Ogłoszenie z dnia 2023-03-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00010144/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-04
- 2023/BZP 00029566/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-13
- 2023/BZP 00041954/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa miasteczka ruchu drogowego i wyznaczenie nowych przejść dla pieszych w Starogardzie Gdańskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA STAROGARD GDAŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675652
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gdańska 6
1.5.2.) Miejscowość: Starogard Gdański
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@um.starogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starogard.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
platformazakupowa.pl/starogard_gdanski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa miasteczka ruchu drogowego i wyznaczenie nowych przejść dla pieszych w Starogardzie Gdańskim2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3816a354-829c-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00155690
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00005779/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa miasteczka ruchu drogowego i wyznaczenie nowych przejść dla pieszych w Starogardzie Gdańskim
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Priorytet: III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego. Działanie: 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00010144
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RKiZP.271.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w trybie zaprojektuj i wybuduj polegającego na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej (zwanej dalej „Dokumentacją projektową”) wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz wykonaniu na jej podstawie robót budowlanych polegających na budowie miasteczka ruchu drogowego, oraz zakupie sprzętu edukacyjnego z zakresu ruchu drogowego, realizowanych na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego (zwanego dalej PFU) oraz wytycznych Zamawiającego.2. Przedmiot zamówienia obejmuje zarówno prace projektowe, budowlane (w tym m.in. dla części I - instalacyjne elektryczne, wodne, kształtowania terenów zielonych, drogowe, ogólnobudowlane i małej architektury; dla części II - kształtowania terenów zielonych, drogowe, ogólnobudowlane) nadzór autorski oraz inne prace niezbędne dla poprawnego zrealizowania przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność za poprawne zrealizowanie przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do upływu okresu gwarancji za przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający udzieli pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed wszystkimi instytucjami opiniującymi, uzgadniającymi oraz wydającymi decyzje w związku z realizacją umowy na opracowanie dokumentacji projektowej.
4. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt:
a) zabezpieczy obsługę geodezyjną, geologiczną i geotechniczną;
b) wykona wszystkie pomiary, badania, obliczenia i ekspertyzy potrzebne do prawidłowego opracowania dokumentacji technicznej;
c) uzyska wszystkie zgody (w tym na zajęcie nieruchomości na prowadzenie robót budowlanych umożliwiające Zamawiającemu podpisanie oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane), warunki, opinie, zezwolenia, decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego zaprojektowania i zrealizowania inwestycji oraz wymagane do uzyskania decyzji administracyjnej będącej pozwoleniem na budowę.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia wielobranżowych koncepcji przedprojektowych do akceptacji Zamawiającego w przeciągu 4 tygodni od daty zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązany będzie uwzględniać wszelkie uwagi Zamawiającego i Nadzoru w związku z przedstawionymi koncepcjami. Wszelkie dalsze prace projektowe muszą uzyskać akceptację Zamawiającego i Nadzoru.
6. Kompletna dokumentacja projektowa musi zostać zaakceptowana przez Nadzór oraz Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skoordynowanie dokumentacji pomiędzy branżami jak i wykonalność i zapewnienie wymaganej funkcjonalności całości inwestycji. Jakiekolwiek błędy powstałe na tym etapie obciążają Wykonawcę. Dokumentacja zostanie opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
7. Zamawiający, w terminie 7 dni od daty przedłożenia mu projektów budowanych zobowiązany jest je zaakceptować, bądź też odmówić akceptacji wskazując jednocześnie zakres, rodzaj oczekiwanych zmian. Wykonawca może przystąpić do realizacji zakresu objętego dokumentacją projektową po zaakceptowaniu jej przez Zamawiającego. Zaakceptowanie przez Zamawiającego dokumentacji technicznych nie umniejsza odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu ich wad.
8. Teren budowy zostanie przekazany Wykonawcy po uzyskaniu wszelkich wymaganych przepisami prawa zezwoleń i wypełnieniu wszystkich obowiązków wymaganych przed rozpoczęciem robót budowlanych. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania terenu budowy w częściach, dla których wykonywanie prac będzie możliwe pod kątem prawnym i technicznym. Rozpoczęcie realizacji robót nastąpi niezwłocznie po przekazaniu terenu budowy z uwzględnieniem terminów wynikających z ustawy Prawo budowlane.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z realizacji części zadania i obniżenia wynagrodzenia proporcjonalnie do wartość zaniechanych prac, w zakresie określonym we wzorze umowy.
10. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa, pozostałymi dokumentami umownymi, zasadami sztuki budowlanej, bezpieczeństwa budowy oraz przyszłej eksploatacji, przy zachowaniu wysokiej jakości zastosowanych materiałów i rozwiązań oraz w sposób zapewniający przyszłe bezawaryjne i ekonomiczne użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej planowanym przeznaczeniem, zapewnienie uzyskania niezbędnych pozwoleń, decyzji, zezwoleń, w ramach zadeklarowanej przez Wykonawcę ceny ryczałtowej, a także usunięcie wszystkich wad i usterek, które wystąpią w okresie rękojmi i udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.
11. Zamówienie finansowane jest w ramach programu: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Priorytet: III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego. Działanie: 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.5.5.) Wartość części: 524079,69 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w trybie zaprojektuj i wybuduj polegającego na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej (zwanej dalej „Dokumentacją projektową”) wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz wykonaniu na jej podstawie robót budowlanych polegających na wyznaczeniu 3 nowych przejść dla pieszych w Starogardzie Gdańskim łącznie z wykonaniem chodników oraz oznakowaniem zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu, realizowanych na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego (zwanego dalej PFU) oraz wytycznych Zamawiającego.3. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje zarówno prace projektowe, budowlane (w tym m.in. dla części I - instalacyjne elektryczne, wodne, kształtowania terenów zielonych, drogowe, ogólnobudowlane i małej architektury; dla części II - kształtowania terenów zielonych, drogowe, ogólnobudowlane) nadzór autorski oraz inne prace niezbędne dla poprawnego zrealizowania przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność za poprawne zrealizowanie przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do upływu okresu gwarancji za przedmiot zamówienia.
3. Zamawiający udzieli pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed wszystkimi instytucjami opiniującymi, uzgadniającymi oraz wydającymi decyzje w związku z realizacją umowy na opracowanie dokumentacji projektowej.
4. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt:
a) zabezpieczy obsługę geodezyjną, geologiczną i geotechniczną;
b) wykona wszystkie pomiary, badania, obliczenia i ekspertyzy potrzebne do prawidłowego opracowania dokumentacji technicznej;
c) uzyska wszystkie zgody (w tym na zajęcie nieruchomości na prowadzenie robót budowlanych umożliwiające Zamawiającemu podpisanie oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane), warunki, opinie, zezwolenia, decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego zaprojektowania i zrealizowania inwestycji oraz wymagane do uzyskania decyzji administracyjnej będącej pozwoleniem na budowę.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia wielobranżowych koncepcji przedprojektowych do akceptacji Zamawiającego w przeciągu 4 tygodni od daty zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązany będzie uwzględniać wszelkie uwagi Zamawiającego i Nadzoru w związku z przedstawionymi koncepcjami. Wszelkie dalsze prace projektowe muszą uzyskać akceptację Zamawiającego i Nadzoru.
6. Kompletna dokumentacja projektowa musi zostać zaakceptowana przez Nadzór oraz Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skoordynowanie dokumentacji pomiędzy branżami jak i wykonalność i zapewnienie wymaganej funkcjonalności całości inwestycji. Jakiekolwiek błędy powstałe na tym etapie obciążają Wykonawcę. Dokumentacja zostanie opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
7. Zamawiający, w terminie 7 dni od daty przedłożenia mu projektów budowanych zobowiązany jest je zaakceptować, bądź też odmówić akceptacji wskazując jednocześnie zakres, rodzaj oczekiwanych zmian. Wykonawca może przystąpić do realizacji zakresu objętego dokumentacją projektową po zaakceptowaniu jej przez Zamawiającego. Zaakceptowanie przez Zamawiającego dokumentacji technicznych nie umniejsza odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu ich wad.
8. Teren budowy zostanie przekazany Wykonawcy po uzyskaniu wszelkich wymaganych przepisami prawa zezwoleń i wypełnieniu wszystkich obowiązków wymaganych przed rozpoczęciem robót budowlanych. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania terenu budowy w częściach, dla których wykonywanie prac będzie możliwe pod kątem prawnym i technicznym. Rozpoczęcie realizacji robót nastąpi niezwłocznie po przekazaniu terenu budowy z uwzględnieniem terminów wynikających z ustawy Prawo budowlane.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z realizacji części zadania i obniżenia wynagrodzenia proporcjonalnie do wartość zaniechanych prac, w zakresie określonym we wzorze umowy.
10. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa, pozostałymi dokumentami umownymi, zasadami sztuki budowlanej, bezpieczeństwa budowy oraz przyszłej eksploatacji, przy zachowaniu wysokiej jakości zastosowanych materiałów i rozwiązań oraz w sposób zapewniający przyszłe bezawaryjne i ekonomiczne użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej planowanym przeznaczeniem, zapewnienie uzyskania niezbędnych pozwoleń, decyzji, zezwoleń, w ramach zadeklarowanej przez Wykonawcę ceny ryczałtowej, a także usunięcie wszystkich wad i usterek, które wystąpią w okresie rękojmi i udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.
11. Zamówienie finansowane jest w ramach programu: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Priorytet: III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego. Działanie: 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.5.5.) Wartość części: 55000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 746400,21 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 747900,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 746400,21 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: STRABAG Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5210421928
7.3.3) Ulica: ul. Parzniewska 10
7.3.4) Miejscowość: Pruszków
7.3.5) Kod pocztowy: 05-800
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 746400,21 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 67321,22 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 67321,22 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 67321,22 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: STRABAG Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5210421928
7.3.3) Ulica: ul. Parzniewska 10,
7.3.4) Miejscowość: Pruszków
7.3.5) Kod pocztowy: 05-800
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 67321,22 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
INNE PRZETARGI Z STAROGARDU GDAŃSKIEGO
- Dostawa leków dla Regionalnego Ośrodka Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gdańskim
- Dostawa, przesył i dystrybucja energii cieplnej do budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego ul.Chojnicka 70, 83-200 Starogard Gdański, w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2027r.(12/D/SOSW/2024).
- DOSTAWA PRODUKTÓW LECZNICZYCH I WYROBÓW MEDYCZNYCH ORAZ PRODUKTÓW DO CHEMIOTERAPII
- Kompleksowe sprzątanie pomieszczeń w budynkach Urzędu Gminy Starogard Gdański
- Ulepszenie nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 2718G
- Usługi dostarczania żywności dla pacjentów Regionalnego Ośrodka Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gd. i odbiór odpadów pokonsumpcyjnych
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja i utrzymanie w stanie sprawności oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Kozienice
- Budowa żłobka w miejscowości Brzeźno gmina Krzymów, ul. Sienna, 62-513 Krzymów
- Remont klatek schodowych budynków przy ul. Lotniczej 22 i ul. Pomorskiej 19 we Wrocławiu.
- Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Świątkowice na działce nr ewid. 315/4 dł. 250 m.
- Przebudowa ulicy Bugaja w Ostrowcu Świętokrzyskim
- SZP/242-237/2024 Częściowy remont i konserwacja elewacji zachodniej budynku Politechniki Wrocławskiej w Jeleniej Górze przy pl. Piastowskim 25
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.