Ogłoszenie z dnia 2025-02-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00641385/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa zbiorników otwartych do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Pawłów i Żerdziny - zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PIETROWICE WIELKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258492
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 5
1.5.2.) Miejscowość: Pietrowice Wielkie
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-480
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@pietrowicewielkie.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pietrowicewielkie.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10329501.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zbiorników otwartych do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Pawłów i Żerdziny - zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50b89c82-9e80-42cc-ab0c-966b0b75712b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00118996
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025891/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.16 Budowa zbiorników otwartych do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Pawłów i Żerdziny - zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie dofinansowane w ramach pomocy na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00641385
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OP.271.25.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Pawłów na działce ewidencyjnej nr 269, k.m. 8.Inwestycja będzie polegać na zaprojektowaniu i wybudowaniu zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych. Teren przeznaczony pod budowę zbiornika jest obecnie oznaczony jako grunty zadrzewione i zakrzewione w użytkach rolnych oraz łąki trwałe. Planowany zbiornik retencyjny będzie miał pojemność użytkową nie mniejszą niż 9600 m3 oraz głębokość nieprzekraczającą 3 m. Powierzchnia zbiornika nie może być większa niż 5000 m2 i nie mniejsza niż 4400 m2.
W ramach zadania przewidziano:
• budowę otwartego zbiornika retencyjnego,
• zachowanie istniejącego przepustu odprowadzającego wody do istniejącego rowu,
• wycinkę wraz z karczowaniem istniejącej zieleni będącej w kolizji z planowaną inwestycją,
• uporządkowanie istniejącej zieleni na terenie zamierzonej inwestycji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.5.) Wartość części: 500000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Pawłów na działkach ewidencyjnych nr 404, 405, 406, 407, k.m. 10.Inwestycja będzie polegać na zaprojektowaniu i wybudowaniu zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych. Teren przeznaczony pod budowę zbiornika jest obecnie oznaczony jako pastwiska trwałe i drogi. Planowany zbiornik retencyjny będzie miał pojemność użytkową nie mniejszą niż 1500 m3 i jednocześnie nie większą niż 5000 m3 oraz głębokość nieprzekraczającą 3 m. Powierzchnia zbiornika nie może być większa niż 5000 m2.
W ramach zadania przewidziano:
• budowę otwartego zbiornika retencyjnego,
• zachowanie istniejącego przepustu odprowadzającego wody do istniejącego rowu,
• wycinkę wraz z karczowaniem istniejącej zieleni będącej w kolizji z planowaną
inwestycją,
• uporządkowanie istniejącej zieleni na terenie zamierzonej inwestycji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.5.5.) Wartość części: 540000,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Pawłów na działkach ewidencyjnych nr 820, k.m. 15 i 340, k.m. 9.Inwestycja będzie polegać na zaprojektowaniu i wybudowaniu żelbetowego zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych. Teren przeznaczony pod budowę zbiornika jest obecnie oznaczony jako pastwiska trwałe.
Zbiornik ma za zadanie przechwycenie wód deszczowych i roztopowych z pól usytuowanych powyżej projektowanego zbiornika. Obecnie podczas nawalnych deszczów istniejąca droga gruntowa, staje się niezamierzonym elementem otwartego systemu kanalizacyjnego , powodującym podtapianie posesji znajdujących się poniżej.
Celem całej inwestycji jest przechwycenie tej wody, zmagazynowanie w zbiorniku i odprowadzenie do istniejącego rowu.
Planowany zbiornik retencyjny będzie miał następujące cechy oraz parametry:
– konstrukcja zbiornika żelbetowa, zastosowane rozwiązania konstrukcyjne oraz technologiczne muszą zagwarantować szczelność, mrozoodporność, odporność na odziaływanie wód gruntowych i opadów atmosferycznych, odporność na oddziaływanie mechaniczne (gwałtowny przepływ wody wraz z piaskiem, kamieniami, czyszczenie zbiornika itp.),
– proponowane klasy ekspozycji betonu: XC4 (środowisko na przemian mokre i suche), XA1 (słaba agresja chemiczna), XF3 (wysokie nasycenie wodą bez środków odladzających),
– zbiornik usadowić na zagęszczonej podsypce piaskowej oraz chudym betonie,
– zbiornik będzie posiadał część osadnikową,
– powierzchnia dna zbiornika powinna być nie mniejsza niż 205,00 m2,
– całkowita wysokość nie większa niż 3,00 m,
– pojemność użytkowa (wyznaczona dla maksymalnego poziomu wody w zbiorniku) nie mniejsza niż 570,00 m3,
– cały zbiornik musi być ogrodzony. Należy zastosować ogrodzenie panelowe o wysokości około 2,0 m,
– należy wykonać w ogrodzeniu bramę dwuskrzydłową ,o szerokości całkowitej min. 3,0 m, umożliwiająca dostęp do zbiornika. Pozwoli to na czyszczenie oraz konserwację zbiornika,
– należy w ścianie zbiornika (pod bramą) zastosować lokalne obniżenie w celu zagwarantowania dopływu wód z pól do zbiornika,
– za w/w obniżeniem, należy na zewnątrz zbiornika, na drodze gruntowej, zaprojektować szykanę, która będzie barierą dla spływającej z pól wody. Barierę wykonać z płyt betonowych.
Dodatkowo należy wykonać:
• budowę odcinka kanalizacji deszczowej do odprowadzania nadmiaru wód ze zbiornika do istniejącego rowu,
• wykonanie wylotu do rowu,
• wycinkę wraz z karczowaniem istniejącej zieleni będącej w kolizji z planowaną inwestycją,
• uporządkowanie istniejącej zieleni na terenie zamierzonej inwestycji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.5.5.) Wartość części: 340000,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych w miejscowości Żerdziny na działkach ewidencyjnych nr 193, 194, 195, k.m. 3.Inwestycja będzie polegać na zaprojektowaniu i wybudowaniu zbiornika otwartego do retencjonowania wód opadowych i roztopowych oraz odcinka rowu odprowadzającego wody opadowe i roztopowe ze zbiornika do istniejącego rowu. Teren przeznaczony pod budowę zbiornika jest obecnie oznaczony jako łąki trwałe i nieużytki.
Planowany zbiornik retencyjny będzie miał pojemność użytkową nie mniejszą niż 1000 m3 oraz głębokość nieprzekraczającą 3 m. Powierzchnia zbiornika nie może być większa niż 5000 m2.
W ramach zadania przewidziano:
• budowę otwartego zbiornika retencyjnego,
• budowę odcinków kanalizacji deszczowej do doprowadzania wód do zbiornika,
• wykonanie wylotów do zbiornika,
• budowę odcinka rowu, przełożenie rowu na działkę 193 na odcinku ~110mb,
• wykonanie wylotu do rowu,
• montaż barier ochronnych wzdłuż przepustu,
• zasypanie i zagęszczenie starego odcinka rowu ,
• wycinkę wraz z karczowaniem istniejącej zieleni będącej w kolizji z planowaną inwestycją,
• uporządkowanie istniejącej zieleni na terenie zamierzonej inwestycji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.5.5.) Wartość części: 500000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 28.01.2025 zwrócił się z wnioskiem o wyrażenie zgody na przedłużenie o 30 dni terminu związania z ofertą do wszystkich Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone w dniu 27.01.2025 r. Wykonawcy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, w związku z czym Zamawiający odrzuca te oferty i unieważnia postępowanie w części I.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 28.01.2025 zwrócił się z wnioskiem o wyrażenie zgody na przedłużenie o 30 dni terminu związania z ofertą do wszystkich Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone w dniu 27.01.2025 r. Wykonawcy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, w związku z czym Zamawiający odrzuca te oferty i unieważnia postępowanie w części II.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Cena oferty najkorzystniejszej przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto w wysokości 340.000,00 zł. Informacja
o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia została opublikowana na stronie prowadzonego postępowania przed otwarciem ofert w dniu 03.01.2025 r. Ceny ofert nie podlegających odrzuceniu przekraczają kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 366185,75 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 547350,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 498000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Karol Głowa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6852018175
7.3.4) Miejscowość: Modlnica
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 498000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej na odcinku Szymany - Górowo - Bartki
- Wykonanie dróg na terenie sołectw Gminy Grabów
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego w Mirosławcu w standardzie pasywnym
- Budowa Kolumbarium na terenie Cmentarza Komunalnego w Płocku - etap III.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1311F na odcinku Sienno - Ośno Lubuskie od km 1+180 do km 2+980
- "BUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ W UL. LEŚNEJ POLANY, W ULICY BOCZNEJ OD UL. ŻWIROWEJ, W UL. SOŁECKIEJ I W UL. WYDMOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TRZCIANY, GMINA JABŁONNA"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.