eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GłubczyceŚwiadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.



Ogłoszenie z dnia 2023-03-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GŁUBCZYCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412875

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Niepodległości 14

1.5.2.) Miejscowość: Głubczyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-100

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 77 485 30 21

1.5.8.) Numer faksu: 77 485 24 16

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wki@glubczyce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.glubczyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3564a124-a923-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3564a124-a923-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00119708

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00008968/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00091872

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie prawne: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne:
Art. 305 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o której mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1-5 i 7-14. Z kolei art. 214 ust. 1 pkt 1 niniejszej ustawy stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) technicznych o obiektywnym charakterze.
c.d. w SEKCJI IX - INFORMACJE DODATKOWE

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: KI.ZP.271.1.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 216410,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Głubczyce.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 266137,56 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Nowe Technologie S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8991076556

7.3.3) Ulica: Plac Powstańców Śląskich 20

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 53-314

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 266137,56 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-03-01 do 2023-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

C.D. SEKCJI III - TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
pkt 3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny:
Zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne - do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy:
1) planowanie i organizacja zaopatrzenia w energię elektryczną;
2) planowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy - przez finansowanie zgodnie z ww. ustawą rozumie się finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Gmina zobowiązana jest do zawarcia umowy na świadczenie powyższej usługi zgodnie z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych. Właścicielem sieci i urządzeń oświetlenia drogowego do których podłączone są punkty świetlne jest TAURON Nowe Technologie S.A. Gmina Głubczyce na podstawie dotychczasowych doświadczeń i prowadzonych negocjacji z ww. podmiotem w przedmiocie prowadzenia konserwacji punktów świetlnych może jednoznacznie stwierdzić, iż TAURON Nowe Technologie S.A. nie wyrażą zgody na wykonywanie ww. usługi przez obcych wykonawców na swoim majątku. Przyczyny techniczne - nie można oddzielić punktów świetlnych stanowiących własność gminy od sieci i urządzeń przesyłowych stanowiących własność TAURON Nowe Technologie S.A. Szafki oświetleniowe, które sterują oświetleniem znajdują się na stacjach transformatorowych do których dostęp mają wykwalifikowani pracownicy TAURON. Dokonywanie napraw w tym awarii następuje bez konieczności wyłączania energii elektrycznej. Punkty świetlne wymagają stałego dozoru dla uniknięcia porażenia osób trzecich. Istotnym elementem jest również to, iż wykonywanie tej usługi przez obcego wykonawcę wymaga dodatkowych procedur, np. wniosek do TAURON Nowe Technologie S.A. o wyłączenie energii na danym odcinku linii, ponowne zgłoszenie po naprawie, odbiór, itp. Istniejąca sytuacja prawna związana z prawem własności sieci oświetleniowej praktycznie uniemożliwia swobodny dostęp do urządzeń oświetleniowych innym podmiotom, które mogłyby realizować usługę zleconą przez gminę. Każdy inny podmiot niż TAURON Nowe Technologie S.A. chcący realizować usługę musiałby ubiegać się o zgodę właściciela sieci oświetleniowej na wejście na sieć i ponosić dodatkowe koszty. Nadto mogące się pojawić trudności w porozumieniu się z właścicielem sieci utrudniać będą całodobowy nadzór nad siecią oraz w przypadku wystąpienia awarii wydłuży się czas oczekiwania na jej usunięcie. Ze względu zatem na prawo własności sieci oświetleniowej oraz ograniczoną w tych okolicznościach możliwość dostępu do urządzeń własnych, powierzanie konserwacji i ewentualnej odpowiedzialności za szkody zaistniałe w majątku właściciela sieci w okresie wykonywania usług przez wykonawcę wybranego w postępowaniu przetargowym. W związku z powyższym, przeprowadzenie postępowania w trybie podstawowym jest bezcelowe bowiem z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jedynym podmiotem, który jest w stanie sprawnie, szybko i skutecznie wykonywać czynności eksploatacyjno-konserwacyjne jest właściciel sieci oświetleniowej, tj. TAURON Nowe Technologie S.A. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 214 ust. 1 pkt 1 (przyczyny o obiektywnym charakterze) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.