Og³oszenie z dnia 2022-04-23
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00265440/01 - Wynik z dnia 2022-07-19
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa publicznego przedszkola w Domaszowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Domaszowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413136
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: G³ówna
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Domaszowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-146
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 410 82 50, 77 410 82 85
1.5.8.) Numer faksu: 77 410 82 00 wew. 120
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@domaszowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.domaszowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa publicznego przedszkola w Domaszowicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7ffc613c-c2dd-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00132236
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00024934/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Budowa publicznego przedszkola w Domaszowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://www.miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim, przy u¿yciu mini Portalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://www.epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej Zamawiaj±cego zamowienia@domaszowice.pl.
Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert).
Dokumenty elektroniczne w tym np. o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia (nie dotyczy ofert) sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego przez miniPortal. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ przekazywania dokumentów elektronicznych (nie dotyczy ofert) za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@domaszowice.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 8.2 Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
8.3 Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu mini Portal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
8.4 Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, okre¶lone w Regulaminie mini Portalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z mini Portalu przestrzegaæ postanowieñ tego regulaminu.
8.5 Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
8.6 Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przekazywanych w postêpowaniu, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP. W przypadku przekazania dokumentów oraz informacji za pomoc± poczty elektronicznej – dat± ich przekazania bêdzie data ich wp³yniêcia na pocztê elektroniczn± Zamawiaj±cego.
8.7 Zamawiaj±cy w niniejszym postêpowaniu o zamówienie podaje ID postêpowania. Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w mini Portalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania na mini Portalu.
8.8 Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z mini portalu Zamawiaj±cy okre¶li³ równie¿ w pkt 8.10 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE EL 119 z 04.05.2016 str. 1), dalej RODO, informuje, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Domaszowice z siedzib± przy ul. G³ównej 26, 46-146 Domaszowice, ug@domaszowice.pl, tel.77 410 82 50;
b) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Domaszowice jest mo¿liwy za pomoc± e-mail: iod@domaszowice.pl, tel. 887-818-800;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikuj±ce postêpowanie: „Budowa publicznego przedszkola w Domaszowicach” prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp,
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o ustawê z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z pó¼. zm.);
e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbêdny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej ni¿ okres wskazany w przepisach o archiwizacji;
f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
˗ na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
˗ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
˗ na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
˗ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
i)nie przys³uguje Pani/Panu:
˗ w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
˗ prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Pozosta³e informacje zosta³y zawarte w pkt. 20.20 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zosta³y zawarte w pkt. 20.20 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 8167385,49 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlano - monta¿owych w systemie „Zaprojektuj i wybuduj” w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo budowlane w ramach zadania pn.: „Budowa Publicznego Przedszkola w Domaszowicach” wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbêdn± infrastruktur± techniczn±, które jest realizowane w oparciu o wstêpn± promesê do realizacji zadania inwestycyjnego w ramach Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych i podlega wymogom wynikaj±cym z regulaminu oraz zasad programu , w trybie powy¿ej 12 miesiêcy.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik Nr 3 do SWZ.
3. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ wraz z za³±cznikami i ofercie.
4. Zamawiaj±cy wymaga, aby w trakcie prowadzenia robót budowlanych zwi±zanych z budow± przedszkola Wykonawca zapewni³ prawid³owe funkcjonowanie obszaru, na którym znajduje siê budynek Szko³y Podstawowej im. Stefana ¯eromskiego w Domaszowicach przy ul. Kolejowej 3. Przy planowaniu prac nale¿y uwzglêdniæ bezpieczeñstwo osób u¿ytkuj±cych obiekt.
5. Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci.
Warto¶æ zamówienia jest ni¿sza od tzw. progów unijnych, które zobowi±zuj± do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w tre¶ci motywu 78 wskazuje, ¿e aby zwiêkszyæ konkurencjê, instytucje zamawiaj±ce nale¿y w szczególno¶ci zachêcaæ do dzielenia du¿ych zamówieñ na czê¶ci. Przedmiotowe zamówienie nie jest du¿ym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powo³anej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje siê od tzw. progów UE, a dyrektywa pos³uguje siê pojêciem du¿ego zamówienia na gruncie zamówieñ podlegaj±cych dyrektywie, a wiêc zamówienia o warto¶ci znacznie przewy¿szaj±cej tzw. progi UE). Zamówienie nie zosta³o podzielone na czê¶ci z nastêpuj±cych wzglêdów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sob± zwi±zanych. Rozdzielenie robót grozi³oby niedaj±cymi siê wyeliminowaæ problemami organizacyjnymi. Podzielenie zamówienia stwarza³oby ryzyko, ¿e ¿aden Wykonawca nie przyst±pi³by do realizacji inwestycji.
2) Przy tego typu robotach nie ma mo¿liwo¶ci jednoznacznego okre¶lenia zasad odpowiedzialno¶ci za jeden plac budowy (przekazany by³by równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest tak¿e mo¿liwe rozgraniczenie odpowiedzialno¶ci wielu kierowników budowy.
3) Podzia³ przedmiotu zamówienia na zadania/ czê¶ci grozi³by znacz±cym zwiêkszeniem kosztów oraz trudno¶ciami technologicznymi wynikaj±cymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez wiêksz± liczbê Wykonawców (poszczególni Wykonawcy mogliby wykonywaæ prace w ró¿nych technologiach dopuszczonych w dokumentacji).
4) Przy tym zadaniu inwestycyjnym wykonywanym przez ró¿nych Wykonawców opó¼nienie jednego z Wykonawców wp³ynê³oby negatywnie na terminowo¶æ wykonania zadania, które jest dofinansowane i musi byæ rozliczone w terminie. Zamawiaj±cy móg³by utraciæ dofinansowanie .
5) Wykonawcy powielaliby koszty po¶rednie prac, co wp³ywa³oby na koszty inwestycji. W ka¿dej z ofert czê¶ciowych wykonawca musia³by za³o¿yæ odrêbn± wycenê u¿ycia tego samego rodzaju sprzêtu w sytuacji, w której sk³adaj±c jedn± ofertê, u¿ycie sprzêtu wyceni³by jednokrotnie. W dokumentacji wskazane s± rozwi±zania wymagaj±ce u¿ycia wielorodzajowego sprzêtu budowlanego.
6) Ka¿dy z Wykonawców w cenê wliczy³by odrêbne koszty polisy OC, co zwiêkszy³oby poziom wydatków Zamawiaj±cego.
7) W przypadku podzia³u na czê¶ci Wykonawcy powielaliby koszty m.in. dostawy materia³ów niezbêdnych do realizacji inwestycji, koszty kadry zarz±dzaj±cej procesem budowlanym, koszty przygotowania dokumentacji czy obs³ugi geodezyjnej, co wp³ywa³oby niekorzystnie dla Zamawiaj±cego na koszty inwestycji. W ka¿dej z ofert czê¶ciowych Wykonawca musia³by za³o¿yæ odrêbn± wycenê u¿ycia dostawy tego samego rodzaju materia³u, w sytuacji, w której, sk³adaj±c jedn± ofertê, dostawê materia³u wyceni³by jednokrotnie. Wy¿sze ceny ofert dla drobnych elementów i wy¿sza cena za materia³y jak równie¿ wy¿szy koszt przewozu materia³ów i sprzêtu.
8) Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj” podzielenie zadania spowodowa³oby wykonanie dokumentacji projektowej w ró¿nych technologiach i ryzyko nie przyst±pienia do z³o¿enia oferty na inwestycjê.
Reasumuj±c, Zamawiaj±cy nie dokona³ podzia³u zamówienia na czê¶ci ze wzglêdu na to, ¿e podzia³ taki grozi³by nadmiernymi trudno¶ciami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia mog³aby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podzia³u zamówienia podyktowane by³o zatem wzglêdami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podzia³ zamówienia na czê¶ci nie zwiêkszy³by konkurencyjno¶ci w sektorze ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umo¿liwiaj±cym z³o¿enie oferty wykonawcom z grupy ma³ych lub ¶rednich przedsiêbiorstw. Zgodnie z tre¶ci± motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiaj±ca powinna mieæ obowi±zek rozwa¿enia celowo¶ci podzia³u zamówieñ na czê¶ci, jednocze¶nie zachowuj±c swobodê autonomicznego podejmowania decyzji na ka¿dej podstawie, jak± uzna za stosown±, nie podlegaj±c nadzorowi administracyjnemu ani s±dowemu.
6. Wykonawca realizuj±c zamówienie zapewni zgodno¶æ z minimalnymi wymaganiami okre¶lonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostêpno¶ci osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1062 z pó¼n. zm.).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje s³oneczne
32000000-3 - Sprzêt radiowy, telewizyjny, komunikacyjny, telekomunikacyjny i podobny
32240000-7 - Kamery telewizyjne
32320000-2 - Sprzêt telewizyjny i audiowizualny
32421000-0 - Okablowanie sieciowe
32422000-7 - Elementy sk³adowe sieci
32423000-4 - Gniazda sieciowe
32500000-8 - Urz±dzenia i artyku³y telekomunikacyjne
32520000-4 - Sprzêt i kable telekomunikacyjne
32562000-0 - Kable ¶wiat³owodowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112700-2 - Roboty w zakresie kszta³towania terenu
45112720-8 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów sportowych i rekreacyjnych
45112723-9 - Roboty w zakresie kszta³towania placów zabaw
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne ni¿ dachowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45312200-9 - Instalowanie przeciww³amaniowych systemów alarmowych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urz±dzeñ rozdzielczych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeñ, p³otów i sprzêtu ochronnego
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
71240000-2 - Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i planowania
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Okre¶lono w pkt 17 SWZ
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
2.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110 oraz art. 111 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. poz. 835),
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Nie dotyczy.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Nie dotyczy.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Nie dotyczy.
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e:
- udokumentowane nale¿yte wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie ,
wykonanie dwóch robót budowlanych polegaj±cych na budowie/przebudowie/rozbudowie budynku o powierzchni 1000 m² w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres wyra¿ony w latach, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
W zakresie przebudowy i rozbudowy Zamawiaj±cy przy ocenie ofert powy¿szy warunek uzna za spe³niony w przypadku, gdy powierzchnia przebudowanego lub rozbudowanego budynku wzro¶nie o 1000 m² w stosunku do powierzchni pierwotnej budynku.
Do przeliczenia warto¶ci okre¶lonej w niniejszym punkcie, a wystêpuj±cej w innej walucie
ni¿ z³oty (PLN), Zamawiaj±cy zastosuje ¶redni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP)
z dnia opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, Wykonawcy mog± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± powy¿szy warunek.
- ¿e bêdzie dysponowa³
• kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane, które upowa¿niaj± do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ z min. 5 letnim do¶wiadczeniem zawodowym (lub równowa¿ne),
• kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne),
• kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne)
• projektantem posiadaj±cym uprawnienia zawodowe z do¶wiadczeniem zawodowym min. 5 letnim, który zaprojektowa³ 3 budynki o¶wiatowe w ostatnich 3 latach,
• osob± posiadaj±ca certyfikat instalatora odnawialnych ¼róde³ energii w zakresie instalacji fotowoltaicznych (lub równowa¿ne),
• osob± posiadaj±c± certyfikat instalatora odnawialnych ¼róde³ energii w zakresie pomp ciep³a (lub równowa¿ne),
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wyka¿e, ¿e bêdzie dysponowa³:
- kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane, które upowa¿niaj± do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ z min. 5 letnim do¶wiadczeniem zawodowym (lub równowa¿ne),
- kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne),
- kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ (lub równowa¿ne)
- projektantem posiadaj±cym uprawnienia zawodowe z do¶wiadczeniem zawodowym min. 5 letnim, który zaprojektowa³ co najmniej 3 budynki o¶wiatowe w ostatnich 3 latach,
- osob± posiadaj±ca certyfikat instalatora odnawialnych ¼róde³ energii w zakresie instalacji fotowoltaicznych (lub równowa¿ne),
- osob± posiadaj±c± certyfikat instalatora odnawialnych ¼róde³ energii w zakresie pomp ciep³a (lub równowa¿ne),
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji osób zdolnych do wykonania zamówienia.
w kraju siedziby lub zamieszkania, je¶li takie obowi±zuj± w danym kraju.
W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, Wykonawcy mog± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± powy¿szy warunek.
Przez uprawnienia budowlane Zamawiaj±cy rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z pó¼n. zm) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
Osoby wskazane jako osoby uczestnicz±ce w realizacji zamówienia musz± posiadaæ bieg³± znajomo¶æ jêzyka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadaj± bieg³ej znajomo¶ci jêzyka polskiego Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ t³umacza(y) jêzyka polskiego, zapewniaj±cego sta³e, bieg³e i fachowe t³umaczenie w kontaktach miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych
lub do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych Wykonawców , którzy wykonuj± roboty budowlane lub us³ugi do których te zdolno¶ci s± wymagane. W przypadku, o którym mowa powy¿ej Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie , z którego wynika, które roboty budowlane , dostawy lub us³ugi wykonuj± poszczególni Wykonawcy.
Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie
przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udzia³u
w postêpowaniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275),
z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek
o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci
do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u
w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej- za³±cznik Nr 3 do formularza oferty.
c) o¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego – za³±cznik Nr 6 do formularza oferty.
3.6. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
3.7. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczeñ, o których mowa w pkt 20.3.1 SWZ, lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu.
3.8. Je¿eli z³o¿one przez Wykonawcê o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.1 SWZ,
lub podmiotowe ¶rodki dowodowe budz± w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cego, mo¿e on zwróciæ siê bezpo¶rednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
3.9. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w pkt 20.3.5.2a, sk³ada dokument lub dokument
wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania,
potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia procedury (zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej).
3.10. Dokument wymieniony w pkt 20.3.9 powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem..
Pozosta³e informacje w pkt 20.3.11 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) dotycz±cych zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy.
b) dotycz±cych uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: nie dotyczy.
c) dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy.
d) dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
- Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres wyra¿ony w latach, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
- Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Formularz oferty - do oferty Wykonawca do³±czy: o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.2. Pe³nomocnictwo w przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik, posiadaj±ce zakres i podpisane przez osoby reprezentuj±ce Wykonawcê.
3. O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, je¿eli dotyczy - za³±cznik nr 4 do oferty.
4. O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, je¿eli dotyczy - za³±cznik nr 5 do oferty.
5. O¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
6. Dokumenty zawieraj±ce informacjê stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa, je¿eli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
2.3.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniuo udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.3.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, z zachowaniem przepisów art. 109 ust. 3, art. 110 oraz art. 111 ustawy Pzp natomiast spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy wykazuj± zgodnie z pkt 20.2.1.2 SWZ.
2.3.3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.1 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
2.3.4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców
s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia,
o których mowa w pkt 20.3.5 SWZ, przy czym:
1) dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.5.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spe³nianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 20.2.1.2 SWZ.
2) dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 20.3.5.2 SWZ sk³ada ka¿dy z nich.
2.3.5. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia, sk³adaj± o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi-czynno¶ci bêd± wykonywaæ poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 4 do oferty.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projekt umowy przedstawiono w za³±czniku nr 2 do niniejszej SWZ.Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zaliczek.
Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu Stron, wyra¿on± na pi¶mie w drodze aneksu do niniejszej umowy, nie naruszaj±c ustawy. Niedopuszczalna jest jednak pod rygorem niewa¿no¶ci zmiana istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty,
na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e Zamawiaj±cy przewidzia³ mo¿liwo¶æ dokonania takiej zmiany w og³oszeniu o zamówieniu lub specyfikacji warunków zamówienia oraz okre¶li³ warunki takiej zmiany.
Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: TAK
I. Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian:
1. Zmiana terminu realizacji umowy:
1) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu przed³u¿aj±cej siê procedury wyboru najkorzystniejszej oferty,
2) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu z³o¿enia odwo³ania,
3) je¿eli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia
w zak³adanym terminie,
4) je¿eli zmiana (przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia) jest konieczna z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych dla robót zwi±zanych z przedmiotem zamówienia, a tak¿e z wykonywaniem robót ziemnych.
5) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu na³o¿enia na Wykonawcê przez organy pañstwa obowi±zku realizacji ¶wiadczeñ,
6) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa, wydania przez w³adze zarz±dzeñ, decyzji lub innych aktów skutkuj±cych obowi±zkiem wstrzymania, zaniechania lub ograniczenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w ca³o¶ci lub w czê¶ci na czas okre¶lony lub nieokre¶lony jak równie¿ wprowadzenia zakazu lub ograniczeñ w korzystaniu z lokali nale¿±cych do Wykonawcy,
7) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu dzia³ania si³y wy¿szej. Pod pojêciem si³y wy¿szej Strony rozumiej± nadzwyczajne niezale¿ne od woli Stron zdarzenia, których wyst±pieniu nie mo¿na by³o zapobiec, w szczególno¶ci wojna, powód¼, po¿ar, huragan, trzêsienie ziemi, epidemie, decyzje i zarz±dzenia w³adz wprowadzaj±ce ograniczenia lub restrykcje, w tym stany epidemii, kwarantanny, stany klêski ¿ywio³owej, stany wyj±tkowe, zamieszki, niezwyk³e i nieprzewidziane okoliczno¶ci niezale¿ne od strony, która siê na nie powo³uje i których konsekwencji mimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci nie mo¿na by³o unikn±æ w szczególno¶ci niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, klêsk ¿ywio³owych, katastrofy budowlanej, stany epidemii i kwarantanny uniemo¿liwiaj±cych terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
8) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.) uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
9) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego warunki terenowe w szczególno¶ci podziemne sieci, instalacje, urz±dzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp. uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
10) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy,
11) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub technicznej, opó¼nienie w udostêpnieniu obiektu, konstrukcji lub innego elementu udostêpnianego przez Zamawiaj±cego..
Pozosta³e informacje okre¶lono w pkt 7 SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-10 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na mini Portalu. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpna dla Wykonawców na mini Portalu, w szczegó³ach danego postêpowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-10 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-06-08
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Postêpowanie realizowane jest w oparciu o wstêpn± promesê do realizacji zadania inwestycyjnego w ramach Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych i podlega wymogom wynikaj±cym z regulaminu oraz zasad programu , w trybie powy¿ej 12 miesiêcy.PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku magazynowego na potrzeby Szko³y Podstawowej nr 3 im. Kawalerów Orderu U¶miechu w Koninie
- Prace budowlane zwi±zane z wykonaniem posadzek cementowych w budynku mieszkalnym wielorodzinnym z zastosowaniem agregatu posadzkarskiego (miksokreta)."
- "Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica'' w E³ku Sp. z o.o. poprzez budowê budynku wraz z wyposa¿eniem i infrastruktur± techniczn±, z przeznaczeniem na opiekê d³ugoterminow±"
- Remont cz±stkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych emulsj± asfaltow± i grysami na terenie Powiatu Proszowickiego
- "Termomodernizacja obiektów u¿yteczno¶ci publicznej w Gorzowie Wielkopolskim - V etap." Czê¶æ I pn.: "Termomodernizacja 2 budynków Zespo³u Szkó³ Specjalnych nr 14".
- Wykonanie robót budowlano-remontowych w zakresie wymiany dwóch d¼wigów w budynku obiektu hotelowego Sokrates UW przy ul. Smyczkowej 9 w Warszawie" formu³a "zaprojektuj i wybuduj"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.