eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa"Świadczenie usług kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz NASK-PIB"



Ogłoszenie z dnia 2025-03-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Świadczenie usług kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz NASK-PIB”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NAUKOWA I AKADEMICKA SIEĆ KOMPUTEROWA - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010464542

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kolska 12

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-045

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@nask.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nask.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://nask.eb2b.com.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


telekomunikacja/IT

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Świadczenie usług kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz NASK-PIB”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e479ff57-0c37-4803-8e54-2c2992c15c7d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00155057

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00110087

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZZPiZ.2611.3.2025.18.PKO[LDU]

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1269369,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego, zwanego dalej „NASK-PIB”, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ- SOPZ i ofertą wraz z zapewnieniem w cenie przesyłki niezbędnych opakowań (dedykowanych dla przesyłek kurierskich do 1 kg), zwanych dalej „Usługami kurierskimi” lub „Usługą” lub „Przedmiotem zamówienia”.
2. Szacowana liczba przesyłek kurierskich z wyszczególnieniem liczby dla danego rodzaju została określona w tabelach z wyceną, znajdujących się w Formularzu cenowym w arkuszu kalkulacyjnym w Excelu, stanowiących Załącznik nr 2a do SWZ. Wskazane tam liczby są danymi szacunkowymi opracowanymi na podstawie dotychczasowej liczby przesyłek pocztowych i kurierskich nadawanych przez Zamawiającego i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wysyłania w/w ilości przesyłek w terminie obowiązywania umowy. Rzeczywiste zapotrzebowanie może być większe lub mniejsze dla każdej z pozycji. Zamawiający gwarantuje wykorzystanie 25 % z wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 1 Załącznika nr 4 do SWZ-wzoru Umowy, zwanej dalej „Umową” w ramach zamówienia podstawowego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ-SOPZ, zwanym dalej „SOPZ”.
4. Termin wykonania zamówienia:
1) Umowa obwiązuje przez okres 36 (słownie: trzydziestu sześciu) miesięcy liczonych od dnia zawarcia, nie wcześniej niż od 1 kwietnia 2025 r. włącznie albo do dnia wyczerpania całkowitej kwoty wynagrodzenia brutto określonej w § 8 ust. 1 Umowy, w zależności od tego która z tych sytuacji wystąpi jako pierwsza, z zastrzeżeniem pkt 2) poniżej.
2) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Umowa obowiązuje do upływu okresu obowiązywania Umowy, a w przypadku wydłużenia okresu obowiązywania Umowy w ramach prawa opcji do upływu okresu o jaki Zamawiający wydłużył okres obowiązywania Umowy albo do dnia wyczerpania całkowitej kwoty wynagrodzenia brutto określonej w § 8 ust. 1 Umowy (zamówienie podstawowe) i § 8 ust. 2 Umowy (zamówienie w ramach prawa opcji) w zależności, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
3) W przypadku niewykorzystania całkowitej kwoty wynagrodzenia brutto określonej w § 8 ust. 1 Umowy i § 8 ust. 2 Umowy w okresie równym okresowi obowiązywania Umowy w ramach zamówienia podstawowego i w ramach prawa opcji łącznie 42. miesięcy od dnia zawarcia Umowy, Strony dopuszczają wydłużenie okresu obowiązywania Umowy o okres do kolejnych 3. miesięcy albo do dnia wyczerpania maksymalnej całkowitej kwoty wynagrodzenia brutto określonej w § 8 ust. 1 Umowy § 8 ust. 2 Umowy w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej. Wydłużenie okresu obowiązywania Umowy, o którym mowa zdaniem poprzednim może zostać dokonane na podstawie zawartego pomiędzy Stronami aneksu do Umowy.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

64122000-7 - Wewnętrzne biurowe usługi pocztowe i kurierskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1544642,41 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3362898,26 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający wszczął Postępowanie w dniu 18 lutego 2025 r. W Postępowaniu wpłynęły 3 oferty. Otwarcie ofert nastąpiło 3 marca 2025 r.
W trakcie badania i oceny ofert Zamawiający stwierdził wadę w:
1) formularzu cenowym w arkuszu kalkulacyjnym w pliku Excelu stanowiącym załącznik nr 2a do SWZ - zwanym dalej: „Formularzem cenowym”,
2) formularzu oferty,
stanowiących dokumentację Postępowania.
Wada Formularza cenowego polegała na niewłaściwym jego przygotowaniu przez Zamawiającego poprzez utworzenie formuł prowadzących do wielokrotnej wyceny przez Wykonawców zamówienia podstawowego. Formularz cenowy, który mieli wypełnić i złożyć Wykonawcy, składał się z 6 Tabel tj.:
1) tabela nr 1 – wycena usług kurierskich dla NASK – PIB (umowa na okres 36 miesięcy) – zamówienie podstawowe;
2) tabela nr 2 – opcja nr 1: wycena usług kurierskich dla NASK – PIB (umowa na okres 42 miesięcy) – zamówienie w ramach prawa opcji – (opcja, o której mowa w rozdziale ii pkt 2.7 ppkt 1) lit. b) sopz – wydłużenie okresu obowiązywania umowy maksymalnie o 6. miesięcy w stosunku do terminu określonego w § 2 ust. 1 umowy – w wyniku błędu zamawiającego w tabeli doszło do ponownej wyceny zamówienia podstawowego, które to wykonawca wyceniał już w tabeli nr 1;
3) tabela nr 3 – opcja nr 2: wycena usług kurierskich dla NASK – PIB (umowa na okres 36 miesięcy) – zamówienie w ramach prawa opcji – (opcja, o której mowa w rozdziale ii pkt 2.7 ppkt 1) lit. a) SOPZ – rozszerzenie zakresu maksymalnego usług kurierskich zlecanych na podstawie umowy wyznaczonego kwotą, o której mowa w § 8 ust. 1 umowy, o maksymalnie 50 % w stosunku do kwoty określonej w § 8 ust. 1 umowy;
4) tabela nr 4 – opcja nr 1 i 2 jednocześnie: wycena usług kurierskich dla NASK – PIB (umowa na okres 42 miesięcy)-zamówienie w ramach prawa opcji – (opcja, o której mowa w rozdziale ii pkt 2.7 ppkt 1) lit. a) i b) SOPZ – rozszerzenie zakresu maksymalnego usług kurierskich zlecanych na podstawie umowy wyznaczonego kwotą, o której mowa w § 8 ust. 1 umowy, o maksymalnie 50 % w stosunku do kwoty określonej w § 8 ust. 1 umowy z jednoczesnym wydłużeniem okresu obowiązywania umowy maksymalnie o 6. miesięcy w stosunku do terminu określonego w § 2 ust. 1 umowy – w wyniku błędu zamawiającego w tabeli doszło do ponownej wyceny zamówienia podstawowego, które to wykonawca wyceniał już w tabeli nr 1;
5) tabela nr 5: cena za zamówienie w ramach prawa opcji (tj.: cena z tabeli nr 2, 3, 4);
6) tabela nr 6: cena za zamówienie podstawowe i zamówienie w ramach prawa opcji (tj.: cena z tabeli nr 1 + cena z tabeli nr 5).
W konsekwencji błędnych zapisów w Formularzu cenowym w ww. tabelach doszło do sytuacji, w której Wykonawcy wycenili w trzech Tabelach tj.: w tabeli nr 1, 2 i 4 zamówienie podstawowe trzykrotnie. Taka konstrukcja zapisów Formularza cenowego nie była intencją Zamawiającego. Zapisy Specyfikacji Warunków Zamówienia - zwanej dalej: „SWZ” - nie wyjaśniały Wykonawcom, że do ceny całkowitej oferty należało przyjąć całkowitą wartość zamówienia podstawowego (tabela nr 1), różnicę pomiędzy opcją nr 1 (tabela nr 2), a zamówieniem podstawowym (tabela nr 1), a także opcję nr 2 (tabela nr 3). Zamawiający w SWZ zawarł nakaz wypełnienia przez Wykonawców czterech pierwszych tabel (tj.: tabeli nr 1, 2, 3 i 4). Natomiast tabela nr 5 i 6 przetwarzała wyniki czterech pierwszych tabel.
Intencją Zamawiającego było przygotowanie Formularza cenowego w taki sposób, żeby zakres zamówienia przedstawiał się następująco:
1) zamówienie podstawowe w wymiarze jak w tabeli nr 1;
2) Zamówienie w ramach prawa opcji nr 1 w wymiarze równym zamówieniu podstawowemu (tabela nr 2);
3) Zmówienie w ramach prawa opcji nr 2 w wymiarze równym tabeli nr 3 (połowa zamówienia podstawowego);
4) Zamówienie w ramach prawa opcji nr 1+2 w wymiarze tabeli nr 4 (połowa zamówienia podstawowego).

Szczegółowe uzasadnienie unieważnienia postępowania znajduje się w piśmie z informacja o wyniku postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.