Ogłoszenie z dnia 2021-07-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00059734/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-05-20
- 2021/BZP 00068974/01 - Modyfikacja z dnia 2021-05-31
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00121064 z dnia 2021-07-20 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja oświetlenia na terenie gminy Czernikowo – etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czernikowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866761
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słowackiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Czernikowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-640
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 54 287 50 01
1.5.8.) Numer faksu: 54 230 50 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@czernikowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czernikowo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/czernikowo1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja oświetlenia na terenie gminy Czernikowo – etap II2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2916ecd8-b937-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00121064
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010412/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Modernizacja oświetlenia na terenie gminy Czernikowo - etap II
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
EFRR Oś priorytetowa 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działanie 3.5. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT, Poddziałania 3.5.2. Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych w ramach ZIT, Schemat: Modernizacja oświetlenia ulicznego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT), RPO WK-P na lata 2014-20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00059734/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IWP.271.1.3.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 750634,44 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji oświetlenia ulicznego w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie gminy Czernikowo poprzez wymianę opraw oświetleniowych na oprawy energooszczędne typu LED na istniejących słupach linii elektroenergetycznej i słupach oświetleniowych sieci kablowej oraz budowę nowego oświetlenia.
2. Zastosowane do budowy i modernizacji oświetlenia materiały muszą spełniać wymagania określone w dokumentach zamówienia.
3. Wymagany okres gwarancji producenta na zastosowane oprawy oświetleniowe wynosi minimum 10 lat.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
• wymianę istniejących opraw oświetleniowych sodowych na oprawy energooszczędne, na terenie miejscowości Czernikowo, Czernikówko, Kijaszkowo, Liciszewy, Makowiska, Mazowsze, Nowogródek, Steklin, Szkleniec, Witowąż i Wygoda,
• budowę oświetlenia uzupełniającego dla istniejących opraw w miejscowości Kijaszkowo,
• przebudowę i modernizację oświetlenia drogowego oraz stadionowego w miejscowości Czernikowo,
• zaprogramowanie opraw oświetleniowych przed ich montażem na redukcję mocy w godzinach od 23:00 – 5:00 do wielkości 70 % wartości znamionowej,
• przekazanie zdemontowanych elementów majątku oświetleniowego w miejsce wskazane przez właściciela zdemontowanego majątku lub do utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami (327 szt. Energa Oświetlenie Sp. z o.o., 106 szt. Gmina Czernikowo),
• wykonanie kompensacji mocy biernej (kompensacja może być wykonana grupowo w szafce oświetleniowej dla ustalonego schematu sieci oświetleniowej zasilanej z danej szafki lub indywidualnie poprzez montaż kompensatorów dla każdej oprawy). Współczynnik mocy tgφ pobieranej energii elektrycznej dla zmodernizowanej sieci oświetleniowej w całym okresie świecenia ma być zgodny z wymogami operatora sieci dystrybucyjnej w celu nieprzekraczania ponad umownego poboru energii biernej,
• wykonanie pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej dla słupów kablowych oraz wysięgników dla sieci napowietrznej,
• wykonanie pomiarów fotometrycznych po modernizacji dla oświetlenia bez redukcji mocy i z redukcją mocy,
• wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
• wykonanie dokumentacji powykonawczej.
5. Łączna moc znamionowa zamontowanych 469 szt. opraw nie może przekraczać 39,994 kW.
6. Wykonawca zobowiązany jest zachować ujednoliconą kolorystykę opraw oświetleniowych poprzez zastosowanie preferowanych przez Zamawiającego kolorów RAL 7016 (antracytowy), RAL 7042 (szary jasny) lub RAL 9007 (srebrny ciemny).
7. Po zamontowaniu opraw o parametrach techniczno – użytkowych wymaganych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia efektu ekologicznego w okresie pięciu pełnych lat kalendarzowych po wykonaniu zamówienia w następującym zakresie:
• ilość zaoszczędzonej energii elektrycznej po wykonaniu modernizacji 129 226 kWh/rok;
• ograniczenie emisji dwutlenku węgla o nie mniej niż 104,932 [MgCO2/rok], co oznacza zmniejszenie emisji CO2 o nie mniej niż 49,32%,
udokumentowane sporządzonym raportem za każdy rok działania zmodernizowanego oświetlenia ulicznego począwszy od raportu za rok 2022, (sporządzonego w terminie 7 dni od upływu 12 m-cy po wykonaniu zamówienia) do roku 2026.
Wykonawca w ramach zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt uzyska akceptację przedkładanych Zamawiającemu raportów przez Weryfikatora. Poprzez Weryfikatora rozumie się osobę posiadającą uprawnienia audytora energetycznego. Przez uprawnienia rozumie się dyplom ukończenia studiów podyplomowych lub kurs audytorów energetycznych oraz wpis na listę członków Zrzeszenia Audytorów Energetycznych.
8. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszelkich wymaganych prawem zezwoleń na realizację robót oraz spełnienia warunków i zaleceń zawartych w uzgodnieniach załączonych do dokumentacji projektowej.
9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z materiałów nowych i nieużywanych, stanowiących jego własność. Zastosowane materiały i urządzenia powinny posiadać wymagane przepisami atesty i certyfikaty, w tym również świadectwa dopuszczenia do obrotu i certyfikaty bezpieczeństwa, oraz powinny odpowiadać wymaganiom norm i przepisów wymienionych w specyfikacji technicznej i dokumentacji projektowej oraz innych nie wymienionych, ale obowiązujących norm i przepisów.
10. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów i montażem urządzeń zobowiązany jest każdorazowo do składania Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia tzw. wniosku materiałowego (wraz z wymaganymi certyfikatami na znak bezpieczeństwa, deklaracjami zgodności lub certyfikatami zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane lub aprobatami technicznymi itp.).
11. Wymagania stawiane Wykonawcy:
• roboty musi wykonywać firma posiadająca uprawnienia do wykonywania robót instalacyjno – montażowych,
• spełnienie wymogów zawartych w pozwoleniu nr 6/2021 na prowadzenie badań archeologicznych, udzielonym Wójtowi Gminy Czernikowo przez Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, oraz prowadzenie prac ziemnych związanych z przebudową oświetlenia ul. Gimnazjalnej oraz oświetlenia stadionu pod nadzorem kierownika badań archeologicznych zgodnie z udzielonym pozwoleniem;
• prace na liniach napowietrznych należy prowadzić w technologii PPN, przy udziale pracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia,
• roboty kablowe wykonywać zgodnie z N SEP- E-004,
• w trakcie prowadzenia prac należy uwzględnić wszystkie uwagi instytucji uzgadniających,
• prace elektroinstalacyjne i urządzenia winny być wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązujących norm i przepisów,
• na 14 dni przed rozpoczęciem robót należy powiadomić zainteresowane instytucje o przystąpieniu do prac, celem zapewnienia ewentualnego nadzoru ze strony użytkowników terenu i uzbrojenia terenu.
12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawiera:
• dokumentacja projektowa,
• specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
• wymogi techniczne ENERGA Oświetlenie dotyczące prac modernizacyjnych,
• audyt efektywności energetycznej,
• wzór umowy,
• przedmiary robót - dokumenty pomocnicze.
13. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi towarzyszące realizacji robót, w szczególności: koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych opinii i uzgodnień, koszty dopuszczenia do prac na sieci elektroenergetycznej Energa Operator S.A. i Energa Oświetlenie Sp. z o.o. wraz z kosztami wyłączenia energii – o ile zajdzie taka konieczność, koszty zajęcia pasa drogowego, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego. Cena musi uwzględniać również koszty wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej.
14. Zamawiający zastrzega możliwość udziału ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w kontroli przebiegu realizacji prac modernizacyjnych pod kątem ich prawidłowości, jak również czynnego udziału w odbiorach poszczególnych etapów, jak i całości prac modernizacyjnych, w tym prawo do weryfikacji prawidłowości realizacji prac modernizacyjnych i prawo zgłaszania w tym zakresie zastrzeżeń.
15. Zamawiający ustala minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia na 60 miesięcy, a maksymalny na 84 miesiące zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert „Okres gwarancji”.
Okres gwarancji należy podać w pełnych miesiącach w postaci liczby całkowitej. Minimalny okres jaki może zaoferować Wykonawca to 60 miesięcy, a maksymalny okres wynosi 84 miesiące.
Gwarancja obejmuje wykonane prace budowlane oraz zastosowane materiały i urządzenia. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od daty odbioru i przekazania w użytkowanie całego przedmiotu zamówienia.
16. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) i ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty równoważnej tj. zaproponowania rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zastosowaniem tych samych standardów technicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zamawianej inwestycji. Poprzez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie wymaganych cech i parametrów nie gorszych niż założone w dokumentacji projektowej i szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a ponadto muszą to być materiały dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.
W sytuacji, gdy Zamawiający opisując przedmiot zamówienia użył znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, działanie takie miało na celu wyłącznie wskazanie oczekiwanych przez Zamawiającego cech dostaw, usług lub robót budowlanych. Wykonawca w każdym przypadku może zaproponować materiały równoważne, z tym że oferowane materiały powinny posiadać cechy co najmniej takie, jak wskazane w dokumentach zamówienia.
18. Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za wszelkie szkody osobiste i majątkowe wobec osób trzecich, które mogą powstać w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
71355200-3 - Wykonywanie badań
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 653543,64 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1217855,89 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 653543,64 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Energa Oświetlenie Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 191251580
7.3.3) Ulica: Rzemieślnicza 17/19
7.3.4) Miejscowość: Sopot
7.3.5) Kod pocztowy: 81-855
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Roboty ziemne, roboty montażowe, demontażowe, prace rozbiórkowe i odtworzeniowe nawierzchni oraz badania i pomiary - BLOCH Usługi Elektroenergetyczne Bloch Robert
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 653543,64 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2021-07-20 do 2021-11-028.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
2021-07-20 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane |
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- "Dostawa wraz z demontażem i montażem dźwigu osobowego (windy) do jednostki CUL w Poznaniu - Hotel Olimpia, ul. Taborowa 8, 60-790 Poznań"
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
- Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Korfantego - etap I
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1200Z na odcinku Borzysław-Podborsko.
- Budowa oświetlenia w przestrzeni sportowo - rekreacyjnej w Magnuszewie
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.