Ogłoszenie z dnia 2022-04-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00058100/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-15
- 2022/BZP 00063744/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzenie badań przy zastosowaniu technik do gromadzenia danych CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) i/lub CAWI (Computer-Assisted Web Interview) - badania ilościowe.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Polski Instytut Ekonomiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 381375093
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Jerozolimskie 87
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-001
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@pie.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pie.net.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie badań przy zastosowaniu technik do gromadzenia danych CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) i/lub CAWI (Computer-Assisted Web Interview) - badania ilościowe.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e496e371-8e59-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00142212
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00045103/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przeprowadzenie badań przy zastosowaniu technik do gromadzenia danych CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) i/lub CAWI (Computer-Assisted Web Interview) - badania ilościowe.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00058100/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PZP.1.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 220535,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 131490,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Nazwa badania: Badanie opinii dotyczące sytuacji młodych rodziców na rynku pracy;2. Metoda badawcza: wywiad internetowy (CAWI);
3. Szacowany średni czas trwania jednego wywiadu: Maksymalnie 20 minut;
4. Opis rodzaju pytań w kwestionariuszu: Pytania zamknięte z jedną odpowiedzią, z wieloma odpowiedziami oraz wielo-itemowe.
Pytania z randomizacją respondentów (różni respondenci otrzymują różne wersje tego samego pytania), pytania otwarte;
5. Populacja: Rodzice wychowujący dzieci w wieku od 1 do 9 lat, zamieszkujący z partnerem/małżonkiem (partnerką/małżonką) – dwie (niezależne od siebie) próby matek oraz ojców;
6. Wielkość próby: 3000 (2 niezależne warstwy po 1500 osób);
7. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy:
• Konsultacja metodologiczna kwestionariusza
• Dostarczenie wagi poststratyfikacyjnej dla: wykształcenia, aktywności
zawodowej, wielkości miejscowości zamieszkania w odniesieniu do rozkładów zawartych w załączniku (tabeli) 1 i 2.
• Raport techniczny z realizacji badania
• Dostarczenie kompletnej bazy danych w uzgodnionym formacie
8. Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację kwestionariusza badania oraz przygotowanie kompletnego skryptu badania: 7 dni roboczych;
9. Orientacyjny termin rozpoczęcia realizacji badania: Marzec/kwiecień 2022 r. (niezwłocznie po wyborze oferty);
10. Dobór próby:Dwie warstwy po 1500 respondentów wyróżnione ze względu na płeć rodzica (kobieta/mężczyzna). W obu warstwach wypełnienie kwot na poziomie minimum 60% zgodnie ze strukturą populacji podaną w załączniku (tabeli) 1 wśród rodziców danej płci ze względu na:
1. wykształcenie (3 kategorie: zasadnicze zawodowe i niższe/średnie/wyższe)
2. aktywność zawodowa (2 kategorie: pracujący/niepracujący)
3. wielkość miejscowości zamieszkania (wieś/małe/średnie/duże miasto)
4. wiek najmłodszego dziecka (1-3, 4-6, 7-9 lat)
Tabela 1. Struktura populacji ze względu na wiek najmłodszego dziecka (do kwot przy doborze próby i do wag poststratyfikacyjnych)
Wiek najmłodszego dziecka
1-3 lat 44%
4-6 lat 30%
7-9 lat 26%
Tabela 2. Struktura populacji (do kwot przy doborze próby i do wag poststratyfikacyjnych)
1. Matki z najmłodszym dzieckiem w wieku 1-9
Poziom ukończonego wykształcenia
wyższe 52%
średnie 32%
zawodowe lub niższe 16%
Aktywność zawodowa
nie pracuje 32%
Pracuje (w dowolnej formie – praca najemna/własna działalność w rolnictwie i poza rolnictwem/ umowa cywilno-prawna) 68%
Klasa miejscowości zamieszkania
Duże miasto (100tys+) 29%
Średnie miasto (20-100tys) 18%
Małe miasto (20tys-) 11%
Wieś 42%
2. Ojcowie z najmłodszym dzieckiem w wieku 1-9
Poziom ukończonego wykształcenia
wyższe 36%
średnie 35%
zawodowe lub niższe 29%
Aktywność zawodowa
nie pracuje 5%
pracuje (w dowolnej formie – praca najemna/własna działalność w rolnictwie i poza rolnictwem/ umowa cywilno-prawna) 95%
Klasa miejscowości zamieszkania
Duże miasto (100tys+) 29%
Średnie miasto (20-100tys) 18%
Małe miasto (20tys-) 12%
Wieś 42%
Szczegółowe informacje zawarte w Rozdziale III Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79311200-9 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79315000-5 - Usługi badań społecznych
4.5.5.) Wartość części: 62602,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa badania: Badanie opinii dotyczące klasy średniej w Polsce;2. Metoda badawcza: wywiad telefoniczny (CATI);
3. Szacowany średni czas trwania jednego wywiadu: Maksymalnie 20 minut;
4. Opis rodzaju pytań w kwestionariuszu: Pytania zamknięte z jedną odpowiedzią, z wieloma odpowiedziami oraz wielo-itemowe, pytania otwarte;
5. Populacja: Osoby w wieku 24-64 lata;
6. Wielkość próby: 2400;
7. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: Konsultacja metodologiczna kwestionariusza, dostarczenie wagi postratyfikacyjnej dla wybranych kryteriów, raport z realizacji badania; Zakodowanie zawodu wykonywanego przez respondenta - na podstawie otwartych i zamkniętych pytań kwestionariusza do postaci zmiennej ISCO 08 z zastosowaniem kodu czterocyfrowego (International Standard Classification of Occupations) wg. Wytycznych International Labour Organization.;
8. Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację kwestionariusza badania oraz przygotowanie kompletnego skryptu badania: 7 dni roboczych;
9: Orientacyjny termin rozpoczęcia realizacji badania: Maj/czerwiec 2022 r.;
10. Dobór próby": a. Reprezentatywność ze względu na płeć (kobieta/mężczyzna) – wypełnienie kwoty na poziomie min. 70%,
b. Reprezentatywność ze względu na wiek zdefiniowany poprzez następujące grupy wiekowe: 24-34, 35-44, 45-54, 55-64 lata – wypełnienie kwoty na poziomie min. 70%,
c. Reprezentatywność ze względu na wykształcenie (podstawowe + zawodowe/średnie/wyższe) – wypełnienie kwoty na poziomie min. 60%,
d. Reprezentatywność ze względu województwo zamieszkania – wypełnienie kwoty na poziomie min. 70%.
Szczegółowe informacje zawarte w Rozdziale III Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79311200-9 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79315000-5 - Usługi badań społecznych
4.5.5.) Wartość części: 129833,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa badania: Badanie opinii konsumentów dotyczące ich czasu wolnego;2. Metoda badawcza: Wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI);
3. Szacowany średni czas trwania jednego wywiadu: Maksymalnie 15 minut;
4. Opis rodzaju pytań w kwestionariuszu: Pytania zamknięte z jedną odpowiedzią, z wieloma odpowiedziami oraz wielo-itemowe, jedno pytanie otwarte;
5. Populacja: Osoby w wieku 20 i więcej lat;
6. Wielkość próby: 1000;
7. Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację kwestionariusza badania oraz przygotowanie kompletnego skryptu badania: 7 dni roboczych;
Uwaga: w tej części Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia pilotażu kwestionariusza.
8. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy:
• Konsultacja metodologiczna kwestionariusza,
• Dostarczenie wagi poststratyfikacyjnej dla kryteriów: wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania zgodnie ze strukturą populacji,
• Przygotowanie raportu technicznego z realizacji badania,
• Dostarczenie kompletnej bazy danych w postaci pliku .sav oraz tabel krzyżowych względem zmiennych metryczkowych w pliku .xlsx;
9. Orientacyjny termin rozpoczęcia realizacji badania: Marzec/Kwiecień 2022 r.;
10. Dobór próby: Dokonanie losowo-warstwowego doboru próby ze względu na płeć i wiek (patrz tabela z liczebnościami warstw) oraz miejsce zamieszkania. Minimalny poziom realizacji kwot to 80 proc.
Tabela 3 - Warstwy ze względu wielkość miejscowości zamieszkania ich liczebności (do cz. 3 badania)
Wielkość miejscowości zamieszkania
Liczba badanych ogółem
Duże miasto (powyżej 100 tys.) 280
Średnie miasto (od 20 do 100 tys.) 200
Małe miasto (poniżej 20 tys.) 130
Wieś 390
Tabela 4 – Warstwy ze względu na płeć i wiek i ich liczebności (do cz. 3 badania)
Wiek (w latach)
Liczba mężczyzn Liczba kobiet Liczba badanych ogółem
20-24 32 32 64
25-29 39 39 78
30-34 46 46 92
35-39 53 52 105
40-44 51 50 101
45-49 44 44 88
50-54 38 37 75
55-59 38 38 76
60-64 41 47 88
65-69 37 45 82
70 i więcej 56 95 151
Ogółem 475 525 1000
Szczegółowe informacje zawarte w Rozdziale III Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79311200-9 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79315000-5 - Usługi badań społecznych
4.5.5.) Wartość części: 28100,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 55952,70 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 84624,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 55952,70 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PBS Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5850205642
7.3.3) Ulica: ul. Junaków 2
7.3.4) Miejscowość: Sopot
7.3.5) Kod pocztowy: 81-812
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Przekazanie przeprowadzenie części wywiadów CAWI. IQS Sp. z o. o.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 55952,70 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 79827,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 120909,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 79827,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7752253397
7.3.3) Ulica: ul. Grunwaldzka 5
7.3.4) Miejscowość: Kutno
7.3.5) Kod pocztowy: 99-301
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ASM RESEARCH SOLUTIONS STRATEGY SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ASM RESEARCH SOLUTIONS STRATEGY SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 79827,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-12-31Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25953,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 44000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 25953,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Biostat Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6423125404
7.3.3) Ulica: ul. Kowalczyka 17
7.3.4) Miejscowość: Rybnik
7.3.5) Kod pocztowy: 44-206
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 25953,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-12-31INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Usługa zaprojektowania, przygotowania i przeprowadzenia kompleksowego procesu szkoleniowo-rozwojowego pod nazwą Akademia Kompetencji w zakresie Zamówień Publicznych dla pracowników uczelni
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych dla jednostki Centrum Usług Logistycznych w Juracie
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych stanowiących własność m.st. Warszawy, administrowanych przez ZGN Wola m.st. Warszawy na terenie TZOM Koło (5 lokali).
- Dostawa mebli na wymiar do domu studenckiego AWS w Kampusie Mundurowym w Kaliszu (część II)
- Remont nawierzchni wieży do skoków zlokalizowanej na basenie Pałacu Młodzieży w budynku Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie
- Dostawa materiałów laboratoryjnych
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie diagnozy potrzeb i barier w dostępie do usług społecznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów w województwie lubuskim oraz sporządzenie raportu (badania/opracowania)
- Badanie napełnienia pojazdów i struktury biletów posiadanych przez pasażerów w gminach ościennych
- Wykonanie badań terenowych w ramach projektu pn. "Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie" - moduł II
- Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych na terenie Gminy Miasto Szczecin
- Wykonanie badania terenowego w ramach projektu pn. "Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie" - moduł III
- Jakościowe badanie potrzeb użytkowników w celu dostosowania aplikacji Odznaka +
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.