eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WąbrzeźnoUdzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na pokrycie deficytu w wysokości 3.200.000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-08-11


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00145641 z dnia 2021-08-11

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na pokrycie deficytu w wysokości 3.200.000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Wąbrzeźno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118780

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wolności 18

1.5.2.) Miejscowość: Wąbrzeźno

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-200

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 56 688 45 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@wabrzezno.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wabrzezno.com

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/wabrzezno

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na pokrycie deficytu w wysokości 3.200.000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15e8021d-df0c-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00145641

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000175/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na pokrycie deficytu w wysokości 3 200 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00107703/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.9.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 318800,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu lub pożyczki długoterminowej na pokrycie deficytu w wysokości 3 200 000,00 zł. Kredyt/pożyczka będąca przedmiotem zamówienia służyć będzie sfinansowaniu inwestycji zaplanowanych w załączniku Nr 3 do Uchwały Nr XXIV/159/20 Rady Miasta Wąbrzeźno z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie budżetu miasta na 2021 r.
Szczegółowe informacje, dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Kwota kredytu/pożyczki pozostawiona do dyspozycji zamawiającego w dniu podpisania umowy 3.200.000,00 zł,
2) Okres kredytowania /pożyczki: do 20 grudnia 2032 r.
3) Karencja w spłacie kredytu: do 19 września 2022 r.
4) Spłata kapitału dla kredytu w kwocie 3.200.000,00 zł:
a) 2022 r. - 4 raty po 50.000,00 zł,
b) 2023 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
c) 2024 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
d) 2025 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
e) 2026 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
f) 2027 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
g) 2028 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
h) 2029 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
i) 2030 r. - 12 rat każda po 10.000,00 zł,
j) 2031 r. - 12 rat każda po 85.000,00 zł,
k) 2032 r. - 12 rat każda po 85.000,00 zł;
5) Zabezpieczenie: Weksel In blanco;
6) Wykonawca udzieli zamawiającemu w 2021 roku kredytu w walucie polskiej w kwocie do 3.200.000,00 zł (słownie: trzy miliony dwieście tysięcy złotych 00/100) na warunkach określonych w umowie z możliwością uruchomienia kredytu w transzach na pisemny wniosek zamawiającego;
7) Wcześniejsza spłata kredytu nie spowoduje żadnych konsekwencji finansowych dla zamawiającego;
8) Zamawiający nie zapłaci prowizji za gotowość kredytową/pożyczkową wykonawcy;
9) Zamawiający nie zapłaci prowizji od uruchomienia kredytu;
10) Zamawiający nie zapłaci prowizji ani żadnych innych kosztów w przypadku restrukturyzacji długu w przyszłości;
11) Poza kwotami określonymi w ofercie, tj. oprocentowaniem kredytu lub pożyczki wykonawca nie pobierze żadnych innych opłat i prowizji;
12) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo wcześniejszej jego spłaty bez dodatkowych opłat i prowizji;
13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji kwot i terminów spłat kapitału;
14) Wykonawca zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości kredytu bez obciążenia zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim powiadomieniu wykonawcy przez zamawiającego w terminie 7 dni przed dniem dokonania spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty;
15) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od dnia powstania zadłużenia do dnia poprzedzającego spłatę;
16) O zmianie oprocentowania wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał zamawiającego
w formie pisemnej, podając jednocześnie obowiązujące w danym okresie wysokości odsetek;
17) Spłata odsetek będzie następowała do 20 każdego miesiąca (włącznie);
18) Jeżeli data spłaty kredytu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie;
19) Zamawiający nie zapłaci prowizji za gotowość kredytową wykonawcy. Zamawiający nie zapłaci prowizji ani żadnych innych kosztów w przypadku restrukturyzacji długu
w przyszłości;
20) Marża bankowa jest wielkością stałą przez cały okres kredytowania;
21) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305), wówczas zamawiający może zwrócić się do wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy;
22) Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przyjęcia bankowej obsługi zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez zamawiającego. Wykonawca do obsługi, winien otworzyć rachunek techniczny – bez opłat i prowizji;
23) Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem In blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Miasto Wąbrzeźno;
24) Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie przez wykonawcę kredytu ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego;
25) Wszędzie, gdzie jest mowa o kredycie rozumie się przez to kredyt lub pożyczkę. Tam, gdzie ewentualnie użyto sformułowania „bank” należy przez to rozumieć wykonawcę, który udzieli zamawiającemu kredytu lub pożyczki;
26) Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych, zgodnie z notowaniami stawki Wibor 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego;
27) Wszelkie płatności, wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich;
28) Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia i konieczność sporządzenia przez wykonawców analiz finansowych zamawiający informuje, iż niezbędne dokumenty finansowe pomocne przy tej analizie są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Wąbrzeźno w zakładce BIP Finanse gminy, znajdującej się w Dziale: Ogłoszenia
i informacje. Link do strony: http://mst-wabrzezno.rbip.mojregion.info

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 307583,25 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 414568,69 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 307583,25 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Brodnicy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8740003301

7.3.3) Ulica: Kamionka 27

7.3.4) Miejscowość: Brodnica

7.3.5) Kod pocztowy: 87-300

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-08-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 306675,89 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2021-08-10 do 2032-12-20

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W Sekcji VII- "Wykonawca, któremu udzielono zamówienia" zamawiający zaznaczył: "średnie przedsiębiorstwo". Wykonawca w formularzu oferty podał: "inny rodzaj". W wypełnianym formularzu
ogłoszenia nie ma możliwości zaznaczenia "inny rodzaj wykonawcy", stąd zaznaczenie: średni przedsiębiorca.
W Sekcji VIII Umowa w pozycji 8.2.) "Wartość umowy" została wpisana kwota, wynikająca z harmonogramu spłat z dnia podpisania umowy, tj. z 10.08.2021 r. w wysokości 306.675,89 zł. Cenę w formularzu ofertowym zgodnie z zapisami Rozdziału 33 "Sposób obliczenia ceny" pkt 4-5 SWZ Wykonawca podał zgodnie z wymaganiami zamawiającego na dzień 1.08.2021 r., tj.: 307.583,25 zł. Ta kwota została wpisana w Sekcji VI "Oferty" w pozycji 6.4.) "Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia".
2021-08-11 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.