Ogłoszenie z dnia 2023-03-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00093250/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-13
- 2023/BZP 00112509/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody i budowa kanalizacji w gminie Mrozy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MROZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582776
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 35
1.5.2.) Miejscowość: Mrozy
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-320
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: 025 7574190
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@mrozy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mrozy.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6d767687-ab8a-11ed-b8d9-2a18c1f2976f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody i budowa kanalizacji w gminie Mrozy.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6d767687-ab8a-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00135730
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020876/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody i budowa kanalizacji w gminie Mrozy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00093250
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IGK.271.4.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie: Modernizacji Stacji Uzdatniania Wody w tym:1) Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU (zał. Nr 1 do SWZ) zawierającej:
a) projekt budowlany opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);
b) projekty wykonawcze dla całego zakresu zamówienia opracowane zgodnie Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia
20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);
c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);
d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze).
2) uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń Dokumentacji Projektowej dla planowanego przedsięwzięcia;
3) uzyskanie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (zgodnie z przesłankami wynikającymi z Prawa budowlanego),
4) wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej Dokumentacji Projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1.1 do SWZ obejmujących w szczególności:
a) Wymiana rurarzu i pomp w obudowach studni głębinowych SUW wraz z wymianą rurociągów wody surowej od studni do SUW, remont obudów studni,
b) Wymiana zbiornika na ścieki z chlorowni, ścieki sanitarne,
c) Remont zbiornika popłuczyn z montażem nowego wyposażenia.
d) Remont zbiorników filtrów z wymianą drenażu lateralnego.
e) Wymiana instalacji technologicznej na automatyczną instalację uzdatniania wody w hali filtrów z wymianą układu napowietrzania z zachowaniem istniejących filtrów, dobór złóż filtracyjnych,
f) Wymiana okablowania zasilającego i sterowniczego i automatyki sterowniczej
g) Wymianą rurarzu na nierdzewny, zastosowanie armatury zaporowej i automatycznego układu płukania filtrów,
h) Wykonanie nowego układu zasilania energetycznego rozdzielni głównej i szafy sterowniczej dla sterowania technologią SUW,
i) Wykonanie nowej wiaty dla zewnętrznego agregatu prądotwórczego,
j) Remont ogólnobudowlany budynku pomieszczeń z termomodernizacją i wymianą dachu, wymianą stolarki okiennej i drzwiowej,
k) Wymiana urządzeń grzewczych, instalacji sanitarnych i elektrycznych, wymiana urządzeń technologicznych chlorowni,
l) Wymiana zestawu pompowego II stopnia wraz z szafą automatyki sterującej z doposażeniem zestawu w 2 pompy zapasowe.
m) Remont wentylacji i ogrzewania elektrycznego z wykonaniem instalacji osuszania,
n) Remont istniejących zbiorników wody uzdatnionej oraz budowa nowego zbiornika wody uzdatnionej
o) Wykonanie instalacji alarmowej, monitoringu CCTV,
p) Budowa instalacji PV – fotowoltaiki na terenie SUW do 50kWp
q) Wykonanie utwardzeń terenowych – drogi wewnętrzne i komunikacja,
r) Wymiana bramy wjazdowej, furtki do terenu SUW, remont ogrodzenia
s) Przebudowa oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego na energooszczędne
5) wykonanie obsługi geodezyjnej;
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
4.5.5.) Wartość części: 6798663,35 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie: Budowy kanalizacji w gminie Mrozy w tym:1) Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU (zał. Nr 1.2 do SWZ) zawierającej:
a) projekt budowlany opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);
b) projekty wykonawcze dla całego zakresu zamówienia opracowane zgodnie Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia
20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);
c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);
d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze).
2) uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń Dokumentacji Projektowej dla planowanego przedsięwzięcia;
3) uzyskanie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (zgodnie z przesłankami wynikającymi z Prawa budowlanego),
4) wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej Dokumentacji Projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ obejmujących w szczególności:
a) Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o łącznej szacunkowej długości 3040 mb +-20% w zakresie średnic 200-250mm,
b) wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej o łącznej szacunkowej długości 2100 mb +-20% w zakresie średnic 90 -125mm,
c) Wykonanie sieciowej przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ilości 4 szt. +- 1szt,
d) Wykonanie podejścia grawitacyjne do granicy nieruchomości działek prywatnych do budynków mieszkalnych w ilości 74 szt. +-20% o łącznej szacunkowej długości 410 mb +- 20% o średnicy 160mm,
5) wykonanie obsługi geodezyjnej;
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
4.5.5.) Wartość części: 3347500,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1) art. 310 pkt 1) ustawy Pzp w związku z pkt. 3.2 SWZ oraz w związku z pkt. 6.7 ogłoszenia o zamówieniu z dnia 13.02.2023r z uwagi na to, że środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
Uzasadnienie prawne i faktyczne:
Zgodnie z art. 310 pkt 1): „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu - w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym”.
Natomiast zgodnie z pkt. 3.2 SWZ oraz w związku z pkt. 6.7 ogłoszenia o zamówieniu z dnia 13.02.2023r : „Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane.”
Stosownie do § 9 ust. 1 załącznika do uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. „Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych”:
„Wypłata dofinansowania z Programu następuje po spełnieniu warunków wynikających z promesy i Regulaminu, o którym mowa w § 11, oraz złożeniu przez wnioskodawcę wniosku o wypłatę.”
Zgodnie z treścią promesy wstępnej nr Edycja2/2021/4302/PolskiLad z dnia14.06.2022r.:
„Promesa zostanie udzielona po spełnieniu następujących warunków:
(…) 3. zapewnienie, że Inwestycja, której dotyczyć będzie Postępowanie zakupowe będzie tożsama z nazwą i opisem Inwestycji zawartym we Wniosku o dofinansowanie.”
Postępowanie zostało ogłoszone z podziałem na 2 części: Cześć 1: „Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody”, Część 2: „Budowa kanalizacji w gminie Mrozy.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że opis inwestycji wskazany we wniosku o dofinansowanie nr Edycja2/2021/4302/PolskiLad z dnia 15.02.2022 r. był podzielony pomiędzy obie części postępowania.
W dniu 10.03.2023 r. Zamawiający działając na podstawie 255 pkt 3) ustawy Pzp unieważnił postępowanie w zakresie 2 części zamówienia.
Zgodnie z postanowieniami promesy wstępnej, o której mowa powyżej, warunkiem wydania promesy jest zapewnienie, że inwestycja, której dotyczyć będzie postępowanie zakupowe będzie tożsama z nazwą i opisem inwestycji zawartym we wniosku o dofinansowanie.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie spełnia warunku do wydania promesy ostatecznej, ponieważ w wyniku unieważnienia postępowania w zakresie 2 części, nie jest w stanie zapewnić, że inwestycja, której dotyczy postępowanie zakupowe z dnia 13.02.2023 r. znak sprawy IGK.271.4.2023 będzie tożsama z nazwą i opisem inwestycji zawartym we wniosku o dofinansowanie (Zamawiający nie będzie miał możliwości podpisania umowy w zakresie 2 części zamówienia, a co za tym idzie nie dojdzie do realizacji opisu inwestycji w zakresie, który obejmował 2 część zamówienia).
2) art. 255 pkt 5) ustawy Pzp z uwagi na to, że wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Postępowanie zostało ogłoszone z podziałem na 2 części: Cześć 1: „Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody”, Część 2: „Budowa kanalizacji w gminie Mrozy.
W dniu 10.03.2023 r. Zamawiający działając na podstawie 255 pkt 3) ustawy Pzp unieważnił postępowanie w zakresie 2 części zamówienia.
Unieważnienie drugiej części zamówienia przy jednoczesnym wyłonieniu Wykonawcy dla części 1 powoduje, iż Gmina traci uprawnienie do uzyskania promesy ostatecznej (inwestycyjnej), co w konsekwencji skutkowałoby utratą całej dotacji przyznanej w ramach wstępnej promesy. W efekcie brak możliwości zwiększenia środków budżetowych Gminy na udział własny Zamawiającego w części 2 zamówienia spowodował, że jedynym z punktu widzenia prawnego i ekonomicznego rozwiązaniem jest unieważnienie obu części postępowania.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie ulega unieważnieniu w oparciu o art. 255 pkt 3) ustawy Pzp ustawy Pzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Po dokonanej analizie możliwości finansowej jednostki Zamawiający uznał, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH (ULICE: MIODOWA, KORFANTEGO, TUWIMA, SPOKOJNA, POKOJU, DŁUGOSZA I ŻEROMSKIEGO)
- Poprawa efektywności energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla realizacji inwestycji pn.: Budowa hali skateparku, lodowiska na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji Bemowo przy ul. Obrońców Tobruku 40.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1653T Korytnica - Wierzbica - Kije odc. Wierzbica - Kije
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.