eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruńdostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu



Ogłoszenie z dnia 2025-02-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
dostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000316068

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Józefa 53-59

1.5.2.) Miejscowość: Toruń

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 56 6794037

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamow_publ@wszz.torun.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wszz.torun.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/wszz_torun

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

dostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f3f75f6-44ce-40b8-8bd2-3f3b579a9a9b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00113553

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031551/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Serwis i oprogramowanie systemu RCP wraz z dostawą sprzętu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00032251

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: W.Sz.Z:TZ-280-4/25

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 650000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu.
1.1. Szczegółowe wymagania (warunki) dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia z opisem zakresu dostaw i usług usług (czynności) i standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, określa Załącznik Nr 3 do SWZ.
1.2. Opis parametrów techniczno-użytkowych ocennych (punktowanych) w zakresie oferowanego przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 3a do SWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
2. Specyfikację asortymentowo-cenową dostaw i usług określa Załącznik Nr 2 do SWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 38720000-8 - Rejestratory czasu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

51213000-8 - Usługi instalowania urządzeń do zapisywania czasu

50411500-4 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji przemysłowych mierników czasu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie unieważniono w oparciu o art. 255 pkt.6) ustawy Pzp z 11.09.2019 r. (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320), gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Stwierdzone w toku postępowania wady polegają na tym, że w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. Nr 3 do SWZ istniały istotne uchybienia w postaci braku wyczerpującego opisu integracji systemu RCP z posiadanym systemem ERP, co było spowodowane wyjątkową specyfiką obydwu systemów. Zamawiający w opisie funkcjonalnym nie określił wystarczająco dokładnie zakresu realizacji integracji, opisu procesu wymiany danych, a także nie wyartykułował w szczegółach - oczekiwanych rezultatów funkcjonalnych po wdrożeniu integracji.
Na niejednoznaczność opisu i brak informacji na temat integracji systemów zwrócił także uwagę jeden z uczestników postępowania, ale zapytanie to o bardzo ogólnej treści złożone po terminie w przeddzień składania ofert, pozostawiono bez odpowiedzi.
Dokonana po otwarciu ofert dokładna analiza funkcjonalna zamawianego systemu RCP ujawniła niestety rzeczywiście w/w istotne braki opisu integracji systemu RCP z posiadanym już systemem ERP. W konsekwencji niejednoznacznie opisany przedmiot zamówienia mógł naruszać treść art. 99 ust. 1 stanowiący, że „przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”.
Na skutek niejednoznacznego opisu integracji mogło dojść do sytuacji, w której krąg podmiotów zainteresowanych złożeniem oferty został ograniczony, a więc mogło mieć to wpływ na wynik postępowania.
Powstała sytuacja naraża ponadto aktualnie Zamawiającego na dostawę rozwiązania niekompletnego, bez integracji w koniecznym zakresie, a w konsekwencji nieodpowiadającego faktycznym potrzebom użytkowym.

Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności oraz fakt, że po otwarciu ofert nie jest możliwa zmiana w zakresie określonego przedmiotu zamówienia, oferta złożona przez Wykonawcę nie jest możliwa do konwalidacji w żadnym z trybów przewidzianych w ustawie Pzp, w tym w trybie art. 223 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp.
W tej sytuacji trzeba przyjąć, że postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Biorąc pod uwagę okoliczności zaistniałe w toku postępowania tj. niepełny i niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia a w konsekwencji możliwość ograniczenia kręgu podmiotów mogących złożyć ofertę, stan ten może mieć wpływ na wynik postępowania. To z kolei może wywołać skutek w postaci ewentualnego unieważnienia przez Prezesa UZP zawartej umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp w sytuacji, gdyby Zamawiający „z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia”.
W ocenie Zamawiającego powyższa okoliczność wypełnia przesłankę unieważnienia postępowania z art. 255 pkt.6) ustawy - Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 790644,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 790644,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.