Ogłoszenie z dnia 2023-03-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00085520/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-08
- 2023/BZP 00105257/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kompleksu sportowego przy Publicznej Szkole Podstawowej w Bukowiu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WILKÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412770
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WROCŁAWSKA 11
1.5.2.) Miejscowość: Wilków
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-113
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wilkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wilkow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3064ff71-a779-11ed-b8d9-2a18c1f2976f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kompleksu sportowego przy Publicznej Szkole Podstawowej w Bukowiu.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3064ff71-a779-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00151031
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00015351/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa kompleksu sportowego przy Publicznej Szkole Podstawowej w Bukowiu.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00085520
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GK.271.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo budowlane w ramach zadania pn. ”Budowa kompleksu sportowego przy Publicznej Szkole Podstawowej w Bukowiu”.
Postępowanie realizowane jest w ramach operacji dofinansowanej z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych i podlega wymogom wynikającym z regulaminu oraz zasad programu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 3 do SWZ.
3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ wraz z załącznikami i ofercie.
4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie, a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE).
W związku z finansowaniem przedmiotowego zamówienia ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, Zamawiający jest zobligowany do sfinalizowania wszystkich zadań objętych promesą dofinansowania w ciągu 9 miesięcy od dnia jej uzyskania. Podział zamówienia na części, przy założeniu unieważnienia choćby jednej z nich i konieczności wszczęcia na nią kolejnego postępowania, które z tych przyczyn, (np. zdarzenia losowe, odwołanie do KIO, itp.) uniemożliwiłoby zawarcie umowy z Wykonawcą przed upływem wymaganego okresu 9 miesięcy, oznaczałoby utratę dofinansowania dla całego projektu. Ponadto wystąpiłaby konieczność realizacji umów już zawartych w ramach wcześniejszych części pomimo braku środków oraz braku możliwości zrealizowania części, dla której nie udało się podpisać umowy w wyznaczonym terminie.
Zamawiający mając na względzie bezpieczeństwo finansowe Gminy, aby zapobiec potencjalnym trudnościom, które mogą się pojawić w przypadku podziału zamówienia na części powodując ostatecznie brak możliwości skorzystania z dofinansowania promesy, postanowił nie dokonywać podziału zamówienia na części.
Zamawiający wychodząc naprzeciw małym i średnim przedsiębiorstwom postawił minimalne warunki udziału w postępowaniu.
Podział zamówienia powodowałby ryzyko, w którym unieważnienie jednej części postępowania zagroziłoby realizacji całego zamówienia, nawet w zakresie zawartych już umów, których źródłem finansowania jest promesa.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych. Roz-dzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi. Podzielenie zamówienia stwarzało by ryzyko, że żaden Wykonawca nie przystąpił by do realizacji małej części przedmiotu zamówienia. Przy tego typu robotach nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden plac budowy (przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowie-dzialności wielu kierowników budowy. Podział przedmiotu zamówienia na zadania/ czę-ści groziłby znaczącym zwiększeniem kosztów oraz trudnościami technologicznymi wyni-kającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę Wykonawców (poszczególni Wykonawcy mogliby wykonywać prace w różnych technologiach dopusz-czonych w dokumentacji). Przy tym zadaniu inwestycyjnym wykonywanym przez róż-nych Wykonawców opóźnienie jednego z Wykonawców wpłynęłoby negatywnie na ter-minowość wykonania zadania , które jest dofinansowane i musi być rozliczone w termi-nie. Zamawiający mógłby utracić dofinansowanie . Każdy z Wykonawców w cenę wli-czyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego. W przypadku podziału na części Wykonawcy powielaliby koszty m.in. dostawy materia-łów niezbędnych do realizacji inwestycji, koszty kadry zarządzającej procesem budowla-nym, koszty przygotowania dokumentacji czy obsługi geodezyjnej, co wpływałoby nieko-rzystnie dla Zamawiającego na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wyko-nawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia dostawy tego samego rodzaju materiału, w sytuacji, w której, składając jedną ofertę, dostawę materiału wyceniłby jednokrotnie. Wyższe ceny ofert dla drobnych elementów i wyższa cena za materiały jak również wyż-szy koszt przewozu materiałów i sprzętu. Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj „ podzielenie zadania spowodowałoby wykonanie dokumentacji projektowej w różnych technologiach i ryzyko nie przystąpienia do złożenia oferty na małe części przedmiotu zamówienia.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki zagroziłby finansowaniu przedsięwzięcia, oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Zamawiający nie określił wygórowanych wymagań progowych dotyczących doświadczenia dla potencjalnych Wykonawców zainteresowanych zamówieniem. Warunki udziału w postępowaniu zostały dostosowane w taki sposób, aby nawet mali i średni Wykonawcy mogli złożyć oferty. Potencjalni zainteresowani Wykonawcy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jeżeli nie są zainteresowani realizacją całości zamówienia mogą złożyć ofertę wspólną tworząc, np. konsorcja. W takiej sytuacji należy złożyć oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, określając w nim jaki zakres świadczenia objętego zamówieniem i wynikającego z umowy każdy z nich wykona.
Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja Zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
5. Wykonawca realizując zamówienie zapewni zgodność z minimalnymi wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45112200-7 - Usuwanie powłoki gleby
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45236100-1 - Wyrównywanie terenu obiektów sportowych
45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1612944,56 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2323494,37 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1612944,56 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Solid-Stet Sp.zo.o Sp.k
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8522601903
7.3.3) Ulica: Międzyparkowa 12a/lok.6
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-346
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Roboty ziemne i ogólnobudowlane
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SOLID-STET SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
SOLID-STET SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-24
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1612944,56 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.