eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BytomWymiana stolarki okiennej i drzwi w budynku Szko³y Podstawowej nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu



Og³oszenie z dnia 2021-07-30


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00132847 z dnia 2021-07-30

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana stolarki okiennej i drzwi w budynku Szko³y Podstawowej nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SZKO£A PODSTAWOWA NR 16 IM.MARII KONOPNICKIEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000723135

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Macieja Rataja 3

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-905

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 387-53-60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spnr16@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://sp16.bytom.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wymiana stolarki okiennej i drzwi w budynku Szko³y Podstawowej nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3a4b7db2-f0b3-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00132847

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-07-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/ ; https://epuap.gov.pl/wps/porta ; spnr16@wp.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Informacje ogólne:
1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ raz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu mini Portal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
4) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
5) Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych jest:
Szko³a Podstawowa nr 16 z siedzib± w Bytomiu, przy ul. Rataja 3
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Szkole Podstawowej nr 16 w Bytomiu:
Inspektor IOD: Urz±d Miejski w Bytom ul. Smolenia 35,
e-mail iod_edu@um.bytom.pl1
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art.6 ust.1 lit.c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (a w przypadku dokonania wyboru z³o¿onej oferty jako najkorzystniejszej i zawarciu umowy, tak¿e w celu zwi±zanym z realizacj± zamówienia).
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art.8 oraz art. 96 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. –Prawo zamówieñ publicznych, dalej
„Ustawa Pzp”.
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art.97 ust.1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art.15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych
b) na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust.1 lit. c RODO)
c) na podstawie art.18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego)
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO
Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, których mowa w art.20 RODO
c) na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SP16.TP2.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wy³onienie Wykonawcy robót budowlanych polegaj±cych na wymianie stolarki okiennej i drzwi w budynku Szko³y Podstawowej nr 16 w Bytomiu, szczegó³owo opisanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
2. Zamówienie obejmuje miêdzy innymi:
• prace rozbiórkowe z utylizacj± odpadów,
• prace murarsko-tynkarskie z obróbk± otworów,
• wymianê drzwi przeciwpo¿arowych wewnêtrznych o klasie przeciwpo¿arowej EI60 – 1 sztuki,
• wymianê okien o szeroko¶ci 1860 mm x wysoko¶æ 2170 mm – 15 sztuk,
- sala 20 - 3 szt.
- sala 26 - 3 szt.
- sala 25 - 3 szt.
- aula 35 - 5 szt.
- gabinet Higienistki - 1 szt.
• wymianê okien o szeroko¶ci 1900 mm x wysoko¶æ 1700 mm – 15 sztuk,
- biblioteka - 3 szt.
- sala 27 - 4 szt.
- portier - 1 szt.
- pomieszczenie socjalne sprz±taczek - 1 szt. mleczne szyby w wiêkszej czê¶ci
- intendentka - 1 szt.
- warsztat - 3 szt. ca³e szyby mleczne
- warsztat II – 1 szt.
- schody – 1 szt. ca³e szyby mleczne
• wymianê okien o szeroko¶ci 2000 mm x wysoko¶æ 1700 mm – 2 sztuki,
- kuchnia – 2 szt. mleczne szyby w wiêkszej czê¶ci, mo¿liwo¶æ zamontowania wiatraka w pó¼niejszym czasie bez utraty gwarancji
• wymianê okien o szeroko¶ci 1500 mm x wysoko¶æ 1700 mm – 1 sztuka,
- biblioteka 1 szt.
• wymianê okien o szeroko¶ci 1000 mm x wysoko¶æ 1400 mm – 1 sztuka,
- WC – 1szt. ca³e szyby mleczne,
• wymianê okien o szeroko¶ci 1400 mm x wysoko¶æ 1700 mm – 2 sztuki,
- kot³ownia – 2 szt. szyby antyw³amaniowe i ca³e szyby mleczne
• wymianê okien o szeroko¶ci 600 mm x wysoko¶æ 400 mm – 2 sztuki,
- piwnica – 1 szt. szyba mleczna
• wymianê okien (s³upek sta³y) o szeroko¶ci 1400 mm x wysoko¶æ 1700 mm – 1 sztuka,
szyby mleczne
• wymianê okien o szeroko¶ci 2200 mm x wysoko¶æ 2300 mm – 1 sztuka,
- strych – 1 szt.
• wymianê okien o szeroko¶ci 1200 mm x wysoko¶æ 1300 mm – 1 sztuka,
- strych – 1 szt.
• wymianê okien o szeroko¶ci 2500 mm x wysoko¶æ 1300 mm – 4 sztuki,
- strych – 4 szt.
• wymianê okien na poddaszu po³aciowych (pó³kole) o szeroko¶ci 2200 mm x wysoko¶æ 600 mm – 4 sztuki,
• wymianê okien na poddaszu: wy³az dachowy o wymiarach 450 mm x 550 mm - 5 sztuk
• wymianê okna na poddaszu: okno po³aciowe 350 mm x 530 mm – 1 sztuka
3. Zaoferowane okna musz± byæ wizualnie dopasowane wzorem i kolorem do tych które zosta³y ju¿ do tej pory wymienione.
4. Szczegó³owy opis zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowi±cy Za³±cznik nr 7 do SWZ, stanowi±cy materia³ pomocniczy do wyceny.
5. Materia³y pozyskane przez Wykonawcê w trakcie realizacji zamówienia stanowi± jego w³asno¶æ i winny byæ przez niego zagospodarowane i / lub zutylizowane.
6. Zamawiaj±cy okre¶la minimalny wymagany 24 – miesiêczny okres gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty oraz zastosowane materia³y, liczony od dnia koñcowego odbioru robót (zgodnie z protoko³em koñcowym). Zaoferowany przez Wykonawcê okres gwarancji i rêkojmi bêdzie stanowi³ jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z rozdzia³em XVIII SWZ.
7. W przypadku gdy na okre¶lone urz±dzenia b±d¼ ich elementy producent udziela standardowo d³u¿szej ni¿ minimalnie b±d¼ maksymalnie punktowany okres gwarancji, Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania w dniu odbioru przedmiotu zamówienia Zamawiaj±cemu, w formie cesji, uprawnieñ gwarancyjnych i warunków oraz obowi±zków z nich wynikaj±cych, które zosta³y opisane w dostarczonych Zamawiaj±cemu kartach produktu, katalogach, kartach gwarancyjnych itp. dokumentach lub o¶wiadczeniach producenta. W takim przypadku uprawnienia z tytu³u gwarancji, jak i obowi±zki zwi±zane z przestrzeganiem jej warunków, w tym konserwacj±, serwisem, po up³ywie okresu zaoferowanego w ofercie przez Wykonawcê, przechodz± na Zamawiaj±cego.
8. Je¿eli Zamawiaj±cy w opisie przedmiotu zamówienia wskaza³ znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, dopuszcza siê zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jako¶ciowych oraz funkcjonalnych itp.
9. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz jego opisem lub normami.
10. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajduje siê odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zanie równowa¿ne opisanym.
11. Zamawiaj±cy nie przewiduje obowi±zku odbycia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez Wykonawcê dokumentów niezbêdnych do realizacji zamówienia dostêpnych na miejscu u Zamawiaj±cego, jednak¿e Zamawiaj±cy zaleca dokonanie wizji, w celu sprawdzenia warunków zwi±zanych z wykonaniem robót bêd±cych przedmiotem zamówienia, w zakresie skalkulowania ceny przez Wykonawcê.
12. Roboty budowlane od miesi±ca wrze¶nia bêd± realizowane w warunkach czynnej/otwartej szko³y. Do umowy Wykonawca opracuje i przedstawi Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia harmonogram wykonania robót budowlanych objêtych niniejszym zamówieniem publicznym.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Kryterium „CENA” w PLN – waga 60% (60 pkt);
2) Kryterium „Okres gwarancji i rêkojmi” – waga 40% (40 pkt);

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. Na podstawie art. 112 ustawy p.z.p. Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u
w postêpowaniu dotycz±ce:
2.1. Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.2. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2.4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej :
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
wykona³ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na wymianie okien w budynkach o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100.000,00 z³ brutto;
3. W przypadku warunku zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, zamawiaj±cy uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi okre¶lone w rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) oraz uprawnienia obowi±zuj±ce wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawnych, a tak¿e zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333 z pó¼n. zm.), Zamawiaj±cy uznaje równie¿ wymagane uprawnienia budowlane
do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych ni¿ Rzeczpospolita Polska pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, pañstwach cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej( t. j. Dz. U. 2020 poz. 220).
4. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
5. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów,
w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 1 sk³adaj± odrêbnie:
3.1. Wykonawca/ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienie. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
3.2. podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca, celem potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostêpnia swoje zasoby Wykonawcy.
4. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest za³±czyæ:
4.1. odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
4.2. pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów opisanych w pkt. 4.1,
4.3. zobowi±zanie, o którym mowa w rozdziale X, pkt. 3 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostêpniaj±cego zasób Wykonawcy,
4.4. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) pe³nomocnictwo, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o udzielenie zamówienia, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego pe³nomocnictwa,
b) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale XI pkt 5 SWZ (Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enia tego o¶wiadczenia na formularzu ofertowym); lub jako dodatkowy za³±cznik do oferty.
5. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w pkt 4.1, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
6. Zapisy pkt 4.2 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
7. Zapisy pkt 4.1, 4.2 i pkt 5 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy p.z.p. lub Podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby na takich zasadach.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1.1 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania oferty, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ);
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³;
1.2 o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2021 poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ).
2. Wykonawca zobowi±zuje siê do przed³o¿enia przed podpisaniem umowy w terminie wyznaczonym przez Zamawiaj±cego dokumentów potwierdzaj±cych ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej, z sum± gwarancyjn± co najmniej 100 000,00 z³ w ca³ym okresie trwania umowy, tj. dowodów potwierdzaj±cych bie¿±c± op³atê sk³adek i/lub kontynuacjê polisy przed³o¿onej przed zawarciem niniejszej umowy.
3. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym SWZ zastosowanie maj± przepisy ustawy p.z.p.
5. W zakresie nieuregulowanym ustaw± p.z.p. lub niniejsz± SWZ do o¶wiadczeñ
i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w postêpowaniu, zastosowanie maj± przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415; zwanym dalej "r.p.¶.d.") oraz przepisy rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452 zwanym dalej "r.d.e.")

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasadach opisanych w art. 118 - 123 ustawy p.z.p., polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Podmiot na zasoby, którego Wykonawca powo³uje siê w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy p.z.p.
2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu trzeciego udostêpniaj±cego swoje zasoby na potrzeby wykonywania danego zamówienia publicznego lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w pkt. 3, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la, w szczególno¶ci:
4.1 zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
4.2 sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
4.3 czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5. Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w rozdziale VII SWZ, a tak¿e zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem Wykonawcy.
6. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z Wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
8. UWAGA: Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
9. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale IX pkt. 1 SWZ, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ (art. 125 ust. 5 p.z.p).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
2. Wykonawca/ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienie. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) pe³nomocnictwo, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o udzielenie zamówienia, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
-postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
-wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
-ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego pe³nomocnictwa,
b) o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale XI pkt 5 SWZ (Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enia tego o¶wiadczenia na formularzu ofertowym); lub jako dodatkowy za³±cznik do oferty.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje siê zmian postanowieñ um w stos do tre¶ci oferty, na podst której dokonano wyboru Wyk, chyba ¿e zachodzi co najmniej jedna z poni¿szych okoliczno¶ci.
2. Dop jest zmiana um bez przeprowadzenia nowego post o udziel zam:
1) niezale¿nie od warto¶ci tej zmiany, o ile zosta³a przewidziana w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowieñ umownych, które mog± obejmowaæ postanowienia dotycz±ce zasad wprowadzania zmian wysoko¶ci ceny, je¿eli spe³niaj± one ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) okre¶laj± rodzaj i zakres zmian,
b) okre¶laj± warunki wprowadzenia zmian,
c) nie przewiduj± takich zmian, które modyfikowa³yby ogólny charakter umowy;
2) gdy nowy wykonawca ma zast±piæ dotychczasowego wykonawcê:
a) je¿eli taka mo¿liwo¶æ zosta³a przewidziana w postanowieniach umownych, o których mowa w pkt 1, lub
b) w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki wykonawcy, w nastêpstwie przejêcia, po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, a tak¿e nie ma na celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy, lub
c) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust.1 ustawy p.z.p.
3) je¿eli dotyczy realizacji, przez dotychczasowego Wykonawcê, dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych, a w przypadku zamówieñ w dziedzinach obronno¶ci i bezpieczeñstwa –us³ug lub robót budowlanych, których nie uwzglêdniono w zamówieniu podstawowym, o ile sta³y siê one niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci wyposa¿enia, us³ug lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego,
c) wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy, a w przypadku zamówieñ w dziedzinach obronno¶ci i bezpieczeñstwa ³±czna warto¶æ zmian nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy, z wyj±tkiem nale¿ycie uzasadnionych przypadków;
4) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy.
3. Dopuszczalne s± równie¿ zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania
o udzielenie zamówienia, których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne oraz jest ni¿sza ni¿ 10% warto¶ci pierwotnej umowy, w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy, albo 15%, w przypadku zamówieñ na roboty budowlane, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru umowy.
4. W przypadkach, o których mowa w ust.2, Zamawiaj±cy:
1) nie mo¿e wprowadzaæ kolejnych zmian umowy w celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy;
2) po dokonaniu zmiany umowy zamieszcza og³oszenie o zmianie umowy w Biuletynie Zamówieñ Publicznych lub przekazuje Urzêdowi Publikacji Unii Europejskiej.
5. Je¿eli umowa zawiera postanowienia dotycz±ce zasad wprowadzania zmian wysoko¶ci cen, dopuszczaln± warto¶æ zmiany ceny, o której mowa w ust. 2 pkt 3 lit. c i pkt 4, lub dopuszczaln± warto¶æ zmiany umowy, o której mowa w ust. 2, ustala siê w oparciu o zmienion± cenê.
6. Dokonanie zmiany umowy w zakresie j/w wymaga uprzedniego z³o¿enia na pi¶mie wniosku wykazuj±cego zasadno¶æ wprowadzenia zmian i zgody stron na jej dokonanie.
7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± – pod rygorem niewa¿no¶ci – zachowania formy pisemnej w postaci aneksu z zastrze¿eniem § 3 ust. 3 i 4 umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-08-24 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-24 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-09-22

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Cena
2021-07-30 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.