Ogłoszenie z dnia 2025-02-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na terenie gminy Strawczyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRAWCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żeromskiego 16
1.5.2.) Miejscowość: Strawczyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-067
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41.30-38-002 w. 35
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia2@strawczyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.strawczyn.4bip.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na terenie gminy Strawczyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c59886f-be73-4ca2-98f7-92249688c3c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00117776
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00046999/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na terenie gminy Strawczyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://strawczyn.ezamawiajacy.pl/pn/strawczyn/demand/197374/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://strawczyn.ezamawiajacy.pl/pn/strawczyn/demand/197374/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferty należy sporządzić w języku
polskim pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oferty w postaci elektronicznej,
podpisanej podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 1.W przedmiotowym postępowaniu
Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz
informacji: elektronicznie na adres e mail:gmina@strawczyn.pl lub za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem:
https://strawczyn.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja” Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii zdnia23grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U.z2020 r. poz.2415).2.Oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść
dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu (godziny pracy Zamawiającego: 7:30-15:30 w dni robocze).Za datę wpływu
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanych na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę
dostarczenia wiadomości na adres e-mail Zamawiającego. W przypadku skorzystania z Platformy za datę wpływu oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.3. Ogólne zasady korzystania z
Platformy, z zastrzeżeniem pkt 8 niniejszego Rozdziału; 1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do
Systemu na subdomenie Gmina Strawczyn; https://strawczyn.ezamawiajacy.pl,lub https://oneplace.marketplanet.pl 2) Wykonawca
po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie
powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu
rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika
polecenie „zarejestruj się”. 3)Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca
Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca
wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założenia
konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po założeniu konta Wykonawca
ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę
przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki„Korespondencja”.7.
Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z
2019r.)-zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako: 1)dokumenty w formacie „pdf"
zaleca się podpisywać formatem PAdES, dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie
wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu,
oddzielny plik z podpisem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem II ust. 4 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem II ust. 4 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIRP.ZP.271.1.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1. Ujęcie wody w msc. Ruda Strawczyńska działka nr ewid. 155/1
Zakres
1. Dla części 1, 2, 3, 4, 5 wykonanie naziemnej konstrukcji wsporczej pod instalacje fotowoltaiczną, natomiast dla części 6 wykonanie konstrukcji na dachu budynku.
2. Dla części 1 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 30 kWp (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
3. Wykonanie instalacji odgromowej.
4. Montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto) z wyświetlaczem (w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień).
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacji geodezyjnej, instrukcji eksploatacyjnej).
6. Złożenie stosowych dokumentów do zakładu energetycznego.
7. Uzgodnienie i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż. stosownych dokumentów.
8. Wykonawca wykona bezpłatny coroczny przegląd oraz pomiary instalacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje, dostawę, montaż instalacji fotowoltaicznej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz rozruch wszystkich systemów paneli fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, a także wszelkie inne czynności konieczne do należytego wykonania Zamówienia opisanego w niniejszej SWZ, bądź wymagane zgodnie z obowiązującym prawem.
W zakresie wykonania prac związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona wszelkie prace niezbędne do realizacji zadania, m.in. takie jak:
a) dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji, okablowania i urządzeń dla instalacji fotowoltaicznej,
b) wykonanie przejść kablowych przez przegrody (strop, dach, ściany), prowadzenia w terenie oraz zabezpieczenia,
c) montaż instalacji odgromowych chroniących zbudowane instalacje,
d) montaż zabezpieczenia i wyłącznika PPOŻ dla instalacji oraz wyraźne jego oznaczenie,
e) montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto), w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień
f) opracowanie instrukcji obsługi i instrukcji przeciwpożarowej instalacji,
g) dokonanie wszelkich ewentualnych uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń związanych z prawem budowlanym oraz uzgodnieniami Ppoż,
h) wykonanie niezbędnych prac porządkowych po realizacji prac,
i) uruchomienie oraz przeprowadzenie testów ruchowych jak również prób odbiorczych,
j) dokonanie zgłoszenia (w porozumieniu z Użytkownikiem poszczególnych instalacji fotowoltaicznych) mikroinstalacji. Sprzedawcy energii elektrycznej oraz w razie konieczności uaktualnienia (dostosowania) mocy przyłączeniowej właściwego obiektu.
k) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instalacji fotowoltaicznej Zamawiającemu,
l) przekazanie użytkownikowi dokumentacji powykonawczej instalacji fotowoltaicznej,
m) Wykonawca przed montażem przekaże do akceptacji Zamawiającemu koncepcje z lokalizacją instalacji.
W związku z rodzajem prac oraz charakterem obiektów jako instytucji bezpieczeństwa publicznego wskazane jest by Wykonawca zapoznał się z miejscami dostawy i montażu przed złożeniem oferty. Wizyta w miejscach poszczególnych lokalizacjach możliwa będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym lub użytkownikiem instalacji.
Wszystkie materiały i urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z materiałów i wyrobów dostarczonych na miejsce zamontowania przez Wykonawcę.
Wszelkie materiały i urządzenia stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać obowiązującym przepisom i normom, posiadać certyfikaty, atesty lub deklaracje zgodności dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo:
a) wywozu i utylizacji odpadów oraz utrzymanie terenu realizacji prac jako uporządkowany,
b) zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego - Użytkownika,
c) zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i sprzętu potrzebnych do wykonania zamówienia,
d) zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy,
e) przeprowadzenie prac zgodnie z przepisami wykonawczymi,
f) zastosowania wyrobów dopuszczonych do stosowania przy wykonaniu zadania,
g) prace należy wykonywać pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia,
h) prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia,
i) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Ewentualny koszt dokumentacji powykonawczej w całości obciążają Wykonawcę.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich norm dotyczących ochrony środowiska w tym: zastosuje zabezpieczenia przed: zanieczyszczeniem wody pyłami lub substancjami toksycznymi, zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami, możliwością powstania pożaru, poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu przeciwpożarowego na terenie realizacji zadania, odpowiednie składowanie oraz zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do materiałów łatwopalnych,
k) Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie i oznaczenie istniejących instalacji znajdujących się na terenie realizacji zadania,
l) W razie przypadkowego uszkodzenia jakiejkolwiek istniejącej instalacji Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego - Użytkownika. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za takie zdarzenie,
Dodatkowe informację :
1. Aktualne moce przyłączeniowe obiektów:
Część 1- 32 kW
2. Zamawiający nie wymaga zamontowania optymalizatorów mocy (dotyczy wszystkich części);
3. Odległość paneli od rozdzielni wynosi:
Część 1- 50m
4. Minimalna moc jednego panela fotowoltaicznego powinna wynosić 400W (dotyczy wszystkich części);
5. Wymagana jest konstrukcja stalowa ocynkowana z powłoką magneliz, aluminiowa lub stal nierdzewna (dotyczy wszystkich części);
6. Wymagane są panele fotowoltaiczne zwykłe monokrystaliczne (dotyczy wszystkich części);
7. Sprzedawcą energii elektrycznej jest:
Część 1- PGE Obrót
8. Dla części 1 i 6 należy zamontować falownik hybrydowy
9. Zamawiający nie wymaga wykonania ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej.
10. Zamawiający nie dopuszcza użycia falowników bez wyświetlaczy.
11. Budynki oraz tereny wskazane w zamówieniu nie podlegają pod ochronę konserwatorską i nie są zabytkami.
13. Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę
14. Zamawiający nie wymaga wykonania projektu budowlanego
15. Zamawiający nie wymaga obliczenia nośności dachu
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2. Przepompownia ścieków w msc. Strawczynek krzyżówka działka nr ewid. 386/2
Zakres
1. Dla części 1, 2, 3, 4, 5 wykonanie naziemnej konstrukcji wsporczej pod instalacje fotowoltaiczną, natomiast dla części 6 wykonanie konstrukcji na dachu budynku.
Dla części 2, 3, 4, 5 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 6 kWp. (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
Dla części 6 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 6 kWp wraz z magazynem energii 10 kWp. (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
3. Wykonanie instalacji odgromowej.
4. Montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto) z wyświetlaczem (w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień).
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacji geodezyjnej, instrukcji eksploatacyjnej).
6. Złożenie stosowych dokumentów do zakładu energetycznego.
7. Uzgodnienie i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż. stosownych dokumentów.
8. Wykonawca wykona bezpłatny coroczny przegląd oraz pomiary instalacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje, dostawę, montaż instalacji fotowoltaicznej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz rozruch wszystkich systemów paneli fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, a także wszelkie inne czynności konieczne do należytego wykonania Zamówienia opisanego w niniejszej SWZ, bądź wymagane zgodnie z obowiązującym prawem.
W zakresie wykonania prac związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona wszelkie prace niezbędne do realizacji zadania, m.in. takie jak:
a) dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji, okablowania i urządzeń dla instalacji fotowoltaicznej,
b) wykonanie przejść kablowych przez przegrody (strop, dach, ściany), prowadzenia w terenie oraz zabezpieczenia,
c) montaż instalacji odgromowych chroniących zbudowane instalacje,
d) montaż zabezpieczenia i wyłącznika PPOŻ dla instalacji oraz wyraźne jego oznaczenie,
e) montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto), w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień
f) opracowanie instrukcji obsługi i instrukcji przeciwpożarowej instalacji,
g) dokonanie wszelkich ewentualnych uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń związanych z prawem budowlanym oraz uzgodnieniami Ppoż,
h) wykonanie niezbędnych prac porządkowych po realizacji prac,
i) uruchomienie oraz przeprowadzenie testów ruchowych jak również prób odbiorczych,
j) dokonanie zgłoszenia (w porozumieniu z Użytkownikiem poszczególnych instalacji fotowoltaicznych) mikroinstalacji. Sprzedawcy energii elektrycznej oraz w razie konieczności uaktualnienia (dostosowania) mocy przyłączeniowej właściwego obiektu.
k) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instalacji fotowoltaicznej Zamawiającemu,
l) przekazanie użytkownikowi dokumentacji powykonawczej instalacji fotowoltaicznej,
m) Wykonawca przed montażem przekaże do akceptacji Zamawiającemu koncepcje z lokalizacją instalacji.
W związku z rodzajem prac oraz charakterem obiektów jako instytucji bezpieczeństwa publicznego wskazane jest by Wykonawca zapoznał się z miejscami dostawy i montażu przed złożeniem oferty. Wizyta w miejscach poszczególnych lokalizacjach możliwa będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym lub użytkownikiem instalacji.
Wszystkie materiały i urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z materiałów i wyrobów dostarczonych na miejsce zamontowania przez Wykonawcę.
Wszelkie materiały i urządzenia stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać obowiązującym przepisom i normom, posiadać certyfikaty, atesty lub deklaracje zgodności dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo:
a) wywozu i utylizacji odpadów oraz utrzymanie terenu realizacji prac jako uporządkowany,
b) zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego - Użytkownika,
c) zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i sprzętu potrzebnych do wykonania zamówienia,
d) zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy,
e) przeprowadzenie prac zgodnie z przepisami wykonawczymi,
f) zastosowania wyrobów dopuszczonych do stosowania przy wykonaniu zadania,
g) prace należy wykonywać pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia,
h) prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia,
i) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Ewentualny koszt dokumentacji powykonawczej w całości obciążają Wykonawcę.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich norm dotyczących ochrony środowiska w tym: zastosuje zabezpieczenia przed: zanieczyszczeniem wody pyłami lub substancjami toksycznymi, zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami, możliwością powstania pożaru, poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu przeciwpożarowego na terenie realizacji zadania, odpowiednie składowanie oraz zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do materiałów łatwopalnych,
k) Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie i oznaczenie istniejących instalacji znajdujących się na terenie realizacji zadania,
l) W razie przypadkowego uszkodzenia jakiejkolwiek istniejącej instalacji Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego - Użytkownika. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za takie zdarzenie,
Dodatkowe informację :
1. Aktualne moce przyłączeniowe obiektów:
Część 2- 15 kW
2. Zamawiający nie wymaga zamontowania optymalizatorów mocy (dotyczy wszystkich części);
3. Odległość paneli od rozdzielni wynosi:
Część 2- 5m
4. Minimalna moc jednego panela fotowoltaicznego powinna wynosić 400W (dotyczy wszystkich części);
5. Wymagana jest konstrukcja stalowa ocynkowana z powłoką magneliz, aluminiowa lub stal nierdzewna (dotyczy wszystkich części);
6. Wymagane są panele fotowoltaiczne zwykłe monokrystaliczne (dotyczy wszystkich części);
7. Sprzedawcą energii elektrycznej jest:
Część 2, 3, 4, 5, 6- Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
8. Dla części 1 i 6 należy zamontować falownik hybrydowy
Dla części 2, 3, 4 i 5 należy zamontować falownik zwykły.
9. Zamawiający nie wymaga wykonania ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej.
10. Zamawiający nie dopuszcza użycia falowników bez wyświetlaczy.
11. Budynki oraz tereny wskazane w zamówieniu nie podlegają pod ochronę konserwatorską i nie są zabytkami.
12. Dla części 6- na dachu znajduje się blacha trapezowa.
13. Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę
14. Zamawiający nie wymaga wykonania projektu budowlanego
15. Zamawiający nie wymaga obliczenia nośności dachu
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3. Przepompownia ścieków w msc. Promnik-stawowa działka nr ewid. 77/4
Zakres
1. Dla części 1, 2, 3, 4, 5 wykonanie naziemnej konstrukcji wsporczej pod instalacje fotowoltaiczną, natomiast dla części 6 wykonanie konstrukcji na dachu budynku.
Dla części 2, 3, 4, 5 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 6 kWp. (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
3. Wykonanie instalacji odgromowej.
4. Montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto) z wyświetlaczem (w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień).
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacji geodezyjnej, instrukcji eksploatacyjnej).
6. Złożenie stosowych dokumentów do zakładu energetycznego.
7. Uzgodnienie i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż. stosownych dokumentów.
8. Wykonawca wykona bezpłatny coroczny przegląd oraz pomiary instalacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje, dostawę, montaż instalacji fotowoltaicznej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz rozruch wszystkich systemów paneli fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, a także wszelkie inne czynności konieczne do należytego wykonania Zamówienia opisanego w niniejszej SWZ, bądź wymagane zgodnie z obowiązującym prawem.
W zakresie wykonania prac związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona wszelkie prace niezbędne do realizacji zadania, m.in. takie jak:
a) dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji, okablowania i urządzeń dla instalacji fotowoltaicznej,
b) wykonanie przejść kablowych przez przegrody (strop, dach, ściany), prowadzenia w terenie oraz zabezpieczenia,
c) montaż instalacji odgromowych chroniących zbudowane instalacje,
d) montaż zabezpieczenia i wyłącznika PPOŻ dla instalacji oraz wyraźne jego oznaczenie,
e) montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto), w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień
f) opracowanie instrukcji obsługi i instrukcji przeciwpożarowej instalacji,
g) dokonanie wszelkich ewentualnych uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń związanych z prawem budowlanym oraz uzgodnieniami Ppoż,
h) wykonanie niezbędnych prac porządkowych po realizacji prac,
i) uruchomienie oraz przeprowadzenie testów ruchowych jak również prób odbiorczych,
j) dokonanie zgłoszenia (w porozumieniu z Użytkownikiem poszczególnych instalacji fotowoltaicznych) mikroinstalacji. Sprzedawcy energii elektrycznej oraz w razie konieczności uaktualnienia (dostosowania) mocy przyłączeniowej właściwego obiektu.
k) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instalacji fotowoltaicznej Zamawiającemu,
l) przekazanie użytkownikowi dokumentacji powykonawczej instalacji fotowoltaicznej,
m) Wykonawca przed montażem przekaże do akceptacji Zamawiającemu koncepcje z lokalizacją instalacji.
W związku z rodzajem prac oraz charakterem obiektów jako instytucji bezpieczeństwa publicznego wskazane jest by Wykonawca zapoznał się z miejscami dostawy i montażu przed złożeniem oferty. Wizyta w miejscach poszczególnych lokalizacjach możliwa będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym lub użytkownikiem instalacji.
Wszystkie materiały i urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z materiałów i wyrobów dostarczonych na miejsce zamontowania przez Wykonawcę.
Wszelkie materiały i urządzenia stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać obowiązującym przepisom i normom, posiadać certyfikaty, atesty lub deklaracje zgodności dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo:
a) wywozu i utylizacji odpadów oraz utrzymanie terenu realizacji prac jako uporządkowany,
b) zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego - Użytkownika,
c) zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i sprzętu potrzebnych do wykonania zamówienia,
d) zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy,
e) przeprowadzenie prac zgodnie z przepisami wykonawczymi,
f) zastosowania wyrobów dopuszczonych do stosowania przy wykonaniu zadania,
g) prace należy wykonywać pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia,
h) prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia,
i) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Ewentualny koszt dokumentacji powykonawczej w całości obciążają Wykonawcę.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich norm dotyczących ochrony środowiska w tym: zastosuje zabezpieczenia przed: zanieczyszczeniem wody pyłami lub substancjami toksycznymi, zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami, możliwością powstania pożaru, poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu przeciwpożarowego na terenie realizacji zadania, odpowiednie składowanie oraz zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do materiałów łatwopalnych,
k) Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie i oznaczenie istniejących instalacji znajdujących się na terenie realizacji zadania,
l) W razie przypadkowego uszkodzenia jakiejkolwiek istniejącej instalacji Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego - Użytkownika. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za takie zdarzenie,
Dodatkowe informację :
1. Aktualne moce przyłączeniowe obiektów:
Część 3- 24 kW
2. Zamawiający nie wymaga zamontowania optymalizatorów mocy (dotyczy wszystkich części);
3. Odległość paneli od rozdzielni wynosi:
Część 3- 5m
4. Minimalna moc jednego panela fotowoltaicznego powinna wynosić 400W (dotyczy wszystkich części);
5. Wymagana jest konstrukcja stalowa ocynkowana z powłoką magneliz, aluminiowa lub stal nierdzewna (dotyczy wszystkich części);
6. Wymagane są panele fotowoltaiczne zwykłe monokrystaliczne (dotyczy wszystkich części);
7. Sprzedawcą energii elektrycznej jest:
Część 2, 3, 4, 5, 6- Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
8. Dla części 1 i 6 należy zamontować falownik hybrydowy
Dla części 2, 3, 4 i 5 należy zamontować falownik zwykły.
9. Zamawiający nie wymaga wykonania ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej.
10. Zamawiający nie dopuszcza użycia falowników bez wyświetlaczy.
11. Budynki oraz tereny wskazane w zamówieniu nie podlegają pod ochronę konserwatorską i nie są zabytkami.
12. Dla części 6- na dachu znajduje się blacha trapezowa.
13. Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę
14. Zamawiający nie wymaga wykonania projektu budowlanego
15. Zamawiający nie wymaga obliczenia nośności dachu
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4. Przepompownia ścieków w msc. Niedźwiedź-Skała działka nr ewid. 21/3
Zakres
1. Dla części 1, 2, 3, 4, 5 wykonanie naziemnej konstrukcji wsporczej pod instalacje fotowoltaiczną, natomiast dla części 6 wykonanie konstrukcji na dachu budynku.
Dla części 2, 3, 4, 5 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 6 kWp. (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
3. Wykonanie instalacji odgromowej.
4. Montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto) z wyświetlaczem (w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień).
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacji geodezyjnej, instrukcji eksploatacyjnej).
6. Złożenie stosowych dokumentów do zakładu energetycznego.
7. Uzgodnienie i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż. stosownych dokumentów.
8. Wykonawca wykona bezpłatny coroczny przegląd oraz pomiary instalacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje, dostawę, montaż instalacji fotowoltaicznej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz rozruch wszystkich systemów paneli fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, a także wszelkie inne czynności konieczne do należytego wykonania Zamówienia opisanego w niniejszej SWZ, bądź wymagane zgodnie z obowiązującym prawem.
W zakresie wykonania prac związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona wszelkie prace niezbędne do realizacji zadania, m.in. takie jak:
a) dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji, okablowania i urządzeń dla instalacji fotowoltaicznej,
b) wykonanie przejść kablowych przez przegrody (strop, dach, ściany), prowadzenia w terenie oraz zabezpieczenia,
c) montaż instalacji odgromowych chroniących zbudowane instalacje,
d) montaż zabezpieczenia i wyłącznika PPOŻ dla instalacji oraz wyraźne jego oznaczenie,
e) montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto), w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień
f) opracowanie instrukcji obsługi i instrukcji przeciwpożarowej instalacji,
g) dokonanie wszelkich ewentualnych uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń związanych z prawem budowlanym oraz uzgodnieniami Ppoż,
h) wykonanie niezbędnych prac porządkowych po realizacji prac,
i) uruchomienie oraz przeprowadzenie testów ruchowych jak również prób odbiorczych,
j) dokonanie zgłoszenia (w porozumieniu z Użytkownikiem poszczególnych instalacji fotowoltaicznych) mikroinstalacji. Sprzedawcy energii elektrycznej oraz w razie konieczności uaktualnienia (dostosowania) mocy przyłączeniowej właściwego obiektu.
k) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instalacji fotowoltaicznej Zamawiającemu,
l) przekazanie użytkownikowi dokumentacji powykonawczej instalacji fotowoltaicznej,
m) Wykonawca przed montażem przekaże do akceptacji Zamawiającemu koncepcje z lokalizacją instalacji.
W związku z rodzajem prac oraz charakterem obiektów jako instytucji bezpieczeństwa publicznego wskazane jest by Wykonawca zapoznał się z miejscami dostawy i montażu przed złożeniem oferty. Wizyta w miejscach poszczególnych lokalizacjach możliwa będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym lub użytkownikiem instalacji.
Wszystkie materiały i urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z materiałów i wyrobów dostarczonych na miejsce zamontowania przez Wykonawcę.
Wszelkie materiały i urządzenia stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać obowiązującym przepisom i normom, posiadać certyfikaty, atesty lub deklaracje zgodności dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo:
a) wywozu i utylizacji odpadów oraz utrzymanie terenu realizacji prac jako uporządkowany,
b) zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego - Użytkownika,
c) zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i sprzętu potrzebnych do wykonania zamówienia,
d) zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy,
e) przeprowadzenie prac zgodnie z przepisami wykonawczymi,
f) zastosowania wyrobów dopuszczonych do stosowania przy wykonaniu zadania,
g) prace należy wykonywać pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia,
h) prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia,
i) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Ewentualny koszt dokumentacji powykonawczej w całości obciążają Wykonawcę.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich norm dotyczących ochrony środowiska w tym: zastosuje zabezpieczenia przed: zanieczyszczeniem wody pyłami lub substancjami toksycznymi, zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami, możliwością powstania pożaru, poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu przeciwpożarowego na terenie realizacji zadania, odpowiednie składowanie oraz zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do materiałów łatwopalnych,
k) Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie i oznaczenie istniejących instalacji znajdujących się na terenie realizacji zadania,
l) W razie przypadkowego uszkodzenia jakiejkolwiek istniejącej instalacji Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego - Użytkownika. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za takie zdarzenie,
Dodatkowe informację :
1. Aktualne moce przyłączeniowe obiektów:
Część 4- 12 kW
2. Zamawiający nie wymaga zamontowania optymalizatorów mocy (dotyczy wszystkich części);
3. Odległość paneli od rozdzielni wynosi:
Część 4- 5m
4. Minimalna moc jednego panela fotowoltaicznego powinna wynosić 400W (dotyczy wszystkich części);
5. Wymagana jest konstrukcja stalowa ocynkowana z powłoką magneliz, aluminiowa lub stal nierdzewna (dotyczy wszystkich części);
6. Wymagane są panele fotowoltaiczne zwykłe monokrystaliczne (dotyczy wszystkich części);
7. Sprzedawcą energii elektrycznej jest:
Część 2, 3, 4, 5, 6- Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
8. Dla części 1 i 6 należy zamontować falownik hybrydowy
Dla części 2, 3, 4 i 5 należy zamontować falownik zwykły.
9. Zamawiający nie wymaga wykonania ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej.
10. Zamawiający nie dopuszcza użycia falowników bez wyświetlaczy.
11. Budynki oraz tereny wskazane w zamówieniu nie podlegają pod ochronę konserwatorską i nie są zabytkami.
12. Dla części 6- na dachu znajduje się blacha trapezowa.
13. Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę
14. Zamawiający nie wymaga wykonania projektu budowlanego
15. Zamawiający nie wymaga obliczenia nośności dachu
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5. Przepompownia ścieków w msc. Strawczynek-plac działki nr ewid. 266/1 i 267/7
Zakres
1. Dla części 1, 2, 3, 4, 5 wykonanie naziemnej konstrukcji wsporczej pod instalacje fotowoltaiczną, natomiast dla części 6 wykonanie konstrukcji na dachu budynku.
Dla części 2, 3, 4, 5 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 6 kWp. (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
3. Wykonanie instalacji odgromowej.
4. Montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto) z wyświetlaczem (w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień).
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacji geodezyjnej, instrukcji eksploatacyjnej).
6. Złożenie stosowych dokumentów do zakładu energetycznego.
7. Uzgodnienie i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż. stosownych dokumentów.
8. Wykonawca wykona bezpłatny coroczny przegląd oraz pomiary instalacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje, dostawę, montaż instalacji fotowoltaicznej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz rozruch wszystkich systemów paneli fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, a także wszelkie inne czynności konieczne do należytego wykonania Zamówienia opisanego w niniejszej SWZ, bądź wymagane zgodnie z obowiązującym prawem.
W zakresie wykonania prac związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona wszelkie prace niezbędne do realizacji zadania, m.in. takie jak:
a) dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji, okablowania i urządzeń dla instalacji fotowoltaicznej,
b) wykonanie przejść kablowych przez przegrody (strop, dach, ściany), prowadzenia w terenie oraz zabezpieczenia,
c) montaż instalacji odgromowych chroniących zbudowane instalacje,
d) montaż zabezpieczenia i wyłącznika PPOŻ dla instalacji oraz wyraźne jego oznaczenie,
e) montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto), w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień
f) opracowanie instrukcji obsługi i instrukcji przeciwpożarowej instalacji,
g) dokonanie wszelkich ewentualnych uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń związanych z prawem budowlanym oraz uzgodnieniami Ppoż,
h) wykonanie niezbędnych prac porządkowych po realizacji prac,
i) uruchomienie oraz przeprowadzenie testów ruchowych jak również prób odbiorczych,
j) dokonanie zgłoszenia (w porozumieniu z Użytkownikiem poszczególnych instalacji fotowoltaicznych) mikroinstalacji. Sprzedawcy energii elektrycznej oraz w razie konieczności uaktualnienia (dostosowania) mocy przyłączeniowej właściwego obiektu.
k) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instalacji fotowoltaicznej Zamawiającemu,
l) przekazanie użytkownikowi dokumentacji powykonawczej instalacji fotowoltaicznej,
m) Wykonawca przed montażem przekaże do akceptacji Zamawiającemu koncepcje z lokalizacją instalacji.
W związku z rodzajem prac oraz charakterem obiektów jako instytucji bezpieczeństwa publicznego wskazane jest by Wykonawca zapoznał się z miejscami dostawy i montażu przed złożeniem oferty. Wizyta w miejscach poszczególnych lokalizacjach możliwa będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym lub użytkownikiem instalacji.
Wszystkie materiały i urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z materiałów i wyrobów dostarczonych na miejsce zamontowania przez Wykonawcę.
Wszelkie materiały i urządzenia stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać obowiązującym przepisom i normom, posiadać certyfikaty, atesty lub deklaracje zgodności dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo:
a) wywozu i utylizacji odpadów oraz utrzymanie terenu realizacji prac jako uporządkowany,
b) zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego - Użytkownika,
c) zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i sprzętu potrzebnych do wykonania zamówienia,
d) zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy,
e) przeprowadzenie prac zgodnie z przepisami wykonawczymi,
f) zastosowania wyrobów dopuszczonych do stosowania przy wykonaniu zadania,
g) prace należy wykonywać pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia,
h) prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia,
i) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Ewentualny koszt dokumentacji powykonawczej w całości obciążają Wykonawcę.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich norm dotyczących ochrony środowiska w tym: zastosuje zabezpieczenia przed: zanieczyszczeniem wody pyłami lub substancjami toksycznymi, zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami, możliwością powstania pożaru, poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu przeciwpożarowego na terenie realizacji zadania, odpowiednie składowanie oraz zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do materiałów łatwopalnych,
k) Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie i oznaczenie istniejących instalacji znajdujących się na terenie realizacji zadania,
l) W razie przypadkowego uszkodzenia jakiejkolwiek istniejącej instalacji Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego - Użytkownika. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za takie zdarzenie,
Dodatkowe informację :
1. Aktualne moce przyłączeniowe obiektów:
Część 5- 15 kW
2. Zamawiający nie wymaga zamontowania optymalizatorów mocy (dotyczy wszystkich części);
3. Odległość paneli od rozdzielni wynosi:
Część 5- 5m
4. Minimalna moc jednego panela fotowoltaicznego powinna wynosić 400W (dotyczy wszystkich części);
5. Wymagana jest konstrukcja stalowa ocynkowana z powłoką magneliz, aluminiowa lub stal nierdzewna (dotyczy wszystkich części);
6. Wymagane są panele fotowoltaiczne zwykłe monokrystaliczne (dotyczy wszystkich części);
7. Sprzedawcą energii elektrycznej jest:
Część 2, 3, 4, 5, 6- Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
Dla części 2, 3, 4 i 5 należy zamontować falownik zwykły.
9. Zamawiający nie wymaga wykonania ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej.
10. Zamawiający nie dopuszcza użycia falowników bez wyświetlaczy.
11. Budynki oraz tereny wskazane w zamówieniu nie podlegają pod ochronę konserwatorską i nie są zabytkami.
12. Dla części 6- na dachu znajduje się blacha trapezowa.
13. Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę
14. Zamawiający nie wymaga wykonania projektu budowlanego
15. Zamawiający nie wymaga obliczenia nośności dachu
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 6. Przepompownia wody w msc. Oblęgorek działka nr ewid. 582/1
Zakres
1. Dla części 1, 2, 3, 4, 5 wykonanie naziemnej konstrukcji wsporczej pod instalacje fotowoltaiczną, natomiast dla części 6 wykonanie konstrukcji na dachu budynku.
Dla części 2, 3, 4, 5 wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 6 kWp. (panele fotowoltaiczne, urządzenia towarzyszące, inwertery, falowinki, itp.).
3. Wykonanie instalacji odgromowej.
4. Montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto) z wyświetlaczem (w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień).
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacji geodezyjnej, instrukcji eksploatacyjnej).
6. Złożenie stosowych dokumentów do zakładu energetycznego.
7. Uzgodnienie i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż. stosownych dokumentów.
8. Wykonawca wykona bezpłatny coroczny przegląd oraz pomiary instalacji.
Przedmiot zamówienia obejmuje, dostawę, montaż instalacji fotowoltaicznej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz rozruch wszystkich systemów paneli fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, a także wszelkie inne czynności konieczne do należytego wykonania Zamówienia opisanego w niniejszej SWZ, bądź wymagane zgodnie z obowiązującym prawem.
W zakresie wykonania prac związanych z przedmiotem zamówienia, Wykonawca wykona wszelkie prace niezbędne do realizacji zadania, m.in. takie jak:
a) dostawa oraz montaż niezbędnych systemowych konstrukcji, okablowania i urządzeń dla instalacji fotowoltaicznej,
b) wykonanie przejść kablowych przez przegrody (strop, dach, ściany), prowadzenia w terenie oraz zabezpieczenia,
c) montaż instalacji odgromowych chroniących zbudowane instalacje,
d) montaż zabezpieczenia i wyłącznika PPOŻ dla instalacji oraz wyraźne jego oznaczenie,
e) montaż licznika całościowej produkcji energii elektrycznej (brutto), w tym umożliwiający przedstawienie wielkości produkcji energii elektrycznej na dany dzień
f) opracowanie instrukcji obsługi i instrukcji przeciwpożarowej instalacji,
g) dokonanie wszelkich ewentualnych uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń związanych z prawem budowlanym oraz uzgodnieniami Ppoż,
h) wykonanie niezbędnych prac porządkowych po realizacji prac,
i) uruchomienie oraz przeprowadzenie testów ruchowych jak również prób odbiorczych,
j) dokonanie zgłoszenia (w porozumieniu z Użytkownikiem poszczególnych instalacji fotowoltaicznych) mikroinstalacji. Sprzedawcy energii elektrycznej oraz w razie konieczności uaktualnienia (dostosowania) mocy przyłączeniowej właściwego obiektu.
k) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instalacji fotowoltaicznej Zamawiającemu,
l) przekazanie użytkownikowi dokumentacji powykonawczej instalacji fotowoltaicznej,
m) Wykonawca przed montażem przekaże do akceptacji Zamawiającemu koncepcje z lokalizacją instalacji.
W związku z rodzajem prac oraz charakterem obiektów jako instytucji bezpieczeństwa publicznego wskazane jest by Wykonawca zapoznał się z miejscami dostawy i montażu przed złożeniem oferty. Wizyta w miejscach poszczególnych lokalizacjach możliwa będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym lub użytkownikiem instalacji.
Wszystkie materiały i urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z materiałów i wyrobów dostarczonych na miejsce zamontowania przez Wykonawcę.
Wszelkie materiały i urządzenia stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia winny odpowiadać obowiązującym przepisom i normom, posiadać certyfikaty, atesty lub deklaracje zgodności dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo:
a) wywozu i utylizacji odpadów oraz utrzymanie terenu realizacji prac jako uporządkowany,
b) zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego - Użytkownika,
c) zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i sprzętu potrzebnych do wykonania zamówienia,
d) zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy,
e) przeprowadzenie prac zgodnie z przepisami wykonawczymi,
f) zastosowania wyrobów dopuszczonych do stosowania przy wykonaniu zadania,
g) prace należy wykonywać pod nadzorem osób posiadających odpowiednie uprawnienia,
h) prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia,
i) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Ewentualny koszt dokumentacji powykonawczej w całości obciążają Wykonawcę.
j) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich norm dotyczących ochrony środowiska w tym: zastosuje zabezpieczenia przed: zanieczyszczeniem wody pyłami lub substancjami toksycznymi, zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami, możliwością powstania pożaru, poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu przeciwpożarowego na terenie realizacji zadania, odpowiednie składowanie oraz zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do materiałów łatwopalnych,
k) Wykonawca zapewni właściwe zabezpieczenie i oznaczenie istniejących instalacji znajdujących się na terenie realizacji zadania,
l) W razie przypadkowego uszkodzenia jakiejkolwiek istniejącej instalacji Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego - Użytkownika. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za takie zdarzenie,
Dodatkowe informację :
1. Aktualne moce przyłączeniowe obiektów:
Część 6- 19 kW
2. Zamawiający nie wymaga zamontowania optymalizatorów mocy (dotyczy wszystkich części);
3. Odległość paneli od rozdzielni wynosi:
Część 6- 5m
4. Minimalna moc jednego panela fotowoltaicznego powinna wynosić 400W (dotyczy wszystkich części);
5. Wymagana jest konstrukcja stalowa ocynkowana z powłoką magneliz, aluminiowa lub stal nierdzewna (dotyczy wszystkich części);
6. Wymagane są panele fotowoltaiczne zwykłe monokrystaliczne (dotyczy wszystkich części);
7. Sprzedawcą energii elektrycznej jest:
Część 2, 3, 4, 5, 6- Veolia Energy Contracting Poland Sp. z o.o.
8. Dla części 1 i 6 należy zamontować falownik hybrydowy
Dla części 2, 3, 4 i 5 należy zamontować falownik zwykły.
9. Zamawiający nie wymaga wykonania ogrodzenia instalacji fotowoltaicznej.
10. Zamawiający nie dopuszcza użycia falowników bez wyświetlaczy.
11. Budynki oraz tereny wskazane w zamówieniu nie podlegają pod ochronę konserwatorską i nie są zabytkami.
12. Dla części 6- na dachu znajduje się blacha trapezowa.
13. Zamawiający nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę
14. Zamawiający nie wymaga wykonania projektu budowlanego
15. Zamawiający nie wymaga obliczenia nośności dachu
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Część nr: 1Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 30 kW w ramach jednego kontraktu (umowy) i minimalnej łącznej wartości 50.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
Część nr: 2
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 6 kW w ramach jednego kontraktu (umowy) i minimalnej łącznej wartości 25.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
Część nr: 3
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 6 kW w ramach jednego kontraktu (umowy) i minimalnej łącznej wartości 25.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
Część nr: 4
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Dotyczy części 2,3,4,5,6
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 6 kW w ramach jednego kontraktu (umowy) i minimalnej łącznej wartości 25.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
Część nr: 5
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Dotyczy części 2,3,4,5,6
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 6 kW w ramach jednego kontraktu (umowy) i minimalnej łącznej wartości 25.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
Część nr: 6
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Dotyczy części 2,3,4,5,6
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 6 kW w ramach jednego kontraktu (umowy) i minimalnej łącznej wartości 25.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających brak podstaw wykluczenia: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp; 2) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ; - Zamawiający w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych powyżej (1-2). 8. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7: a) ppkt 1 - zamiast Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono
upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie
osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma sobą, którejdokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1. Dotyczy części 1. Wykaz dostaw wraz z montażem wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 30 kW w ramach jednego kontraktu i minimalnej łącznej wartości 50.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa)– załącznik nr 7 „Wykaz dostaw”, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty
2. Dotyczy części 2,3,4,5,6 Wykaz dostaw wraz z montażem wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nie mniejszej niż 6 kW w ramach jednego kontraktu i minimalnej łącznej wartości 25.000,00 zł brutto każdy kontrakt (umowa)– załącznik nr 7 „Wykaz dostaw”, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia spełnienia przez oferowane urządzania wymagań zamawiającego określonych w SWZ, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest do przedłożenia kart katalogowych paneli oraz falowników fotowoltaicznych oraz certyfikaty tych urządzeń wraz z dokumentami potwierdzającymi okresy gwarancji producenta. Ocenie podlegać będą parametry techniczne i wymogi instalacji fotowoltaicznych ujęte w SWZ. Przedmiotowe środki dowodowe należy złożyć wraz z ofertą. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (zgodnie z art. 107 pzp).. Przedmiotowe środki dowodowe, Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie lub złożenia wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych (zgodnie z art. 107 pzp).5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W celu potwierdzenia spełnienia przez oferowane urządzania wymagań zamawiającego określonych w SWZ, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest do przedłożenia kart katalogowych paneli oraz falowników fotowoltaicznych oraz certyfikaty tych urządzeń wraz z dokumentami potwierdzającymi okresy gwarancji producenta. Ocenie podlegać będą parametry techniczne i wymogi instalacji fotowoltaicznych ujęte w SWZ. Przedmiotowe środki dowodowe należy złożyć wraz z ofertą. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (zgodnie z art. 107 pzp).. Przedmiotowe środki dowodowe, Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie lub złożenia wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych (zgodnie z art. 107 pzp).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
8. Na ofertę składają się wypełnione i podpisane dokumenty: 1) Formularz oferty sporządzony według wzoru – załącznik nr 1 do SWZ podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; 2) Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia - Załącznik nr 1a podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; 3) Oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru załącznik nr 2 do SWZ - podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; 4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru oraz jeżeli dotyczy – pełnomocnictwo (w przypadku, w którym ofertę podpisuje pełnomocnik Wykonawcy), podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; 5) Jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo do reprezentowania albo reprezentowania i zawarcia umowy Wykonawcy lub Wykonawców składających ofertę wspólnie, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy lub mocodawców; 6) Jeżeli dotyczy – oświadczenie, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy składający ofertę wspólnie, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym pełnomocnika; 7) Jeżeli dotyczy – zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostępniającego zasobySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
XVII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto oferty (z podatkiem VAT).
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
3. a) pieniądzu,
4. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
5. c) gwarancjach bankowych,
6. d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
7. e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
8. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy Łopuszno Oddział Strawczyn Nr 46 8499 0008 0300 0026 2000 0002 z adnotacją „Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na terenie gminy Strawczyn. Znak sprawy: RIRP.ZP.271.1.7.2025”
9. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy musi być wniesione najpóźniej w dniu podpisania umowy przez Zamawiającego, przed jej podpisaniem. Wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu będzie uznane za skuteczne, jeżeli rachunek Zamawiającego zostanie uznany kwotą zabezpieczenia najpóźniej w dniu podpisania umowy przez Zamawiającego i Wykonawcę, przed jej podpisaniem.
10. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Kwota stanowiąca 70% zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zostanie zwrócona w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
11. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub gwarancji, wynosząca 30% wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu 60 miesięcy od dnia ostatecznego odbioru.
12. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na jedną lub kilka form, o których mowa w przepisach ustawy – Prawo zamówień publicznych, pod warunkiem, że zmiana formy zabezpieczenia zostanie dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
13. W sytuacji, gdy wystąpi konieczność przedłużenia terminu realizacji umowy, Wykonawca przed zawarciem aneksu, zobowiązany jest do przedłużenia terminu ważności wniesionego zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna, albo jeśli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego zabezpieczenia, na warunkach zaakceptowanych przez Zamawiającego, na okres wynikający z aneksu do umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 7 SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://strawczyn.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-06 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. Odwołanie przysługuje na: 1)niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy; 2)zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy; 3)zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany. 3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. 4. Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” ustawy Pzp.PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa modernizacja energetyczna komunalnych budynków mieszkalnych w Gminie Żnin: Część I Słębowo 17 Część II Paryż 26 Część III Podgórzyn 5 Część IV ul. Pocztowa 15
- Remont dachu, kominów oraz termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego w Trzebiatowie przy ul. Kilińskiego 90, wraz z robotami towarzyszącymi.
- Termomodernizacja trzech osad służbowych na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie"
- Wykonanie robót w systemie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonanie prac remontowych w wolnym lokalu mieszkalnym przy ul. Kleczkowskiej 11/2 we Wrocławiu.
- Modernizacja pomieszczeń budynku Bursy Szkolnej w Ostrowie Wielkopolskim
- Wykonanie instalacji elektrycznej zasilania z wymianą tablic rozdzielczych elektroenergetycznych w Zespole Szkół Handlowych w Poznaniu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.