Ogłoszenie z dnia 2022-05-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00070644/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-28
- 2022/BZP 00085632/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa efektowności energetycznej budynków oświatowych na terenie Gminy Łącko
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łącko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892423
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łącko 445
1.5.2.) Miejscowość: Łącko
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-390
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: 184140710
1.5.8.) Numer faksu: 184140740
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@lacko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lacko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lacko1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa efektowności energetycznej budynków oświatowych na terenie Gminy Łącko2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-58cbc5f3-988e-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00152739
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00038608/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Poprawa efektywności energetycznej budynków oświatowych na terenie Gminy Łącko
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00070644/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIR.271.1.3.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z z poprawą efektowności energetycznej budynków oświatowych na terenie Gminy Łącko, na zasadach określonych w SWZ. Zadanie objęte jest dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Zamówienie podzielone jest na 3 części:Część nr 1.
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Jazowsku.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z termomodernizacją szkoły podstawowej w Jazowsku.
Zakres robót obejmuje:
- wykonanie docieplenia ścian, stropu,
- częściowa wymiana stolarki,
- częściowa wymiana grzejników,
- wymiana pokrycia dachowego,
- montaż (rozbudowa) instalacji fotowoltaicznej
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Projekt budowlany – zał. nr 4 oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca zał. nr 10 do SWZ, oraz zapisy SWZ. Ponadto Zamawiający dołącza przedmiar robót stanowiący zał. nr 9 jako dokument pomocniczy. Przedmiar robót nie jest podstawą sporządzenia przez Wykonawcę wyceny, jest dokumentem podrzędnym w stosunku do projektu budowlanego. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia podstawowego, nawet jeżeli nie zostały ujęte w przedmiarze robót budowlanych. Warunki realizacji zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
Roboty będą prowadzone w czynnych obiektach (szkoły) w związku z czym - Wykonawca zapewni przy wykonywaniu robót bezkolizyjną ciągłość pracy szkoły, zabezpieczy wszystkie wejścia i dojścia zgodnie z obowiązującymi przepisami (zadaszenia, osłony, siatki) informację o środkach zabezpieczających umieści w planie BIOZ, który przed przystąpieniem do robót sporządzi i przedstawi Zamawiającemu. Wszelkie roboty kolidujące z normalną praca Szkoły należy uzgadniać z Zamawiającym ( w szczególności wykonywanie prac głośnych oraz związanych z dużym zapyleniem należy prowadzić w sposób nieuciążliwy dla uczniów i w porach uzgodnionych z Zamawiającym).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421132-8 - Instalowanie okien
45432210-9 - Wykładanie ścian
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 982609,24 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z z poprawą efektowności energetycznej budynków oświatowych na terenie Gminy Łącko, na zasadach określonych w SWZ. Zadanie objęte jest dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Zamówienie podzielone jest na 3 części:Część nr 2.
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Szczereżu.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z termomodernizacją szkoły podstawowej w Szczereżu.
Zakres robót obejmuje:
- wykonanie robót demontażowych oraz montażowych
- wykonanie docieplenia ścian, stropu,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
- wymiana opaski wokół budynku i schodów zewnętrznych,
- wymiana pokrycia dachowego,
- montaż (rozbudowa) instalacji fotowoltaicznej
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Projekt budowlany – zał. nr 4 oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca zał. nr 10 do SWZ, oraz zapisy SWZ. Ponadto Zamawiający dołącza przedmiar robót stanowiący zał. nr 9 jako dokument pomocniczy. Przedmiar robót nie jest podstawą sporządzenia przez Wykonawcę wyceny, jest dokumentem podrzędnym w stosunku do projektu budowlanego. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia podstawowego, nawet jeżeli nie zostały ujęte w przedmiarze robót budowlanych. Warunki realizacji zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
Roboty będą prowadzone w czynnych obiektach (szkoły) w związku z czym - Wykonawca zapewni przy wykonywaniu robót bezkolizyjną ciągłość pracy szkoły, zabezpieczy wszystkie wejścia i dojścia zgodnie z obowiązującymi przepisami (zadaszenia, osłony, siatki) informację o środkach zabezpieczających umieści w planie BIOZ, który przed przystąpieniem do robót sporządzi i przedstawi Zamawiającemu. Wszelkie roboty kolidujące z normalną praca Szkoły należy uzgadniać z Zamawiającym ( w szczególności wykonywanie prac głośnych oraz związanych z dużym zapyleniem należy prowadzić w sposób nieuciążliwy dla uczniów i w porach uzgodnionych z Zamawiającym).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421132-8 - Instalowanie okien
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 847267,76 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z z poprawą efektowności energetycznej budynków oświatowych na terenie Gminy Łącko, na zasadach określonych w SWZ. Zadanie objęte jest dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Zamówienie podzielone jest na 3 części:Część nr 3.
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Zabrzeży.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z termomodernizacją szkoły podstawowej w Zabrzeży.
Zakres robót obejmuje:
- wykonanie robót demontażowych oraz montażowych
- wykonanie docieplenia ścian, stropu, skosów,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
- wymiana opaski wokół budynku,
- wymiana pokrycia dachowego,
- przebudowa kotłowni oraz instalacja gazowa,
- montaż(rozbudowa) instalacji fotowoltaicznej
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Projekt budowlany – zał. nr 4 oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiąca zał. nr 10 do SWZ, oraz zapisy SWZ. Ponadto Zamawiający dołącza przedmiar robót stanowiący zał. nr 9 jako dokument pomocniczy. Przedmiar robót nie jest podstawą sporządzenia przez Wykonawcę wyceny, jest dokumentem podrzędnym w stosunku do projektu budowlanego. Oznacza to, że roboty opisane w projekcie budowlanym wchodzą w zakres zamówienia podstawowego, nawet jeżeli nie zostały ujęte w przedmiarze robót budowlanych. Warunki realizacji zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
Roboty będą prowadzone w czynnych obiektach (szkoły) w związku z czym - Wykonawca zapewni przy wykonywaniu robót bezkolizyjną ciągłość pracy szkoły, zabezpieczy wszystkie wejścia i dojścia zgodnie z obowiązującymi przepisami (zadaszenia, osłony, siatki) informację o środkach zabezpieczających umieści w planie BIOZ, który przed przystąpieniem do robót sporządzi i przedstawi Zamawiającemu. Wszelkie roboty kolidujące z normalną praca Szkoły należy uzgadniać z Zamawiającym ( w szczególności wykonywanie prac głośnych oraz związanych z dużym zapyleniem należy prowadzić w sposób nieuciążliwy dla uczniów i w porach uzgodnionych z Zamawiającym).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421132-8 - Instalowanie okien
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 1806801,15 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1006470,57 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1384403,01 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1006470,57 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Remontowo-Budowlany Józef Smyda
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7341976007
7.3.3) Ulica: ul. Wiejska 10
7.3.4) Miejscowość: Barcice Dolne
7.3.5) Kod pocztowy: 33-342
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Józef Smyda Zakład Remontowo-Budowlany
jakie przetargi wygrała firma
Józef Smyda Zakład Remontowo-Budowlany
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1006470,57 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 734192,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 970226,53 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 734192,10 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Budowlana Termo-Bud Tadeusz Jasiński
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7381153080
7.3.3) Ulica: Cieniawa 241
7.3.4) Miejscowość: Ptaszkowa
7.3.5) Kod pocztowy: 33-333
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Tadeusz Jasiński - Firma Budowlana "TERMO-BUD"
jakie przetargi wygrała firma
Tadeusz Jasiński - Firma Budowlana "TERMO-BUD"
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 734192,10 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1697730,33 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2041800,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1697730,33 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Budowlana Termo-Bud Tadeusz Jasiński
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7381153080
7.3.3) Ulica: Cieniawa 241
7.3.4) Miejscowość: Ptaszkowa
7.3.5) Kod pocztowy: 33-333
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Tadeusz Jasiński - Firma Budowlana "TERMO-BUD"
jakie przetargi wygrała firma
Tadeusz Jasiński - Firma Budowlana "TERMO-BUD"
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1697730,33 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Podłączenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szkoły Podstawowej w Stróży "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stróża Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Konserwacja i naprawy dachów i kominów ponad dachem-roboty blacharsko-dekarskie na budynkach komunalnych, stanowiących zasób komunalny gminy, administrowanych i zarządzanych przez ZGM"TBS" Sp. z o.o.
- Remont toalety na I piętrze w budynku Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Wejherowie
- Remont czterech rozdzielni prądowych w budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Kórniku.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.