Ogłoszenie z dnia 2023-03-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00124738/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-07
- 2023/BZP 00150442/01 - Wynik z dnia 2023-03-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie sprzedaży oraz zapewnienie świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących własność Gminy Krasne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krasne
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582111
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krasne 121
1.5.2.) Miejscowość: Krasne
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-007
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 23 00 200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminakrasne.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakrasne.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie sprzedaży oraz zapewnienie świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących własność Gminy Krasne
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53f061f0-b86a-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00117013
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00094247/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie sprzedaży oraz zapewnienia świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących własność Gminy Krasne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w
języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert
oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę
procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.
3. System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani logowania
do Systemu.
5. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Użytkownika Zewnętrznego odbywa się komunikacja Wykonawcy z
Zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach
postępowania.
6. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Jednostki Zamawiającej oraz kont jej Użytkowników Wewnętrznych odbywa się
komunikacja Zamawiającego z Wykonawcą w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, informacji,
odpowiedzi na pytania.
7. Składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ przez Wykonawców odbywa się w zakładce „Pytania do postępowania”. Po
otwarciu ofert, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje, przekazywane są za pośrednictwem Systemu, w zakładce „Korespondencja”, która dla Wykonawcy jest widoczna w
zakładce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru złożonej oferty. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników
Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy
elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
8. Szczegółowe informacje na temat wymogów technicznych można znaleźć w rozdziale IX Specyfikacji Warunków Zamówienia
(dalej SWZ)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula RODO stanowi załącznik nr 5 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula RODO stanowi załącznik nr 5 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.1.2023.BW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie
sprzedaży oraz zapewnienie świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących
własność Gminy Krasne, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo
energetyczne (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 716 z późn. zm.) dla potrzeb obiektów stanowiących
własność Gminy Krasne.
2. Całkowite szacunkowe zużycie energii [kWh] w okresie od 16.03.2023 do 31.12.2023 wynosi
679 708,71kWh dla lokali i obiektów na terenie Gminy Krasne. Zakres rzeczowy przedmiotu
zamówienia objętego niniejszym postępowaniem określa szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia/wykaz obiektów (załącznik nr 1 do SWZ). Szczegółowe rozliczenie
dostarczonej energii nastąpi na podstawie faktycznej ilości zużytych kWh.
3. Określenie przewidywanego (maksymalnego) poboru energii służy wyborowi
najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu
energii elektrycznej w podanych ilościach.
4. Energia elektryczna będzie dostarczana do następujących obiektów:
Urzędu Gminy Krasne
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Krasnem
Zespołu Szkół w Malawie
Zespołu Szkół w Strażowie
Gminnego Przedszkola w Palikówce
Szkoły Podstawowej w Palikówce
Publicznego Żłobka w Krasnem
Dziennego Domu Pomocy w Krasnem
5. Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia:
5.1. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997
r.- Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 716 z późn. zm.) oraz w
Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych
warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. nr 93, poz. 623 z
późn. zm.). Zasady funkcjonowania systemu elektroenergetycznego zostały określone
w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r.
5.2. Rozliczenie dostawy energii odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia
energii, według cen i stawek opłat wynikających ze złożonej oferty.
5.3. Zamówienie obejmuje także nowe punkty poboru. Zwiększenie punktów poboru lub
zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały
ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym wybranego Wykonawcy.
Zamawiający może dokonać zmiany taryfy oraz zwiększyć moc umowną do obiektów w
ramach określonych przez Zamawiającego w przedmiocie zamówienia grup taryfowych
i po dokonaniu powyższych zmian u Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
6. Ilekroć w treści SWZ, w tym w opisie przedmiotu zamówienia, użyte są znaki towarowe, patenty
lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, a także normy, Zamawiający dopuszcza
składanie ofert równoważnych o parametrach technicznych i wymogach jakościowych nie
niższych niż wskazane przez Zamawiającego.
7. Zamawiający informuje, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który
złoży ofertę zawierającą rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest
obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Wobec czego Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał i opisał
parametry techniczne rozwiązania, które oferuje Zamawiającemu jako równoważne do
opisanego przez Zamawiającego oraz załączył do każdego opisu odpowiedni dokument (kartę
katalogową, folder lub inny dokument).
8. Przez normę jakościową równoważną rozumie się taką, która potwierdza, że dostarczany
przedmiot zamówienia odpowiada określonym normom lub specyfikacjom technicznym lub
poświadcza zgodność działań Wykonawcy z normami jakościowymi lub poświadcza zgodność
działań Wykonawcy z równoważnymi normami jakościowymi odwołującymi się do systemów
zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich lub potwierdza
odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości.
9. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonywanie
zamówienia do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego.
10. Zamawiający wymaga należytej staranności przy realizacji zobowiązań umowy, rozumianej jako
staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.
11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Przedmiot główny:
09300000-2 energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa,
Przedmiot dodatkowy:
66133000-1 Usługi w zakresie przetwarzania i rozliczania
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-03-16 do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
1) CENA (C) - waga 100% sposób oceny: minimalizacja, najniższa- łączna cena brutto za
realizację całości zamówienia- maksymalna ilość punktów 100 pkt., pozostałe
proporcjonalnie wg poniższego wyliczenia:
C= (Najniższa wartość cenowa
zawarta w złożonych ofertach/ Cena oferty badanej )x 100%
Przy czym 1% = 1pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ust.2 ustawy Pzp, dotyczących:1.1. Zdolności do występowania w obrocie prawnym.
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
1.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
1.3. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający określa niżej wymienione warunki:
1.3.1.Posiadanie koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
energią elektryczną, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne
(Dz. U. 2018 r. poz. 755), zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ustawy Prawo
energetyczne oraz przepisami ustawy z dnia 23.04.1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z
2018 r. poz. 1025) wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 6 do SWZ – Oświadczenie o niepodleganiu wykluczenia i spełnianiu warunków udziału przez podmiot trzeci
W przypadku korzystania z potencjału podmiotu trzeciego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z Ofertą, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów – załącznik nr 6A do SWZ
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do wniosku o oferty oświadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. – załącznik nr 7 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania podmiotu zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do wniosku o oferty oświadczenie, z którego
wynika, które
roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. – załącznik nr 7 do SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umownymi tj. załącznik nr 4 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: System do składania ofert jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminakrasne
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-04-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
INNE PRZETARGI KRASNE
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Gminy Krasne w 2025 roku.
- Rozbudowa i przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Krasne
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krasne w 2025 r.
więcej: przetargi KRASNE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucji lub przesyłu energii dla potrzeb KOWR OT w Łodzi w roku 2025.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji na rzecz WARR S.A. do 31.12.2025 r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie sprzedaży oraz świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących własność Gminy Laszki
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ w Turku.
- ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W LUBARTOWIE
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy Aleksandrów
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.