Ogłoszenie z dnia 2025-02-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00100244/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-12
- 2025/BZP 00111882/01 - Modyfikacja z dnia 2025-02-19
- 2025/BZP 00113754/01 - Modyfikacja z dnia 2025-02-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie miasta Staszowa”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STASZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Opatowska 31
1.5.2.) Miejscowość: Staszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 15 864 83 05
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@staszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/staszow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie miasta Staszowa”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb5f7820-2d37-4b88-8660-92bc5b43a608
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00125418
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00070318/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie miasta Staszów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00100244
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.1.1.2025.II
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 227642,28 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi następujący zakres prac:
1) konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie miasta Staszów, a obejmująca zapewnienie drożności przedmiotowej kanalizacji w szczególności poprzez:
a) czyszczenie głównych kolektorów ściekowych,
b) czyszczenie studzienek wpustów ulicznych,
c) sprawdzenie i udrożnienie przykanalików,
d) sprawdzenie i czyszczenie studzienek rewizyjnych,
e) konserwację klap zwrotnych na kolektorach,
f) udrażnianie wpustów w okresie zimowym,
g) konserwacja oraz utrzymanie istniejących wylotów kanalizacyjnych do rzeki Czarnej, kanału rzeki Czarnej i rowu melioracyjnego,
h) konserwację oraz utrzymanie w stałej gotowości przepompowni wód deszczowych przy ulicy Koszarowej w Staszowie,
i) wykonywanie m. in. dwa razy w roku przeglądów eksploatacyjnych urządzeń oczyszczających.
2) bieżące utrzymanie drożności koryt odkrytych kanałów oraz koszenie skarp odkrytych kanałów kanalizacji deszczowej odprowadzających wody deszczowe z zamkniętego systemu kanalizacji deszczowej na:
a) działce o nr ewidencyjnym 1002 w Staszowie, od ulicy Opatowskiej do ulicy Długiej,
b) działce o nr ewidencyjnym 6070 w Staszowie, od ulicy Towarowej do miejscowości Stefanówek.
3) wykonanie inspekcji TV kanalizacji deszczowej zlokalizowanej na terenie miasta Staszowa (max. do długości 5 000 mb):
a) czyszczenie kolektorów i studzienek kanalizacji przed inspekcją TV,
b) wykonanie opisu inwentaryzacyjnego studni kanalizacji deszczowej,
c) wykonanie inspekcji TV kanalizacji deszczowej,
d) wykonanie słownego opisu:
- studzienek dot. stanu technicznego,
- materiału wykonania rur,
- średnicy rur,
- miejsc newralgicznych,
- wykresów spadków,
- pęknięć poprzecznych kolektora,
- pęknięć podłużnych kolektora,
- pęknięć, przesunięć pionowych i poziomych kręgów i rozszczelnień kolektora,
- przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji wykonanego zadania w formie papierowej oraz na nośnikach elektronicznych.
4) wykonywanie remontów (sytuacje awaryjne) kanalizacji, wskazanych przez Zamawiającego obejmujących w szczególności:
a) regulację wpustu ulicznego z uzupełnieniem nawierzchni do 4m2,
b) wymianę włazu typu:
- lekkiego,
- ciężkiego,
c) uzupełnienie pokrywy włazu typu:
- lekkiego,
- ciężkiego,
d) wstawienie rusztu wpustu ulicznego,
e) wymianę wpustu ulicznego,
f) wymianę studzienki wpustu ulicznego:
- bez wymiany wpustu z rusztem,
- z wymianą wpustu z rusztem,
g) regulację (wysokościowa) włazu studzienki rewizyjnej:
h) wymianę odcinka kanału burzowego (metodą wykopową), następujących średnic: Ø 200 mm, Ø 300 mm, Ø 400 mm, Ø 500 mm, Ø 600 mm, Ø 800 mm, Ø 1000 mm,
Ø 1200 mm, Ø 1400 mm:
- z naprawą nawierzchni,
- bez naprawy nawierzchni,
i) wymianę odcinka kanału burzowego (metodą krakingu), następujących średnic: Ø 200 mm, Ø 300 mm, Ø 400 mm, Ø 500 mm, Ø 600 mm,
j) wymianę przykanalika wpustu ulicznego do kolektora z naprawą nawierzchni asfaltowej,
k) wymianę przykanalika wpustu ulicznego do kolektora bez naprawy nawierzchni asfaltowej,
l) wymianę kręgów betonowych o średnicy Ø 1200 mm w studni rewizyjnej, m. odcinkową wymianę deszczowej kanalizacji liniowej:
- typ lekki,
- typ ciężki,
n) remonty klap zwrotnych na kanalizacji:
- uzupełnienie obciążników przy klapach,
- wymiana klapy zwrotnej,
- Ø 300 mm,
- Ø 400 mm,
- Ø 500 mm,
- Ø 800 mm,
- Ø 1000 mm,
o) likwidację zapadnięć na ciągach kanalizacji deszczowej:
- w nawierzchni asfaltowej wraz z naprawą nawierzchni asfaltowej,
- bez nawierzchni asfaltowej,
p) wymianę płyty nastudziennej:
- Ø 800 mm,
- Ø 1000 mm,
- Ø 1200 mm,
- Ø 1400 mm,
q) zabezpieczenie poprzez prawidłowe oznakowanie miejsc (droga, ulica, parking itp.) związanych z usuwaniem awarii w terminie do 1 h od przyjęcia zgłoszenia lub stwierdzenia przez Wykonawcę awarii,
r) uporządkowanie terenu po wykonaniu przez Wykonawcę prac stanowiących przedmiot umowy oraz inne niezbędne prace zapewniające prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy.
2. Wykonywanie inspekcji TV, o której mowa w pkt. 1 ppkt 3) powyżej następować będzie na każdorazowe zgłoszenie (pisemne lub telefoniczne) przez przedstawiciela Zamawiającego, zakresu i miejsca jej przeprowadzenia, według bieżących potrzeb Zamawiającego.
3. Wykonywanie remontów (sytuacje awaryjne) odbywać się będzie w ilościach wynikających z bieżących potrzeb i limitów finansowych określonych w umowie.
4. Do wykonania remontów, o których mowa w pkt 1 ppkt 4) Wykonawca przystąpi w czasie nie dłuższym niż ……….. (zgodnie ze złożoną ofertą) od momentu przyjęcia zgłoszenia.
5. Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na prace remontowe na okres minimum 24 miesięcy od daty ich odbioru.
6. Kanalizacja deszczowa, której dotyczy przedmiot umowy stanowi sieć o długości 40,02 km, ilość studni 1239 szt, oraz wpusty uliczne w ilości 508 szt.
7. Przedmiotowe zamówienie musi być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SWZ.
8. Zamawiający nie wymaga:
- odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub,
- sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
Uwaga: Zaleca się jedynie zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90641000-2 - Usługi oczyszczania kanałów ściekowych
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Do przedmiotowego postępowania złożono jedną ofertę:1) (oferta nr 1) Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Staszowie Spółka Gminy z o.o., ul. Wojska Polskiego 3, 28-200 STASZÓW z ceną za:
a) bieżącą konserwację kanalizacji deszczowej:
- za okres miesięczny:
- brutto 17 500,00 zł
- ogółem:
- brutto 175 000,00 zł
b) wykonanie remontów kanalizacji deszczowej:
- brutto 62 607,99 zł
oraz
c) czas reakcji - 4 godz.,
d) termin płatności - 21 dni,
podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust.1 pkt 3) oraz pkt 4) ustawy Pzp.
Zgodnie z art. 226 ust.1 pkt 3) ustawy Pzp: ”Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 3) jest niezgodna z przepisami ustawy”, w związku art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, który stanowi, że
„W postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym”.
Zgodnie z art. 226 ust.1 pkt 4) ustawy Pzp: ”Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 4) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów” w związku z art. 73 ustawy Kodeks cywilny, który stanowi:
„§ 1. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, dokumentową albo elektroniczną, czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności.
§ 2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę szczególną, czynność dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna. Nie dotyczy to jednak wypadków, gdy zachowanie formy szczególnej jest zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych skutków czynności prawnej.”
Wykonawca złożył w przedmiotowym postępowaniu ofertę, która nie została prawidłowo podpisana. Zamawiający dokonał sprawdzenia podpisu złożonego na ofercie czterema niezależnymi programami do weryfikacji podpisu elektronicznego. Każdy ze wspomnianych programów zweryfikował złożony podpis negatywnie.
Mając na uwadze powyższe, po dokonaniu wnikliwej analizy oferty nr 1, bezspornym pozostaje fakt, iż nie wypełnia ona znamion prawidłowo złożonej oferty, tzn. nie została podpisana przez wykonawcę prawidłowym podpisem elektronicznym, ponieważ jest niezgodna z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp.
Brak prawidłowego podpisu na ofercie stoi również w sprzeczności z zapisami zawartymi
w art. 73 Kodeksu cywilnego, stanowiąc o nieważności dokonanej czynności jaką jest złożenie oferty
i wskazuje tym samym na konieczność zastosowania art. 226 ust.1 pkt 4) ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 237607,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 237607,99 PLN
INNE PRZETARGI Z STASZOWA
- Wykonanie okresowych przeglądów i zabiegów konserwacyjnych central klimatyzacyjno - wentylacyjnych w Samodzielnym Publicznym Zespole Zakładów Opieki Zdrowotnej w Staszowie
- "Adaptacja/remont pracowni zawodowych"
więcej: przetargi w Staszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA UL. KALISKIEJ Z UL. OS. MŁODYCH
- "Budowa ul. Tęczowej w Solcu Kujawskim w ramach inwestycji: Budowa odcinków dróg gminnych - ul. Barwna, Słoneczna, Tęczowa, Wiejska w Solcu Kujawskim (etap II)"
- Eksploatacja i konserwacja melioracji szczegółowej na terenie zlewni nr 2 i 4 Przytór - Łunowo w Świnoujściu w latach 2025 - 2027
- PRZEBUDOWA ODCINKA GMINNEGO UL. PIASKOWEJ W SUSZCU NA ODCINKU OD SKRZYŻOWANIA Z UL. PIASKOWĄ (DROGĄ POWIATOWĄ) O DŁUGOŚCI 120,0 M
- Czyszczenie studni chłonnych, wpustów ulicznych i odcinków kanałów deszczowych
- Przebudowa ul. Zwycięstwa w Paniówkach
więcej: Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.