Ogłoszenie z dnia 2023-03-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00145263/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-21
- 2023/BZP 00204317/01 - Wynik z dnia 2023-05-08
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie programu funkcjonalno–użytkowego przebudowy, nadbudowy
i rozbudowy obiektu archiwum Filmoteki Narodowej przy ul. Łąkowej 29C w Łodzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: FILMOTEKA NARODOWA - INSTYTUT AUDIOWIZUALNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367467328
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wałbrzyska 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-739
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@fina.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://fina.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie programu funkcjonalno–użytkowego przebudowy, nadbudowy
i rozbudowy obiektu archiwum Filmoteki Narodowej przy ul. Łąkowej 29C w Łodzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c65b55d6-aea3-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00127253
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://fina.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.
2. Komunikacja w postępowaniu prowadzona jest za pośrednictwem elektronicznej Platformy zakupowej dostępnej pod adresem
strony internetowej: https://fina.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet (dalej: „Platforma”).
3. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje,
przekazywane są przy użyciu komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) przed upływem terminu składania
ofert Wykonawca może zadawać pytania do treści SWZ za pośrednictwem Platformy poprzez
funkcjonalność „ZADAJ PYTANIE” (opcja ta nie wymaga logowania się do Platformy) lub po przystąpieniu do postępowania poprzez
funkcjonalność „PRZYSTĄP DO POSTĘPOWANIA” i po zalogowaniu się przez Wykonawcę na konto użytkownika, w zakładce
„Korespondencja”. Odpowiedź na pytanie zostanie udzielona do wiadomości publicznej na Platformie oraz będzie widoczna dla
zalogowanych Wykonawców, którzy przystąpili do postępowania
w zakładce „Korespondencja”;
2) po przystąpieniu do postępowania Platforma przekieruje Wykonawcę na stronę logowania. W celu zalogowania się należy podać
dane użytkownika: e-mail oraz hasło;
3) w przypadku, gdy Wykonawca nie posiada konta użytkownika, wypełnia formularz rejestracyjny dostępny po kliknięciu
funkcjonalności „Załóż konto za darmo”. Następnie Wykonawca postępuje zgodnie ze wskazówkami Marketplanet OnePlace, które
otrzyma na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail.
a) Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza
hasło, wpisuje kod
z obrazka, akceptuje regulamin („Regulamin korzystania z Marketplanet OnePlace”), klika polecenie „zarejestruj się”.
b) rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku
z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci
elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje,
o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww.
potwierdzeniu.
c) założenie konta BASIC wystarczającego do korzystania z Platformy jest bezpłatne.
4) po upływie terminu składania ofert, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje są przekazywane między
Zamawiającym a Wykonawcą w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, po zalogowaniu się przez Wykonawcę na konto
użytkownika, w zakładce „Korespondencja”.
5) w celu bezproblemowej komunikacji z Zamawiającym na Platformie powinni przed upływem terminu składania ofert przystąpić do
postępowania na Platformie poprzez funkcjonalność „Przystąp do postępowania” oraz posiadać założone konto
w aplikacji Marketplanet OnePlace.
6) szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy, proces zakładania konta i logowania się zostały zawarte w instrukcji
udostępnionej przez Zamawiającego na Platformie w zakładce: „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
6. W celu bezproblemowej pracy z Platformą, Wykonawca powinien posiadać co najmniej:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji oraz uprawnienia do instalacji oprogramowania potrzebnego do obsługi
podpisu elektronicznego: pamięć min 2GB Ram, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich
nowsze wersje;
3) włączoną obsługę JavaScript;
4) zainstalowany program AcrobatReader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
5) zainstalowaną przeglądarkę internetową obsługującą TLS 1.2, najlepiej
w najnowszej wersji - Mozilla FireFox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari, Microsoft Edge w przypadku Internet Explorer
minimalnie wersja 10.0.
W przypadku konieczności złożenia podpisu Przeglądarka Microsoft Edge jest nierekomendowana, ze względu na ograniczenia
techniczne ze złożeniem podpisu elektronicznego występujące dla tej przeglądarki
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Zamówienia jest:
1) Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (dalej: „PFU”), koncepcji architektoniczno–urbanistycznej oraz koncepcji funkcjonalno–użytkowej dla przebudowy, nadbudowy i rozbudowy obiektu archiwum Filmoteki Narodowej w Łodzi przy ul. Łąkowej 29C, na działce o numerze ewidencyjnym 88/25, w obrębie P-18 na podstawie decyzji nr DPRG-UA-VII.177.P.2022 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydanej przez Prezydenta Miasta Łodzi;
2) obliczenie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. poz. 2458);
3) wsparcie Zamawiającego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej;
4) dokonywanie ewentualnych poprawek lub uzupełnień w opracowanej przez wykonawcę dokumentacji;
5) dokonywanie ewentualnej aktualizacji planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych.
2. PFU powinien zostać przygotowany zgodnie i w zakresie określonym rozporządzaniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. poz. 2454).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71354000-4 - Usługi sporządzania map
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 98 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta-architekta
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 pkt 4 uPzp, a w szczególności:1) zdolności technicznej:
W zakresie doświadczenia Wykonawca spełni warunek w zakresie doświadczenia, jeśli wykaże, że - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej jedną usługę obejmującą swoim zakresem opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego lub dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) na budowę lub przebudowę obiektu kubaturowego o powierzchni użytkowej co najmniej 1,5 tys. m2. Zakres roboty budowlanej objętej ww. programem powinien obejmować łącznie co najmniej: roboty konstrukcyjno-budowlane, roboty instalacyjne w zakresie instalacji sanitarnych (w tym instalacji: wod – kan., co, klimatyzacji i wentylacji), instalacji elektrycznych, sieci teletechnicznych, wykonane w ramach jednego obiektu.
Przez „budowę” należy rozumieć wykonywanie budynku w określonym miejscu a także odbudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektu budowlanego (art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), przy czym część odbudowana, rozbudowana czy nadbudowana musi mieć powierzchnię użytkową min. 1,5 tys. m2.
UWAGA:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jak i w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego w zakresie wykazania się odpowiednią zdolnością techniczną - warunek określony w pkt 1 musi być spełniony w całości przez jeden podmiot (członka konsorcjum lub podmiot udostepniający zasoby).
2) zdolności zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:
a) minimum jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz
- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję projektanta-architekta przy wykonaniu programu funkcjonalno-użytkowego lub dokumentacji projektowej (projektu budowlanego wraz z projektami wykonawczymi) dla budowy lub przebudowy obiektu kubaturowego
o powierzchni użytkowej co najmniej 1,5 tys. m2. Zakres roboty budowlanej objętej ww. programem lub dokumentacją projektową powinien obejmować łącznie co najmniej: roboty konstrukcyjno-budowlane, roboty instalacyjne
w zakresie instalacji sanitarnych (w tym instalacji: wod – kan., co, klimatyzacji
i wentylacji), instalacji elektrycznych, sieci teletechnicznych wykonane w ramach jednego obiektu.
Przez „budowę” należy rozumieć wykonywanie budynku w określonym miejscu
a także odbudowę, rozbudowę i nadbudowę obiektu budowlanego, przy czym część odbudowana, rozbudowana czy nadbudowana musi mieć powierzchnię użytkową min. 1,5 tys. m2.
b) minimum jedną (1) osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wraz z ważnym zaświadczeniem
o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą doświadczenie w realizacji co najmniej jednej (1) - zakończonej budową - usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej branży sanitarnej - należy wskazać Inwestora, nazwę i adres inwestycji,
c) minimum jedną (1) osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wraz z ważnym zaświadczeniem
o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadającą doświadczenie w realizacji co najmniej jednej (1) - zakończonej budową - usługi polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej branży elektrycznej
- należy wskazać Inwestora, nazwę i adres inwestycji.
d) minimum jedną (1) osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zostanie wezwany (w terminie nie krótszym niż 5 dni) do złożenia:
1) wykaz usług – (potwierdzającego spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonego w Rozdz. V ust. 1 pkt 1) SWZ), z podaniem ich rodzaju, wielkości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane należycie – wg załącznika nr 5 do SWZ;
Dowodami, o których mowa powyżej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. poz. 2415), są: referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
2) wykazu osób – potwierdzającego spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonego Rozdz. V ust 1 pkt 2) lit. b, c, d) SWZ, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania – wg załącznika nr 6 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4500 zł6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany określone zostały w załączonym do SWZ wzorze umowy (istotne postanowienia umowy)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://fina.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-22 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz usług kurierskich.
- Usługa odśnieżania dachów (szklanego dachu szedowego oraz wskazanych płaskich powierzchni pokrytych papą) w okresie 36 miesięcy dla ITC Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa PW
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych na rzecz MI
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych (10 pustostanów - 10 części) - Oznaczenie sprawy: DNZP.261.67.2024
- Przygotowywanie, porcjowanie i dostarczanie obiadów dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy
- Dostawa samochodów
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Aktualizacja i adaptacja posiadanej dokumentacji projektowej dla nowego zamierzenia inwestycyjnego pn. "Budowa budynków mieszkalnych, wielorodzinnych w Goleniowie przy ul. Wytwórczej - etap III i IV"
- Zaprojektowanie i budowa zespołu boisk wraz z infrastrukturą przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 8 w Warszawie
- Przebudowa drogi gminnej relacji Klichy - Burchaty - Burchaty Kolonia
- Opracowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 805 na terenie m. Pilawa pod torami LK 7, LK 12 i LK 13 - nr postępowania 275/24
- "Budowa tężni solankowej w miejscowości Bodzanów" w formule zaprojektuj i wybuduj
- Wykonanie map prawnych podziałowych w ramach zadania inwestycyjnego: "Dokumentacja projektowa rozbudowy DP nr 4240W w msc. Annopol, gm. Strachówka"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.