Ogłoszenie z dnia 2023-03-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00045148/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Bieżące naprawy i remonty dróg i ulic gminy Rawicz w 2023 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAWICZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050729
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
1.5.2.) Miejscowość: Rawicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rawicz.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rawicz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7170141.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bieżące naprawy i remonty dróg i ulic gminy Rawicz w 2023 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55aacfe3-9732-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00143848
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039957/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Bieżące naprawy i remonty dróg i ulic gminy Rawicz na 2023r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00045148
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZPiF.2710.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 565857,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są bieżące naprawy i remonty dróg i ulic gminy Rawicz w 2023 roku.
2. Zamówienie dot. napraw i remontów nawierzchni jezdni, chodników, mostów, przepustów i inne, których właścicielem lub
zarządcą jest Gmina Rawicz i obejmuje w szczególności niżej wymienione prace:
1) remonty cząstkowe jezdni, chodników, itp.,
2) remonty przepustów drogowych i mostów,
3) bieżące utrzymanie mostów i terenu przyległego, poboczy,
4) odwodnienie nawierzchni dróg,
5) malowanie i naprawa wiat autobusowych,
6) oraz prace różne związane z przedmiotem zamówienia.
3. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:
1) przedmiaru robót wraz z kosztorysem zerowym,
2) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
stanowiących integralną część niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Z uwagi na charakter robót prace wykazane w przedmiarze Zamawiający określił na powierzchniach i długościach itp. o przybliżonej wielkości do zrealizowania w trakcie realizacji zamówienia. Szczegółowy zakres robót i ich
odcinków będzie ustalany bezpośrednio przed przystąpieniem do ich wykonania, lub w razie potrzeby, nawet w trakcie ich
trwania.
Roboty realizowane na jezdni (np. remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej) należy wykonać
w najkrótszym możliwie terminie. Prace przygotowawcze należy wykonać bezpośrednio przed rozpoczęciem remontu.
Roboty należy wykonywać odcinkami, na których utrudnienia związane z naprawą wystąpią nie dłużej niż dwa dni.
4. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej
czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób
określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na remontach cząstkowych
jezdni, chodników . Uprawnienia Zamawiąjcego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
5. Roboty nie przewidziane w przedmiarze lecz konieczne i niezbędne do wykonania w ramach bieżącego utrzymania dróg
będą zlecane i regulowane w oparciu o składniki cenotwórcze przedstawione przez Wykonawcę w ofercie - kosztorysie
ofertowym (roboczogodzina, wskaźniki kosztów pośrednich, zysk, ceny materiałów, sprzętu itp.) – w ramach robót
zamiennych.
6. W przypadku zlecenia prac, które nie mogą być rozliczone jak podano wyżej – do rozliczeń zastosowane zostaną pozycje
kosztorysowe na podstawie KNSR-ów oraz KNR-ów i niskie ceny w/g wydawnictwa SEKOCENBUD obowiązującego w
danym okresie rozliczeniowym (Sekocenbud - w zakresie cen materiałów i sprzętu) / ceny rynkowe obowiązujące w okresie
rozliczeniowym / ceny uzgodnione po przeprowadzonych negocjacjach.
7. Rozliczanie robót ustala się na zasadzie dokonywania pomiarów powykonawczych wykonanych prac oraz sporządzenia
kosztorysu powykonawczego na bazie tych pomiarów, oraz stawek jednostkowych podanych przez Wykonawcę w ofercie.
8. Materiały potrzebne do wykonania napraw zapewnia Wykonawca, chyba że przy uzgadnianiu zakresu robót ustalone
zostanie inaczej.
9. Wybrany Wykonawca przystąpi do wykonywania zleconych prac najpóźniej w terminie od 5 do 10 dni (zgodnie ze złożoną
ofertą) od dnia przekazania informacji w sposób pisemny lub mailowy lub telefonicznie (nie dot. awarii) i będzie je
kontynuował nieprzerwanie do czasu ich zakończenia z wyjątkiem przypadku, gdy warunki atmosferyczne to uniemożliwią
lub wystąpią inne uzasadnione i zaakceptowane przez Zamawiającego okoliczności do ich przerwania. Wznowienie
przerwanych prac w wyniku okoliczności,
o których mowa wyżej powinno nastąpić niezwłocznie po ich ustąpieniu.
Do wybranych prac termin przystąpienia do ich wykonania może zostać ustalony na dłuższy niż podany
w ofercie po uzyskaniu zgody Zamawiającego.
Do usunięcia awarii oznaczonej w zleceniu Wykonawca przystąpi najpóźniej w terminie 3 dni od dnia zgłoszenia awarii. Do
czasu usunięcia awarii obowiązkiem Wykonawcy jest natychmiastowe zabezpieczenie miejsca i zapewnienie
bezpieczeństwa w tym rejonie.
10. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania dotyczące
zasad prowadzenia robót, jak również ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych określone w
załączonych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Polskich Normach, kosztorysie
ofertowym oraz niniejszej specyfikacji.
11. Odbiory robót dokonywane będą na zasadach określonych w projekcie umowy.
12. Załącznikami do protokołu odbioru robót będzie kosztorys powykonawczy z wyszczególnieniem dróg poddanych
naprawie, remoncie itp. sporządzony na podstawie, zatwierdzonego przez przedstawiciela Zamawiającego, obmiaru robót i
stawek jednostkowych podanych w ofercie – kosztorysie.
13. Wykonawca przy realizacji robót budowlanych zobowiązany będzie do:
1) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o
wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 1213),
2) w trybie natychmiastowym zabezpieczenia i oznakowania miejsca awarii, które może stanowić duże niebezpieczeństwo
dla użytkowników dróg i ulic, Do usunięcia awarii Wykonawca przystąpi najpóźniej
w terminie 3 dni od dnia zgłoszenia awarii;
3) prowadzenia robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i
mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt i
narzędzia,
4) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu objętego robotami,
5) odpowiedniego oznakowania miejsca wykonywania robót zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad
tym zarządzaniem (tj. Dz. U. z 2017 roku poz. 784),
6) ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót, jak również ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny (posiadanie aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej
w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia
wezwania),
7) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu objętego zamówieniem oraz organizacji i zagospodarowania terenu
objętego robotami i jego zaplecza, oraz w razie potrzeby wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony
zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126),
8) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań (w tym zagęszczenie gruntu), odbiorów oraz
wykonania dokumentacji powykonawczej,
9) zagospodarowania powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.),
10) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu objętego tymi robotami do stanu pierwotnego, demontaż obiektów
tymczasowych oraz uporządkowanie całego terenu zajętego na prowadzenie robót,
11) udzielenia 12 miesięcznej rękojmi i gwarancji na wykonane roboty oraz wbudowane materiały i urządzenia wskazane w
protokole odbioru dla zleconych robót.
14. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy
kosztorysu ofertowego opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej w wersji papierowej i elektronicznej (ATH) na bazie
którego została skalkulowania cena oferty. Kosztorys ofertowy powinien być opracowany zgodnie z przedmiarem i
kosztorysem zerowym stanowiącym załącznik do SWZ i zapisami zawartymi rozdziału XIV SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45213315-4 - Roboty budowlane w zakresie wiat na przystankach autobusowych
45221110-6 - Roboty budowlane w zakresie mostów
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233140-2 - Roboty drogowe
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 572450,44 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 860940,57 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 572450,44 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SKM DRÓG SP. Z O.O.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6991965315
7.3.3) Ulica: SŁUPIA KAPITULNA 147A
7.3.4) Miejscowość: RAWICZ
7.3.5) Kod pocztowy: 63-900
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 572540,44 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-03-21 do 2023-12-31INNE PRZETARGI Z RAWICZA
- Rozbiórka budynków gminnych na terenie Gminy Rawicz
- Roboty budowlane wraz z dostawą windy w ramach zadania pn.: Poprawa dostępności architektonicznej i edukacyjno-społecznej w I Liceum Ogólnokształcącym im. Jarosława Dąbrowskiego w Rawiczu.
- Budowa sieci ciepłowniczej na terenie Zakładu Karnego w Rawiczu w formule zaprojektuj i wybuduj
więcej: przetargi w Rawiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Letnie utrzymanie dróg i chodników na terenie miasta Lędziny w 2025r.
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1653T Korytnica - Wierzbica - Kije odc. Wierzbica - Kije
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Ciechanowiec
- Gospodarka wodno-ściekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.