Ogłoszenie z dnia 2025-02-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00635183/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-05
- 2024/BZP 00636795/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-06
- 2024/BZP 00663581/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-19
- 2025/BZP 00000409/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-02
- 2025/BZP 00017730/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-09
- 2025/BZP 00029514/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa ścieżki pieszo – rowerowej na terenie Gminy Zabór oraz miasta Zielona Góra wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w systemie zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zabór
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770764
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Zabór
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-003
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683218300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzabor@gminazabor.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminazabor.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-37fc8553-52ee-4e35-9126-376cb636b06d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ścieżki pieszo – rowerowej na terenie Gminy Zabór oraz miasta Zielona Góra wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w systemie zaprojektuj i wybuduj2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37fc8553-52ee-4e35-9126-376cb636b06d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00108904
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00042675/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Budowa ścieżek rowerowych na terenie gminy Zabór oraz miasta Zielona Góra - Etap 1: Nowy Kisielin (rondo) – Droszków
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
2. Realizacja przedmiotu umowy przebiegać będzie z udziałem środków Unii Europejskiej w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, Priorytet 3 Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej w Lubuskiem, Działanie 3.2 Mobilność miejska-ZIT, Typ projektu: III: Rozwój infrastruktury dla transportu niezmotoryzowanego Gmina Zabór.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00635183
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKN.271.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest - w systemie zaprojektuj i wybuduj - zaprojektowanie i budowa drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów wraz z oświetleniem wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 282 relacji: Zielona Góra – dzielnica Nowy Kisielin (Rondo Błękitnych Kisielin) – m. Droszków o łącznej długości ok. 3007,0 m, w tym na terenie gminy Zabór: ok. 1855,0 m, na terenie miasta Zielona Góra – ok. 1152,0 m, w oparciu o dołączony do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy.
W szczególności zakres prac obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem decyzji, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2024. poz.311) lub/i uzyskanie decyzji administracyjnej zezwalającej na prowadzenie prac budowlanych w trybie Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane lub/i zgłoszenia robót budowlanych, a następnie wykonanie zaprojektowanych robót i oddanie do użytkowania przedmiotu umowy.
Wykonawca odpowiedzialny jest za terminową realizację zadania. Dlatego w celu rozpoczęcia robót budowlanych na odcinkach projektowanej ścieżki, dla których nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a jedynie dokonanie zgłoszenia na prowadzenie robót, zalecane jest dokonanie podziału zadania na etapy w celu przyspieszenia realizacji robót budowlanych.
2. Realizacja przedmiotu umowy przebiegać będzie z udziałem środków Unii Europejskiej w ramach: Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, Priorytet 3 Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej w Lubuskiem, Działanie 3.2 Mobilność miejska-ZIT, Typ projektu: III: Rozwój infrastruktury dla transportu niezmotoryzowanego Gmina Zabór.
3. Zakres prac obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych pozwoleń na jej realizację, a następnie wykonanie zaprojektowanych robót w zakresie:
a) budowy drogi dla rowerów o długości ok. 850,55 m,
b) budowy drogi dla pieszych i rowerów o długości ok. 2156,45 m,
c) przebudowę, rozbudowę lub budowę przejazdów / zjazdów,
d) przebudowy chodnika,
e) przestawienia wiaty przystankowej wraz z wykonaniem nowej nawierzchni,
f) budowę oświetlenia drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów o długości ok. 1436,0 m (na odc. od ronda Błękitnych Kisielin do sklepu DINO w m. Droszków),
g) budowy wyjazdów z jezdni oraz wjazdów na jezdnię z drogi dla rowerów,
h) budowy oraz przebudowę urządzeń wodnych,
i) budowy miejsca obsługi ruchu rowerów (MORR) - miejsca odpoczynku dla rowerzystów i pieszych,
j) montażu elementów małej architektury (ławki i kosze na śmieci) wzdłuż projektowanej drogi dla rowerów,
k) budowy przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych wraz z wykonaniem doświetlenia dedykowanego przez drogi publiczne,
l) budowy sygnalizacji wzbudzanej wraz z niezbędną infrastrukturą na drodze wojewódzkiej,
m) usunięcia kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną taką jak:
sieć wodociągowa,
linie energetyczne doziemne (niskiego i średniego napięcia),
linie energetyczne napowietrzne (niskiego i średniego napięcia),
linia kablowa oświetlenia,
linie telekomunikacyjne napowietrzne,
linie telekomunikacyjne doziemne,
sieci gazowe,
n) przebudowy istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z przebudowywanymi ulicami, w tym sieci i przyłączy elektroenergetycznych, sieci i przyłączy wodociągowych, sieci i przyłączy teletechnicznych,
o) wszelkich innych robót jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Wykonawca zrealizuje roboty z nowych materiałów i urządzeń własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt zakupu oraz dostawy w miejsce wbudowania wszelkich materiałów i urządzeń wykorzystanych do realizacji przedmiotu zamówienia uwzględniony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy. Stosowane podczas realizacji robót materiały i urządzenia muszą posiadać, zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa, dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Materiały rozbiórkowe stanowią własność Zamawiającego.
5. Charakterystyczne parametry techniczne określa Program funkcjonalno-użytkowy (PFU – załącznik nr 4 do SWZ).
6. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z przedmiotem zadania, Program Funkcjonalno-Użytkowy i rozpoznał zakres robót koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, który wycenił w swojej ofercie i nie wnosi do niego zastrzeżeń.
7. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia roboty muszą być realizowane z uwzględnieniem wymagań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 411), w szczególności w zakresie likwidacji barier architektonicznych.
8. Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia do zatrudniania osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, tj. bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie wszystkich branż – wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna budowy, (za wyjątkiem kierownika budowy, kierownika robót i projektantów), wyłącznie na podstawie umów o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2023 r. poz. 1465 z 2024 poz. 878, 1222 ).
9. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i kontaktować się z Zamawiającym w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia władały językiem polskim w stopniu komunikatywnym. W przypadku, gdy ww. osoby nie będą władały językiem polskim, w czasie trwania umowy i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem.
10. Przedmiot zamówienia w zakresie, w jakim został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy czytać wraz z wyrazami „lub równoważny”. Dopuszcza się, więc, stosowanie innych niż wskazane za pomocą nazw i symboli producenta materiałów i urządzeń pod warunkiem, że będą one charakteryzowały się równoważnymi, czyli nie gorszymi, parametrami istotnymi z punktu widzenia zastosowania tych materiałów, a do obowiązku wykonawcy należy wykazanie równoważności tych parametrów.
10. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11. Wszelkie opisy w dokumentacji projektowej muszą spełniać wymogi opisane w załączniku „Dostępność cyfrowa dokumentów” – załącznik nr 8.
19. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Całość prac objętych przedmiotem zamówienia stanowi ściśle powiązane ze sobą elementy zamówienia. Ponadto zgodnie z motywem 78 preambuły do Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26.02.2014 r. (zwanej dalej „Dyrektywą") zmówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP. W Dyrektywie wskazano by Państwa członkowskie zachęcały Zamawiających do dzielenia dużych zamówień na części. Zgodnie z ww. dyrektywą Zamawiający może dokonać podziału zamówienia wg zasady ilościowej -tak by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwością MŚP lub na zasadzie jakościowej z uwzględnieniem różnych zaangażowanych branż i specjalizacji, tak by w większym stopniu dostosować treść poszczególnych zamówień do wyspecjalizowanych sektorów MSP. Dalej w Dyrektywie wskazano, że Zamawiający powinien mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaka uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu. Jako przyczyny nie dzielenia zamówienia na części Dyrektywa wskazuje przykładowo następujące okoliczności: instytucja zamawiająca mogłaby stwierdzić, że taki podział groziłby ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, o których mowa w art. 3 ustawy Pzp. Biorąc to pod uwagę należy stwierdzić, że postępowanie to nie mieści się w kategorii dużych zamówień. Wobec tego ze swej natury skierowane jest do MŚP, czyli podstawowe założenie Dyrektywy, by zamówienie zostało dostosowane do potrzeb MŚP jest spełnione.
Ponadto ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne ponieważ mogłoby wywołać nadmierne trudności techniczne, potrzebę skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia w zakresie terminu realizacji zamówienia, gotowości do odbioru, wystawienia i płatności faktur, co mogłoby doprowadzić do nieprawidłowej realizacji zamówienia. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części również ze względu na nadmierne koszty - wykonywanie prac przez różnych Wykonawców co groziłoby dublowaniem kosztów pośrednich wpływających na cenę np. materiałów i zabezpieczenia prac po częściowym ich wykonaniu przez danego Wykonawcę. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia. Brak podziału zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.
Pozostałe zapisy w SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71350000-6 - Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5290881,90 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5796633,10 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5290881,90 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowe KONTRAKT sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 971245793
7.3.3) Ulica: ul. Szosa Poznańska 17
7.3.4) Miejscowość: Krosno Odrzańskie
7.3.5) Kod pocztowy: 66-600
7.3.6.) Województwo: lubuskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
roboty bitumiczne
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWE "KONTRAKT" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWE "KONTRAKT" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5290881,90 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI ZABÓR
więcej: przetargi ZABÓR »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1604C w KM 0+000 -1+728 poprzez budowę drogi dla rowerów o dł. 1593 mb.
- Przebudowa drogi gminnej Nr 311104W - Kossobudy 4 w miejscowości Kossobudy, gmina Raciąż oraz Przebudowa drogi gminnej Nr 311109W Kossobudy - Żychowo nr ewid. działki 15 w m. Kossobudy.
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Sanniki
- Rozbudowa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Lubichowo
- Poprawa gospodarki wodnej w Rozkopaczewie
- Kompleksowa termoizolacja ścian i dachów wraz z wymianą obróbek blacharskich i instalacji odgromowych dwóch budynków stanowiących siedzibę PSSE w Piasecznie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.