eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskKonserwacja eksponatów ze zbiorów Muzeum Gdańska - obiekty na podłożu papierowym.



Ogłoszenie z dnia 2025-03-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Konserwacja eksponatów ze zbiorów Muzeum Gdańska – obiekty na podłożu papierowym.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Gdańska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000283392

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długa 46/47

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-831

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 58 573 31 28

1.5.8.) Numer faksu: 58 573 31 28 w. 0

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@muzeumgdansk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgdansk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_gdansk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Konserwacja eksponatów ze zbiorów Muzeum Gdańska – obiekty na podłożu papierowym.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6dc85af8-c829-4a0f-a692-7eb4f8d87551

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00156251

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

13. Zamówienie jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, Priorytetu 6. Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFRR), Działania 6.10. Infrastruktura kultury. Umowa nr FEPM.06.10-IŻ.00-0001/23-00 o dofinansowanie projektu „Przebudowa i adaptacja Muzeum Poczty Polskiej w Gdańsku”.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00080162

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZP.26.2.2025(ZP-TP/02)

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie pełnej konserwacji muzealiów (obiekty na podłożu papierowym) uwzględniającej ich indywidualny charakter, walory artystyczne i znaczenie historyczne. Działania konserwatorskie podjęte przez Wykonawcę powinny zahamować dalszą deteriorację muzealiów, a także przywrócić im właściwe walory estetyczne, przy zachowaniu oryginalności przedmiotu konserwacji i pozwolić na bezpieczne eksponowanie przez Zamawiającego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania dotyczące wykonania zamówienia opisane są w Załączniku nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (zwanym także: OPZ) oraz Rozdziale XVII SWZ - Wzorze umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

92521220-7 - Usługi ochrony eksponatów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawą unieważnienia jest art. 255 ust. 6 PZP, na mocy którego Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wadą przedmiotowego postępowania jest opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejasny, nieprecyzyjny oraz wprowadzający w błąd co do zakresu powierzonych Wykonawcy czynności, o czym Zamawiający powziął wiedzę po otwarciu ofert. Błędy dotyczyły 24 pozycji opisu przedmiotu zamówienia (zwanego dalej „OPZ”) i polegały m.in. na wadliwym opisie obiektów do konserwacji, błędach w obmiarach, braku informacji o dodatkowych okolicznościach mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Powyższe błędy spowodowały, że Wykonawcy nie byli w stanie poprawnie oszacować zamówienia, co przekłada się na niemożność porównania złożonych ofert, a w dalszej kolejności zawarcia umowy zgodnie z art. 17 ust. 2 PZP. Rozbieżności w zakresie kalkulacji, jakie składali Wykonawcy wraz z ofertą zostały uwidocznione min. w informacji z otwarcia ofert. Tymczasem, zgodnie z doktryną prawa zamówień publicznych na podstawie treści opisu zamówienia Wykonawca identyfikuje rodzaj, zakres oraz wymagany sposób realizacji zamówienia, a także oblicza adekwatną cenę za jego realizację. Z tego względu za istotną wadę postępowania należy uznać pominięcie przez Zamawiającego w treści opisu wszelkich elementów mających istotny wpływ na wysokość ceny. Ponieważ znaczące błędy w opisie obiektów z dużym prawdopodobieństwem mogły doprowadzić do niedoszacowania ofert przez Wykonawców, Zamawiający w tym stanie rzeczy nie ma prawnych możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy.
W oparciu o powyższe okoliczności Zamawiający stwierdza, że w sprawie wystąpiły wszystkie przesłanki, o których mowa w art. 255 ust. 6 ustawy PZP. Przepis ten mając charakter bezwzględnie obowiązujący (Iuris cogentis) nakłada na Zamawiającego obowiązek unieważnienia postępowania w każdym przypadku, w którym stwierdzi on, że ziściły się zawarte w tej normie przesłanki. Co więcej, Zamawiający dokonuje unieważnia postępowanie, gdyż na tym etapie postępowania nie może już dokonać czynności sanującej popełnione uchybienie, która umożliwiłaby mu kontynuowanie postępowania w sposób wolny od wad i zawarcie umowy zgodnie z art. 17 ust. 2 u Pzp z wykonawcą wybranym zgodnie z przepisami ustawy.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 26764,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 63392,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.