Ogłoszenie z dnia 2025-02-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00132786/01 - Wynik z dnia 2025-03-05
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT ENERGETYKI Państwowy Instytut Badawczy
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Ceramiki CEREL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00002058600053
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Techniczna 1
1.5.2.) Miejscowość: Boguchwała
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-040
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 0178711700, +48507465141
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@cerel.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cerel.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut Energetyki - Państwowy Instytut Badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Prace badawczo-rozwojowe w zakresie ceramiki technicznej oraz wytwarzanie z ceramiki wyrobów mających zastosowanie w przemyśle
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0ab4f3a-e33d-4e48-afba-757d8dff8c00
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00111105
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00014373/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Kompleksowa dostawa paliwa gazowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/cerel3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczeg. składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektr. przez Platformę zakupową, umożliwiającą obsługę procesu udzielania zamówień za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Platforma zakupowa jest dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/cerel. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie zakupowej przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający opisał ten aspekt w punkcie 1.4. SWZ. "Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej."
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
- zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W zamówieniach publicznych, Zamawiający jako administrator danych osobowych, obowiązany jest do spełnienia obowiązku informacyjnego z art. 13 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności:
-Wykonawcy będącego osobą fizyczną,
-Wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
-pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
-członka organu zarządzającego Wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK);
-osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Energetyki – Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie, ul. Mory 8, 01-330 Warszawa,
2) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pod adresem e-mail: odo@ien.com.pl, lub pisemnie, kierując korespondencję na adres siedziby Administratora,
3)Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym na „Kompleksowa dostawa paliwa gazowego”, znak: 04/2025/PPv1,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu art. 74 ustawy,
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy,
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
3. posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*,
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**,
4)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
4. nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
5. Zgodnie z wytycznymi Urzędu Zamówień Publicznych, Wykonawca powinien złożyć stosowne oświadczenie. Treść oświadczenia została zawarta w pkt. 3.12. Formularza oferty, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 04/2025/PPv1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego kompleksowej dostawy paliwa gazowego w postaci gazu ziemnego wysokometanowego (grupy E), polegającej na sprzedaży paliwa gazowego i zapewnieniu świadczenia usługi jej dystrybucji do punktów poboru paliwa gazowego Zamawiającego na zasadach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 266 z późn. zm.), zw. dalej „ustawa Prawo energetyczne” oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych, o określonych standardach jakościowych. Standardy jakościowe paliwa gazowego opisane są w ustawie Prawo energetyczne, w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r.
w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (tekst jedn. Dz. U. z 2018r., poz. 1158 z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 15 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie paliwami gazowymi (Dz. U. z 2021 r. poz. 280, z późn. zm.) i obowiązującej Taryfie Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Szacunkowa, łączna ilość paliwa gazowego przewidziana do dostarczenia w okresie obowiązywania Umowy wynosi 510,980 MWh.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania i zasady realizacji zamówienia określone są w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 3 do SWZ wraz z wykazem punktów poboru paliwa gazowego stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
Zamawiający wymaga realizacji zamówienia przez okres: 12 miesięcy
tj. od dnia 01 marca 2025 roku do dnia 28 lutego 2026 roku.
Szczegółowe terminy wykonania przedmiotu zamówienia określone są w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ oraz w wykazie punktów poboru paliwa gazowego stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09120000-6 - Paliwa gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09123000-7 - Gaz ziemny
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium - Cena brutto oferty 100%.
Sposób oceny w zakresie kryterium „Cena brutto oferty” w zakresie wskazanego kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Cena brutto oferty to wskazana przez Wykonawcę cena brutto, wyrażona w złotych, za jaką Wykonawca zrealizuje zamówienie. Przy ocenie ofert wartość wagowa wyrażona w procentach będzie wyrażona w punktach (1% = 1 pkt). Punkty w ramach kryterium oceny ofert przyznane zostaną do 2 miejsca po przecinku (na zasadzie „odcięcia” kolejnych cyfr).
Za najkorzystniejszą ofertę uważa się ofertę, która uzyska największą ilość punktów (100) będącą sumą punktacji liczoną wg wzoru, podanego w punkcie 7.2.4. SWZ.
Zamawiający jako najkorzystniejszą ofertę wybierze ofertę Wykonawcy, która uzyska najwyższą ilość punktów w ramach kryterium oceny ofert.
Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostaną złożone oferty
o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu, a także zamieści te informacje na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Kryteria i zasady oceny ofert zostały opisane w dziale 7 SWZ, zaś zasady obliczenia ceny oferty w dziale nr 5 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.
-posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, tj. posiada koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne
- posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwami gazowymi, tj. posiada koncesję w zakresie dystrybucji paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne - w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub posiada podpisaną aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji paliwami gazowymi na obszarze, na którym znajdują się punkty poboru paliwa gazowego - w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną tego ubezpieczenia nie mniejszą niż 150.000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)
3) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
- w okresie ostatnich 3 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie, wykonał, a przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 2 (dwa) zamówienia (umowy) obejmujące swym zakresem kompleksowe dostawy paliwa gazowego, przy czym każde z tych zamówień: było świadczone przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy oraz wartość każdej z dostaw była nie mniejsza niż 500 MWh
2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
art. 108 ust. 1 ustawy,
art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7-10 ustawy,
art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach,
art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Szczegółowo opisane warunki udziału w postępowaniu - patrz dział 4. SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ,
2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
4.4.2.2.3. oświadczenia wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7-10 ustawy oraz o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby dotyczącego przesłanek wykluczenia z art. 5k Rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zgodnie z Załącznikiem nr 8B do SWZ.
3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie - o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert. Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 8A do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z tych Wykonawców. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa oświadczenia dotyczące tych podmiotów.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, z zastrzeżeniem art. 127 ustawy, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni:
1) aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, tj.:
2) ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne,
3) ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne - w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub
oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji paliwami gazowymi na obszarze, na którym znajdują się punkty poboru paliwa gazowego – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej - według wzoru załącznik nr 10 do SWZ,
4) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia,
5) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie. Dokumenty te powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 9 do SWZ. Okres wyrażony w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Patrz rozdz. 4 SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 2.500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych).Forma wadium
2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
-pieniądzu,
-gwarancjach bankowych,
-gwarancjach ubezpieczeniowych,
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 419 z późn. zm.).
3.Termin i sposób wniesienia wadium: Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert określonego w pkt 6.2.1. SWZ i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego – w Banku Pekao SA 14 1240 4764 1111 0000 4862 0594. Zaleca się dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu lub jego kopii. Zaleca się, aby na przelewie umieścić informację: „Wadium – kompleksowa dostawa paliwa gazowego”.
Wadium wnoszone w pieniądzu winno znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
Pozostałe informacje na temat wadium - patrz dział 3 SWZ "Wysokość i zasady wniesienia wadium".
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, z dokumentu wadialnego powinno wynikać jednoznacznie, że zobowiązanie gwaranta obejmuje wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz obejmuje wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, wynikające z działania lub zaniechania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przedłożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentacji Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zostały opisane szczegółowo w paragrafie 13 Załącznika nr 3 do SWZ " Projektowane postanowienia umowy".7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-27 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/cerel
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-27 08:35
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Każdy Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Za równoznaczne ze złożeniem więcej niż jednej oferty przez tego samego Wykonawcę zostanie uznana sytuacja, w której ten sam podmiot występuje w dwóch lub więcej ofertach składanych wspólnie lub jest samodzielnym Wykonawcą, a jednocześnie jest uczestnikiem wspólnej oferty.2. Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia wskazanego w pkt 2 SWZ.
3. Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących powodów: Podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi i organizacyjnymi oraz potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia
i mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto podział zamówienia na części mógłby nadmiernie podwyższyć koszty wykonania całego zamówienia, z powodu znacznego zwiększenia cen paliwa gazowego oraz doliczenia w każdej części zamówienia kosztów bezpośrednich i pośrednich Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. Ewentualny podział przedmiotu zamówienia na części, nie zmieni kręgu potencjalnych Wykonawców, w szczególności nie spowoduje dopuszczenia innych Wykonawców aniżeli ci, którzy byliby w stanie należycie wykonać zamówienie bez podziału na części.
4. Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5. Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
Jolanta Szela, tel. 507 465 141, e-mail: biuro@cerel.pl
Artur Pisarczyk, tel. 693-377-007, e-mail: artur.pisarczyk@energiasystem.com
6. Zasady zwrotu wadium opisano w punkcie 3.4. SWZ.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (sporządzone zgodnie
z Załącznikiem nr 5 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
8. Wymogi formalne złożenia oferty zostały opisane w punkcie 4.3. SWZ.
9. Oferta musi być złożona pod rygorem nieważności w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/cerel i pod nazwą niniejszego postępowania.
10. Treść oferty musi być zgodna z treścią SWZ. Formularz oferty powinien zostać sporządzony przez Wykonawcę na podstawie wzoru, stanowiącego Załączniki nr 1 do SWZ , opatrzony kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferty składane elektronicznie oraz każdy z załączników muszą być uprzednio podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przed ich załączeniem na Platformę zakupową
Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Oferta musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę uprawnioną, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione.
11. Cena oferty i elementy cenotwórcze podane przez Wykonawcę będą - co do zasady - stałe przez okres realizacji Umowy, zaś zmianie będą mogły podlegać na zasadach i w zakresie określonym w postanowieniach zawartych w Projektowanych Postanowieniach Umowy, w szczególności z uwzględnieniem postanowień dotyczących zmiany wynagrodzenia, o których mowa w ustawie.
12. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich.
13. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia Wykonawcy zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
INNE PRZETARGI BOGUCHWAŁA
- Przygotowanie i realizacja 8-dniowego wyjazdu studyjnego na terenie Polski, Niemiec i Danii w ramach operacji pt. ,,Odnawialne Źródła Energii - perspektywą rozwoju podkarpackiego rolnictwa"
- Jednorazowa dostawa bardzo drobnego proszku tlenku glinu o wysokiej czystości
więcej: przetargi BOGUCHWAŁA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa gazu dla obiektów Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych
- 2025 - Kompleksowa dostawa paliwa gazowego i świadczenie usług dystrybucji do budynku Pływalni Powiatowej w Rykach
- Zakup paliwa gazowego do obiektów PAŻP
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupy E) obejmująca sprzedaż oraz dystrybucję do obiektu Instytutu Łączności - PIB w Warszawie ul. Szachowa 1, z przeznaczeniem na cele opałowe.
- Dostawa gazu do budynków Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego w Złotoryi
- "Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) dla Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Powierciu na okres od 01.07.2025 r. do 30.06.2026 r. "
więcej: Paliwa gazowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.