Ogłoszenie z dnia 2025-02-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00032251/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-01-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
dostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000316068
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: św. Józefa 53-59
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 56 6794037
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamow_publ@wszz.torun.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wszz.torun.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/wszz_torun1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
dostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f3f75f6-44ce-40b8-8bd2-3f3b579a9a9b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00113553
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031551/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Serwis i oprogramowanie systemu RCP wraz z dostawą sprzętu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00032251
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: W.Sz.Z:TZ-280-4/25
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 650000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, wdrożenie, opieka serwisowa i wsparcie techniczne systemu rejestracji czasu pracy w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu.
1.1. Szczegółowe wymagania (warunki) dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia z opisem zakresu dostaw i usług usług (czynności) i standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, określa Załącznik Nr 3 do SWZ.
1.2. Opis parametrów techniczno-użytkowych ocennych (punktowanych) w zakresie oferowanego przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 3a do SWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
2. Specyfikację asortymentowo-cenową dostaw i usług określa Załącznik Nr 2 do SWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 38720000-8 - Rejestratory czasu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
51213000-8 - Usługi instalowania urządzeń do zapisywania czasu
50411500-4 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji przemysłowych mierników czasu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie unieważniono w oparciu o art. 255 pkt.6) ustawy Pzp z 11.09.2019 r. (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320), gdyż obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Stwierdzone w toku postępowania wady polegają na tym, że w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. Nr 3 do SWZ istniały istotne uchybienia w postaci braku wyczerpującego opisu integracji systemu RCP z posiadanym systemem ERP, co było spowodowane wyjątkową specyfiką obydwu systemów. Zamawiający w opisie funkcjonalnym nie określił wystarczająco dokładnie zakresu realizacji integracji, opisu procesu wymiany danych, a także nie wyartykułował w szczegółach - oczekiwanych rezultatów funkcjonalnych po wdrożeniu integracji.
Na niejednoznaczność opisu i brak informacji na temat integracji systemów zwrócił także uwagę jeden z uczestników postępowania, ale zapytanie to o bardzo ogólnej treści złożone po terminie w przeddzień składania ofert, pozostawiono bez odpowiedzi.
Dokonana po otwarciu ofert dokładna analiza funkcjonalna zamawianego systemu RCP ujawniła niestety rzeczywiście w/w istotne braki opisu integracji systemu RCP z posiadanym już systemem ERP. W konsekwencji niejednoznacznie opisany przedmiot zamówienia mógł naruszać treść art. 99 ust. 1 stanowiący, że „przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”.
Na skutek niejednoznacznego opisu integracji mogło dojść do sytuacji, w której krąg podmiotów zainteresowanych złożeniem oferty został ograniczony, a więc mogło mieć to wpływ na wynik postępowania.
Powstała sytuacja naraża ponadto aktualnie Zamawiającego na dostawę rozwiązania niekompletnego, bez integracji w koniecznym zakresie, a w konsekwencji nieodpowiadającego faktycznym potrzebom użytkowym.
Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności oraz fakt, że po otwarciu ofert nie jest możliwa zmiana w zakresie określonego przedmiotu zamówienia, oferta złożona przez Wykonawcę nie jest możliwa do konwalidacji w żadnym z trybów przewidzianych w ustawie Pzp, w tym w trybie art. 223 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp.
W tej sytuacji trzeba przyjąć, że postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Biorąc pod uwagę okoliczności zaistniałe w toku postępowania tj. niepełny i niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia a w konsekwencji możliwość ograniczenia kręgu podmiotów mogących złożyć ofertę, stan ten może mieć wpływ na wynik postępowania. To z kolei może wywołać skutek w postaci ewentualnego unieważnienia przez Prezesa UZP zawartej umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp w sytuacji, gdyby Zamawiający „z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia”.
W ocenie Zamawiającego powyższa okoliczność wypełnia przesłankę unieważnienia postępowania z art. 255 pkt.6) ustawy - Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 790644,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 790644,00 PLN
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- Budowa windy wewnętrznej w budynku Szkoły Podstawowej nr 6 przy ul. Łąkowej 13 w Toruniu
- Budowa drogi dla rowerów Lubicz Górny - Krobia - Młyniec - Brzeźno - Turzno, etap I i II
- Świadczenie usługi sprzątania pomieszczeń medycznych i administracyjnych w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy w Toruniu
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarki RIMAGE (I)
- Dostawa spirytusu
- Dostawa wyrobów i płynów do dializy nerkowej oraz cewników.
więcej: przetargi w Toruniu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.