Og³oszenie z dnia 2023-03-08
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00207583/01 - Wynik z dnia 2023-05-09
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi powiatowej nr 3561W Mniszek – Omiêcin – Szyd³owiec, odcinek od km 0+115,20 do km 0+429,20
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIATOWY ZARZ¡D DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 672007987
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Graniczna 24
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@pzdp.radom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://pzd-radom.finn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Zarz±dzanie drogami powiatowymi na terenie powiatu radomskiego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi powiatowej nr 3561W Mniszek – Omiêcin – Szyd³owiec, odcinek od km 0+115,20 do km 0+429,20
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a33a2966-b822-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00126901
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00042119/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Rozbudowa drogi powiatowej nr 3561W Mniszek - Omiêcin - Szyd³owiec, odcinek d³ugo¶ci 314 m na terenie gminy Wolanów
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a33a2966-b822-11ed-9236-36fed59ea7dd3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) oraz – w zakresie dopuszczonym SWZ – przy u¿yciu poczty elektronicznej (inwestycje@pzdp.radom.pl), z zastrze¿eniem, ¿e z³o¿enie oferty jest mo¿liwe wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia.
Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, na której bêd± dostêpne równie¿ zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a33a2966-b822-11ed-9236-36fed59ea7dd
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji, odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na Platformie e-Zamówienia lub za pomoc± poczty elektronicznej, adres e-mail inwestycje@pzdp.radom.pl.
Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
W korespondencji kierowanej do Zamawiaj±cego Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê identyfikatorem postêpowania na Platformie e-Zamówienia, znakiem przedmiotowego postêpowania: PZD.I.261.7.2023, lub numerem og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
Instrukcja „Komunikacja w postêpowaniu” udostêpniona na Platformie e-Zamówienia zawiera informacje dotycz±ce sposobu komunikacji w ramach postêpowania na Platformie e-Zamówienia.
Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”, przeznaczonych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia, wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” dostêpnych na Platformie e-Zamówienia wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
Maksymalny rozmiar wiadomo¶ci wraz z za³±cznikami przesy³anych za po¶rednictwem poczty elektronicznej wynosi 100 MB, przy czym limit ten dotyczy systemu poczty elektronicznej wykorzystywanej przez Zamawiaj±cego – nale¿y mieæ tak¿e na uwadze limit zastosowany w systemie poczty elektronicznej wykorzystywanym przez Wykonawcê.
Za datê przekazania dokumentów, informacji i o¶wiadczeñ oraz ich cyfrowych odwzorowañ przyjmuje siê datê i czas ich wp³ywu na Platformê e-Zamówienia lub datê i czas wp³ywu na serwer pocztowy Zamawiaj±cego.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem danych osobowych jest Dyrektor Powiatowego Zarz±du Dróg Publicznych w Radomiu, ul. Graniczna 24, 26-600 Radom, tel. 48 381 50 60, e mail: sekretariat@pzdp.radom.pl,
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@pzdp.radom.pl,
3) dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
4) odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp,
5) dane osobowe bêd± przechowywane przez okres 5 lat, a w przypadku ofert, na podstawie których zosta³a zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego przez okres 10 lat, licz±c od roku nastêpuj±cego odpowiednio po dacie zakoñczenia postêpowania lub dacie zakoñczenia okresu obowi±zywania umowy,
6) obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych Wykonawcy jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
8) Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku Wykonawca mo¿e zostaæ zobowi±zany do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy narusza przepisy RODO,
9) nie przys³uguje Wykonawcy:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
10) Wykonawcy przys³uguje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11) podanie danych jest dobrowolne, jednak¿e ich niepodanie mo¿e uniemo¿liwiæ Zamawiaj±cemu dokonanie oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zdolno¶ci Wykonawcy do nale¿ytego wykonania zamówienia, co skutkowaæ mo¿e wykluczeniem wykonawcy z postêpowania lub odrzuceniem jego oferty.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Patrz og³oszenie RODO (obowi±zek informacyjny).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZD.I.261.7.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oznaczonych nazw±: „Budowa drogi powiatowej nr 3561W Mniszek – Omiêcin – Szyd³owiec, odcinek od km 0+115,20 do km 0+429,20”, na terenie gminy Wolanów, obejmuj±cych miêdzy innymi:
- wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni o szer. od 6,0 m do 6,7 m,
- wykonanie poboczy umocnionych kruszywem szer. 1,0 m,
- wykonanie rowów przydro¿nych,
- przebudowê zjazdów indywidualnych i publicznych,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
• Zamawiaj±cy wymaga u³o¿enia warstwy ¶cieralnej ca³± szeroko¶ci± jezdni.
• Wykonawca zobowi±zany jest dokonaæ wyznaczenia i utrwalenia na gruncie, wraz z wymaganymi opracowaniami geodezyjnymi, nowych punktów granicznych pasa drogowego, po podziale nieruchomo¶ci zgodnie z decyzj± ZRID, znakami granicznymi – s³upek betonowy (beton zbrojony z krzy¿em u góry).
Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia podane jest w kosztorysie ofertowym stanowi±cym Formularz nr 2 do SWZ. W ramach wyszczególnionych w w/w kosztorysie robót nale¿y wykonaæ równie¿:
- wszystkie roboty – prace pomocnicze, tymczasowe i towarzysz±ce, w tym wynikaj±ce z SST i dokumentacji projektowej, które s± konieczne do prawid³owego wykonania przez Wykonawcê robót ujêtych w kosztorysie ofertowym,
- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynno¶ci, obowi±zki i wymogi wynikaj±ce z SWZ (umowy, SST, dokumentacji projektowej i kosztorysu ofertowego).
Szczegó³owy opis oraz sposób realizacji zamówienia okre¶lony zosta³ w Kosztorysie ofertowym oraz:
- dokumentacji projektowej i Szczegó³owych Specyfikacjach Technicznych (SST), zawartych w Tomie III SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ),
- projektowanych postanowieniach umowy, zawartych w Tomie II SWZ.
Materia³y, wyroby budowlane, urz±dzenia niezbêdne do realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Materia³y, wyroby budowlane, urz±dzenia niezbêdne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przewidziane w dokumentacji projektowej, SST i kosztorysach ofertowych zapewnia Wykonawca. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, SST, kosztorysach ofertowych zosta³o wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materia³ów, wyrobów budowlanych, urz±dzeñ, ¼ród³o lub szczególny proces, który je charakteryzuje – Zamawiaj±cy dopuszcza stosowanie materia³ów, wyrobów budowlanych, urz±dzeñ równowa¿nych pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od parametrów wymaganych w wy¿ej wymienionych dokumentach. Zastosowanie materia³ów, wyrobów budowlanych, urz±dzeñ równowa¿nych wymaga akceptacji Zamawiaj±cego przed ich wbudowaniem.
2) Materia³y, o których mowa w pkt 1 powinny odpowiadaæ co do jako¶ci wymaganiom okre¶lonym w obowi±zuj±cych przepisach o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom okre¶lonym w SST i projekcie budowanym.
3) Materia³y pochodz±ce z rozbiórki nie nadaj±ce siê do ponownego wbudowania powinny byæ usuniête z terenu budowy na sk³adowisko Wykonawcy, b±d¼ na wysypisko odpadów, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami o odpadach.
4) Materia³y pochodz±ce z rozbiórki nadaj±ce siê do ponownego wbudowania zostan± przekazane Zamawiaj±cemu. O przydatno¶ci materia³u oraz miejscu jego sk³adowania decyduje Inspektor Nadzoru.
5) Wykonawca bêdzie przeprowadzaæ badania materia³ów oraz pomiary i badania wykonanych robót zgodnie z zasadami kontroli jako¶ci materia³ów i robót okre¶lonymi w SST.
Stosownie do zapisów art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wszystkie prace fizyczne w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1510). Obowi±zek ten dotyczy tak¿e Podwykonawców – Wykonawca jest zobowi±zany zawrzeæ w ka¿dej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowi±zuj±ce Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane wy¿ej czynno¶ci.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê (Podwykonawcê) wymagañ zwi±zanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶laj± projektowane postanowienia umowy zawarte w Tomie II SWZ.
Przyjmuje siê, ¿e osoby wykonuj±ce samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz ¶wiadcz±ce us³ugi obs³ugi geodezyjnej nie wykonuj± pracy pod kierownictwem.
Zamawiaj±cy nie okre¶la dodatkowych wymagañ zwi±zanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
Przy realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest spe³niaæ wymóg okre¶lony w art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilno¶ci i paliwach alternatywnych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1083), tj. ³±czny udzia³ pojazdów elektrycznych lub pojazdów napêdzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 988) u¿ywanych przy wykonywaniu zamówienia (w tym pojazdów u¿ywanych przez Podwykonawców) musi wynosiæ co najmniej 10 %. Sposób weryfikacji oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia opisanego wymogu okre¶laj± projektowane postanowienia umowy zawarte w Tomie II SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy zastosuje nastêpuj±ce kryteria oceny ofert, przypisuj±c im odpowiednio wagi procentowe:
1) cena ofertowa (C) – 60 % (max 60 pkt.),
2) okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady (G) – 40 % (max 40 pkt.).
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Wykonawca spe³ni warunek je¿eli:a) wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedno zamówienie zwi±zane z budow± / przebudow± / rozbudow± / remontem drogi o warto¶ci brutto nie ni¿szej ni¿ 1 000 000 z³, w zakres których wchodzi³o wykonanie w szczególno¶ci robót polegaj±cych na u³o¿eniu nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych / betonu asfaltowego lub SMA, przy czym Zamawiaj±cy przez jedno zamówienie rozumie zadanie wykonane w ramach jednej umowy;
b) wska¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, legitymuj±cymi siê kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, do¶wiadczeniem i wykszta³ceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostan± im powierzone, tj. kierownik budowy – co najmniej jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp w odniesieniu do warunku okre¶lonego w ust. 2 pkt 4 Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane, tj. roboty i us³ugi wymienione w ust. 2 pkt 4.
Zgodnie z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp w odniesieniu do warunku okre¶lonego w ust. 2 pkt 4 Wykonawca mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane, tj. roboty i us³ugi wymienione w ust. 2 pkt 4.
Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu:
1) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – zgodnie ze wzorem, który stanowi Formularz nr 3.7; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazane o¶wiadczenie winno byæ przed³o¿one odrêbnie przez ka¿dego Wykonawcê;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 2, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 2 zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 346), o ile Wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane – zgodnie ze wzorem, który stanowi Formularz nr 3.5, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie ze wzorem, który stanowi Formularz nr 3.6.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) O¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 5 SWZ oraz zobowi±zanie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 3 SWZ, podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby – je¿eli dotyczy;2) O¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 4 SWZ, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – je¿eli dotyczy;
3) Pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy chyba, ¿e umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów rejestrowych;
4) Pe³nomocnictwo lub inny dokument (np. umowa o wspó³dzia³aniu) potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 15 000,00 z³.2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2080).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Powiatowego Zarz±du Dróg Publicznych w Radomiu:
BNP Paribas Bank Polska S.A. 15 1600 1462 1821 8906 6000 0003
W tytule przelewu nale¿y wpisaæ znak postêpowania, co umo¿liwi identyfikacjê wp³aty.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) zawieraæ nazwê i adres:
- daj±cego zlecenie (Wykonawcy),
- beneficjenta porêczenia lub gwarancji (Zamawiaj±cego), tj.: Powiat Radomski, ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom, w imieniu którego dzia³a Powiatowy Zarz±d Dróg Publicznych w Radomiu, ul. Graniczna 24, 26-600 Radom,
- gwaranta lub porêczyciela (banku lub instytucji udzielaj±cych gwarancji lub porêczenia),
2) kwotê gwarancji/porêczenia w PLN,
3) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
4) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium,
5) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
6) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert),
7) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz znak przedmiotowego postêpowania.
6. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca bêdzie mia³ mo¿liwo¶æ w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wyst±pienia o zwrot wadium, przy czym z³o¿enie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwi±zanie stosunku prawnego Zamawiaj±cego z Wykonawc± i utratê przez Wykonawcê prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.
7. Zamawiaj±cy zwróci wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca siê, aby porêczenie lub gwarancja wskazywa³y adres e-mail na jaki Zamawiaj±cy winien sk³adaæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.2. O¶wiadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 3 SWZ (Formularz nr 3.1) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, okre¶lonego w Rozdziale VI ust. 2 pkt 4 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – zgodnie ze wzorem, który stanowi Formularz nr 3.3.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ aktualne na dzieñ z³o¿enia podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ, przy czym:
1) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 7 pkt. 3 i 4 sk³ada odpowiednio Wykonawca w zakresie, w jakim wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
2) o¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu, sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
6. W przypadku wyboru oferty z³o¿onej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ¿±dania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 - 455 ustawy Pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, zawartych w Tomie II SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-24 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-24 12:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-22
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê Wykonawcê, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.2. Ofertê stanowi± ³±cznie w³a¶ciwie wype³nione: „Formularz ofertowy” oraz Kosztorys ofertowy (Formularz nr 2), których wzory zosta³y udostêpnione przez Zamawiaj±cego na Platformie e-Zamówienia.
3. Ustala siê jako wymagany minimalny okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady – 60 miesiêcy, oraz maksymalny mo¿liwy do zaoferowania okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady – 84 miesi±ce. Okre¶lenie w ofercie okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi krótszego ni¿ 60 miesiêcy lub brak jego wskazania bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty.
4. Wykonawca przed podpisem umowy zobowi±zany jest do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy na kwotê stanowi±c± 5 % ceny ofertowej, zaokr±glon± w dó³ do pe³nych z³otych.
INNE PRZETARGI Z RADOMIA
- Sukcesywna dostawa mleka i jego przetworów wraz z transportem dla domów pomocy spo³ecznej w Radomiu w I pó³roczu 2025 roku.
- ZAKUP ODCZYNNIKÓW, MATERIA£ÓW KONTROLNYCH, KALIBRATORÓW I MATERIA£ÓW ZU¯YWALNYCH WRAZ Z DZIER¯AW¡ CYTOMETRU PRZEP£YWOWEGO ORAZ ODCZYNNIKÓW I AKCESORIÓW DO CYTOMETRU FACSLyric-w³asno¶æ Zamawiaj±cego
- ZAKUP ODCZYNNIKÓW, MATERIA£ÓW KONTROLNYCH, KALIBRATORÓW I MATERIA£ÓW ZU¯YWALNYCH DO WYKONYWANIA ANALIZY OGÓLNEJ MOCZU WRAZ Z DZIER¯AW¡ ANALIZATORÓW
- Zakup i dostawa narzêdzi i zestawów dydaktycznych w ramach projektu "Do¶wiadczenie dla uczniów nowe poprzez sta¿e zawodowe".
- Zakup wraz z dostarczeniem sprzêtu drukuj±cego dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego
- ¦wiadczenie us³ugi wsparcia dla posiadanego oprogramowania ArcGIS
wiêcej: przetargi w Radomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodoci±gowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Paw³owie
- "Utworzenie ¿³obka w miejscowo¶ci Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku ¯ywieniowego
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zak³adu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Bia³ej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Bia³a
- roboty budowlane
wiêcej: Oznakowanie drogowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.