Ogłoszenie z dnia 2023-03-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00017414/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-09
- 2023/BZP 00038914/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
1P.23 Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290759
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niepodległości 44-48
1.5.2.) Miejscowość: Koszalin
1.5.3.) Kod pocztowy: 75-252
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szgichp.med.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: szgichp.med.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fec1dfcd-902d-11ed-b4ea-f64d350121d21.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
1P.23 Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fec1dfcd-902d-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00121181
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00010391/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00017414
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 1P/TP1/R/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie w zakresie określonym w SWZ .Zadanie I – Rękawice diagnostyczne
2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w formularzu asortymentowo – cenowym stanowiącym Załącznik nr 2/I do SWZ. Podane w formularzach asortymentowo-cenowym ilości są średnim zapotrzebowaniem w ciągu 12 miesięcy i służą tylko do celów porównania ofert. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zrealizowanie całkowitej ilości asortymentu byłoby niecelowe, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia do 30% wartości netto przedmiotu zamówienia określonego w danym formularzu asortymentowo-cenowym - bez prawa dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń z tego tytułu. Rzeczywiste zapotrzebowanie wynikać będzie z aktualnych potrzeb Zamawiającego .
3. Oferowany przedmiot zamówienia winien być dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. zgodnie z ustawą z dnia 07 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych
(Dz. U. z 2022 r. poz. 974) oraz aktami wykonawczymi do niej. Przez dokument dopuszczający wyrób medyczny do obrotu rozumie się w szczególności deklarację zgodności CE.
4.Wykonawca zobowiązany jest dostarczać towar do siedziby Zamawiającego własnym transportem, przesyłką pocztową lub poprzez wynajętego w tym celu przewoźnika na swój koszt i ryzyko.
5. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania rozładunku dostarczonego towaru w miejsce wskazane przez Zamawiającego .
4.5.3.) Główny kod CPV: 18424300-0 - Rękawice jednorazowe
4.5.5.) Wartość części: 11600,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie w zakresie określonym w SWZ .Zadanie II - Rękawice chirurgiczne
2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w formularzu asortymentowo – cenowym stanowiącym Załącznik nr 2/II do SWZ. Podane w formularzach asortymentowo-cenowym ilości są średnim zapotrzebowaniem w ciągu 12 miesięcy i służą tylko do celów porównania ofert. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zrealizowanie całkowitej ilości asortymentu byłoby niecelowe, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia do 30% wartości netto przedmiotu zamówienia określonego w danym formularzu asortymentowo-cenowym - bez prawa dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń z tego tytułu. Rzeczywiste zapotrzebowanie wynikać będzie z aktualnych potrzeb Zamawiającego .
3. Oferowany przedmiot zamówienia winien być dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. zgodnie z ustawą z dnia 07 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych
(Dz. U. z 2022 r. poz. 974) oraz aktami wykonawczymi do niej. Przez dokument dopuszczający wyrób medyczny do obrotu rozumie się w szczególności deklarację zgodności CE.
4.Wykonawca zobowiązany jest dostarczać towar do siedziby Zamawiającego własnym transportem, przesyłką pocztową lub poprzez wynajętego w tym celu przewoźnika na swój koszt i ryzyko.
5. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania rozładunku dostarczonego towaru w miejsce wskazane przez Zamawiającego .
4.5.3.) Główny kod CPV: 33141420-0 - Rękawice chirurgiczne
4.5.5.) Wartość części: 3750,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie w zakresie określonym w SWZ .Zadanie III – Rękawice nitrylowe
2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w formularzu asortymentowo – cenowym stanowiącym Załącznik nr 2/III do SWZ. Podane w formularzach asortymentowo-cenowym ilości są średnim zapotrzebowaniem w ciągu 12 miesięcy i służą tylko do celów porównania ofert. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zrealizowanie całkowitej ilości asortymentu byłoby niecelowe, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia do 30% wartości netto przedmiotu zamówienia określonego w danym formularzu asortymentowo-cenowym - bez prawa dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń z tego tytułu. Rzeczywiste zapotrzebowanie wynikać będzie z aktualnych potrzeb Zamawiającego .
3. Oferowany przedmiot zamówienia winien być dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. zgodnie z ustawą z dnia 07 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych
(Dz. U. z 2022 r. poz. 974) oraz aktami wykonawczymi do niej. Przez dokument dopuszczający wyrób medyczny do obrotu rozumie się w szczególności deklarację zgodności CE.
4.Wykonawca zobowiązany jest dostarczać towar do siedziby Zamawiającego własnym transportem, przesyłką pocztową lub poprzez wynajętego w tym celu przewoźnika na swój koszt i ryzyko.
5. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania rozładunku dostarczonego towaru w miejsce wskazane przez Zamawiającego .
4.5.3.) Główny kod CPV: 18424300-0 - Rękawice jednorazowe
4.5.5.) Wartość części: 75600,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest Sukcesywna dostawa rękawic medycznych dla Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie w zakresie określonym w SWZ .Zadanie IV – Rękawice winylowe
2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w formularzu asortymentowo – cenowym stanowiącym Załącznik nr 2/IV do SWZ. Podane w formularzach asortymentowo-cenowym ilości są średnim zapotrzebowaniem w ciągu 12 miesięcy i służą tylko do celów porównania ofert. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zrealizowanie całkowitej ilości asortymentu byłoby niecelowe, Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia do 30% wartości netto przedmiotu zamówienia określonego w danym formularzu asortymentowo-cenowym - bez prawa dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń z tego tytułu. Rzeczywiste zapotrzebowanie wynikać będzie z aktualnych potrzeb Zamawiającego .
3. Oferowany przedmiot zamówienia winien być dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. zgodnie z ustawą z dnia 07 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych
(Dz. U. z 2022 r. poz. 974) oraz aktami wykonawczymi do niej. Przez dokument dopuszczający wyrób medyczny do obrotu rozumie się w szczególności deklarację zgodności CE.
4.Wykonawca zobowiązany jest dostarczać towar do siedziby Zamawiającego własnym transportem, przesyłką pocztową lub poprzez wynajętego w tym celu przewoźnika na swój koszt i ryzyko.
5. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania rozładunku dostarczonego towaru w miejsce wskazane przez Zamawiającego .
4.5.3.) Główny kod CPV: 18424300-0 - Rękawice jednorazowe
4.5.5.) Wartość części: 975,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 52704,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 52920,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 52704,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Mercator Medical SA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6771036424
7.3.3) Ulica: Modrzejewskiej 30
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 31-327
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 52704,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2041,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3645,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2041,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Mercator Medical SA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6771036424
7.3.3) Ulica: Modrzejewskiej 30
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 31-327
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2041,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 45264,96 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 45264,96 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 45264,96 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Aesculap Chifa Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7880008829
7.3.3) Ulica: Tysiąclecia 14
7.3.4) Miejscowość: Nowy Tomyśl
7.3.5) Kod pocztowy: 64-300
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 45264,96 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 737,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 737,10 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 737,10 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Aesculap Chifa Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7880008829
7.3.3) Ulica: Tysiąclecia 14
7.3.4) Miejscowość: Nowy Tomyśl
7.3.5) Kod pocztowy: 64-300
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 737,10 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
INNE PRZETARGI Z KOSZALINA
- Sprzątanie pomieszczeń budynku biurowego Rejonu Dróg Wojewódzkich w Białogardzie.
- Sprzątanie pomieszczeń biurowych i socjalnych w budynku OD w Choszcznie, Baczyn 4
- Świadczenie całodob., czasow. schronienia wraz z usł. opiek. oraz usł. ukier. na wzmacn. aktyw. społ., w miarę możliw. wyjście z bezdomn. i uzysk. samodz. życ. na rzecz os. bezdomnych-cz. IV
- Dostawa 3 samochodów w podziale na zadania
- Świadczenie kompleksowych usług transportowych ( w tym załadunek, rozładunek i holowanie sprzętu) na rzecz 17 WOG w Koszalinie.
- Usługa konserwacji oraz napraw urządzeń i instalacji przepompowni i oczyszczalni ścieków (3 zadania)
więcej: przetargi w Koszalinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materiałów opatrunkowych i sprzętu medycznego jednorazowego użytku.
- Sukcesywna dostawa artykułów chemicznych i środków czystościowych wraz z transportem dla domów pomocy społecznej w Radomiu w I półroczu 2025 roku.
- Sukcesywna dostawa rękawic chirurgicznych II
- Dostawa materiałów pielęgnacyjnych i pomocniczych na potrzeby Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Kielcach
- Dostawy rękawic chirurgicznych
- Sukcesywna dostawa materiałów laboratoryjnych stosowanych w pracach naukowo-badawczych_623
więcej: Rękawice jednorazowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.