eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceUsługi cateringowe dla filii Centrum Psychiatrii w Katowicach, zlokalizowanej w Skoczowie



Ogłoszenie z dnia 2023-02-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi cateringowe dla filii Centrum Psychiatrii w Katowicach, zlokalizowanej w Skoczowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM PSYCHIATRII W KATOWICACH IM. DR. KRZYSZTOFA CZUMY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276206986

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. dr Janusza Korczaka 27

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-340

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 48 32 603 84 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@centrumpsychiatrii.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.centrumpsychiatrii.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi cateringowe dla filii Centrum Psychiatrii w Katowicach, zlokalizowanej w Skoczowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1de0df4-b5d5-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00113127

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041059/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługi cateringowe dla filii Centrum Psychiatrii w Skoczowie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określił szczegółowo wszelkie dane w SWZ pkt.XV od lit.A do lit.E oraz pkt.XV.A. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych dokumentów w postępowaniu znajdują się w zakładce "Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje Istnieje wymóg podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarto w pkt.XXVIII SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarto w pkt.XXVIII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 01/U-CAT-SK/US/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są usługi cateringowe – przygotowanie i dostawa całodziennych posiłków szpitalnych ( śniadanie, obiad, kolacja ) – w okresie 24 miesięcy od dnia obowiązywania umowy ( od 01.04.2023 r. do 31.03.2025 r. ) do Oddziału Terapii Uzależnienia od Alkoholu w Skoczowie przy ulicy Katowickiej 21. Usługi muszą być realizowane codziennie.
a) szacunkowo określa się, że z posiłków korzystać będzie ok. 40 osób dziennie;
b) wykonawca powinien zapewnić przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diet zalecanych przez Zamawiającego, w ramach ceny zaproponowanej w ofercie w odniesieniu do tzw. osobodnia, oraz w oparciu o przykładowy jadłospis stanowiący Załącznik Nr 4 do SWZ, w którym określono diety tzw. podstawowe (normalne dla wszystkich pacjentów) oraz diety cukrzycowe 3–posiłkowe bez drugiego śniadania i podwieczorku, diety cukrzycowe 5–posiłkowe i diety lekkostrawne
(wątrobowe i żołądkowe) oraz wegetariańskie i wegańskie – średnie ilości diet specjalnych podano w uwagach pod ostatnim jadłospisem. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamawiania dań dietetycznych, w ramach ceny jednostkowej podanej w ofercie przetargowej przez wykonawcę, jak również zamawianie dań pojedynczych w odniesieniu do poszczególnych posiłków.
c) posiłki muszą być przygotowywane wyłącznie przez wykonawcę, z pominięciem jakichkolwiek podwykonawców i pośredników ;
- dostarczanie posiłków we wszystkie dni tygodnia, w okresie obowiązywania umowy,
- wykonawca powinien zapewnić dostawy posiłków szpitalnych w godzinach :
• śniadanie od 06:00 do 06:45,
• obiad i kolacja : od 11:30 do 12:00 (dopuszcza się dostarczanie kolacji wraz z obiadem), jeżeli wykonawca zamierza dostarczać kolację osobno to: od 12.30 do 17.30
• posiłki (artykuły spożywcze) podzielne np. masło itp. powinny być poporcjowane.
Wykonawca musi przygotowywać posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r. poz. 594, z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Zgodnie z wymogami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, posiłek w formie cateringu musi zostać wydany w czasie 4 godzin od momentu jego sporządzenia (wyprodukowania). Temperatura posiłków powinna wynosić odpowiednio:
- gorące zupy: +75°C ( +/- 3° C ),
- gorące drugie dania: +63°C (+/- 3° C ),
- potrawy serwowane na zimno: +4°C,
- napoje ciepłe 75 ° C +/- 3° C.
d) realizacja zamówienia będzie następować codziennie w okresie obowiązywania umowy, na podstawie zapotrzebowania określającego ilość zamawianych posiłków, złożonego przez Zamawiającego, do godziny 08:30 na obiady i kolacje wydawane w dniu składania zamówienia oraz na śniadania w dniu następnym z uwzględnieniem dań dietetycznych, na posiłki wydawane w dni świąteczne wg uzgodnień pomiędzy wykonawcą i zamawiającym;
e) posiłki muszą być dostarczane w termosach i pojemnikach wykonawcy zapewniających odpowiednią temperaturę i posiadających atest na kontakt z żywnością – wykonawca zapewnia ciągłość usług w okresie obowiązywania umowy ;
- wymaga się od wykonawcy posiadania 2 kompletów termosów i pojemników (jeden komplet pozostaje w miejscu dystrybucji i jest odbierany przez wykonawcę przy kolejnej dostawie), wykonawca odpowiada za mycie termosów i pojemników;
f) wykonawca powinien dysponować kuchnią, wraz z odpowiednim zapleczem kuchennym i
personelem o odpowiednich kwalifikacjach oraz odpowiednimi środkami transportu.

g) wykonawca ma obowiązek opracowywać jadłospis dekadowy (na 10 dni), który powinien dostarczać osobie wyznaczonej przez zamawiającego, z trzy dniowym wyprzedzeniem przed terminem dostawy (kolejnych dostaw), z uwzględnieniem przykładowych jadłospisów wymienionych w ppkt. b).
h) wsad do kotła nie może być mniejszy niż 70 % wartości netto ( tzw. osobodnia, na każdego żywionego ), podanej ceny ofertowej,
i) środki spożywcze użyte do przygotowania posiłków powinny być świeże, nieskażone, i pochodzące z legalnego źródła,

j) obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich
przygotowanych i dostarczonych posiłków, każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek.


Podstawą obliczenia ceny oferty jest „Przykładowy jadłospis” i Opis diet stanowiące załączniki do niniejszej SWZ. Pozostałe szczegóły zawiera SWZ i załączniki. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamawiania dań dietetycznych, w ramach ceny jednostkowej podanej w ofercie przetargowej przez Wykonawcę.
Szczegóły (opis) do opracowania oferty zawiera przykładowy Jadłospis – Załącznik nr 4 do SWZ.

Wartość zamówienia : jest mniejsza od progów unijnych określonych w art.3 ust.1 pkt.1oraz ust.2 ustawy Pzp, w odniesieniu do usług oraz w nawiązaniu do art.359 pkt.2 ( tzn. jest mniejsza niż równowartość kwoty 750 000,00 euro, nie mniejsza jednak niż równowartość kwoty 130 000,00 złotych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

15894220-9 - Posiłki szpitalne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :
a) nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust.1 Pzp.,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
c) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r.,poz.835), a w szczególności w odniesieniu do art.2 przedmiotowej ustawy, nie figurują na liście podmiotów ministra właściwego do spraw wewnętrznych, których wykluczenie z postępowania dotyczy na podstawie art.7 ust.1 przywołanej ustawy.

Warunki udziału dotyczą :
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej
( gospodarczej), o ile wynika to z odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej.

Zamawiający spełni warunki udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że :

ad.a – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna ten warunek za
spełniony, jeżeli Wykonawca złoży właściwe oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu.
ad.b – jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia minimum
200 000,00 PLN.
ad.c – wykonał (lub wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi dotyczące
przedmiotu zamówienia o łącznej wartości minimum 200 000,00 PLN
brutto, oraz dysponuje kuchnią wraz z zapleczem kuchennym, personelem obsługi o
odpowiednich kwalifikacjach oraz odpowiednimi środkami transportu.
Ponadto :
Jest wpisany do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie produkcji posiłków od surowca do gotowej potrawy z możliwością ich transportu w ramach usług cateringowych w (świadczenia usług cateringowych) na podstawie odpowiednich przepisów sanitarno-epidemiologicznych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Złożenie oświadczenia ( z art.121 ust.1 - załącznik nr 2 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda niżej wymienionych dokumentów :

a) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego (polisa lub inny dokument ubezpieczenia),
b) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy – Załącznik nr 5 do SWZ.
c) Oświadczenie dotyczące dysponowania kuchnią wraz z zapleczem kuchennym, personelem obsługi o odpowiednich kwalifikacjach oraz odpowiednimi środkami transportu.
UWAGA: Oświadczenie to składa Wykonawca na druku sporządzonym samodzielnie.
Ponadto Zamawiający żąda :
pozytywnej opinii właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego w zakresie żywienia (cateringu), w odniesieniu do kuchni z zapleczem i środków transportu, tzn. dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie produkcji posiłków od surowca do gotowej potrawy z możliwością ich transportu w ramach usług cateringowych w zakresie produkcji posiłków, ich transportu (świadczenia usług cateringowych).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Kwota : 5 000,00 (pięć tysięcy) PLN

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą Oświadczenia o braku podstaw
wykluczenia z postępowania Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11
września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz.1710, z
późn. zm.) oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SWZ.
Uwaga: 1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców ww.
oświadczenie składa każdy z wykonawców. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu, albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty oraz Oświadczenie,
z którego wynika które dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
2)Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu. - zgodnie z art.125 ust.5 ustawy Pzp. –
Załącznik nr 2a do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Określono w Paragrafie 7 załącznika nr 3 do SWZ - projekt umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-09 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-09 09:05

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.