Ogłoszenie z dnia 2025-02-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00409215/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-11
- 2024/BZP 00449829/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-08
- 2024/BZP 00459356/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-16
- 2024/BZP 00467968/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-23
- 2024/BZP 00479263/01 - Modyfikacja z dnia 2024-08-30
- 2024/BZP 00507379/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-19
- 2024/BZP 00555452/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-21
- 2024/BZP 00581608/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-06
- 2024/BZP 00620235/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-27
- 2024/BZP 00643895/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-10
- 2025/BZP 00011622/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-07
- 2025/BZP 00075641/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-30
- 2025/BZP 00108467/01 - Modyfikacja z dnia 2025-02-18
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa i modernizacja sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Lubichowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675712
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Zblewska 8
1.4.2.) Miejscowość: Lubichowo
1.4.3.) Kod pocztowy: 83-240
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.4.7.) Numer telefonu: 585885226
1.4.8.) Numer faksu: 585885340
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@lubichowo.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubichowo.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00120207
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-02-25
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00409215
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i modernizacja sali gimnastycznej mieszczącej się przy Publicznej Szkole Podstawowej w Lubichowie. Realizacja robót budowalnych będzie realizowana zgodnie z załączonym Harmonogramem – Załącznik nr 9 do SWZ. UWAGA: Z uwagi, iż przedmiot zamówienia dotyczy przebudowy i modernizacji sali gimnastycznej przy budynku szkoły, a prace prowadzone będą w okresie funkcjonowania szkoły, wymaga się wykonania prac z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz z zachowaniem zasad BHP m.in.: 1) wykonawca zabezpieczy plac budowy (np. wysokie ogrodzenie) w taki sposób, że dzieci nie będą miały możliwości dostępu do miejsca wykonywania prac oraz dróg dojazdu pojazdów na plac budowy oraz ciągów komunikacyjnych używanych przez pracowników, 2) utrzymany będzie na bieżąco porządek na terenie prowadzonych robót oraz na terenie przyległym, 3) pracownicy na terenie budowy nie będą używali wyrazów uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe, 4) prace uciążliwe takie jak wiercenie, lub wywołujące hałas, drgania lub powodujące powstawanie kurzu, silnie zapachowe należy wykonywać po wcześniejszym powiadomieniu i uzgodnieniu z Dyrektorem PSP, i tak aby ich negatywny wpływ na pracowników szkoły i uczniów był znikomy. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera:
a) dokumentacja projektowa, b) przedmiar robót, c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. UWAGA: Przedmiar robót pełni rolę wyłącznie pomocniczą przy obliczeniu ceny ofertowej przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakieś prace nie zostały ujęte w przedmiarach, a są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia Wykonawca winien je wycenić i uwzględnić w cenie ofertowej. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) Realizację obowiązków opisanych w Wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SWZ odpowiednio do danej części zamówienia 2) realizację warunków określonych w opiniach, uzgodnieniach, decyzjach, pozwoleniach, 3) wykonanie kosztorysu powykonawczego, po wykonaniu każdego etapu (I i II) realizacji robót budowlanych. 4. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. 5. Rozwiązania równoważne: Zamawiający informuje, że we wszystkich postanowieniach SWZ i jej załącznikach, w których Zamawiający odwołuje się do norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z ar. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wszelkie wskazane w dokumentacji zamówienia, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe (jeśli występują w danym postępowaniu) należy rozumieć jako przykładowe i służą one jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta – rozpatrywać je należy łącznie ze słowem “równoważny”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów budowalnych, które są wymienione w dokumentacji pod warunkiem że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały wymienione w ww. dokumentacji. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowalne ) usługi lub roboty budowalne spełniają wymagania Zamawiającego. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim musza odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapisy dotyczące minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnodostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszy. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosowych dokumentów uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy w dokumentach zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentach zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku użycia w dokumentach zamówienia etykiety oznacza to, że zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzającej, że dane roboty budowalne, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowalne, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowalne, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane prze Zamawiającego. W przypadku użycia w dokumentach zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniająca zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowalne, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapisy wynikające z KNR i KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza użytkowanie innego sprzętu, ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i modernizacja sali gimnastycznej mieszczącej się przy Publicznej Szkole Podstawowej w Lubichowie. UWAGA: Z uwagi, iż przedmiot zamówienia dotyczy przebudowy i modernizacji sali gimnastycznej przy budynku szkoły, a prace prowadzone będą w okresie funkcjonowania szkoły, wymaga się wykonania prac z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz z zachowaniem zasad BHP m.in.: 1) wykonawca zabezpieczy plac budowy (np. wysokie ogrodzenie) w taki sposób, że dzieci nie będą miały możliwości dostępu do miejsca wykonywania prac oraz dróg dojazdu pojazdów na plac budowy oraz ciągów komunikacyjnych używanych przez pracowników, 2) utrzymany będzie na bieżąco porządek na terenie prowadzonych robót oraz na terenie przyległym, 3) pracownicy na terenie budowy nie będą używali wyrazów uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe, 4) prace uciążliwe takie jak wiercenie, lub wywołujące hałas, drgania lub powodujące powstawanie kurzu, silnie zapachowe należy wykonywać po wcześniejszym powiadomieniu i uzgodnieniu z Dyrektorem PSP, i tak aby ich negatywny wpływ na pracowników szkoły i uczniów był znikomy. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera:
a) dokumentacja projektowa, b) przedmiar robót, c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. UWAGA: Przedmiar robót pełni rolę wyłącznie pomocniczą przy obliczeniu ceny ofertowej przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakieś prace nie zostały ujęte w przedmiarach, a są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia Wykonawca winien je wycenić i uwzględnić w cenie ofertowej. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) Realizację obowiązków opisanych w Wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SWZ odpowiednio do danej części zamówienia 2) realizację warunków określonych w opiniach, uzgodnieniach, decyzjach, pozwoleniach, 3) wykonanie kosztorysu powykonawczego, po wykonaniu każdego etapu (I i II) realizacji robót budowlanych. 4. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. 5. Rozwiązania równoważne: Zamawiający informuje, że we wszystkich postanowieniach SWZ i jej załącznikach, w których Zamawiający odwołuje się do norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z ar. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wszelkie wskazane w dokumentacji zamówienia, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe (jeśli występują w danym postępowaniu) należy rozumieć jako przykładowe i służą one jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta – rozpatrywać je należy łącznie ze słowem “równoważny”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w dokumentacji pod warunkiem że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały wymienione w ww. dokumentacji. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane ) usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim musza odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapisy dotyczące minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnodostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszy. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosowych dokumentów uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy w dokumentach zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentach zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku użycia w dokumentach zamówienia etykiety oznacza to, że zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzającej, że dane roboty budowalne, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowalne, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowalne, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane prze Zamawiającego. W przypadku użycia w dokumentach zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniająca zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowalne, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapisy wynikające z KNR i KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza użytkowanie innego sprzętu, ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
Data do
Po zmianie:
Okres realizacji - miesiące
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2025-08-31
Po zmianie:
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji - miesiące Przed zmianą:
Po zmianie:
7
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XI SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego. 2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;; 4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli wykaże, że: 4.1) posiada wiedzę i doświadczenie, tj.: a) zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie budynku o wartości nie mniejszej niż 700.000,00 zł;
4.2) skieruje do realizacji zamówienia osoby legitymujące się doświadczeniem I kwalifikacjami zawodowymi, tj.: a) Kierownik budowy - posiadający następujące kwalifikacje: branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej -i co najmniej 5 (pieć) lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy (lub kierownika robót budowlanych) w zakresie powyższych uprawnień b) Kierownik branży sanitarnej -posiadający następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych - i co najmniej 3 (trzy) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy/ robót budowlanych lub inspektora nadzoru w zakresie powyższych uprawnień
Uwaga: 1 Wskazana wyżej osoba powinna posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 2 Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne
w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz.334). 3. Wykonawca winien wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu odrębnie dla każdej z części zamówienia, na które składa ofertę. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wystarczy by warunki udziału w postępowaniu spełniał jeden Wykonawca lub kliku Wykonawców łącznie. 5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzeczny interesów, w szczególności zaangażowania zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XI SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego. 2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;; 4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli wykaże, że: 4.1) posiada wiedzę i doświadczenie, tj.: a) zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie budynku o wartości nie mniejszej niż 700.000,00 zł;
4.2) skieruje do realizacji zamówienia osoby legitymujące się doświadczeniem I kwalifikacjami zawodowymi, tj.: a) Kierownik budowy - posiadający następujące kwalifikacje: branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej -i co najmniej 5 (pieć) lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy (lub kierownika robót budowlanych) w zakresie powyższych uprawnień b) Kierownik branży sanitarnej -posiadający następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych - i co najmniej 3 (trzy) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy/ robót budowlanych lub inspektora nadzoru w zakresie powyższych uprawnień c) Kierownik branży elektrycznej - posiadający następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - i co najmniej 3 (trzy) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy/ robót budowlanych lub inspektora nadzoru w zakresie powyższych uprawnień
Uwaga: 1 Wskazana wyżej osoba powinna posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 2 Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne
w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz.334). 3. Wykonawca winien wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu odrębnie dla każdej z części zamówienia, na które składa ofertę. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wystarczy by warunki udziału w postępowaniu spełniał jeden Wykonawca lub kliku Wykonawców łącznie. 5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzeczny interesów, w szczególności zaangażowania zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-03-07 11:00
Po zmianie:
2025-03-14 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-03-07 11:15
Po zmianie:
2025-03-14 11:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-04-05
Po zmianie:
2025-04-12
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja energetyczna budynków przy ul. Bankowej 7 i 7a w Rudzie Śląskiej, etap I: modernizacja instalacji centralnego ogrzewania wraz z robotami towarzyszącymi
- Przebudowa trafostacji - rozdzielnic
- Wykonanie prac konserwacyjnych, przy zabytkowej kamiennej fontannie - studni Kronthala
- Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Chynów
- "Adaptacja budynku internatu Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Lubaniu" - Etap I
- Dostosowanie Systemu Sygnalizacji Pożarowej do przeprowadzania imprez z wykorzystaniem efektów scenicznych w obszarze płyty głównej Hali Widowiskowo-Sportowej COS Torwar w Warszawie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.