eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WieliczkaŚwiadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach programu "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2022"



Ogłoszenie z dnia 2022-04-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach programu "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2022"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wieliczce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357114307

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza

1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 122783872

1.5.8.) Numer faksu: 122783872

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mgopswieliczka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgopswieliczka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach programu "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2022"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9df6ea2b-9890-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00116640

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00053656/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepelnosprawnej w ramach programu "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2022"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00070285/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.13.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 772979,81 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług asystenckich na rzecz 40 uczestników Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2022” finansowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Zadanie 1: Świadczenie usług asystentów osobistych (13 asystentów osobistych) osoby niepełnosprawnej na rzecz 40 uczestników Programu w planowanym okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2022r. (zakłada się 10 miesięcy)
1.1) Usługi asystenckie będą świadczone na rzecz 40 osób wymagających wsparcia w wykonywaniu czynności dnia codziennego, w tym:
a) 29 dorosłych osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
b) 9 dorosłych osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności,
c) 2 dzieci niepełnosprawnych.
1.2) Uczestnikami Programu będą osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności – mogą to być również osoby z ograniczoną mobilnością i niepełnosprawnościami sprzężonymi.
1.3) Zamawiający przekaże Wykonawcy listę uczestników Programu wraz z adresami zamieszkania, zakresem czynności asystenckich, jakie będą świadczone na rzecz danego uczestnika oraz liczbą godzin usług przypadającą na każdego uczestnika.
1.4) Maksymalna łączna liczba godzin usług asystenckich zaplanowana do realizacji w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2022r. wynosi 21 360 godzin, w tym limit godzin przypadających na jednego uczestnika Programu wynosi:
a) w przypadku osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności: 600 godzin w planowanym okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2022r. (średnio 60h/m-c);
b) w przypadku osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności: 324 godzin w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2022r. (średnio 36h/mc);
c) w przypadku dzieci niepełnosprawnych: 72 godzin w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2022r. (średnio 36h/mc);
1.5) Jeśli w trakcie realizacji usług uczestnik Programu zrezygnuje z kontynuacji wsparcia lub kontynuacja wsparcia nie będzie możliwa – na jego miejsce zostanie zakwalifikowana inna osoba – o ile będzie to możliwe i zasadne. Niewykorzystana liczba godzin przechodzi wówczas na kolejną osobę.
1.6) Usługi asystenckie będą realizowane na terenie Gminy Wieliczka. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość świadczenia usług poza miejscem zamieszkania np. w sytuacji, gdy uczestnik Programu będzie wymagał wsparcia podczas przemieszczania się do innego miasta celem odbycia wizyty lekarskiej.
1.7) Ogólny zakres czynności możliwych do realizacji w ramach usług asystencji osobistej został określony w załączniku nr 8 do SWZ. Usługi będą realizowane zgodnie z wcześniej ustalonym zakresem czynności dostosowanym do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika Programu.
1.8) Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania miesięcznego harmonogramu świadczenia usług i przedkładania go do akceptacji Zamawiającego do 24go dnia każdego miesiąca na miesiąc następny. Wzór harmonogramu został określony w załączniku nr 9 do SWZ. Przekazanie harmonogramów może odbywać się osobiście lub drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w umowie.
1.9) Warunkiem rozpoczęcia świadczenia usług w każdym miesiącu jest uzyskanie akceptacji harmonogramów przez Zamawiającego.
1.10) Harmonogramy mogą być aktualizowane w zależności od potrzeb uczestników Programu, jednak każda zmiana do harmonogramu musi zostać zgłoszona Zamawiającemu i musi uzyskać jego akceptację.
1.11) Harmonogramy muszą być tak skorelowane, aby uwzględniały następujące warunki:
a) usługi mogą być świadczone 24h na dobę 7 dni w tygodniu z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie Pracy;
b) godzina usługi jest godziną zegarową liczoną jako faktycznie przepracowany czas w domu uczestnika Programu, bez czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania;
c) usługi asystenta nie mogą być świadczone w godzinach realizacji usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 2268) oraz innych usług finansowanych w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usług obejmujących analogiczne wsparcie finansowanych z innych źródeł;
d) z usług asystenta w tym samym czasie może korzystać 1 uczestnik Programu (opieka jeden na jeden).
1.12) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi w postaci Karty realizacji usług asystenckich, której wzór został określony w załączniku nr 10 do SWZ.
1.13) Karty realizacji usług asystenckich Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu do 10-go dnia każdego miesiąca. Zamawiający dokona weryfikacji poprawności merytorycznej i zgodności ze stanem faktycznym. Uzyskanie akceptacji kart przez Zamawiającego jest warunkiem podpisania protokołu odbioru usług. Podpisany protokół odbioru usług stanowi podstawę do wystawienia faktury za dany miesiąc.
1.14) Wartość przedmiotu zamówienia będzie iloczynem podanej przez Wykonawcę ofertowej ceny jednostkowej usługi i liczby godzin usług wskazanej w Kartach realizacji usług asystenckich.
2. Zadanie 2: Ubezpieczenie 13 asystentów na okres ich zaangażowania do świadczenia usług na rzecz uczestników Programu.
2.1) Każdemu asystentowi zaangażowanemu do świadczenia usług na rzecz uczestników Programu przysługuje ubezpieczenie OC lub NNW.
2.2) Minimalna kwota, na jaką Wykonawca ubezpieczy asystentów wynosi 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2.3) Koszt ubezpieczenia leży po stronie Wykonawcy.
3. Zadanie 3: Zakup środków ochrony osobistej dla 13 asystentów świadczących usługi na rzecz uczestników Programu na każdy miesiąc ich zaangażowania z zastrzeżeniem, iż wydatki w tym zakresie są kwalifikowane jedynie, gdy zostaną poniesione w terminie do 30 dnia od daty odwołania ogłoszonego 20.03.2020r. stanu pandemii na obszarze RP z powodu zakażeń wirusem SARS-CoV-2.
3.1) Każdemu asystentowi zaangażowanemu do świadczenia usług na rzecz uczestników Programu przysługują w każdym miesiącu środki ochrony osobistej, w tym: maseczki jednorazowe, rękawiczki jednorazowe, płyn do dezynfekcji.
.3.2) Koszt zakupu środków leży po stronie Wykonawcy.
3.3) Wydatki związane z zakupem środków ochrony osobistej są kwalifikowane jedynie w przypadku, gdy zostały poniesione w terminie do 30. dnia od daty odwołania ogłoszonego 20.03.2020r. stanu pandemii na obszarze RP z powodu zakażeń wirusem SARS-CoV-2. Z uwagi na powyższe Wykonawca winien dokonywać zakupu środków ochrony osobistej na bieżąco w każdym miesiącu.
4. Zadanie 4:
4.1) Każdemu asystentowi przysługuje zwrot zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych oraz koszt dojazdu własnym/innym środkiem transportu, np. taksówką asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu;
4.2) zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu;
4.3) Powyższy koszt leży po stronie Wykonawcy.
4.4) Wydatki związane z kosztami dojazdu własnym/innym środkiem transportu, np. taksówką asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług są kwalifikowane jedynie w przypadku, gdy zostały poniesione w terminie do 30. dnia od daty odwołania ogłoszonego 20.03.2020r. stanu pandemii na obszarze RP z powodu zakażeń wirusem SARS-CoV-2. Z uwagi na powyższe Wykonawca winien dokonywać zakupu środków ochrony osobistej na bieżąco w każdym miesiącu.
5. Pozostałe wymagania:
5.1) Zamawiający zastrzega sobie prawo monitorowania świadczonych usług oraz dokonywania doraźnych kontroli. Czynności, o których mowa wyżej, dokonywane będą bezpośrednio w miejscu realizacji usług i nie wymagają wcześniejszego poinformowania o planowaniu kontroli.
5.2) Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia niezwłocznie, jednak nie później niż w następnym dniu roboczym od zaistnienia zdarzenia (telefonicznie lub e-mailem – z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w umowie).
5.3) Z Wykonawcą zostanie podpisana odrębna umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5.4) Do świadczenia usług asystenckich Wykonawca zapewni 13 osób spełniających poniższe kryteria:
.5.4.1) Usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej mogą świadczyć osoby:
a) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w co najmniej jednym z następujących kierunków:
▪ asystent osoby niepełnosprawnej,
▪ opiekun osoby starszej,
▪ opiekun medyczny,
▪ pedagog,
▪ psycholog,
▪ terapeuta zajęciowy,
▪ pielęgniarka,
▪ fizjoterapeuta,
lub
b) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu.
5.4.2) Usługi mogą być świadczone jedynie przez osoby niekarane, posługujące się biegle językiem polskim, posiadające predyspozycje fizyczne i psychiczne do pracy z ludźmi starszymi lub chorymi.
5.4.3) Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić w trakcie trwania umowy na każde żądanie Zamawiającego aktualny wykaz zatrudnionych osób, a także przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje.
5.5) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres wykonywania zamówienia zaangażował koordynatora usług , który będzie spełniał poniższe kryteria:
5.5.1) koordynatorem usług asystenckich może być osoba:
a) posiadająca obywatelstwo polskie,
b) niekarana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c) posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
d) mająca nieposzlakowaną opinię,
e) legitymująca się wykształceniem minimum średnim,
f) posiadająca udokumentowane co najmniej roczne doświadczenie w pracy na stanowisku osoby nadzorującej pracę zespołu,
5.5.3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił przez cały okres wykonywania zamówienia obsługę księgowo-kadrową.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 946850,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 946850,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 946850,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fundacja Rozwoju Społecznego LEONARDO

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6792742498, REGON: 356584130

7.3.3) Ulica: Os. Młodości 8

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-908

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 946850,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-04-06 do 2022-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.