Ogłoszenie z dnia 2025-03-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 7 w Rumi".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA RUMIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sobieskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Rumia
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-230
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@um.rumia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.rumia.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 7 w Rumi".2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b9302bcf-dafd-4b11-9d04-ad0d27177c7e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00137686
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W dniu 31.01.2025 r. Wykonawca umowy firma Adwizon Sp. z o.o., odstąpił od realizacji umowy nr UM/490/IM/8/UI/12-W/2024 z dnia 03.04.2024 r., wraz z Aneksem nr 1 z dnia 26.07.2024 r., i Aneksem nr 2 z dnia 28.11.2024 r dotyczącej zadania pn.: „Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 7 w Rumi”.
Ciąg dalszy uzasadnienia w Informacjach dodatkowych- Sekcja IX
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.7.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 12375000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla inwestycji polegającej na dobudowie hali sportowej z zapleczem sanitarnym do budynku Szkoły Podstawowej nr 7 w Rumi oraz przebudowa istniejącego budynku szkoły wraz z zagospodarowaniem terenu.
2. Inwestycja planowana jest w ramach programu Olimpia (Uchwała nr 22 Rady Ministrów z dn. 14 lutego 2023 r. poz. 211 i Uchwała nr 91 Rady Ministrów z dn. 20 sierpnia 2024 r., poz. 800) i jej realizacja musi spełniać wymogi programu oraz być zgodna z założeniami wniosku, który otrzymał dofinansowanie.
3. Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane.
4. Opis przedmiotu zamówienia został sporządzony uwzględniając dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w szczególności dla osób starszych i niepełnosprawnych w taki sposób, aby mogły korzystać z usług, obiektów czy przestrzeni w sposób samodzielny na równi z innymi użytkownikami, spełniając niezbędne warunki do korzystania z obiektów użyteczności publicznej i mieszkaniowego budownictwa wielorodzinnego przez osoby niepełnosprawne, zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1411).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W związku z powyższym zgodnie z art. 255 pkt 7) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie, w przypadku jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający uzyskał dofinansowanie w łącznej kwocie 5 673 938,00 zł ze środków budżetu państwa dla zadania pn. „Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Szkole Podstawowej nr 7 im. Karola Wojtyły w Rumi”, w ramach zadania związanego z budową obiektu sportowego w ramach Programu Olimpia – Program budowy przyszkolnych hal sportowych na 100 lecie pierwszych występów reprezentacji Polski na Igrzyskach Olimpijskich (umowa Nr 2024/0136/2570/DIS/BP/23 z dnia 18.04.2024r., wraz z Aneksem nr 1 zawarta z Ministrem Sportu i Turystyki).
Zgodnie z zapisami obowiązującej umowy zawartej z Ministrem Sportu i Turystyki, Zamawiający zobowiązany jest do zakończenia przedmiotowego Zadania w nieprzekraczalnym terminie tj. do dnia 31.12.2025r.
Zamawiający nie chce rezygnować z realizacji zamierzenia inwestycyjnego, które jest oczekiwanym obiektem sportowym dla Szkoły Podstawowej nr 7 w Rumi. Zamawiający nie może utracić udzielonego mu dofinansowania, gdyż jest to, bardzo duży wkład środków publicznych w mechanizm finansowania (budżet zadania inwestycyjnego) tym samym, rozwiązania umowy z Ministrem Sportu i Turystki - co skutkowało by zwrotem udzielonego mu dofinansowania wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zamawiający zamierza przeprowadzić negocjacje dotyczące przedmiotowego zamówienia z Wykonawcą, który realizuje obecnie dwie inwestycje pn.: „Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 1 w Rumi”, oraz „Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 4 w Rumi”.
Biorąc pod uwagę powyższe udzielenie przedmiotowego zamówienia jest zasadne i spełnia wszystkie przesłanki określone w art. 214 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320).
INNE PRZETARGI Z RUMI
więcej: przetargi w Rumi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu
- REMONT DACHU
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu budynku Altany Chińskiej należącego do zespołu urbanistyczno-architektonicznego założenia pałacowo-parkowego PAN-Domu Zjazdów i Konferencji w Jabłonnie
- Remont łazienki na parterze i pierwszym piętrze oraz remont sali 12 wraz z gabinetem w budynku głównym oraz remont części elewacji frontowej w budynku głównym ZSCKR
- Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kaszewska Wola
- Remont sanitariatu w budynku Samorządowego Przedszkola nr 61 w Krakowie przy ul. Rajskiej 14
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.