Og³oszenie z dnia 2023-03-14
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00201610/01 - Wynik z dnia 2023-05-04
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja stacji wodoci±gowej Wielgom³yny i Zagórze
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wielgom³yny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648161
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wielgom³yny
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-525
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 7871087
1.5.8.) Numer faksu: 44 7871082
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@wielgomlyny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.wielgomlyny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja stacji wodoci±gowej Wielgom³yny i Zagórze
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a43a9dba-c23a-11ed-b311-9aae6ad31be8
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00133992
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00044947/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Modernizacja stacji wodoci±gowej Wielgom³yny i Zagórze
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Oferta wraz z za³±cznikami musi zostaæ sporz±dzona w jêzyku polskim, z³o¿ona w postaci elektronicznej oraz podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem niewa¿no¶ci. Z³o¿enie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania siê i zalogowania na Platformie zakupowej zamawiaj±cego dostêpnej pod adresem https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/
2. Zasady rejestracji na Platformie, przygotowania i z³o¿enia oferty za po¶rednictwem Platformy Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu znajduj± siê pod adresem platformy https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zak³adce „Baza Wiedzy/Plany zamówieñ publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postêpowañ opublikowanych od 01.01.2021 roku.
3. Zalecenia:
1) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: − zip − 7Z
3) W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: rar; gif; bmp; numbers; pages;
4) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
4. Za datê przekazania oferty oraz wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na platformie – https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/
5. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej okre¶lone na platformie –https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zak³adce „Baza Wiedzy/Plany zamówieñ publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postêpowañ opublikowanych od 01.01.2021 roku oraz uznaje go za wi±¿±cy.
6. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie przez Wykonawcê oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformy zakupowej.
7. Celem prawid³owego z³o¿enia oferty nale¿y zapoznaæ siê z Instrukcj± sk³adania oferty dla Wykonawcy - znajduj±cej siê pod adresem platformy https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zak³adce „Baza Wiedzy/Plany zamówieñ publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postêpowañ opublikowanych od 01.01.2021 roku.
8. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików musz± spe³niaæ wymogi okre¶lone w “Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i us³ug zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnêtrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
9. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnêtrzny. Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia odpowiedniej ilo¶ci plików, podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
10. Wykonawca, za po¶rednictwem platformy zakupowej mo¿e przed up³ywem terminu do sk³adania ofert zmieniæ lub wycofaæ ofertê. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zak³adce „Baza Wiedzy/Plany zamówieñ publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postêpowañ opublikowanych od 01.01.2021 roku.
Wykonawca ma prawo z³o¿yæ tylko jedn± ofertê. Oferty Wykonawcy, który przed³o¿y wiêcej ni¿ jedn± ofertê, zostan± odrzucone.
11. Wykonawca sk³ada ofertê wraz z wymaganymi o¶wiadczeniami i dokumentami, wskazanymi w rozdziale II podrozdziale 7 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
12. Do up³ywu terminu sk³adania ofert Wykonawca mo¿e wycofaæ ofertê. Sposób postêpowania w przypadku oferty w systemie zosta³ opisany w Instrukcji korzystania z Platformy zakupowej.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1) Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e spe³nia wymogi okre¶lone w rozporz±dzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcê bêd± przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Dane osobowe Wykonawcy bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja stacji wodoci±gowej Wielgom³yny i Zagórze w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2) Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
a) Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotycz±ce wyroków skazuj±cych i czynów zabronionych) w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, do up³ywu terminu na ich wniesienie.
b) Udostêpnianie protoko³u i za³±czników do protoko³u ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniaj±cych pochodzenie rasowe lub etniczne, pogl±dy polityczne, przekonania religijne lub ¶wiatopogl±dowe, przynale¿no¶æ do zwi±zków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotycz±cych zdrowia, seksualno¶ci lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia.
c) W przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (zwi±zanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane s± dane osobowe jego dotycz±ce, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, zwi±zanych z przekazaniem jego danych osobowych do pañstwa trzeciego lub organizacji miêdzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcê od administratora kopii danych osobowych podlegaj±cych przetwarzaniu), Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia.
d) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych), nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników.
e) W przypadku gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia 2016/679.
Do spraw nieuregulowanych w SWZ maj± zastosowanie przepisy ustawy z 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WodWZ-02/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” na podstawie programów funkcjonalno - u¿ytkowych, inwestycji obejmuj±cej w szczególno¶ci wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych, na zadaniu pn.: Modernizacja stacji wodoci±gowej Wielgom³yny i Zagórze.
Modernizacji stacji wodoci±gowej w Wielgom³ynach polega na:
a) opracowaniu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiaj±cego pozwolenia na budowê/zg³oszenia wykonania robót nie wymagaj±cych pozwolenia na budowê na wybudowanie studni g³êbinowej, wybudowaniu drugiego zbiornika wyrównawczego, wymiany zestawu hydroforowego, wydzielenia pomieszczenia budynku stacji, wykonania infrastruktury technicznej, towarzysz±cej, uzbrojenia podziemnego oraz armatury.
Modernizacji stacji wodoci±gowej w Zagórzu polega na:
b) opracowaniu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiaj±cego pozwolenia na budowê/zg³oszenia wykonania robót nie wymagaj±cych pozwolenia na budowê na wybudowanie studni g³êbinowej, wymianê zestawu hydroforowego, wymianê infrastruktury towarzysz±cej, uzbrojenia podziemnego oraz armatury.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ¶ciekowej
45232420-2 - Roboty w zakresie ¶cieków
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych
45232460-4 - Roboty sanitarne
45252200-0 - Wyposa¿enie oczyszczalni ¶cieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, których warto¶æ nie przekroczy 10% warto¶ci zamówienia podstawowego na warunkach z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrze¿eniem zmian terminów realizacji.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami i odpowiadaj±cymi im znaczeniami oraz w nastêpuj±cy sposób bêdzie ocenia³ spe³nienie kryteriów:
1. Kryterium „Cena” (C) - waga 60 % :
Kryterium „Cena” bêdzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcê na Formularzu Oferty. Ilo¶æ punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:
Ilo¶æ punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:
C = C min x 60 pkt
C o
gdzie: C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
C min – cena brutto oferty najtañszej
C o –cena brutto oferty ocenianej
2. Kryterium „Okres gwarancji” – (G) – 40%:
W kryterium „okres gwarancji (G)” ocenie poddany zostanie udzielony przez Wykonawcê okres gwarancji podany w latach w Formularzu oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia. Punkty bêd± przyznawane wg poni¿szych zasad:
- udzielony okres gwarancji wynosz±cy 1 rok – 00,00 pkt
- udzielony okres gwarancji wynosz±cy 2 lata – 10,00 pkt
- udzielony okres gwarancji wynosz±cy 3 lata – 20,00 pkt
- udzielony okres gwarancji wynosz±cy 4 lata – 30,00 pkt
- udzielony okres gwarancji wynosz±cy 5 lat – 40,00 pkt
Zamawiaj±cy uzna za najkorzystniejsz± ofertê Wykonawcy, który spe³ni warunki udzia³u w postêpowaniu, a jego oferta nie bêdzie podlegaæ odrzuceniu oraz otrzyma najwiêksz± liczbê punków wyliczon± zgodnie ze wzorem:
K = C + G
gdzie:
K – ³±czna ilo¶æ punktów dla ocenianej oferty
C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „cena”
G - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „okres gwarancji”.
Oferty bêd± oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie w/w kryterium. Oferta wype³niaj±ca w najwy¿szym stopniu wymagania okre¶lone w powy¿szym kryterium otrzyma maksymaln± liczbê punktów. Pozosta³ym Wykonawcom, spe³niaj±cym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów.
Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glanie ka¿dego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy spo¶ród tych ofert wybierze ofertê z najni¿sz± cen±, a je¿eli spo¶ród tych ofert zosta³y z³o¿one oferty o takiej samej cenie, Zamawiaj±cy wzywa Wykonawców którzy z³o¿yli te oferty do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
Wykonawcy sk³adaj±c oferty dodatkowe nie mog± zaoferowaæ cen wy¿szych ni¿ w z³o¿onych wcze¶niej ofertach.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy ¿±da wy³±cznie od Wykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow±, wpisu do odpowiedniego rejestru.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca:
a) przed³o¿y³ informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w wysoko¶ci co najmniej 1 000 000 z³otych (jeden milion z³otych) w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu,
b) by³ ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê w wysoko¶ci minimum 1 000 000 z³otych (s³ownie: jeden milion z³otych).
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nienie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sumowania zdolno¶ci kredytowej jednego Wykonawcy potwierdzonych przez ró¿ne instytucje (banki).
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
DLA DOKUMENTACJI PROJEKTOWO - KOSZTORYSOWEJ:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³, ¿e osoby które bêd± przez niego skierowane do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za zaprojektowanie robót budowlanych, legitymowa³y siê kwalifikacjami i do¶wiadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca przedstawi jedn± osobê, która:
a) posiada wymagane uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
b) projektowa³a co najmniej jedn± robotê polegaj±ce na:
- budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajno¶ci maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3,
- budowie/rozbudowie/przebudowie ujêcia wody (studnia) o wydajno¶ci co najmniej Qmaxh = 30 m3/h.
DLA ROBÓT BUDOWLANYCH:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³, ¿e osoby które bêd± przez niego skierowane
do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiada³y kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, do¶wiadczenie niezbêdne do czynno¶ci w zakresie :
- pe³nienia funkcji kierownika budowy w specjalno¶ci: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, która spe³nia nastêpuj±ce wymagania:
1) posiada wymagane wa¿ne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
a) realizowa³ jedn± robotê polegaj±ce na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajno¶ci co najmniej o wydajno¶ci maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3,
b) realizowa³ jedn± robotê polegaj±ce na budowy/rozbudowy/przebudowy ujêcia wody (studnia) o wydajno¶ci co najmniej Qmaxh=30 m3/h.
- pe³nienia funkcji kierownika robót w specjalno¶ci: instalacyjnej w zakresie, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, która spe³nia nastêpuj±ce wymagania:
1) posiada wymagane wa¿ne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
- pe³nienia funkcji kierownika robót w specjalno¶ci: konstrukcyjno-budowlanej, która spe³nia nastêpuj±ce wymagania:
1) posiada wymagane wa¿ne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania Wykonawców, wobec których zachodz± podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych.
Podstawy fakultatywnego wykluczenia z art. 109 ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych.
Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê:
1) o którym mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1) który naruszy³ obowi±zki dotycz±ce p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, z wyj±tkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba ¿e wykonawca odpowiednio przed up³ywem terminu do sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³aty tych nale¿no¶ci;
2) o którym mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4) w stosunku do którego otwarto likwidacjê, og³oszono upad³o¶æ, którego aktywami zarz±dza likwidator lub s±d, zawar³ uk³ad z wierzycielami, którego dzia³alno¶æ gospodarcza jest zawieszona albo znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Oferta sk³adana jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:
1) Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ.
Formularz ofertowy sk³adany jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
2) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdzia³ach 5 i 6 SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane podmiotowe ¶rodki dowodowe z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 i za³±cznik nr 3 do SWZ.
O¶wiadczenie sk³adaj± odrêbnie:
- Wykonawca/ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
- podmiot trzeci, na którego potencja³ powo³uje siê Wykonawca celem potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostêpnia swoje zasoby Wykonawcy;
- Podwykonawcy, na których zasobach Wykonawca nie polega przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Podwykonawcy.
3. Do oferty Wykonawca za³±cza równie¿:
1) Pe³nomocnictwo
a) Gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty i powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2) Zbiorcze zestawienie kosztów sporz±dzone zgodnie z za³±cznikiem nr 7a i za³±cznikiem nr 8a.
3) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¿eli dotyczy)
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
- zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
- sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. W takim wypadku nale¿y wype³niæ za³±cznik nr 9 – zobowi±zanie innego podmiotu do udostêpnienia zasobów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.W takim przypadku:
a) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) orygina³ pe³nomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia lub kopia potwierdzona notarialnie, opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub osobistym przez notariusza, powinny byæ za³±czone do oferty i zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotycz±,
- wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
c) wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
2) Potencja³ podmiotu trzeciego
W celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca mo¿e polegaæ na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych. Podmiot trzeci, na potencja³ którego Wykonawca powo³uje siê w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych.
3) Podwykonawstwo
Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych zadañ.
Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia Podwykonawcy. Wówczas Wykonawca jest zobowi±zany wskazaæ w za³±czniku nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia:
– Informacje dotycz±ce Podwykonawcy, czê¶ci zamówienia których wykonanie zamierza powierzyæ Podwykonawcom i podaæ firmy Podwykonawców, o ile s± ju¿ znane. Je¿eli Wykonawca nie bêdzie powierza³ prac Podwykonawcom, wówczas nie do³±cza do oferty za³±cznika nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
Podwykonawca nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Rozliczenie miêdzy stronami za wykonane roboty bêdzie nastêpowaæ na podstawie faktury czê¶ciowej i faktury koñcowej wystawionych przez Wykonawcê, na podstawie protoko³ów odbioru czê¶ciowego oraz odbioru koñcowego.Wykonawca otrzyma wynagrodzenie p³atne w II czê¶ciach na nastêpuj±cych zasadach:
1) I czê¶æ p³atno¶ci (p³atno¶æ czê¶ciowa) zostanie dokonana po up³ywie 12 miesiêcy od daty podpisania umowy i wynosiæ bêdzie nie wiêcej ni¿ 50% warto¶ci umowy z VAT .
2) II czê¶æ p³atno¶ci (p³atno¶æ koñcowa) zostanie dokonana po podpisaniu protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu umowy i wyniesie nie mniej ni¿ 50% warto¶ci umowy z VAT .
Podstaw± do wystawienia faktur, jest dostarczenie przez Wykonawcê w terminie do 10 dni po up³ywie 12-tu miesiêcy od daty podpisania umowy oraz po dostarczeniu podpisanego protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu umowy, Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego Wniosku o P³atno¶æ zawieraj±cego pisemne zestawienie wskazuj±ce szczegó³owe sumy, do otrzymania, których Wykonawca uwa¿a siê za uprawnionego. Zestawienie zawieraæ bêdzie warto¶æ i zakres prac projektowych i/lub robót budowlanych wykonanych i zamontowanych na placu budowy w okresie objêtym zestawieniem. Zestawienie bêdzie sporz±dzone w takiej formie i zawieraæ bêdzie takie informacje, które s± niezbêdne do zatwierdzenia go przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a nastêpnie przez Zamawiaj±cego.
W terminie nie d³u¿szym ni¿ do 10 dni od daty dostarczenia zestawienia, o którym mowa wy¿ej, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego rozpatrzy Wniosek o P³atno¶æ i przedstawi go do zatwierdzenia Zamawiaj±cemu. Po zatwierdzeniu przez Zamawiaj±cego, które powinno nast±piæ w terminie do 10 dni, Wykonawca bêdzie uprawniony do wystawienia faktury, jednak z zastrze¿eniem dokonania wszelkich odliczeñ czy potraceñ, wymaganych od Zamawiaj±cego przez obowi±zuj±ce przepisy prawa.
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ niniejszej umowy, w zakresie:1) zmiany terminu realizacji, w przypadku dzia³ania organów administracji zwi±zane z przekroczeniem okre¶lonych przez prawo terminów wydawania wymaganych w zwi±zku z realizacj± przedmiotowego zamówienia, decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.;
2) W zakresie zmiany sposobu wykonania umowy (konieczno¶ci wykonania tzw. robót zamiennych) przy uwzglêdnieniu ewentualnych zmian wynagrodzenia wynikaj±cych ze zmian technicznych, technologicznych, materia³owych spowodowanych nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy,
b) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonania prac, jak równie¿ kosztów eksploatacji przedmiotu umowy,
c) konieczno¶æ lub mo¿liwo¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych/nowych, rozwi±zañ technicznych/technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy oka¿± siê korzystniejsze dla Zamawiaj±ce lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
d) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa,
7) W zakresie innych zmian – spowodowanych nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) zmian± obowi±zuj±cej stawki VAT, przy czym zmiana stawki VAT dotyczyæ bêdzie ceny w czê¶ci, jakiej dotycz± te zmiany przepisów,
b) rezygnacj± przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy, przy czym zmiany mog± dotyczyæ zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadaj±ce cenie prac, z których Zamawiaj±cy zrezygnuje.
8) Zamawiaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonania takich zmian postanowieñ zawartej umowy, jak:
a) zmiana w harmonogramie prac, bez zmiany ostatecznego terminu wykonania przedmiotu umowy; zmiana taka nie poci±ga za sob± zmiany wynagrodzenia Wykonawcy,
b) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiaj±cego, za uprzedni± zgod± Zamawiaj±cego wyra¿on± na pi¶mie,
c) zmiany Podwykonawców,
d) przyjêcia Podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia,
e) zmiany danych Wykonawcy, np. zmiana adresu, konta bankowego, osób kontaktowych, itp.
9) Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê, ale nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody.
10) Zmiany postanowieñ zawartej umowy mog± nast±piæ wy³±cznie za zgod± Stron, wyra¿on± w formie pisemnego aneksu, pod rygorem niewa¿no¶ci.
2. Zmiany umowy wymagaj± zachowania formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-30 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-30 12:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-28
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ,,Zmiana sposobu u¿ytkowania hali produkcyjnej/budynków 281104_5.0016.30_bud oraz 2811045_5.0016.31_bud (hali przetarcia) z przebudow± hali produkcyjnej w celu przystosowania jej do posadowienia uk³adu kogeneracyjnego na terenie Tartaku Napiwoda; Tartak Napiwoda; dzia³ka ewidencyjna nr 69/3, obrêb geodezyjny 16-Napiwoda, gm. Nidzica"
- Roboty budowlane w ramach projektu pn. "Dzia³ania ochrony przyrody metodami gospodarki le¶nej i inne dzia³ania prowadzone na terenie Gorczañskiego Parku Narodowego w 2025 (...) - Czê¶æ V i Czê¶æ VII
- TR.262.4.2025 Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie pomieszczeñ przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego (...)
- Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 2214C Rypin-Prêczki na odcinku Kowalki-Prêczki oraz nr 2215C Dylewo-Rogowo w miejscowo¶ci Prêczki ETAP 2 - od km 1+463.00 do km 3+639.26
- Przebudowa oraz zmiana sposobu u¿ytkowania czê¶ci budynku przedszkola na ¿³obek gminny
- "Przebudowa i budowa otwartych zbiorników retencyjnych w miejscowo¶ci Baranów Sandomierski"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.