eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ByczynaRenowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie



Ogłoszenie z dnia 2025-02-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Byczyna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 53141299300000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Byczyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-220

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@byczyna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.byczyna.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1031232

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-965e5240-988d-472c-9817-65874bd861fb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00112163

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00001735/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00633613

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OŚ.271.23.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego postępowania jest realizacja zadania polegająca na wykonaniu kompletnej dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych i uzyskania niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym pozwolenie Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub nieoprotestowanego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych oraz realizacji robot budowlanych dla zadania pn.: Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie – w formule „zaprojektuj wybuduj”, przy czym Zamawiający podzielił zamówienie na części:
Część I - Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C.
Część II - Renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza.
3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
a) Opracować koncepcję techniczną na podstawie Programu Funkcjonalno – Użytkowego (zw. dalej PFU),
b) Sporządzić Dokumentację projektową wg zasad wskazanych w pkt 5,
c) Sporządzić Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (zw. dalej STWiOR),
d) Wykonać prace budowlano-montażowe w zakresie określonym w PFU i wykonanej na jego podstawie Dokumentacji projektowej,
e) Pełnić nadzór autorski.

8. Prawa autorskie – w ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów.
9. Roboty budowlano – montażowe i prace konserwatorskie w cz. I mają na celu zachowanie
i eksponowanie jak największej oryginalnej substancji zabytkowej. Ochronie podlegają oryginalne mury, jak również późniejsze uzupełnienia do ok. 2 poł. XX w. i obejmują przede wszystkim:
1) renowację korony muru,
2) naprawę muru z konserwacją jego elewacji,
3) odtworzenie niezachowanej lub zniszczonej warstwy licowej muru,
4) zabezpieczenie odspojonej jeszcze zachowanej warstwy licowej muru,
5) naprawę przypór ceglanych muru,
6) wzmocnienie/podbicie fundamentów przypór,
7) demontaż i uzupełnienie współczesnych wtrętów muru,
8) wykonanie sieci elektrycznej zasilającej i oświetlającej odcinek C murów miejskich.

W ramach zadania przewidziany jest również zakup i montaż tablic informacyjnych .

Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera:
1) Dla części I:
a) Program Funkcjonalno - Użytkowy - Załącznik nr 7 do SWZ,
b) Mapa do celów projektowych – Załącznik nr 8 do SWZ,
c) Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu – załącznik nr 9 do SWZ,
d) Dokumentacja projektowa z 2017 r. – załącznik nr 10 do SWZ,
e) Badania podłoża gruntu – załącznik nr 11 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45454100-5 - Odnawianie

4.5.5.) Wartość części: 3567000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest realizacja zadania polegająca na wykonaniu kompletnej dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych i uzyskania niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym pozwolenie Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub nieoprotestowanego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych oraz realizacji robot budowlanych dla zadania pn.: Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie – w formule „zaprojektuj wybuduj”, przy czym Zamawiający podzielił zamówienie na części:
Część I - Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C.
Część II - Renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza.

3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
a) Opracować koncepcję techniczną na podstawie Programu Funkcjonalno – Użytkowego (zw. dalej PFU),
b) Sporządzić Dokumentację projektową wg zasad wskazanych w pkt 5,
c) Sporządzić Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (zw. dalej STWiOR),
d) Wykonać prace budowlano-montażowe w zakresie określonym w PFU i wykonanej na jego podstawie Dokumentacji projektowej,
e) Pełnić nadzór autorski.

10. Roboty budowlano – montażowe i prace konserwatorskie w cz. II obejmują przede wszystkim:
1) Prace naprawcze dachu, obróbek blacharskich i kominów,
2) prace naprawcze elewacji,
3) prace naprawcze schodów terenowych,
4) prace naprawcze elementów metalowych,
5) montaż instalacji odgromowej,
6) montaż iluminacji obiektu,
7) renowację tarcz zegarów wieży.

Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane i dostawy na terenie czynnych obiektów (Urzędu Miejskiego, apteki, banku, restauracji i biblioteki), w związku z tym zobowiązany jest przeprowadzać roboty i dostawy w sposób zapewniający nieprzerwane działanie ww obiektów, w sposób, który nie będzie zagrażał bezpieczeństwu mienia i osób przebywających na ich terenie. Wykonawca zobowiązuje się do współpracy ze Zamawiającym w kwestii zachowania ciszy i ograniczenia hałasu
w trakcie wykonywania robót, dostaw i dostosowania swoich działań do pracy obiektów. Wykonawca każdorazowo będzie ustalał z Zamawiającym – z wyprzedzeniem umożliwiającym przeprowadzenie uzgodnień z personelem – godziny ewentualnych przerw w dostawie mediów, pracy sprzętu mechanicznego i „głośnych robót”, które mogą przeszkadzać w normalnym funkcjonowaniu któregokolwiek z ww obiektów.
Na terenie Urzędu Miejskiego w Byczynie znajduje się również lokal wyborczy (sala nr 9 na parterze) w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest wykonać prace w ramach Sali nr 9, przyległego korytarza oraz schodów terenowych na co najmniej 3 tygodnie przed ogłoszonym terminem wyborów lub rozpocząć prace w ramach wymienionych pomieszczeń po wyborach.
Wykonawca zobowiązany będzie na co najmniej 2 tygodnie przed dniem oraz na dzień wyborów:
1) do zabezpieczenia pozostałego terenu Ratusza (budynku i przylegających placów) w taki sposób, by zapewnić bezpieczeństwo korzystających z nich osób,
2) zorganizować wszystkie prace remontowe w sposób nie narażający osób przebywających na terenie ww pomieszczeń i na niebezpieczeństwa i uciążliwości wynikające z prowadzonych robót z jednoczesnym zastosowaniem szczególnych środków ostrożności m. in. takich jak wydzielenie i oznakowanie miejsc niebezpiecznych;
3) zapewnić swobodne i bezpieczne dojścia do ww pomieszczeń,
4) zabezpieczyć plac budowy w sposób uniemożliwiający rozprzestrzenianie i roznoszenie pyłów, kurzu i resztek materiałów budowlanych oraz posprząta teren wokół budowy.

W ramach zadania przewidziany jest również zakup i montaż tablic informacyjnych.

Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera:
Dla części II:
a) Program Funkcjonalno - Użytkowy - Załącznik nr 12 do SWZ
b) Mapa do celów projektowych – załącznik nr 13 do SWZ,
c) Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu – załącznik nr 14 do SWZ,
d) Dokumentacja projektowa z 2016 r. – Załącznik nr 15 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45454100-5 - Odnawianie

4.5.5.) Wartość części: 3200000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3567000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5100000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3567000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JDM INWESTYCJE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 526065498

7.3.3) Ulica: UNII LUBELSKIEJ

7.3.4) Miejscowość: Nysa

7.3.5) Kod pocztowy: 48-303

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Prac związanych z renowacją zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3567000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3200000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8569323,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3200000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DeS Henryk Dowgier, Anna Dowgier Sp.k.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6770004959

7.3.3) Ulica: Galla Anonima

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 30-053

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3200000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.