Ogłoszenie z dnia 2021-08-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00073000/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-06-02
- 2021/BZP 00079774/01 - Modyfikacja z dnia 2021-06-11
- 2021/BZP 00085147/01 - Modyfikacja z dnia 2021-06-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych do Szkoły Podstawowej nr 4 im. ks. Kazimierza Aleksandra Hamerszmita w Suwałkach w ramach projektu pt.
” Kreatywność kluczem do wiedzy”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KS. KAZIMIERZA ALEKSANDRA HAMERSZMITA W SUWAŁKACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000720208
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 13
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sp4.suwalki.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sp4-suwalki.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/; https://epuap.gov.pl/wps/portal1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych do Szkoły Podstawowej nr 4 im. ks. Kazimierza Aleksandra Hamerszmita w Suwałkach w ramach projektu pt.” Kreatywność kluczem do wiedzy”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b6415cc-bfb7-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00149594
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00068462/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych do Szkoły Podstawowej nr 4 im. ks. Kazimierza Aleksandra Hamerszmita w Suwałkach w ramach projektu pt. ” Kreatywność kluczem do wiedzy”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
nr RPPD.03.01.02-20-0322/19 pt. „Kreatywność kluczem do wiedzy”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00073000/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 1/PN/2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Pomoce dydaktyczne.Szczegółowy opis i wielkość zamówienia określony został w załączniku nr 5 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
37524100-8 - Gry edukacyjne
4.5.5.) Wartość części: 80126,01 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Sprzęt komputerowy Szczegółowy opis i wielkość zamówienia określony został w załączniku nr 5 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30213000-5 - Komputery osobiste
4.5.5.) Wartość części: 166549,59 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 ust. 6) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (zwanej dalej ustawa Pzp) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 02 czerwca 2021 r. Zamawiający zamieścił ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Publikacja ogłoszenia nastąpiła w dniu 02 czerwca 2021r. pod numerem 2021/BZP 00073000/01.
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania i oceny ofert Zamawiający stwierdził, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na nieprecyzyjnych zapisach Specyfikacji Istotnych warunków zamówienia. W zapisach Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia rozdział 12 - Informacja o podmiotowych i przedmiotowych środkach dowodowych oraz w załączniku nr 5 do SWZ nastąpiła rozbieżność w treści, która mogła wprowadzić Wykonawców w błąd.
W treści specyfikacji Zmawiający w rozdziale 12 Zamawiający żądał złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami /kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia/opisie kryteriów oceny ofert/wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia:
p.
Wymagany dokument
1.1
Wykonawca w zakresie oferowanego produktu w formularzu asortymentowo- cenowym wpisuje link do strony internetowej producenta, jeżeli producent ma swoją stronę internetową i jest możliwa identyfikacja oferowanego produktu np. opis/specyfikacja techniczna/folder produktu, w przypadku gdy Wykonawca nie jest w stanie odesłać do strony internetowej producenta należy dołączyć do oferty opis lub fotografie ( np. kartę katalogową) oferowanego przedmiotu zamówienia określonego w Załączniku nr 5 do SWZ
natomiast w załączniku nr 5 do SWZ w tabeli formularza asortymentowo – cenowego, w kolumnie 3 wiersz 1, Zamawiający wskazuje, iż Wykonawca powinien wskazać Opis oferowanego przedmiotu Zamówienia (nazwa,producent ,typ,model, parametry oferowane, link do strony z opisem itp.
Nieprecyzyjne zapisy mają wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien pozyskać informacje o istotnym znaczeniu dla przygotowania oferty i jej obligatoryjnych elementach. Tak sporządzony opis wymagań odnośnie opisu oferowanego asortymentu, mógł mieć wpływ na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego produktu, niż oczekiwany przez Zamawiającego. Pomimo należytej staranności Zamawiający nie był w tanie dokonać rzetelnej oceny ofert.
Przedstawione wyżej okoliczności stanowią istotną wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a przy tym niemożliwą do usunięcia bez szkody dla potencjalnych uczestników postępowania na obecnym jego etapie.
Przywołana przyczyna unieważnienia jest bezsprzeczna i nie ma wątpliwości, że ma charakter rzeczywisty, a spowodowana tym wada wopisanym stanie faktycznym jest nieusuwalna i na tyle poważna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na uwadze uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania zgodnie z poniższym uzasadnieniem prawnym.
Zamawiający jednocześnie informuje, iż w dniu 16 sierpnia 2021r. wszczyna kolejne postępowanie, które dotyczyć będzie tego samego przedmiotu zamówienia. Po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego zapewniony będzie dostęp do specyfikacji warunków zamówienia dotyczącej niniejszego zamówienia.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 ust. 6) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (zwanej dalej ustawa Pzp) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 02 czerwca 2021 r. Zamawiający zamieścił ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Publikacja ogłoszenia nastąpiła w dniu 02 czerwca 2021r. pod numerem 2021/BZP 00073000/01.
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania i oceny ofert Zamawiający stwierdził, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na nieprecyzyjnych zapisach Specyfikacji Istotnych warunków zamówienia. W zapisach Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia rozdział 12 - Informacja o podmiotowych i przedmiotowych środkach dowodowych oraz w załączniku nr 5 do SWZ nastąpiła rozbieżność w treści, która mogła wprowadzić Wykonawców w błąd.
W treści specyfikacji Zmawiający w rozdziale 12 Zamawiający żądał złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami /kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia/opisie kryteriów oceny ofert/wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia:
p.
Wymagany dokument
1.1
Wykonawca w zakresie oferowanego produktu w formularzu asortymentowo- cenowym wpisuje link do strony internetowej producenta, jeżeli producent ma swoją stronę internetową i jest możliwa identyfikacja oferowanego produktu np. opis/specyfikacja techniczna/folder produktu, w przypadku gdy Wykonawca nie jest w stanie odesłać do strony internetowej producenta należy dołączyć do oferty opis lub fotografie ( np. kartę katalogową) oferowanego przedmiotu zamówienia określonego w Załączniku nr 5 do SWZ
natomiast w załączniku nr 5 do SWZ w tabeli formularza asortymentowo – cenowego, w kolumnie 3 wiersz 1, Zamawiający wskazuje, iż Wykonawca powinien wskazać Opis oferowanego przedmiotu Zamówienia (nazwa,producent ,typ,model, parametry oferowane, link do strony z opisem itp.
Nieprecyzyjne zapisy mają wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien pozyskać informacje o istotnym znaczeniu dla przygotowania oferty i jej obligatoryjnych elementach. Tak sporządzony opis wymagań odnośnie opisu oferowanego asortymentu, mógł mieć wpływ na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego produktu, niż oczekiwany przez Zamawiającego. Pomimo należytej staranności Zamawiający nie był w tanie dokonać rzetelnej oceny ofert.
Przedstawione wyżej okoliczności stanowią istotną wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a przy tym niemożliwą do usunięcia bez szkody dla potencjalnych uczestników postępowania na obecnym jego etapie.
Przywołana przyczyna unieważnienia jest bezsprzeczna i nie ma wątpliwości, że ma charakter rzeczywisty, a spowodowana tym wada wopisanym stanie faktycznym jest nieusuwalna i na tyle poważna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na uwadze uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania zgodnie z poniższym uzasadnieniem prawnym.
Zamawiający jednocześnie informuje, iż w dniu 16 sierpnia 2021r. wszczyna kolejne postępowanie, które dotyczyć będzie tego samego przedmiotu zamówienia. Po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego zapewniony będzie dostęp do specyfikacji warunków zamówienia dotyczącej niniejszego zamówienia.
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- Dostawa sortów mundurowych leśnika i środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego dla pracowników Nadleśnictwa Suwałki w 2025 r.
- Modernizacja patio w Urzędzie Miejskim przy ul. Mickiewicza 1 w Suwałkach
- Zmiana przeznaczenia pokoju nauczycielskiego na potrzeby Sali kameralnej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II Stopnia w Suwałkach - powtórzone.
- Dostawa odczynników do własnego analizatora molekularnego będącego na wyposażeniu MLD i M Szpitala Wojewodzkiego im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach
- Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych na terenie gminy Suwałki w podziale na trzy zadania.
- Świadczenie usługi pełnienia nadzoru autorskiego w ramach realizacji zadania pod nazwą "Budowa budynku dla Sądu Rejonowego w Suwałkach przy ul. Utrata "
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia na zajęcia gimnastyki korekcyjnej w ramach projektu pn. "Edukacja włączająca w Szkołach Podstawowych w Gminie Stężyca"
- DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO WRAZ Z AKCESORIAMI_160
- Dostawa sprzętu komputerowego oraz licencji na oprogramowanie dla jednostek organizacyjnych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
- Dostawa sprzętu komputerowego do gdyńskich placówek oświatowych w związku z realizacją projektu "Szkoła Jutr@"
- Dostawa sprzętu szachowego w projekcie "Szachy w mazowieckiej szkole" oraz sprzętu warcabowego w projekcie "Warcaby w mazowieckiej szkole" z podziałem na dwie części
- Dostawa pomocy dydaktycznych
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.