Ogłoszenie z dnia 2025-02-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00183148/01 - Wynik z dnia 2025-04-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa odcinka drogi ul. Przemysłowej w Świebodzicach wraz z rozbudową uzbrojenia technicznego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIEBODZICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718337
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Świebodzice
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-160
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: swiebodzice@swiebodzice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiebodzice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa odcinka drogi ul. Przemysłowej w Świebodzicach wraz z rozbudową uzbrojenia technicznego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca35e3d0-49ad-48ad-be6d-14d371628298
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00123256
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047417/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa odcinka drogi ulicy Przemysłowej w Świebodzicach wraz z rozbudową uzbrojenia technicznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10655633.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej Gminy Świebodzice https://platformazakupowa.pl/pn/swiebodzice.
3. Adres strony internetowej na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1065563
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl.
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8.
2. Szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały zawarte w rozdziale 6 SWZ oraz rozdziale 11 SWZ.
3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .pdf, .doc, .xls, .jpg (.jpeg) - określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
4. Wykonawca składa ofertę na formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ) wraz z wymaganymi załącznikami sporządzone w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miejski w Świebodzicach, ul. Rynek 1, 58-160 Świebodzice.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: bezp.info@gmail.com. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Budowa odcinka drogi ul. Przemysłowej w Świebodzicach wraz z rozbudową uzbrojenia technicznego”.
3. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
4. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6. Posiadają Państwo:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego).
7. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji uznania, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
9. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Państwu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie „Budowa odcinka drogi ul. Przemysłowej w Świebodzicach wraz z rozbudową uzbrojenia technicznego” na działkach nr: 510/4, 519, 518 obręb nr 0001 Pełcznica.
2. Zakres zadania obejmuje budowę (przedłużenie istniejącego odcinka) ulicy Przemysłowej w Świebodzicach w obrębie działek nr: 510/4, 519, 518, 283/10. Pas drogowy ulicy objętej opracowaniem nie jest ograniczony istniejącą zabudową. Ulica Przemysłowa w Świebodzicach posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej ograniczoną krawężnikami betonowymi. Chodnik i ścieżka rowerowa usytuowana jest na odcinku od ulicy Strzegomskiej, dalsza część ulicy posiada tylko jezdnię główną. Zjazdy na działki przyległe posiadają nawierzchnię z kostki betonowej koloru czerwonego. Istniejąca nawierzchnia na odcinku niebędącym przedmiotem opracowania jest w dobrym stanie technicznym. Na odcinku istniejącym brakuje warstwy ścieralnej z masy mineralno – bitumicznej. Istniejąca warstwa to warstwa wiążąca z betonu asfaltowego.
3. Wyszczególnia się następujące rodzaje robót:
- wykonanie robót ziemnych tj. wykopów i nasypów pod projektowane nawierzchnie drogowe dz. nr 519, 518, 510/4,
- wykonanie warstwy stabilizacji cementowej dz. nr 519,
- wykonanie podbudowy z kamienia łamanego jako podbudowa zasadnicza pod jezdnię dz. nr 519,
- wykonanie trzech warstw bitumicznych z betonu asfaltowego.
Uwaga: Budowa wodociągu, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz oświetlenia ulicznego zostają wyłączone z tego zadania, gdyż w większości zostały już zrealizowane zgodnie z załączoną dokumentacją.
4. Dla terenu ulicy Przemysłowej ustala się przeznaczenie podstawowe jako droga dojazdowa do przyległych zakładów pracy oraz dojazdowa do okolicznych działek. W projekcie zakłada się budowę (przedłużenie istniejącego odcinka) jezdni. Charakter drogi nie ulegnie zmianie – droga dojazdowa. Nawierzchnię jezdni projektuje się jako nawierzchnię bitumiczną. Projektowane przedłużenie ulicy i późniejsza ich eksploatacja nie zmienia oddziaływania na środowisko. Wody opadowe będą odprowadzone do istniejącej kanalizacji deszczowej, która na budowanym odcinku zostanie przedłużona. Na terenie objętym opracowaniem nie występuje zieleń kolidująca z planowanymi robotami budowlanymi. Nie projektuje się nowej zieleni. Dane ewidencyjne - długość jezdni - 93,02m - szerokość jezdni - 7,00m - powierzchnia jezdni - ~651m2
5. Wymagania jakościowe konstrukcyjno-materiałowe drogi odnoszące się głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
Konstrukcja jezdni dla kategorii obciążenie ruchem KR3.
Warunek mrozoodporności dla KR6 0,70hz = 0,70*0,8 = 0,56m
Konstrukcja jezdni:--
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 5 cm,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. 6 cm,
- podbudowa bitumiczna z betonu asfaltowego AC22 gr. 7 cm,
- podbudowa gr. 25cm z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm,
- wzmocnienie podłoża gr. 20cm - pasek stabilizowany cementem Rm = 1,5-2,5 MPa.
grubość projektowanej konstrukcji drogi = 63cm
W celu wzmocnienia i ujednolicenia podłoża gruntowego na całej szerokości
jezdni (wraz z krawężnikami), warstwę stabilizacji cementowej z węzła betoniarskiego gr. 20cm o Rm = 1,5 - 2,5 MPa.
6. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja techniczna załącznik nr 10 do SWZ. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem znajduje się w niniejszej SWZ, w tym projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 9 do SWZ oraz w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia - załącznik nr 11 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami:
1) Cena (C),
2) gwarancja jakości (G),
3) Czas wykonania robót (CZ)
Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w rozdziale 12 SWZ. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale 12 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania robót
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej
- Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
a) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie tzn. należycie zrealizował w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o wartości co najmniej 300 000,00 zł;
b) dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tzn. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję Kierownika budowy stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej posiadającą minimum 3 lata doświadczenia zawodowego (łącznie) w nadzorowaniu robót na stanowiskach kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru inwestorskiego.
Zamawiający wyjaśnia, że:
- pojęcia „budowa”, „przebudowa” są rozumiane zgodnie z definicja zawartą w art. 3 pkt 6), 7a) ustawy prawo budowlane (( Dz.U. z 2024 poz. 725 t.j.),
- przez jedną robotę budowlaną (umowę) należy rozmieć zadanie zrealizowane w oparciu o jedną umowę cywilnoprawną,
- doświadczenie zawodowe będzie liczone od daty uzyskania uprawnień.
Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz.U. z 2024 poz. 725 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r poz. 831 t.j.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 334) do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Osoby pełniące samodzielne funkcje w budownictwie przy realizacji niniejszego zadania muszą być czynnymi członkami Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
Wykonawca musi wykazać, że robota budowlana została wykonana w sposób należyty.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w tym w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 5 do SWZ),
2) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w załączniku nr 6 do SWZ,
3) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wskazano dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) Wykaz osób odpowiadający warunkom udziału w postępowaniu określonych w pkt. 4.3.4 SWZ skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na te¬mat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówie¬nia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWZ),
2) Wykaz robót budowlanych odpowiadający warunkom udziału w postępowaniu określonych w pkt. 4.3.4 SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz któ¬rych roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (załącznik Nr 7 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę należy złożyć na formularzu zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ.Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SWZ.
Oświadczenia składają odrębnie:
a) Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
b) podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy
(załącznik nr 2a do SWZ).
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, a Wykonawca, składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika lub gdy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy,
3) Oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SWZ – jeśli dotyczy – z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy występujący wspólnie (dotyczy również spółki cywilnej).
W sytuacji polegania na zasobach innych podmiotów wraz z ofertą należy złożyć dodatkowo:
1) Oświadczenie podmiotu trzeciego o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków w postępowaniu w zakresie wskazanym w załączniku nr 2a do SWZ;
2) Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy w sytuacji, kiedy Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie polegał na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w zakresie wskazanym w załączniku nr 4 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, ze Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania innego podmiotu udostępniającego zasoby w przypadku, gdy umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych.
Oświadczenia, o których mowa w pkt. 5.1.1) SWZ oraz pkt. 5.1a 1) SWZ, stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt. 5.5 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja)1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Przepisy Prawa zamówień publicznych dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.1 1) SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) warunek, o którym mowa w pkt 4.3.4 1) SWZ, tj. warunek wiedzy i doświadczenia nie podlega sumowaniu – oznacza to, że albo Wykonawca składający ofertę wykaże się realizacją dwóch lub więcej (jeśli Zamawiający wymaga) wymaganych robót albo jeden z uczestników konsorcjum wykaże się realizacją dwóch wymaganych robót (warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie spełniony jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie dwóch robót ale żaden z nich nie wykonał wymaganych dwóch robót) albo w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego doświadczenia (nie ma wymaganych dwóch robót) polega na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi wykazać zrealizowanie dwóch wymaganych robót.
Oznacza to, że warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy wykonawcy w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich samodzielnie nie wykaże się całym wymaganym doświadczeniem (wyr. KIO 568/18 z dnia 11.04.2018 r.).
b) warunki, o których mowa w pkt 4.3.3 1) SWZ warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz warunek w pkt 4.3.4 2) SWZ dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia podlegają sumowaniu,
c) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wszyscy posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 ustawy Pzp). Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy uprawnienie będzie posiadał co najmniej jeden z konsorcjantów, który będzie realizował tą część zamówienia, do której realizacji te uprawnienia są wymagane.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - załącznik nr 3 do SWZ (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 ustawy Pzp).
8. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w rozdziale 17 SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1065563
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 08:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-12
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 95 ustawy Pzp) tj.:
a) roboty przygotowawcze i ziemne,
b) roboty rozbiórkowe,
c) roboty nawierzchniowe i wykończeniowe,
3. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy zawiera rozdział 19 SWZ.
4. Uwaga: Zamawiający wymaga podania w ofercie zestawienia cen jednostkowych, w podziale na następujące rodzaje kosztów: roboty przygotowawcze, roboty pomiarowe, roboty ziemne, roboty związane z wykonaniem konstrukcji drogowych, roboty związane z przygotowaniem i wzmocnieniem podłoża, roboty związane z wykonaniem nawierzchni, roboty związane z wykonaniem elementów drogowych – krawężniki, obrzeża, roboty związane z wykonaniem robót towarzyszących.
INNE PRZETARGI Z ŚWIEBODZIC
więcej: przetargi w Świebodzicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci kanalizacyjnej na terenie Gminy Szydłowo (Szydłowo i Dobrzyca)
- Modernizacja Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego obejmujący przebudowę i adaptację pomieszczeń oraz dostawę wyposażenia medycznego i niemedycznego.
- Adaptacja lokalu użytkowego na Lokalny Klub Rodzinny w budynku Centrum Usług Społecznych w Goleniowie
- Wykonanie remontu balkonów w budynku Towarzystwa Budownictwa Społecznego Warszawa Południe Sp. z o.o. przy ul. Sąchockiej 7 w Warszawie.
- Wymiana instalacji grzewczej oraz stolarki okiennej i drzwiowej wraz z wykonaniem niezbędnych prac budowlanych w Muzeum - Zamek Górków w Szamotułach
- Przebudowa pediatrii w ramach programu FENX - Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.