Og³oszenie z dnia 2022-05-12
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00212098/01 - Modyfikacja z dnia 2022-06-15
- 2022/BZP 00209456/01 - Wynik z dnia 2022-06-14
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Ochrona fizyczna osób, obiektu i mienia
S±du Rejonowego w Ko³obrzegu
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: S¡D REJONOWY W KO£OBRZEGU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000322577
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Katedralna 13
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ko³obrzeg
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-100
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kolobrzeg.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: kolobrzeg.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ kontroli pañstwowej i ochrony prawa oraz s±d i trybuna³
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona fizyczna osób, obiektu i mienia
S±du Rejonowego w Ko³obrzegu
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-48d6a42e-d1fd-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00156807
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-05-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00084294/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 Ochrona fizyczna osób i mienia S±du Rejonowego w Ko³obrzegu
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.ms.gov.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.ms.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. System jest dostêpny pod adresem: https://ezamowienia.ms.gov.pl
2. Za po¶rednictwem posiadanego w Systemie konta U¿ytkownika Zewnêtrznego tj. u¿ytkownika Wykonawcy odbywa siê komunikacja Wykonawcy z Zamawiaj±cym w postêpowaniu, w szczególno¶ci: przekazywanie dokumentów, o¶wiadczeñ, informacji, pytañ, wniosków w ramach postêpowania.
3. Za po¶rednictwem posiadanego w Systemie konta Jednostki Zamawiaj±cej oraz kont U¿ytkowników Wewnêtrznych Jednostki Zamawiaj±cej odbywa siê komunikacja Zamawiaj±cego z Wykonawc± w postêpowaniu, w szczególno¶ci: przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, informacji, odpowiedzi na pytania w ramach postêpowania.
4. Zadawanie pytañ przez Wykonawców odbywa siê w zak³adce „Pytania do postêpowania”. Po otwarciu ofert, komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± elektronicznie za po¶rednictwem Systemu, w zak³adce „Korespondencja”, która dla Wykonawcy jest widoczna w Zak³adce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru z³o¿onej oferty.
5. Do pe³nego i prawid³owego korzystania z Systemu przez U¿ytkowników Zewnêtrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego U¿ytkownika Zewnêtrznego Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego s³u¿±cego do autentykacji i podpisu.
6. Korzystanie z Systemu mo¿liwe jest pod warunkiem spe³nienia przez sprzêt, z którego korzystaj± u¿ytkownicy Wykonawcy nastêpuj±cych minimalnych wymagañ technicznych i specyfiki po³±czenia:
- posiadanie komputera o parametrach umo¿liwiaj±cych zainstalowanie nastêpuj±cego oprogramowania:
8.1.w zakresie podstawowych funkcjonalno¶ci – przegl±d, pobieranie i za³±czanie dokumentów:
a) przegl±darka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i pó¼niejsze, Google Chrome ver. 66 i pó¼niejsze lub Opera w ver. 58 i pó¼niejsze, Microsoft Edge ver 18 i pó¼niejsze, Internet Explorer 11,
b) Lista zalecanych przegl±darek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest u¿ywanie najnowszych wersji przegl±darek
c) system operacyjny Windows 10 i pó¼niejsze
8.2.w zakresie sk³adania podpisu kwalifikowanego:
a) zainstalowane ¶rodowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
b) w przypadku przegl±darek Opera, Chrome i Firefox nale¿y doinstalowaæ dodatek do przegl±darki Szafir SDK Web
c) oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym.
Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego w punktach a, b i c powy¿ej znajduje siê w Systemie w zak³adce E-learning.
7. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich u¿yciu zosta³y opisane w Regulaminie korzystania z us³ug Systemu (Regulamin Portalu e-Us³ug) dostêpnym z poziomu modu³u E-learning dla wszystkich u¿ytkowników Systemu oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla Wykonawców.
8. U¿ytkownikom Zewnêtrznym Wykonawcy przys³uguje prawo korzystania z asysty obejmuj±cej wsparcie techniczne w kwestiach dotycz±cych korzystania z Systemu, polegaj±ce na doradztwie telefonicznym i e-mailowym na zasadach okre¶lonych w Regulaminie korzystania z us³ug Systemu.
9. W sytuacji awarii Systemu lub niedostêpno¶ci Systemu, uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego poprzez System, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres: przetargi@kolobrzeg.sr.gov.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
10. Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesy³anych za po¶rednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za po¶rednictwem Systemu mo¿na przes³aæ wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawieraj±cy wiele pojedynczych plików.
11. Dopuszczalne formaty przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119, str. 1 ze zm. – dalej „RODO”) Zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem danych osobowych jest S±d Rejonowy w Ko³obrzegu, ul. Katedralna 13,78-100 Ko³obrzeg e-mail: administracja@kolobrzeg.sr.gov.pl, tel. 94 357 51 11. Z Inspektorem Ochrony Danych mo¿na skontaktowaæ siê na adres e-mail: iod@comp-net.pl
2. Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3. Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego
oraz jego rozstrzygniêciem, jak równie¿, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
4. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym dokumentacja postêpowania zostanie udostêpniona w oparciu o art. 3 ustawy o dostêpie do informacji publicznej.
5. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego bêd± przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt obowi±zuj±cym u Zamawiaj±cego.
6. Niezale¿nie od postanowieñ pkt 1.5. powy¿ej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe bêd± przetwarzane do up³ywu okresu przedawnienia roszczeñ wynikaj±cych z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania
o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane podmiotom przetwarzaj±cym dane
w imieniu administratora danych osobowych np. podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe, firmom zapewniaj±cym niszczenie materia³ów itp.
8. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym równie¿ w formie profilowania.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd RODO
9. Osoba, której dotycz± pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostêpu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO;
3) do ¿±dania od Zamawiaj±cego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
w przypadku uznania, i¿ przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy
o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
10. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz umownym; niepodanie okre¶lonych danych bêdzie skutkowa³o brakiem mo¿liwo¶ci ubiegania siê
o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcie umowy.
11. Osobie, której dane osobowe zosta³y pozyskane przez Zamawiaj±cego w zwi±zku
z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przys³uguje:
1) prawo do usuniêcia danych osobowych, o czym przes±dza art. 17 ust. 3 lit. b, d
lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) okre¶lone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, ¿e podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
12. W niektórych sytuacjach, mo¿emy pozyskiwaæ dane z innych ¼róde³, ni¿ bezpo¶rednio od Pañstwa. W przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny ni¿ od osób, których dane dotycz±, ¼ród³em danych bêd± rejestry publiczne, m.in. CEIDG, REGON, KRS.
13. Dane osobowe mog± byæ przekazywane do organów publicznych i urzêdów pañstwowych lub innych podmiotów upowa¿nionych na podstawie przepisów prawa lub wykonuj±cych zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej, w szczególno¶ci do podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kontroln± wobec Zamawiaj±cego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/1/TP/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ugi ochrony fizycznej osób, obiektu i mienia w budynku bêd±cym siedzib± S±du Rejonowego w Ko³obrzegu, obejmuj±cej:
1) Sta³± bezpo¶redni± ochronê wykonywan± :
a) w dni pracy s±du w godz. 630 – 1630 ( w poniedzia³ki w godz. 630 – 1830 ) przez jednego kwalifikowanego pracownika ochrony,
b) w dni pracy s±du w godz. 800 – 1500 przez jednego kwalifikowanego pracownika ochrony,
2) Sta³y dozór sygna³ów przesy³anych drog± radiow±, gromadzonych i przetwarzanych
w elektronicznych urz±dzeniach i systemach alarmowych wraz z reakcj± grupy interwencyjnej,
3) Monitorowanie sygna³ów p.po¿. wraz z reakcj± grupy interwencyjnej,
4) Monitorowanie systemu wizyjnego wraz reakcj± grupy interwencyjnej,
5) Depozyt kluczy wraz z asyst± przy otwieraniu i zamykaniu obiektu.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik Nr 8 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielanie zamówieñ o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegaj±cych na powtórzeniu podobnych us³ug, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Wielko¶æ lub zakres zamówienia: do 100.000,00 z³ netto. Podstaw± do ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z wykonawc± negocjacje.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami i ich znaczeniem:
1) Cena oferty brutto (C) – 60 %
W zakresie powy¿szego kryterium oferta mo¿e uzyskaæ maks. 60 pkt
2) Do¶wiadczenie pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia – ilo¶æ pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia posiadaj±cych minimum 24 miesiêczne do¶wiadczenie w zakresie ochrony budynków biurowych (DP) – 40 %
W zakresie powy¿szego kryterium oferta mo¿e uzyskaæ maks. 40 pkt.
Podane wy¿ej wagi procentowe s± wagami punktowymi wed³ug zasady:
jeden procent (%)=jeden punkt wagowy
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia – ilo¶æ pracowników skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia posiadaj±cych minimum 24 miesiêczne do¶wiadczenie w zakresie ochrony budynków biurowych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli posiada aktualn± koncesjê Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji wydan± na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.2020 poz. 838 ze zm.) na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia realizowanej w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej.
Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje te us³ugi do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli:
a) nale¿ycie wykona³ lub nale¿ycie wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 us³ugi (na podstawie jednej umowy trwaj±cej minimum 12 miesiêcy) o charakterze porównywalnym z zakresem niniejszego zamówienia - ochronê osób i mienia, obiektów w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej, w budynku biurowym o ca³kowitej powierzchni u¿ytkowej minimum 2 000 m2.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden
z wykonawców w ca³o¶ci.
b) dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia wszystkich kwalifikowanych pracowników ochrony minimum 6, w tym odpowiedni± liczbê osób do nadzoru gwarantuj±c± nale¿yte wykonanie przedmiotowego zamówienia oraz zapewniaj±c± mo¿liwo¶æ podjêcia skutecznych dzia³añ w okre¶lonym czasie, nie karanych za przestêpstwo umy¶lne, zgodnie z wymaganiami Zamawiaj±cego.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niæ wspólnie.
c) dysponuje minimum dwoma uzbrojonymi ca³odobowymi grupami interwencyjnymi wyposa¿onymi zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych
i Administracji z dnia 21 pa¼dziernika 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz.U.2015, poz.992 ze zmianami), które bêd± zlokalizowane w rejonie wykonywania przedmiotu zamówienia tak, aby mog³y podj±æ dzia³ania na obiekcie objêtym ochron± elektroniczn± i udzieliæ wsparcia pracownikom ochrony realizuj±cych zadania ochronne na posterunkach, w sytuacjach nadzwyczajnych, w czasie do 10 minut. Grupa w sk³adzie 2 pracowników ochrony posiadaj±cych licencje kwalifikowanych pracowników ochrony, wyposa¿onych w broñ paln± i amunicjê, ¶rodki przymusu bezpo¶redniego, ¶rodki ³±czno¶ci radiowej wraz z oznakowanym pojazdami (zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do kontroli min. 1 raz w miesi±cu dzia³ania grup interwencyjnych).
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek Wykonawcy mog± spe³niaæ wspólnie.
d) dysponuje centrum monitorowania systemów alarmowych, sprawuj±ce sta³y dozór sygna³ów przesy³anych drog± radiow± na w³asnej wydzielonej czêstotliwo¶ci, obejmuj±ce swoim zasiêgiem rejon wykonywania przedmiotu zamówienia;
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden
z wykonawców w ca³o¶ci.
e) dysponuje sieci± radiow± typu dyspozytorskiego pracuj±ca na w³asnej wydzielonej czêstotliwo¶ci, do zapewnienia ³±czno¶ci radiowej wewnêtrznej i zewnêtrznej obejmuj±ce swoim zasiêgiem rejon wykonywania przedmiotu zamówienia;
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ co najmniej jeden
z wykonawców w ca³o¶ci.
f) posiada status SUFO (Specjalistycznych Uzbrojonych Formacji Ochronnych), zgodnie
z Rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji z dnia 21 pa¼dziernika 2011 r. (Dz. U. Nr 245, poz. 1462 ze zmianami) udokumentowany decyzj± przyznaj±c± prawo posiadania w celu ochrony obiektów broni palnej bojowej, maszynowej i gazowej.
Warunek dotycz±cy posiadania statusu SUFO jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada status SUFO
i zrealizuje te us³ugi do których realizacji to uprawnienie jest wymagane.
g) posiada pozwolenie radiowe Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej na u¿ywanie radiowych urz±dzeñ nadawczo-odbiorczych pracuj±cych w sieci typu monitorowania systemów alarmowych obejmuj±cych swym zasiêgiem miasto Ko³obrzeg – wyszczególnione w warunkach wykorzystania czêstotliwo¶ci.
Warunek dotycz±cy posiadania przedmiotowego pozwolenia jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada przedmiotowe pozwolenie i zrealizuje te us³ugi do których realizacji to pozwolenie jest wymagane.
h) posiada pozwolenie radiowe Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej na u¿ywanie radiowych urz±dzeñ nadawczo-odbiorczych pracuj±cych w sieci radiokomunikacyjnej ruchomej l±dowej typu dyspozytorskiego, obejmuj±cych swym zasiêgiem miasto Ko³obrzeg – wyszczególnione w warunkach wykorzystania czêstotliwo¶ci;
Warunek dotycz±cy posiadania przedmiotowego pozwolenia jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada przedmiotowe pozwolenie i zrealizuje te us³ugi do których realizacji to pozwolenie jest wymagane.
W sytuacji, gdy Wykonawca realizuje us³ugê bêd±c± w trakcie realizacji, Zamawiaj±cy wymaga, aby na dzieñ sk³adania ofert, by³a ona realizowana przez okres co najmniej 12 miesiêcy.
Jedna us³uga to jedna umowa, w ramach, której wykonano lub nadal s± wykonywane us³ugi ochrony osób i mienia odpowiadaj±ce postawionemu warunkowi.
Przez zamówienia wykonane nale¿y rozumieæ:
1) zamówienia rozpoczête i zakoñczone w w/w okresie,
2) zamówienia zakoñczone w w/w okresie, których rozpoczêcie mog³o nast±piæ wcze¶niej ni¿ w w/w okresie.
Niedopuszczalne jest ³±czenie zamówieñ wykonanych przez ró¿nych Wykonawców, aby uzyskaæ 1 zamówienie spe³niaj±c± wymagania Zamawiaj±cego.
W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada wymaganego do¶wiadczenia, mo¿e on polegaæ na do¶wiadczeniu innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 Pzp, z odpowiednim uwzglêdnieniem zasad opisanych w zdaniu poprzednim.
Zgodnie z brzmieniem art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.”
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wykonawca sk³adaj±c ofertê zobowi±zany jest z³o¿yæ:Wype³niony formularz ofertowy, wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 1 do SWZ;O¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania
o udzielenie za¬mówienia - wzór o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Za³±cznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy
z Wykonawców (wspólnicy spó³ki cywilnej traktowani s± jako Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±). O¶wiadczenie Wykonawcy o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia - wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się̂ o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców; o¶wiadczenia te winny potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;Je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powy¿ej - pe³nomocnictwo lub inny dokument (np. akt powo³ania na stanowisko prezesa zarz±du, cz³onka zarz±du spó³ki lub, w przypadku spó³ek dzia³aj±cych w systemie common law, cz³onka rady dyrektorów spó³ki, a tak¿e umowa spó³ki cywilnej lub uchwa³a jej wspólników, wskazuj±ca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spó³ki) potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (wspólnicy spó³ki cywilnej traktowani s± jako Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±);O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy (wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ) - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ) - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców, którzy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaj± na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby;Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców, którzy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaj± na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby (wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 7 do SWZ;O¶wiadczenie Wykonawcy w zakresie wype³nienia obowi±zku informacyjnego RODO (wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 9 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum). Pe³nomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje siê na swoim profilu Wykonawcy i sk³adaj±c ofertê w zak³adce „Wykonawcy” doda pozosta³ych Wykonawców wpisuj±c ich dane.Pe³nomocnik, o którym mowa powy¿ej, pozostaje w kontakcie z Zamawiaj±cym w toku postêpowania i do niego Zamawiaj±cy kieruje informacje, korespondencjê itp. Wszelkie o¶wiadczenia pe³nomocnika Zamawiaj±cy uzna za wi±¿±ce dla wszystkich Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
Nie dopuszcza siê uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielnie zamówienia w wiêcej ni¿ jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Niedopuszczalnym jest równie¿ z³o¿enie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielnie zamówienia, równocze¶nie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Wspólnicy spó³ki cywilnej s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.Szczegó³y dotycz±ce
sposobu sk³adania poszczególnych dokumentów i o¶wiadczeñ przez Wykonawców
wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie opisane s± innych w³a¶ciwych miejscach w niniejszym
og³oszeniu oraz w SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku:a) zmiany stawki podatku od towaru i us³ug,
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 do 5 Ustawy z dnia 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne.
W przypadku waloryzacji wynagrodzenia o którym mowa w umowie w par 16, w ust. 4 pkt b, nale¿y skierowaæ do Zamawiaj±cego pisemny wniosek Wykonawcy zawieraj±cy uzasadnienie i szczegó³owy sposób wyliczenia nowych cen oraz wp³yw zmiany na wynagrodzenie Wykonawcy, z zastrze¿eniem ust. 8 paragrafu 16 umowy. Waloryzacja wynagrodzenia bêdzie mog³a nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ od miesi±ca w którym Wykonawca z³o¿y³ stosowny wniosek do Zamawiaj±cego o zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia i nie wcze¶niej ni¿ po wprowadzeniu:
a) nowych stawek podatku od towarów i us³ug,
b) nowej, wy¿szej kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracê,
c) zmian zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. W przypadku wyst±pienia zmiany, o której mowa w ust. 4 par. 16 umowy.Wykonawca mo¿e z³o¿yæ do Zamawiaj±cego wniosek o zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia za³±czaj±c w szczególno¶ci:
a) kopie wszystkich umów o pracê pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi objête przedmiotem umowy, otrzymuj±cych minimalne wynagrodzenie za pracê b±d¼ proporcjonalnie do wielko¶ci etatu wynagrodzenie liczone od minimalnego wynagrodzenia– w przypadku wyst±pienia zmiany, o której mowa w ust. 4 pkt b) par 16 umowy.
b) kopie wszystkich umów o pracê pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi objête przedmiotem umowy wraz z zestawieniem wszystkich sk³adników sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne potr±canych z ich wynagrodzenia - w przypadku wyst±pienia zmiany, o której mowa w ust. 4 pkt c) par.16 umowy,
c) inne dokumenty lub informacje , które oka¿± siê niezbêdne dla oceny jaki wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê maj± zmiany wymienione w ust. 4, par 16 umowy.
Po otrzymaniu wniosku wraz z kompletem dokumentów, Zamawiaj±cy ustali czy zmiany, o których mowa w ust. 4 par 16 umowy maj± wp³yw na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcê i ewentualnie w jakim rozmiarze. W przypadku gdyby zmiany te mia³y wp³yw na wysoko¶æ kosztów wykonania zamówienia Zamawiaj±cy odpowiednio dokona podwy¿szenia wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy.Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmian do umowy w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci maj±cych wp³yw na wykonanie lub nale¿yte wykonywania umowy spowodowanych przez COVID- 19 na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.).
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-20 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem systemu dostêpnego pod adresem: https:// ezamowienia.ms.gov.pl i pod nazw± niniejszego postêpowania. Sposób z³o¿enia oferty zosta³ opisany w Rozdziale XI SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-20 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-06-18
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1.Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty (je¿eli dotyczy to danego postêpowania) sk³ada siê z uwzglêdnieniem postanowieñ rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415) (je¿eli dotyczy to przedmiotowego postêpowania).2.Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych
w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
INNE PRZETARGI Z KO£OBRZEGU
- Remont g³ównego zasilania wody w Sanatorium Uzdrowiskowym PER£A BA£TYKU w Ko³obrzegu
- Dostawa tlenu medycznego w butlach aluminiowych LIV 2L, 5L, 8L, 10L z dzier¿aw± butli dla potrzeb Regionalnego Szpitala w Ko³obrzegu, ul. £opuskiego 31-33
- Dostawa i monta¿ urz±dzeñ zabiegowych do baz zabiegowych w "Uzdrowisko Ko³obrzeg" S.A. w Ko³obrzegu - postêpowanie powtórzone
- Dostawy materia³ów przeznaczonych do wykonywania zabiegów rehabilitacyjnych
- Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkañców Gminy Ko³obrzeg
- Zakup paliw p³ynnych - benzyny bezo³owiowej oraz oleju napêdowego do ¶rodków transportowych i sprzêtu Zamawiaj±cego
wiêcej: przetargi w Ko³obrzegu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Us³uga ochrony osób i mienia na rzecz Prokuratury Rejonowej w Lesku i Prokuratury Rejonowej w Sanoku
- Ochrona osób i mienia w obiektach Teatru im. Wojciecha Bogus³awskiego w Kaliszu w roku 2025
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony osób i mienia w Teatrze Wspó³czesnym w Warszawie w latach 2025-2026
- Us³uga ochrony w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej na terenie kompleksu biurowo-magazynowego w Warszawie przy ul. Miñskiej 65
- Ochrona obiektów S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku
- [U/18/TP/2024] Ochrona obiektu Stadion Opolski.
wiêcej: Us³ugi ochroniarskie »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.