eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałystokPrzebudowa naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku



Ogłoszenie z dnia 2025-02-19

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Stadion Miejski Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200763186

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Słoneczna 1

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-323

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@stadion.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.stadion.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8520445d-06c8-43de-9dec-2d2f697202a6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00111192

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00025820/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1063524

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w języku polskim komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu portalu OpenNexus, który dostępny jest pod adresem https://platformazakupowa.pl/ (bezpośredni link do postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1063524) oraz w szczególnie uzasadnionych przypadkach poczty elektronicznej - adres e mail: sekretariat@stadion.bialystok.pl
2. Korzystanie z platformy OpenNexus jest bezpłatne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja za pomocą platformy OPENNEXUS: odbywa się za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/ i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
2. Zamawiający informuje, iż wszystkie instrukcje tekstowe oraz wizualne dla Wykonawcy dotyczące korzystania z platformy, w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert i innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu są dostępne na stronie internetowej platformazakupowa.pl: w zakładce Pierwsze kroki na platformie pod linkiem:
https://about.opennexus.com/uslugi/platforma-zakupowa-pierwsze-kroki/ oraz w zakładce Instrukcje użytkownika pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Szczegółowy opis korespondencji znajduje się w rozdz. XVI SWZ.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 i/lub 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego „RODO”, Spółka „Stadion Miejski” Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku informuje, iż:
1) Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Spółka „Stadion Miejski” Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku przy ul. Słoneczna 1, zwany dalej Administratorem, tel.: 85 654 86 80 , e-mail: sekretariat@stadion.bialystok.pl
2) We wszelkich sprawa związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@stadion.bialystok.pl
3) Dane osobowe przetwarzane są na potrzeby niniejszej niniejszego postępowania i realizacji umowy.
4) Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego oraz do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
5) Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art.97 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekroczy 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) Obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Pani dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) Dane nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej.
8) Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) Przysługuje Panu/Pani prawo do:
a) dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
b) sprostowania danych (art. 16. RODO),
c) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
d) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00—193 Warszawa) nadzorującego zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych.
2) Nie przysługuje Panu/Pani:
a) prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust 3 lit. b, d lub e RODO,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
c) prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZR-271-1/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, a następnie wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji w systemie: „zaprojektuj i wybuduj”, zadania inwestycyjnego, polegającego na przebudowie naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku wraz z instalacjami doziemnymi.
2. Opis ogólny przedmiotu zamówienia.
2.1. Zakres dokumentacji projektowej obejmuje:
1) opracowanie projektu rozbiórki istniejących instalacji doziemnych pod murawą boiska oraz murawy i projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego na wykonanie murawy wraz z doziemnymi instalacjami:
- instalacji sanitarnych dotyczących wykonania ogrzewania, nawadniania i drenażu,
- instalacji elektrycznych w zakresie sterowania instalacją nawadniania i ogrzewania murawy;
2) opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
3) opracowanie Kosztorysów Inwestorskich;
4) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej wykonanych instalacji i rzędnych powierzchni murawy;
5) opracowanie dokumentacji powykonawczej i instrukcji eksploatacji instalacji.
2.2. Zakres robót budowlanych obejmuje:
1) Usunięcie istniejących warstw płyty głównej (warstwy wegetacyjnej wraz z darnią; warstwy odsączającej; warstwy drenażowej (warstwa znajdująca się pod warstwą odsączającą – nazewnictwo przyjęte na potrzeby postępowania); nawierzchni z trawy sztucznej zainstalowanej po całym obwodzie płyty – około 3m szerokości) wraz z wywozem i utylizacją urobku. Całkowita powierzchnia płyty głównej to 8 518,86 m2;
2) Zamawiający nie przewiduje odzysku materiałów oraz elementów instalacji z istniejących warstw płyty boiska;
3) Usunięcie elementów istniejącej instalacji ogrzewania, nawadniania i drenażu wraz z wywozem i utylizacją; opróżnienie instalacji grzewczej z glikolu;
4) Sprawdzenie drożności odpływu drenażu;
5) Dostawa i rozłożenie warstwy drenażowej oraz wykonanie instalacji drenażu i odprowadzenia wody do istniejącej kanalizacji deszczowej;
6) Wykonanie instalacji nawadniającej murawę;
7) Rozłożenie geowłókniny jako separacja gruntu rodzimego wraz z wyłożeniem rowów drenarskich;
8) Dostawa i rozłożenie warstwy drenażowej;
9) Wykonanie instalacji ogrzewania na płycie boiska;
10) Dostawa i rozłożenie warstwy odsączającej;
11) Dostawa i ułożenie warstwy wegetacyjnej;
12) Dostawa i ułożenie darni sportowej wraz z pasem trawy syntetycznej od strony zachodniej płyty boiska.
UWAGA:
Wykonawca opracowując dokumentację projektową zobowiązany jest do uwzględnienia wszystkich niezbędnych elementów, a także prac mających na celu wykonanie obiektu kompletnego, służącego celowi jego przeznaczenia i umożliwiającym jego użytkowanie. Zamawiający wskazuje, że zadanie realizowane będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj”, dlatego elementy nieopisane w Programie funkcjonalno – użytkowym (PFU), a konieczne z uwagi na funkcję obiektu, warunki techniczne, przepisy prawa, w tym wymagania zawarte w normach: DIN 18035-4 (Boiska sportowe trawiaste), DIN 18035-3 (Budowa boisk-odwodnienie), DIN 18035-6 (Systemy nawierzchni sportowych), lub normach równoważnych itp. muszą być uwzględnione na etapie projektowania, jak i na etapie wykonawstwa.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania i zasady realizacji zamówienia określa Program funkcjonalno – użytkowy (PFU) stanowiący Załącznik Nr 8 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-07-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tj.:
1) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, polegających na częściowej wymianie darni, w zakresie nie większym niż 2 500 m2. Zamawiający wymaga, aby darń dostarczona w ramach robót powtórzonych była tożsama z darnią zainstalowaną na obiekcie w ramach niniejszego postępowania, w zakresie:
a) wymogów norm przedstawionych w dokumentacji;
b) składu gatunkowego, wraz z doborem odmian (100% wiechlina łąkowa, Poa Pratensis),
c) darń wykonywana w ramach robót powtórzonych musi pochodzić z tej samej plantacji co darń wykonana w ramach umowy zawartej po przeprowadzeniu niniejszego postepowania.
2) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w pkt 1), w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego do kwoty 450 000,00 zł netto.
3) Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień w całym lub częściowym zakresie określonym w pkt 1).
4) Zamówienie zostanie udzielone z uwzględnieniem warunków określonych w projekcie umowy – załącznik nr 7 do SWZ.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą łączną ilość punktów za wszystkie kryteria oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia polegającego na kompleksowej realizacji pełnowymiarowej płyty głównej stadionu (o powierzchni całkowitej nie mniejszej niż 8 000 m2), której zakres obejmował co najmniej instalację ogrzewania, nawadniania i drenażu murawy oraz warstwy drenażowej, odsączającej i wegetacyjnej oraz darni naturalnej;
b) osoby skierowane do realizacji zamówienia publicznego, w tym:
- osoby (minimum po jednej osobie w każdej specjalności) posiadające uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnione do sprawowania samodzielnej funkcji, na podstawie odrębnych przepisów prawa w specjalności:
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych;
- osoby (minimum po jednej osobie w każdej specjalności) posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w rozumieniu ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo uprawnione do sprawowania samodzielnych funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalności:
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych.
UWAGA:
1) Doświadczenie Wykonawcy będzie uznane, gdy Wykonawca wykaże roboty budowlane zakończone.
2) Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania robót bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane.
3) Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (na lub wg Zał. Nr 3 do SWZ) wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (na lub wg Zał. Nr 4 do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą przedłożyć aktualne badania laboratoryjne gleby, z sekcji plantacji z której dostarczona będzie darń. Badania muszą przedstawiać dane dotyczące:
a) pH podłoża (akceptowalny zakres 5,5 – 7,0 pH)
b) krzywej uziarnienia, która musi mieścić się w zakresie przedstawionym na wykresie wskazanym w Rozdziale XII SWZ.
Powyższe parametry muszą być zgodne z normą DIN 18035-4 lub normą równoważną. Badania gleby muszą zostać przeprowadzone przez akredytowane laboratorium.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

- aktualne badania laboratoryjne gleby, z sekcji plantacji z której dostarczona będzie darń. Badania muszą przedstawiać dane dotyczące:
a) pH podłoża (akceptowalny zakres 5,5 – 7,0 pH)
b) krzywej uziarnienia, która musi mieścić się w zakresie przedstawionym na wykresie wskazanym w Rozdziale XII SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, zobowiązany jest dołączyć do oferty:
1) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (na lub wg Zał. Nr 2 do SWZ),
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (na lub wg Zał. Nr 5 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie określa w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu, udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 25 000,00 zł.
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2022 r. poz. 2080 z późn. zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. numer konta: 85 1240 1154 1111 0010 3579 7475, z dopiskiem: „Wadium – Przebudowa naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku”.
4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy przekazać Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej; dokument gwarancji lub poręczenia winien być złożony w oryginale w postaci elektronicznej oraz podpisany zgodnie z właściwymi przepisami regulującymi wystawienie gwarancji/poręczenia.
Uwaga: oryginał dokumentu należy złożyć jako osobny plik (w sposób pozwalający na jego zwrot
bez naruszenia jego integralności) wraz z innymi plikami stanowiącymi ofertę i skompresować do jednego pliku jako archiwum (ZIP).
5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji (lub poręczeń) powinna ona obejmować pełny okres związania ofertą.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) być ważne przez cały okres związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
2) obejmować odpowiedzialność Wykonawcy za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium określone w ustawie Pzp;
3) zapewniać możliwość zaspokojenia roszczeń Zamawiającego bezwarunkowo, nieodwołalnie i być płatne na jego pierwsze żądanie;
4) z treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
5) zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy; niedopuszczalne są zapisy uzależniające zapłatę przez gwaranta od wcześniejszego żądania zapłaty należności od Wykonawcy;
6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum),
8) jeśli dokument został wystawiony przez osobę upoważnioną na podstawie pełnomocnictwa, należy dołączyć przedmiotowe pełnomocnictwo (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Składanie ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dotyczy wspólników spółki cywilnej oraz konsorcjum.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Dokument pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 2, powinien być przedłożony zgodnie z rozdz. XI.
4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych – pełnomocnikiem.
5. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (na lub wg Zał. Nr 2 SWZ) - składa każdy Wykonawca do oferty,
2) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - składa Wykonawca do oferty (na lub wg Zał. Nr 6 SWZ),
3) dokumenty, o których mowa w rozdz. X SWZ - składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku, w
zakresie i na zasadach opisanych odpowiednio w rozdz. VI SWZ na wezwanie Zamawiającego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z projektem umowy stanowiącym Załącznik Nr 7 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularzu składania oferty lub wniosku dostępnego na platformazakupowa.pl. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-06 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1) Termin realizacji zamówienia - do dnia 30 lipca 2025 r., w tym:
- wykonanie robót polegających na przebudowie naturalnej płyty głównej Stadionu Miejskiego w Białymstoku może odbywać się wyłącznie w okresie od 16 czerwca 2025 r. do 13 lipca 2025 r.
2) Zamawiający wykluczy Wykonawców na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.