Ogłoszenie z dnia 2023-03-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00206955/01 - Wynik z dnia 2023-05-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa i modernizacja Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Prochowicach
– etap I” - II ogłoszenie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Prochowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647512
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Prochowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-230
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: e.rogos@prochowice.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.prochowice.com/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa i modernizacja Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Prochowicach
– etap I” - II ogłoszenie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e133add-c32b-11ed-8261-62cbbe4d0ca4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00137279
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057340/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa i modernizacja Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Prochowicach – etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.prochowice.com3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Dokumentacja postępowania jest i w trakcie postępowania będzie upubliczniona na
stronie zamowienia.sidaspzp.pl pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ oraz na stronie BIP
https://bip.prochowice.com/zamowienia-publiczne.html pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ.
2. Komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z § 2 ust. 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (dalej zwane „Rozporządzenie”) zaleca podpisywanie dokumentów PDF formatem PAdES.
Dodatkowo informuje, że:
1) pliki podpisane przy pomocy podpisu zewnętrznego XAdES należy załączać wraz z plikiem podpisu,
2) formularz oferty podpisany przy użyciu podpisu zewnętrznego XAdES należy dodać w jeden z poniższych sposobów:
a) z poziomu zakładki „Moje pliki” w miejscu do dodania pliku oferty należy umieścić plik, który był podpisywany, a plik z podpisem
należy dodać oddzielnie jako załącznik,
b) spakować jako plik oferty i plik z podpisem do paczki „zip” i dołączyć z poziomu zakładki „Moje pliki” w miejscu do dodania pliku
oferty.
2. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na
portalu tj. niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne:
1) dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub nowsze wersje;
3) zainstalowane przeglądarki internetowe w najnowszych wersjach: Firefox, Chrome, Opera;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader;
6) dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: png, jpg, jpeg, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx,
odt, ods, odp, odf, pdf, zip, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z, eml, msg;
7) informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych:
a) plik załączony przez wykonawcę na portalu i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako
plik zaszyfrowany,
b) jako czas złożenia oferty przez portal pzp przyjmuje się moment otrzymania żądania przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż
ofertę”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze.
3. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula RODO zawarta w dokumentach zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula RODO zawarta w dokumentach zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KM.271.7.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie obejmujące kompleksową modernizację Gminnej Oczyszczalni Ścieków w
Prochowicach położonej na dz. nr 244/6, 244/7 i 244/8 obręb 4 miasta Prochowice. Przedsięwzięcie zostało podzielone na
etapy realizacji – etap I dotyczy budowy nowej stacji dmuchaw oraz budowy zbiornika buforowego, pozostałe roboty
budowlane (obiekty) ujęte w projekcie budowlanym będą kontynuacją robót po zakończeniu etapu I (kolejne etapy nie są
objęte zamówieniem i będą realizowane po zakończeniu etapu I).
Zakres projektu budowlanego obejmuje całkowity zakres realizacji rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków. W
projekcie wykonawczym zostały wyodrębnione obiekty i elementy do wykonania w I etapie (objęte zamówieniem) w tym
budynek odwadniania osadów ze stacją dmuchaw i zbiornikiem buforowym, urządzeniami stacji dmuchaw, automatyki
sterowniczej i monitowania, inst. elektrycznej i zasilania, rurociągami technologicznymi do wymiany powietrza w bloku
biologicznym i stabilizacji osadu, do obsługi reaktora biologicznego i zbiornika buforowego – elementy niezbędne do
uruchomienia nowej stacji dmuchaw.
Zamówienie obejmuje wykonanie robót na następujących obiektach:
1) Ob. nr 1 (istniejący) pompownia główna i punkt zlewny,
2) Ob. nr 3.1 (istniejący) sitopiaskownik
3) Ob. nr 3.2 (projektowany) sitopiaskownik
4) Ob. nr 6 zbiornik buforowy ścieków (projektowany)
5) Ob. nr 14 budynek odwadniania osadów (projektowany)
6) Sieci między obiektowe pozwalające na eksploatację wyżej wymienionych obiektów.
Realizacja wyżej wymienionych obiektów musi zostać wykonana z uwzględnieniem ich funkcji technologicznych w dalszych
etapach rozbudowy i modernizacji oczyszczalni oraz celowi, w jakim zostały zaprojektowane w projekcie budowlanym.
Realizacja technologiczna stacji dmuchaw obejmuje dostarczenie 3 dmuchaw związanych z napowietrzaniem reaktorów
wraz z doprowadzeniem kolektorów powietrza do reaktorów i włączenie ich do istniejącego systemu napowietrzania.
W zakresie prac branży elektrycznej związanej ze sterowaniem należy uwzględnić wykonanie nowych projektów
(powykonawczych) dostarczanych rozdzielnic z uwzględnieniem kolejnych etapów inwestycji. Rozdzielnice należy
dostarczyć z indywidualnymi sterownikami z zachowaniem topologii zasilania i sterowania określonego w PW branży
elektrycznej i projektu wizualizacji. Dostarczane rozdzielnice winny posiadać indywidualne pulpity operatorskie
oprogramowane zgodnie z założeniami określonymi w projekcie wizualizacji pracy oczyszczalni.
Równocześnie zamówienie obejmuje realizację robót elektrycznych wraz z wszelkimi zmianami pozwalającymi na
sterowanie nowymi i modernizowanymi obiektami zgodnie z kartami zastosowanych wyrobów.
Zamówienie obejmuje koszty prac dokumentacyjnych (nowych projektów powykonawczych i instrukcji), wszelkie dostawy i
prace związane z realizacją tych projektów i opracowań oraz przekazanie oprogramowania źródłowego wraz ze
szczegółowymi dokumentacjami powykonawczymi systemu sterowania i oprogramowania są kosztem Wykonawcy.
Wykonawca z chwilą zakończenia robót przeniesie prawa autorskie w zakresie zmian, modyfikacji i powielania kodów
źródłowych oprogramowania. Dostarczane sterowniki winny być wyposażone w porty komunikacyjne dla standardów
przemysłowych lub dostarczane z dodatkowymi kartami wyposażonymi w tego typu porty. Standard transmisji danych
należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie realizacji.
UWAGA:
Realizacja zamówienia prowadzona będzie na czynnym (funkcjonującym) obiekcie, dla którego Zamawiający nie przewiduje
możliwości wyłączenia z eksploatacji – odbioru ścieków komunalnych. Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania
dostępu do budynku, bezpiecznego dojścia dla obsługi i dojazdu wozu sanitacyjnego w okresie trwania realizacji inwestycji
aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Organizacja i zabezpieczenie placu budowy po stronie Wykonawcy. Prace
na obiekcie mogą być prowadzone od poniedziałku do piątku w godz. 6.00-17.00.
Poprzez oczyszczalnię ścieków przebiega droga dojazdowa do Punktu Selektywnego Zbieranie Odpadów Komunalnych,
która w trakcie realizacji robót musi być zapewniona w godzinach pracy PSZOK.
Podstawowe założenia do kalkulacji podano w przedmiarach robót, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera
dokumentacja techniczna stanowiąca Zał. Nr 6 do SWZ tj.: dokumentacja projektowa pn. „Rozbudowa i modernizacja
Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Prochowicach” (zakres objęty do realizacji w etapie I) w tym: projekt budowlany
zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę, projekty wykonawcze, przedmiary robót oraz Specyfikacje techniczne
wykonania i odbioru robót.
Wszystkie roboty budowlane – obiekty budowlane, opisane dokumentacją stanowiącą SWZ Wykonawca zobowiązany jest
wykonać zgodnie z dokumentacją i zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, obowiązującymi norami i przepisami
prawa, na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącej Zał. nr 1 do SWZ.
Dokumentacja budowlana dotycząca zamówienia:
Projekt budowlany wraz z decyzją pozwolenia na budowę – Decyzja nr 856/21 Starosty Legnickiego z dnia 17 listopada
2021 r. pn. „Rozbudowa i modernizacja Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Prochowicach”,
1) Projekt wykonawczy,
2) Przedmiar robót dotyczący wykonanie robót w etapie I
3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
4) Opis robót objętych zamówieniem – dotyczy robót objętych etapem I.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Opis warunków udziału w postępowaniu :1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający żąda od wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową dokumentu potwierdzającego, że
jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3. Sytuacja ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000,00
złotych na okres realizacji zamówienia. Dokument musi być ważny na dzień składania ofert.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa :
1) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. musi udokumentować, że w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał: co
najmniej 1 robotą budowlaną związaną z budową, przebudową, remontem lub modernizacją oczyszczalni ścieków komunalnych o wartości nie mniejszej niż 3 500 000,00 zł brutto tzn. wykonał zadania obejmujące roboty rodzajowo zgodne z przedmiotem zamówienia.
2) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z kwalifikacjami, doświadczeniem, uprawnieniami odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca musi wykazać, że do wykonania zamówienia dysponuje co najmniej osobami wymienionymi poniżej, które spełniają następujące wymagania:
a) co najmniej jedną osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi oraz posiadający doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy/robót na min. jednym zadaniu związanym z budową, przebudową, remontem lub modernizacją biologicznej oczyszczalni ścieków komunalnych,
b) co najmniej jedną osobę do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika robót sanitarnych w tym posiadający doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy/robót na min. jednym zadaniu związanym z budową, przebudową, remontem lub modernizacją biologicznej oczyszczalni ścieków
komunalnych,
c) co najmniej jedną osobę do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do
kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika robót elektrycznych,
d) co najmniej 1 osobę będącą specjalistą ds. aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: minimum 5–letnie doświadczenie w realizacji robót z zakresu automatyki kontrolno-pomiarowej i automatyzacji w tym doświadczenie na co najmniej 1 zadaniu/kontrakcie związanym z budową, przebudową, remontem lub
modernizacją biologicznej oczyszczalni ścieków komunalnych,
e) co najmniej 1 osobę będącą technologiem - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: doświadczenie, jako kierownik rozruchu technologicznego (lub na stanowisku równoważnym), na co najmniej 1 zadaniu/kontrakcie związanym z budową, przebudową, remontem lub modernizacją biologicznej oczyszczalni ścieków komunalnych.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację
zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wadium w kwocie 60.000,00 PLN6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadkach określonych w art. 455 Pzp oraz na zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącym zał. nr. 1 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-04-05 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę poprzez portal SIDAS PZP, któy jest dostepny po zalogowaniu na stronie app.sidaspzp.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-05 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-05-04
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.