Ogłoszenie z dnia 2021-07-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00044551/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-04-30
- 2021/BZP 00048385/01 - Modyfikacja z dnia 2021-05-07
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00111278 z dnia 2021-07-12 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego na rynku krajowym w wysokości maksymalnej do 5 500 000 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2021 roku deficytu budżetu Gminy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jemielnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413231
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzelecka 67
1.5.2.) Miejscowość: Jemielnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-133
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 77 46 23 500
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@jemielnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jemielnica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.bip.jemielnica.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego na rynku krajowym w wysokości maksymalnej do 5 500 000 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2021 roku deficytu budżetu Gminy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ff81398c-a987-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111278
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000341/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zaciągnięcie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00044551/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IB.271.01.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 416000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa zaciągnięcia kredytu długoterminowego do kwoty 5 500 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu.
2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe. o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp:
1) Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu podpisaniu umowy do dnia 31.12.2021r.
2) Kredyt będzie przekazany w transzach na żądanie Zamawiającego na jego rachunek prowadzony w banku wybranym do obsługi budżetu gminy.
3) Okres karencji przy spłacie kredytu do 30.03.2022 r..
4) Okres kredytowania od daty zawarcia umowy do dnia 30.12.2030 roku.
5) Spłata odsetek miesięczna począwszy od pierwszego miesiąca, w którym wykorzystano transzę kredytu.
6) Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 3M i powiększona w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku (do dwóch miejsc po przecinku). Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć stawkę WIBOR 3M w wysokości 0,21%.
7) Zmiana stawki WIBOR 3M będącej podstawą naliczenia odsetek, następować będzie pierwszego dnia każdego kwartał, w kwartalnych okresach obrachunkowych, w oparciu o stawkę z 20-go dnia miesiąca poprzedzający okres obrachunkowy.
8) W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M. Okres obrachunkowy, dla którego każdorazowo zostanie ustalona stopa oprocentowania kredytu będzie obowiązywał przez okres kwartału, od pierwszego do ostatniego dnia każdego kwartału. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa procentowa jest stała.
9) W przypadku zaprzestania notowania WIBOR stawka zmienna winna wynosić zero.
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych opłat i kosztów.
11) Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy,
12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat.
13) Spłata kapitału nastąpi w 36 ratach kwartalnych w terminach do 30 marca, 30 czerwca, 30 września i 30 grudnia każdego roku w latach 2022 - 2030 wg poniższego harmonogramu:
a) 2022 rok – 700 000,00 zł w czterech równych ratach po 175 000,00 zł każda,
b) 2023 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
c) 2024 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
d) 2025 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
e) 2026 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
f) 2027 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
g) 2028 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
h) 2029 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
i) 2030 rok – 600 000,00 zł w czterech równych ratach po 150 000,00 zł każda,
14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat.
15) Oprocentowanie i prowizja za udzielenie kredytu stanowią koszty obsługi kredytu. Prowizja za udzielenie kredytu naliczana i pobierana będzie proporcjonalnie od uruchomienia transz kredytu, w dniu uruchomienia transzy kredytowej.
16) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie.
17) Za spłatę odsetek od rat kapitału należy przyjąć dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Jeżeli termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i kredytu następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
18) Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy,
19) Zamawiający nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego.
20) Zamawiający nie przewiduje podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
21) Gmina nie korzysta z wykupu wierzytelności.
22) Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel In blanco, deklaracji wystawienia weksla In blanco).
23) Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 211707,02 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 431882,32 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 211707,02 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Łubnianach
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7540338841
7.3.3) Ulica: Osowska
7.3.4) Miejscowość: Łubniany
7.3.5) Kod pocztowy: 46-024
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W ŁUBNIANACH
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W ŁUBNIANACH
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 211707,02 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2030-12-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
2021-07-12 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi |
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Lądek - etap II
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.