eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona GóraPrzeglądy i naprawy wraz z wymianą materiałów eksploatacyjnych ciągników oraz osprzętu będących w posiadaniu: Zad. nr 1 - RDW w Kożuchowie, Zad. nr 2 - RDW w Kłodawie.



Ogłoszenie z dnia 2025-03-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeglądy i naprawy wraz z wymianą materiałów eksploatacyjnych ciągników oraz osprzętu będących w posiadaniu:
Zad. nr 1 – RDW w Kożuchowie,
Zad. nr 2 – RDW w Kłodawie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Lubuskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006092820

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Niepodległości 32

1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 65-042

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: +48683280300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdw@zdw.zgora.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.zgora.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5ef6d9e1-224f-4c45-b431-faba25c96d90

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeglądy i naprawy wraz z wymianą materiałów eksploatacyjnych ciągników oraz osprzętu będących w posiadaniu:
Zad. nr 1 – RDW w Kożuchowie,
Zad. nr 2 – RDW w Kłodawie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ef6d9e1-224f-4c45-b431-faba25c96d90

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00141762

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00093633

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.2910.8.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres usług obejmuje:
1) przeglądy, konserwacje i naprawy ciągników rolniczych TYM (wyszczególnionych w Opisie przedmiotu zamówienia);
2) przeglądy, konserwacje i naprawy osprzętu (wyszczególnionego w Opisie przedmiotu zamówienia);
3) zakup wraz z dostawą na bazę obwodów drogowych części i materiałów eksploatacyjnych do ciągników i osprzętu (wyszczególnionych w opisie przedmiotu zamówienia).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50100000-6 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji pojazdów i podobnego sprzętu oraz podobne usługi

4.5.5.) Wartość części: 56870,16 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres usług obejmuje:
1. Wykonywanie niezbędnej obsługi technicznej, wynikającej z eksploatacji i określonego przebiegu pojazdów objętych przedmiotem zamówienia.
2. Określanie każdorazowo przewidywanego zakresu i kosztów wykonania naprawy.
3. Wykonywanie wszystkich zgłaszanych bieżących napraw ciągników/osprzętu do ciągników objętych przedmiotem zamówienia.
4. Wykonywanie wszystkich zgłaszanych bieżących konserwacji ciągników/osprzętu do ciągników objętych przedmiotem zamówienia.
5. Wykonywanie napraw bieżących wynikłych z awarii, wypadków, kolizji drogowych, w tym blacharskich i lakierniczych.
6. Wykonywanie napraw związanych z elektroniczną diagnostyką i sterowaniem w pojeździe i osprzęcie.
7. Wykonywanie diagnostyki, w tym serwisu ogumienia polegającego na kontroli zużycia ogumienia oraz wymianie zużytych opon.
8. Demontaż zużytych części, akcesoriów i materiałów wynikający z napraw oraz ich utylizacja.
9. Montaż nowych części, akcesoriów i materiałów wynikający z napraw.
10. Ewentualną dostawę niezbędnych oraz uzgodnionych z przedstawicielem Zamawiającego części zamiennych, akcesoriów gumowych i materiałów eksploatacyjnych.
11. Serwis klimatyzacji – wg potrzeb przedstawiciela Zamawiającego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50100000-6 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji pojazdów i podobnego sprzętu oraz podobne usługi

4.5.5.) Wartość części: 104065,04 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 69950,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 69950,30 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 69950,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: KOMUNALNY.PL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384380893

7.3.3) Ulica: Lipowa 1

7.3.4) Miejscowość: Sulęcinek

7.3.5) Kod pocztowy: 63-023

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 69950,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W zamówieniu, na zadanie nr 2 wpłynęły 2 oferty, które zostały odrzucone tj.:
Oferta nr 1
KOMUNALNY.PL SP. Z O. O., ul. Lipowa 1, Sulęcin, 63-023 Sulęcinek, na mocy art. 226 ust. 1 pkt 2c ustawy Prawo zamówień publicznych, cyt.: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wyk., który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnienie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE:
W pkt. 17.1 b) Rozdziału I SWZ Zam. opisał jedno z kryteriów oceny ofert dla Zad 2, tj. lokalizacja warsztatu serwisanta realizującego przedmiot zamówienia (W) –waga 40%. W przedmiotowym kryterium Zam. opisał, iż oferta może otrzymać następującą ilość punktów:
lokalizacja warsztatu serwisanta, realizującego przedmiot umowy:
*do 60 km od miejsca siedziby: OD Kłodawa, Oś Lubuskie,Sulęcin,Drezdenko-40 punktów
*od 61 km do 70 km od miejsca siedziby: OD Kłodawa, Oś Lubuskie,Sulęcin,Drezdenko-20 punktów
*od 71 km do 80 km od miejsca siedziby: OD Kłodawa, Oś Lubuskie,Sulęcin,Drezdenko-0 punktów
Dodatkowo Zam. w tym kryterium zastrzegł, iż w przypadku jeżeli Wyk: nie wykaże w Formularzu oferty w pkt VIII lokalizacji warsztatu serwisanta, realizującego przedmiot zamówienia oraz nie poda jego adresu, Zamawiający uzna, iż Wykonawca deklaruje najdalszą lokalizację, tj. pow. 70 km do 80 km od miejsca siedziby: OD Kłodawa, OD Ośno Lubuskie, OD Sulęcin, OD Drezdenko i oferta w ramach tego kryterium otrzyma 0 pkt. oraz zadeklaruje lokalizację warsztatu serwisanta w odległości większej niż 80 km od siedziby OD Kłodawa, OD Ośno Lubuskie, OD Drezdenko, OD Sulęcin, Zam. odrzuci ofertę Wyk.
Wyk. winien był wskazać w Formularzu Oferta w pkt VIII. Kryteria oceny ofert w zakresie zadania 2 - lokalizację warsztatu serwisanta realizującego przedmiot zamówienia oraz jego adres. W złożonej ofercie, Wyk. w wyżej wymienionym kryterium nie wypełnił wskazanych informacji.
Zgodnie zatem z zastrzeżeniem opisanym w SWZ, Zam. powinien przyznać ofercie w tym kryterium 0 pkt i przystąpić do dalszego badania oferty. Jednak Zamawiający posiada wiedzę z analogicznych prowadzonych przez siebie postępowań (rok 2024, 2023), że warsztat serwisanta zlokalizowany był w Sulęcinie, ul. Lipowa 1, 63-023 Sulęcinek, zatem na podstawie odległości odczytanej w linii prostej z serwisu Mapy Google) odległość każdego ze wskazanych w OPZ Obwodów Drogowych (Kłodawa, Ośno Lubuskie, Sulęcin i Drezdenko) od lokalizacji warsztatu Wykonawcy była większa niż 80 km.
Odległość warsztatu serwisanta od siedziby Zamawiającego odczytana w linii prostej z serwisu Mapy Google:
Adres warsztatu Wyk.: Sulęcin, ul. Lipowa 1, 63-023 Sulęcinek:
-OD Kłodawa ul. Owocowa 2 - 158km
-OD Ośno Lubuskie ul. Sulęcińska 22-168km
-OD Sulęcin ul. Daszyńskiego 49-153km
-OD Drezdenko ul. I-ej Brygady 24-125km
Wobec powyższego, Zam. w dniu 25.02.2025r. wezwał Wyk. KOMUNALNY.PL SP. Z O. O. na mocy art. 223 ust. 1 ustawy Pzp do wyjaśnienia treści złożonej oferty, w zakresie potwierdzenia, iż warsztat serwisanta znajduje się w odległości nie większej niż 80 km od siedziby OD Kłodawa, OD Ośno Lubuskie, OD Drezdenko, OD Sulęcin. Przedmiotowe wyjaśnienia należało złożyć do dnia 28.02.2025 r. Wyk. do wyznaczonego dnia nie udzielił Zamawiającemu odpowiedzi. Wobec powyższego, Wyk. nie złożył wyjaśnień umożliwiających prawidłową ocenę złożonej przez niego oferty, zatem podlega odrzuceniu na mocy art. jak wyżej.
Wobec powyższego należało postąpić tak jak na wstępie.
Z uwagi na limit znaków pozostałe informacje dot. unieważnienia postępowania zostały opisane w dziale IX INFORMACJE DODATKOWE

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

DOTYCZY ZADANIA NR 1
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2025 r.

DOTYCZY UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA - ZADANIE NR 2
Oferta nr 2
Przedsiębiorstwo Handlu Sprzętem Rolniczym Agroma Sp. z o.o. Aleje 11 Listopada 156, 66-400 Gorzów Wielkopolski, została odrzucona na mocy art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Prawo zamówień publicznych, cyt.: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3;”.

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Zgodnie z art. 97 ust. 5 ustawy Pzp wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. W rozdziale I SWZ – Instrukcja dla Wykonawców, Zamawiający dokładnie sprecyzował swoje wymagania odnośnie wniesienia wadium. Zgodnie z zapisem w Specyfikacji Warunków Zamówienia, Instrukcji dla Wykonawców pkt 18 - Wymagania dotyczące wadium, Wykonawca winien był wnieść wadium w wysokości: Zadanie nr 2: 1 500,00 zł przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej do dnia 17.02.2025 r. do godz. 10:00. Ponadto, zapis pkt 18 ppkt 3 i 4 brzmiał cyt.: „3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku SANTANDER BANK POLSKA SA nr 77 1090 1535 0000 0001 4912 9741 (…) ” 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).” Zamawiający fakt zabezpieczenia oferty wadium ustalił przez sprawdzenie, czy przed upływem terminu składania ofert wymagana kwota wpłynęła i widnieje na rachunku Zamawiającego w taki sposób, iż mógł nią swobodnie dysponować. Zamawiający stwierdził, iż kwota 1 500,00 zł nie została zaksięgowana na rachunku Zamawiającego w dniu 17.02.2025 r. do godz. 10.00 – tj. do upływu wyznaczonego terminu. Zgodnie z art. 704 k.c. w warunkach przetargu można zastrzec, iż przystępujący do przetargu powinien pod rygorem niedopuszczenia do niego wpłacić organizatorowi określoną sumę albo ustanowić odpowiednie zabezpieczenie jej zapłaty (wadium). Z kolei, z postanowień przepisu art. 454 §1 k.c w związku z art. 8 ustawy Pzp wynika, że wpłata wadium ma charakter długu oddawczego, a więc jest spełniona gdy wpłynie na rachunek Zamawiającego jako odbiorcy (KIO/UZP 213/10).
Przesłanka ta nie została spełniona.

UZASADNIENIE PRAWNE
W art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp zawarto cztery przesłanki nakazujące odrzucenie oferty, między innymi niewniesienie wadium przez wykonawcę. Zgodnie z art. 97 ust. 5 Pzp wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Oznacza to, że zarówno niewniesienie fizycznie wadium przez wykonawcę (bez znaczenia w jakiej formie), jak również wniesienie w taki sposób, że wpłynie do zamawiającego po upływie terminu na składanie ofert, rozpatrywane będzie jako „niewniesienie wadium”. Nie ma przy tym znaczenia, ile upłynęło czasu od upływu terminu składania ofert do wniesienia wadium, aby zdyskwalifikować takie wadium. Niewniesienie wadium w terminie w przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu oznacza, że wadium nie wpłynęło przelewem na konto wskazane przez zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert, co miało miejsce w przedmiotowym stanie faktycznym.
W związku z powyższym, postępowanie w zakresie Zadania nr 2 podlega unieważnieniu na mocy art. jak wyżej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.