eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaDoposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami



Ogłoszenie z dnia 2022-05-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Doposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Obozowa 43

1.4.2.) Miejscowość: Warszawa

1.4.3.) Kod pocztowy: 01-161

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.4.7.) Numer telefonu: +48 22 39 10 100

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


usługi komulane

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00152257

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-05-10

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00151088/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - INFORMACJE DODATKOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
Tym samym pomimo podjętych przez MPO wysiłków okazało się, że osiągnięcie przez innego Wykonawcę wymaganej
funkcjonalności nie jest możliwe, potwierdziły w fakcie, że tylko jeden Wykonawca PPU Omega dysponuje odpowiednimi narzędziami technicznymi, które są kompatybilne i zapewniają pełną (dwustronną) komunikację systemów zamontowanych na pojeździe z systemem informatycznym Spółki.
Powyższe jest zgodne z rynkowym standardem technicznym, którym jest rozwiązanie zintegrowane tego samego producenta, tj. obejmujące system informatyczny służący do odbioru i przesyłu danych oraz systemy pokładowe i rejestracyjne. Zapewniają one osiągnięcie oczekiwanej funkcjonalności w postaci niezakłóconego odbioru i przesyłu danych, jak również dokonywanie niezbędnych modyfikacji, zapewnienie usług gwarancyjnych i serwisowych. Do wdrożonego zintegrowanego systemu dołączane są kolejne pojazdy w przypadku rozbudowy floty, których doposażenie w systemy rejestracyjne i RFID z uwagi na zintegrowany charakter systemu - nie niesie ryzyk wadliwego funkcjonowania czy też wręcz niefunkcjonowania w ogóle.
Oczywistym jest, że doposażenie pojazdów w dodatkowe systemy, które nie zapewniają wymaganych przez m.st. Warszawa funkcjonalności, pozbawione jest technicznego i ekonomicznego uzasadnienia.
Przedstawiony powyżej stan faktyczny jednoznacznie potwierdza, że Wykonawca, do którego aktualnie skierowano zaproszenie jest jedynym Wykonawcą, który z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze może zrealizować zamówienie i nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W ramach obecnego systemu funkcjonuje 192 pojazdów MPO, a 184 pojazdów posiada zamontowany system rejestracji parametrów pracy pojazdu, automatyczny system wagowy oraz automatyczny system identyfikacji RFID a ich działanie w pełni spełnia
oczekiwania Spółki jak i miasta st. Warszawy. Obecne zamówienie dotyczy doposażenia i dołączenia do systemu kolejnych 16 szt. pojazdów bezpylnych, 6 szt. pojazdów kontenerowych, 2 szt. pojazdów ciężarowych, 4 szt. ciągników siodłowych.
Powyższe doposażenie jest rozbudową istniejącej infrastruktury techniczno-eksploatacyjnej wyposażenia dodatkowego w postaci Urządzeń i systemów rejestracji i przesyłania danych. Systemy pokładowe, tj. RFID i Urządzenia Rejestrujące, muszą być zgodne z tagami na rozstawionych pojemnikach (w liczbie ponad 70 000). Powierzenie wykonania niniejszego zamówienia innemu Wykonawcy niż obecny dostawca systemu informatycznego Zamawiającego PPU Omega wiązałoby się z koniecznością całkowitej zmiany systemy informatycznego aktualnie użytkowanego w spółce, zmiany baz danych, szkoleń pracowników jak również konieczności dokonania zmian/wymian wszelkich urządzeń zainstalowanych na pozostałych
pojazdach w liczbie 192 szt. pojazdach, z uwagi na brak kompatybilności, brak możliwości integracji rejestratora przesyłu danych XT4 łącznie z systemem rejestracji pojemników z nowo zakupionym systemem. Ponadto należy przypomnieć, iż żaden z potencjalnie znanych Wykonawców jak również aktualny dostawca PPU Omega chroni swoje urządzenia jak i system prawami autorskimi. Jest to ich własność intelektualna, do której poszczególni Wykonawcy mają tylko i wyłącznie dostęp. Otwarcie się na zewnątrz niosłoby za sobą dużo problemów. Rozwijając myśl zmiany systemu zakup systemów i
urządzeń od innego producenta/dostawcy mógłby spowodować dodatkowo, że tagi umieszczone na pojemnikach nie zostaną odczytane przez anteny RFID zamontowano na pojeździe i konieczna byłaby ich wymiana co jednoznacznie przełożyłoby się na istotny wzrost kosztów poniesionych przez spółkę.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia.

Po zmianie:
UWAGA: C.d. uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10, co oznacza, iż Sekcja III, pkt 3.1.1.) ogłoszenia o wyniku postępowania nie ulega zmianie.
Wynika to z faktu zmiany częstotliwości na jakich pracuje dany system i jaki jest zastosowany w obecnie użytkowanych przez spółkę transponderach. Aktualnie spółka wykorzystuje tagi o częstotliwości 125kHz, zaś inni dostawcy posiłkują się tagami z częstotliwością 134 kHz. Wzrost kosztów związanych z wymianą tagów nie kończy się jedynie na samym procesie
zakupu i wymiany, lecz również powinien zawierać koszty pracy ludzkiej, ogromnej ilości godzin spędzonych na zmianę informacji o rejestrowanych danych, jak również zmiany nr ID transponderów przypisanych do poszczególnych pojemników, które to z kolei przypisane są do konkretnych lokalizacji. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, iż w przypadku wyboru innego
Wykonawcy przedmiotowego zamówienia, konieczne byłoby zakupienie kolejnego zintegrowanego systemu informatycznego, co w efekcie spowodowałoby pracę na dwóch różnych systemach (bez gwarancji możliwości ich integracji – aktualny dostawca systemu informatycznego nie udostępni kodów źródłowych ani do systemu jak również do 192 szt.
urządzeń aktualnie użytkowanych przez pojazdy spółki), które musiałyby współdziałać i przekazywać dane o jednakowej treści i jakości do posiadanego przez MPO zintegrowanego systemu informatycznego. Kolejnym problemem byłby również serwis i rozgraniczenie pojazdów wyposażonych w dany system, możliwość zaistnienia pomyłek, przerzucanie odpowiedzialności za awarie, bądź brak/niekompletne informacje między Wykonawcami, itd.
Jak wskazano powyżej, obecnie wykorzystywane pojazdy do odbioru nieczystości przez MPO są przystosowane do funkcjonowania w obecnym systemie, a doposażenie kolejnych pojazdów nie może negatywnie wpływać na dotychczasowe funkcjonowanie systemu i realizację obowiązujących umów.
Podstawą prawną wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki jest ponadto art. 305 pkt 1 Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt lit. b Ustawy Pzp, zgodnie z którym jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczy tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Jak wskazano powyżej, przedmiotem zamówienia jest doposażenie pojazdów w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack funkcjonującym w MPO tj. rozbudowa istniejącego systemu informatycznego, który służy do rejestracji, kontroli i analizy danych z pojazdów odbierających odpady oraz do rozliczeń i komunikacji z systemem m.st. Warszawa. Urządzenia z oprogramowaniem współpracującym z użytkowanym przez MPO systemem informatycznym może zagwarantować wyłącznie Wykonawca zaproszony do negocjacji. Tylko ten Wykonawca gwarantuje działanie całego niezbędnego procesu począwszy od odczytu danych z systemów na pojeździe, przesył tych danych oraz wczytanie i dalsze przetworzenie w systemie informatycznym MPO, a także przesłanie danych z systemu informatycznego MPO do urządzeń na pojeździe oraz do m.st. Warszawa – co jest koniecznym wymogiem funkcjonalności systemu informatycznego i współpracującego urządzenia zapewniającego realizację wymagań m.st. Warszawa. Wyłącznie Wykonawca PPU Omega może zagwarantować aktualizację i modyfikację oprogramowania i interfejsu osadzonego w urządzeniach na pojeździe oraz
systemu informatycznego eksploatowanego w MPO, które służy do rejestracji, kontroli i analizy danych z pojazdów odbierających odpady oraz do rozliczeń i komunikacji z systemem m.st. Warszawa. Tylko ten Wykonawca może także dokonać podłączenia systemów wagowych zamawianych odrębnie do pozostałych systemów montowanych na pojazdach (Urządzenia Rejestrującego) tak, aby była gwarancja przesyłu informacji, ponieważ wymaga to czynności integracyjnych z Urządzeniem Rejestrującym. Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia.

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

UWAGA: C.d. uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10, co oznacza, iż Sekcja III, pkt 3.1.1.) ogłoszenia o wyniku postępowania nie ulega zmianie.
Wynika to z faktu zmiany częstotliwości na jakich pracuje dany system i jaki jest zastosowany w obecnie użytkowanych przez spółkę transponderach. Aktualnie spółka wykorzystuje tagi o częstotliwości 125kHz, zaś inni dostawcy posiłkują się tagami z częstotliwością 134 kHz. Wzrost kosztów związanych z wymianą tagów nie kończy się jedynie na samym procesie
zakupu i wymiany, lecz również powinien zawierać koszty pracy ludzkiej, ogromnej ilości godzin spędzonych na zmianę informacji o rejestrowanych danych, jak również zmiany nr ID transponderów przypisanych do poszczególnych pojemników, które to z kolei przypisane są do konkretnych lokalizacji. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, iż w przypadku wyboru innego
Wykonawcy przedmiotowego zamówienia, konieczne byłoby zakupienie kolejnego zintegrowanego systemu informatycznego, co w efekcie spowodowałoby pracę na dwóch różnych systemach (bez gwarancji możliwości ich integracji – aktualny dostawca systemu informatycznego nie udostępni kodów źródłowych ani do systemu jak również do 192 szt.
urządzeń aktualnie użytkowanych przez pojazdy spółki), które musiałyby współdziałać i przekazywać dane o jednakowej treści i jakości do posiadanego przez MPO zintegrowanego systemu informatycznego. Kolejnym problemem byłby również serwis i rozgraniczenie pojazdów wyposażonych w dany system, możliwość zaistnienia pomyłek, przerzucanie odpowiedzialności za awarie, bądź brak/niekompletne informacje między Wykonawcami, itd.
Jak wskazano powyżej, obecnie wykorzystywane pojazdy do odbioru nieczystości przez MPO są przystosowane do funkcjonowania w obecnym systemie, a doposażenie kolejnych pojazdów nie może negatywnie wpływać na dotychczasowe funkcjonowanie systemu i realizację obowiązujących umów.
Podstawą prawną wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki jest ponadto art. 305 pkt 1 Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt lit. b Ustawy Pzp, zgodnie z którym jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane świadczy tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Jak wskazano powyżej, przedmiotem zamówienia jest doposażenie pojazdów w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack funkcjonującym w MPO tj. rozbudowa istniejącego systemu informatycznego, który służy do rejestracji, kontroli i analizy danych z pojazdów odbierających odpady oraz do rozliczeń i komunikacji z systemem m.st. Warszawa. Urządzenia z oprogramowaniem współpracującym z użytkowanym przez MPO systemem informatycznym może zagwarantować wyłącznie Wykonawca zaproszony do negocjacji. Tylko ten Wykonawca gwarantuje działanie całego niezbędnego procesu począwszy od odczytu danych z systemów na pojeździe, przesył tych danych oraz wczytanie i dalsze przetworzenie w systemie informatycznym MPO, a także przesłanie danych z systemu informatycznego MPO do urządzeń na pojeździe oraz do m.st. Warszawa – co jest koniecznym wymogiem funkcjonalności systemu informatycznego i współpracującego urządzenia zapewniającego realizację wymagań m.st. Warszawa. Wyłącznie Wykonawca PPU Omega może zagwarantować aktualizację i modyfikację oprogramowania i interfejsu osadzonego w urządzeniach na pojeździe oraz
systemu informatycznego eksploatowanego w MPO, które służy do rejestracji, kontroli i analizy danych z pojazdów odbierających odpady oraz do rozliczeń i komunikacji z systemem m.st. Warszawa. Tylko ten Wykonawca może także dokonać podłączenia systemów wagowych zamawianych odrębnie do pozostałych systemów montowanych na pojazdach (Urządzenia Rejestrującego) tak, aby była gwarancja przesyłu informacji, ponieważ wymaga to czynności integracyjnych z Urządzeniem Rejestrującym. Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.