Ogłoszenie z dnia 2022-04-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00062516/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawy warzyw i owoców przetworzonych oraz mrożonych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny we Włocławku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000319687
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bartnicka 10
1.5.2.) Miejscowość: Włocławek
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-809
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 54 235-03-00
1.5.8.) Numer faksu: 54 235-40-63
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_wloclawek@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawy warzyw i owoców przetworzonych oraz mrożonych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-297f7eca-90be-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00123789
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00056854/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawy warzyw i owoców przetworzonych oraz mrożonych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00062516/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: D.Kw.2232.2.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 189671,30 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Grupa I:1) kalafior mrożony - pakowany w worki max po 25 kg. Nomenklatura CPV: 15331170-9, Polska Norma: PN-A-78602:1996. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 1 100 kg
2) mieszanka warzywna 7 składnikowa mrożona - pakowana w worki max po 25 kg.; zawartość podstawowych rodzajów warzyw: marchew, pietruszka, seler, kalafior, fasolka szparagowa, groszek zielony, por. Nomenklatura CPV: 15331170-9, Polska Norma: PN-A-78608: 1997. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 1 300 kg.
3) truskawki mrożone - całe, bez szypułek, pakowane w worki max po 25 kg. Nomenklatura CPV: 15332100-5, Polska Norma: PN-A-78652:1997/A z 1:2002. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 400 kg
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zakresu przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu prawa opcji, tj. zwiększenia w okresie realizacji umowy ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 o 30% w stosunku do ilości stanowiącej przedmiot zamówienia podstawowego. Wykonawca zobowiązuje się w takim przypadku umożliwić Zamawiającemu zakup dodatkowych ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem podstawowym, przy czym ilości te względem zamówienia podstawowego wyniosą nie więcej niż w przypadku:
Grupa I
1) kalafior mrożony – 330 kg,
2) mieszanka warzywna 7 składnikowa mrożona - 390 kg,
3) truskawki mrożone– 120 kg,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w rozdziale IV Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15330000-0 - Przetworzone owoce i warzywa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15331170-9 - Warzywa mrożone
15332100-5 - Przetworzone owoce
4.5.5.) Wartość części: 18057,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Grupa II:1) kapusta kiszona - z dodatkiem marchwi, drobno szatkowana, o swoistym smaku i zapachu, pakowana w beczki max po 60 kg. Nomenklatura CPV: 15331142-4, Polska Norma: PN-A-77700:2006. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 13 000 kg
2) ogórki kiszone - o swoistym smaku i zapachu, o wielkości do 10 cm, pakowane w beczki max po 40 kg.
Nomenklatura CPV: 15331000-7, Polska Norma: PN-A-77701:1997.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 6 500 kg
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zakresu przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu prawa opcji, tj. zwiększenia w okresie realizacji umowy ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 o 30% w stosunku do ilości stanowiącej przedmiot zamówienia podstawowego. Wykonawca zobowiązuje się w takim przypadku umożliwić Zamawiającemu zakup dodatkowych ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem podstawowym, przy czym ilości te względem zamówienia podstawowego wyniosą nie więcej niż w przypadku:
Grupa II:
1) kapusta kiszona– 3900 kg,
2) ogórki kiszone– 1950 kg.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w rozdziale IV Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15330000-0 - Przetworzone owoce i warzywa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15331000-7 - Warzywa przetworzone
15331142-4 - Kapusta przetworzona
4.5.5.) Wartość części: 59995,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Grupa III:a) chrzan tarty (bez dodatku kwasku cytrynowego) - w opakowaniach jednostkowych max po 3 kg. Nomenklatura CPV: 15331400-1, Polska Norma: PN-A-77806:1997.
Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 600 kg.
b) szczaw konserwowy - w opakowaniach jednostkowych max po 3 kg. Nomenklatura CPV: 15331400-1, Polska Norma: PN-A-77807: 1997/A z 1:2004. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 1 050 kg.
c) koncentrat pomidorowy 30% - w opakowaniach jednostkowych max po 5kg. Nomenklatura CPV: 15331425-2, Polska Norma: PN- 75/A-77601. Szacunkowa ilość zapotrzebowania 6 500 kg.
d) leczo pieczarkowe - w opakowaniach jednostkowych max po 5kg.; pieczarki w kawałkach 3 x 3 cm. Nomenklatura CPV: 15331400-1, Polska Norma: PN-A-86951:2006. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 2 300 kg.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zakresu przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu prawa opcji, tj. zwiększenia w okresie realizacji umowy ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 o 30% w stosunku do ilości stanowiącej przedmiot zamówienia podstawowego. Wykonawca zobowiązuje się w takim przypadku umożliwić Zamawiającemu zakup dodatkowych ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem podstawowym, przy czym ilości te względem zamówienia podstawowego wyniosą nie więcej niż w przypadku:
Grupa III:
a) chrzan tarty (bez dodatku kwasku cytrynowego) – 180 kg,
b) szczaw konserwowy - 315 kg,
c) koncentrat pomidorowy 30%– 1950 kg,
d) leczo pieczarkowe – 690 kg.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w rozdziale IV Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15330000-0 - Przetworzone owoce i warzywa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15331400-1 - Warzywa konserwowane i/lub puszkowane
15331425-2 - Przecier pomidorowy
4.5.5.) Wartość części: 72931,30 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Grupa IV:a) dżem truskawkowy – w opakowaniach jednostkowych max po 14 kg. Nomenklatura CPV: 15332296-5, Polska Norma: PN -A-75100: 1994/A z 1: 2000. Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 4 500 kg.
b) marmolada wieloowocowa – o konsystencji twardej, w opakowaniach jednostkowych max po 14kg. Nomenklatura CPV: 15332230-5, Polska Norma: PN-A-75103:1993Szacunkowa ilość zapotrzebowania – 4 800 kg.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zakresu przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu prawa opcji, tj. zwiększenia w okresie realizacji umowy ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 o 30% w stosunku do ilości stanowiącej przedmiot zamówienia podstawowego. Wykonawca zobowiązuje się w takim przypadku umożliwić Zamawiającemu zakup dodatkowych ilości asortymentu wskazanego w ust. 1 na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem podstawowym, przy czym ilości te względem zamówienia podstawowego wyniosą nie więcej niż w przypadku:
Grupa IV:
a) dżem truskawkowy– 1350 kg,
b) marmolada wieloowocowa– 1440 kg.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w rozdziale IV Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15330000-0 - Przetworzone owoce i warzywa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15332296-5 - Dżem truskawkowy
4.5.5.) Wartość części: 38688,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 13340,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 13340,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 13340,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Healthy Food MD sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 697-234-50-89, REGON: 369505932
7.3.3) Ulica: ul. 55 Pułku Piechoty 34
7.3.4) Miejscowość: Leszno
7.3.5) Kod pocztowy: 64-100
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-07
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 13340,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-04-07 do 2022-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
w przedmiotowym postępowaniu w GRUPIE II wybrano jako najkorzystniejszą ofertę wykonawcy PPHU SAUERKRAUT Sp. z o.o. oraz wyznaczono 07.04.2022 r. dniem podpisania umowy. W dn. 05.04.2022 r. Zamawiający został poinformowany pisemnie przez wskazanego wyżej wykonawcę o uchyleniu się od zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. Zamawiający nie dokona ponownego badania i oceny ofert w GRUPIE II, ponieważ Wykonawca PPHU SAUERKRAUT, pozostał jedynym w GRUPIE II Wykonawcą. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia w GRUPIE II przedmiotowe postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25805,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 28860,00 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 40745,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 59685,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 40745,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: F.H. GRACJA Jolanta Zdunek
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 832-111-05-58, REGON: 100384291
7.3.3) Ulica: al. Mickiewicza 13
7.3.4) Miejscowość: Siemkowice
7.3.5) Kod pocztowy: 98-354
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-07
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 40745,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-04-07 do 2022-12-31Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 23235,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 53805,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 25560,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FH Jaro Jarosław Lorke
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 698-001-25-92, REGON: 4100115711
7.3.3) Ulica: ul. Osiedlowa 39
7.3.4) Miejscowość: Widziszewo
7.3.5) Kod pocztowy: 64-000
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-07
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 25560,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-04-07 do 2022-12-31INNE PRZETARGI Z WŁOCŁAWKA
- Budowa stawów pełniących funkcję zbiorników retencyjnych w miejscowości Świętosław (w podziale na części w formule "zaprojektuj i wybuduj")
- Wykonanie systemu przyzywowo-alarmowego dla budynku Domu Pomocy Społecznej przy ulicy Nowomiejskiej 19 we Włocławku - IV etap (II piętro)
- REALIZACJA USŁUGI PROMOCYJNEJ POWIATU WŁOCŁAWSKIEGO POPRZEZ SPORT
- PROJEKTOWANIE STRON INTERNETOWYCH Z EGZAMINEM ECDL S6 + GRAFIKA KOMPUTEROWA
- Muzeum Zbiory Sztuki roboty dostosowawcze do zgodności z przepisami p.poż. (budowlane i instalacyjne)
- Budowa ogrodzenia zewnętrznego, bram i furtek przy budynku żłobka ul. Żytnia 80 we Włocławku.
więcej: przetargi w Włocławku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa mrożonek dla Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
- "Dostawy różnych produktów spożywczych do Zakładu Karnego w Nowym Sączu II półrocze 2025"
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych (4 części)
- Sukcesywne dostawy ryb, przetworów rybnych oraz mrożonek owocowych i warzywnych na potrzeby Powiatowej Bursy Szkolnej w Człuchowie
- Sukcesywna dostawa ryb, mrożonek, mięsa i produktów mięsno-wędliniarskich, mleczarskich oraz różnych prod. spożywczych do 5 placówek oświatowych w okresie VII - XII 2025 r. na terenie miasta Nidzica
- Dostawy różnych produktów spożywczych do Warsztatów Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Toruniu
więcej: Przetworzone owoce i warzywa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.