniach poprzedzaj±cych powinny byæ wystawione w terminach odpowiednich dla dokumentów wymienionych w ust. 16 pkt. 1) lit. a) powy¿ej.
3. Dokumenty podmiotów trzecich:
1. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 7 pkt 2) lit. a) SWZ, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
2. Zamawiaj±cy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê
w ogólnodostêpnych i bezp³atnych bazach danych pod warunkiem wskazania przez Wykonawcê w o¶wiadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 7, danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
3. W przypadku podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zapisy ust. 16 stosuje siê odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ
z³o¿enia, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, które wymaga Zamawiaj±cy tj.:
1) W celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci zawodowej okre¶lonego
w Rozdziale 5 ust. 2 pkt 4) lit. a), b) SWZ:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym
dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; (Za³±cznik nr 6a do SWZ);
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu
wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (Za³±cznik nr 6b do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ:1) Formularz oferty – Za³±cznik nr 1 do SWZ.
2.Dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 2 do SWZ, 2) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) - Za³±cznik nr 3 do SWZ, (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby),
3) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby) – Za³±cznik nr 4 do SWZ.
4)O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (w przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez Wykonawców) – Za³±cznik nr 5 do SWZ.
5) O¶wiadczenie dotycz±ce wykorzystania pojazdów elektrycznych lub pojazdów napêdzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, u¿ywanych przy wykonywaniu tego zadania – Za³±cznik nr 10 do SWZ.
6) Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika
do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, do reprezentowania
w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Wymagana forma:
O¶wiadczenia i dokumenty o których mowa powy¿ej nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Ka¿dy Wykonawca musi wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych zero groszy).2. Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1. pieni±dzu;
2. gwarancjach bankowych;
3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
4. porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku PKO BP S.A.
nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu: WADIUM - znak sprawy IN.271.8.2023 „Modernizacja Szko³y Podstawowej Nr 13 w Lesznie”.
Kopiê polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca siê z³o¿yæ wraz z ofert±. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
4. Wadium wnoszone w formie porêczenia lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia,
w postaci elektronicznej.
5. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji lub porêczenia, dokument powinien byæ
sporz±dzony zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winien zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela
(instytucji udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem;
3) kwotê gwarancji/porêczenia;
4) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia;
5) bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze pisemne ¿±danie, zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp tj.:
1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2. wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2) Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w pkt 3) powy¿ej, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (Za³±cznik nr 5 do SWZ).
5). W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenie to ma potwierdzaæ brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiaj±cy przewiduje p³atno¶ci w II transzach:1) I transza w formie zaliczki w wysoko¶ci 5% wynagrodzenia okre¶lonego w ust. 2, p³atna po zawarciu niniejszej umowy, na
pisemny wniosek Wykonawcy wskazuj±cy m.in. numer konta bankowego, znajduj±cego siê na „bia³ej li¶cie podatników”
prowadzonej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowe, na które nale¿y przelaæ zaliczkê. Wykonawca potwierdza na
pi¶mie fakt otrzymania zaliczki.
2) II transza w wysoko¶ci 95% wynagrodzenia okre¶lonego ust.2, p³atna w terminie do 35 dni od daty zakoñczenia zadania,
na podstawie odbioru koñcowego robót oraz z³o¿onej w siedzibie Zamawiaj±cego, poprawnie wystawionej faktury VAT, przy
czym faktura winna zostaæ z³o¿ona nie pó¼niej ni¿ do 7 dni od daty zakoñczenia odbioru koñcowego. P³atno¶æ za fakturê
bêdzie dokonywana przelewem w mechanizmie podzielonej p³atno¶ci na rachunek bankowy Wykonawcy:
Nazwa Banku: ………………………………,
Nr rachunku: …………………………
2. Wykonawca zapewni finansowanie realizacji przedmiotu umowy opisanego w § 1 niniejszej umowy, w czê¶ci niepokrytej
kwot± okre¶lon± w ust.1 pkt 1, z zastrze¿eniem, ¿e zap³ata wynagrodzenia Wykonawcy w ca³o¶ci nast±pi po wykonaniu
inwestycji, w terminie nie d³u¿szym ni¿ 35 dni od dnia odbioru koñcowego robót, z zastosowaniem postanowieñ opisanych w
ust.1 pkt 2 .
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególno¶ci Zamawiaj±cy, dopuszcza:1. Zmianê terminu realizacji przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególno¶ci:
a) klêski ¿ywio³owe,
b) wyj±tkowo niekorzystne (udokumentowane przez Wykonawcê i potwierdzone przez Zamawiaj±cego) warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji robót okre¶lonej Umow±, normami lub innymi
przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania robót w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca odpowiada. Poprzez wyj±tkowo niekorzystne warunki atmosferyczne rozumieæ nale¿y d³ugotrwa³e wyst±pienie bardzo niskich temperatur i silnych podmuchów wiatru uniemo¿liwiaj±cych wykonanie okre¶lonych prac z uwagi na technologiê i technikê wykonywanych robót, w tym wymaganych technologii przez
producentów stosowanych materia³ów i urz±dzeñ. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn od Wykonawcy niezale¿nych oraz o czas trwania ich nastêpstw.
c) wyst±pienie warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wstêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy oraz o czas trwania ich nastêpstw.
d) odkrycia w trakcie robót budowlanych niewypa³ów i niewybuchów,
e) odkrycia w trakcie robót budowlanych obiektów podziemnych wymagaj±cych wcze¶niejszej rozbiórki lub usuniêcia,
f) odkrycia przedmiotu wzglêdem, którego powstanie przypuszczenie, ¿e jest on zabytkiem, co oznaczaæ bêdzie konieczno¶æ wstrzymania robót lub takiego ich wykonania, aby zabytek nie zosta³ zniszczony, ale zabezpieczony jako przedmiot archeologiczny i miejsce jego znaleziska,
g) stwierdzenia innego usytuowania obiektów podziemnych lub podziemnych sieci uzbrojenia terenu ni¿ wynikaj±ce z ewidencji geodezyjnej, co bêdzie wymaga³o odpowiednich zmian w opracowaniach projektowych lub sposobie wykonania robót,
2) bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego,
b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego,
c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
d) opó¼nienia w procedurze wyboru Inspektora Nadzoru inwestorskiego,
3) z przyczyn zale¿nych od Zamawiaj±cego, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia Umowy. W takim przypadku termin realizacji przedmiotu Umowy mo¿e zostaæ przesuniêty o czas trwania przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego oraz o czas trwania ich nastêpstw,
4) zw³oki w dzia³aniu instytucji opiniuj±cych, uzgadniaj±cych oraz wydaj±cych decyzje administracyjne ponad czas (termin) wynikaj±cy z przepisów prawa,
5) z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci w przypadku okoliczno¶ci wyst±pienia si³y wy¿szej lub z powodu dzia³ania osób trzecich, które to przyczyny ka¿da ze Stron musi udokumentowaæ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-10 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-10 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-08
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1.Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem.
2. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ
do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych.
3. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
4. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ. Wniosek nale¿y z³o¿yæ, zgodnie z zapisami niniejszego Rozdzia³u SWZ, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/um_leszno za pomoc± formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
5. Zamawiaj±cy jest obowi±zany udzieliæ wyja¶nieñ niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert – pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ na 4 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
6. W przypadku gdy wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ nie wp³yn±³ w terminie, o którym mowa w ust. 13, Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku udzielania wyja¶nieñ SWZ oraz obowi±zku przed³u¿enia terminu sk³adania ofert.
7. Tre¶æ zapytañ wraz z wyja¶nieniami Zamawiaj±cy udostêpni, bez ujawniania ¼ród³a zapytania, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwo³ania zebrania Wykonawców w celu wyja¶nienia tre¶ci SWZ.
9. W uzasadnionych przypadkach Zamawiaj±cy mo¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert zmieniæ tre¶æ SWZ. Dokonan± zmianê tre¶ci SWZ Zamawiaj±cy udostêpni za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, w sekcji „Komunikaty”.
INNE PRZETARGI Z LESZNA
- ¦wiadczenie us³ug i dostaw na potrzeby organizacji wydarzenia Antidotum Airshow Leszno 2025 (II)
- "Przebudowa wraz z rozbudow± ul. Kiepury na odcinku od ronda dr. Opatrnego do Wojewódzkiego Szpitala Wielospecjalistycznego w Lesznie"
- "Opracowanie wielobran¿owego projektu budowlanego i wykonawczego na budowê hali sportowej wraz z projektem zagospodarowania terenu dz.nr ewid. 39/61, obrêb Leszno"
- Modernizacja chodnika przy ulicy Miko³aja Reja od ul. Do¿ynkowej do ul. Stefana Czarneckiego po stronie numerów parzystych.
- Dostawa samochodu ciê¿arowego przystosowanego do nauki i egzaminowania osób ubiegaj±cych siê o uprawnienia do kierowania pojazdami w zakresie kategorii C prawa jazdy dla WORD w Lesznie
- Budowa kancelarii pojedynczej w le¶nictwie D³ugie Stare wraz z infrastruktur± towarzysz±c±
wiêcej: przetargi w Lesznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja i wyposa¿enie Oddzia³u Chirurgii Dzieciêcej Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwa³kach - I czê¶æ w systemie zaprojektuj i wykonaj
- Remont sali gimnastycznej z pomieszczeniem do przechowywania sprzêtu sportowego oraz sali do tenisa sto³owego w Zespole Szkó³ Ogólnokszta³c±cych nr 18 w Krakowie przy ul. Senatorskiej 35
- Modernizacja budynku stacji kolejki w±skotorowej w Rawie Mazowieckiej oraz wymiana uszkodzonych torów w ci±gu zabytkowej linii kolejki w±skotorowej Rogów - Rawa Mazowiecka - Bia³a Rawska.
- Remont posadzki foyer Teatru Dramatycznego w budynku Pa³acu Kultury i Nauki w Warszawie
- Dostosowanie budynku Szko³y Policealnej - Medycznego Studium Zawodowego im. Stanis³awa Liebharta w Lublinie do wymagañ ochrony przeciwpo¿arowej - Etap 2.
- Remont instalacji elektrycznej w czê¶ci budynku Centrum Kszta³cenia Zawodowego i Ustawicznego w Krakowie na os. Szkolnym 21. Etap IIA.
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.