Ogłoszenie z dnia 2022-05-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00097865/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-03-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1 w Jarosławiu – ETAP III
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT JAROSŁAWSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Jarosławiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900306
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Pawła II 17
1.5.2.) Miejscowość: Jarosław
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-500
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwest@powiat.jaroslaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.jaroslawski.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jaroslawski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1 w Jarosławiu – ETAP III2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4bcd3c9b-a91d-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00159567
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024196/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1 w Jarosławiu – ETAP III
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00097865/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.11.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 2868169,34 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ramach zadania pod nazwą „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1”, stanowiących ETAP III realizacji ww. zadania i obejmujących swoim zakresem roboty architektoniczne i konstrukcyjno-budowlane, instalacje sanitarne i instalację elektryczną, z wyłączeniem robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych już wykonanych oraz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych planowanych do wykonania w kolejnych etapach realizacji ww. zadania.2. Budynek zlokalizowany w Jarosławiu przy ul. Hetmana Jana Tarnowskiego 1, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu z dnia 16 stycznia 1984 r. jest wpisany do Rejestru Zabytków pod pozycją rejestru A –707.
3. Część nr 1: „Wykonanie robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych wewnątrz budynku” swoim zakresem obejmuje:
1) roboty rozbiórkowe, wyburzeniowe i demontażowe;
2) roboty murarskie, tynkarskie i malarskie;
3) wykonanie okładzin podłóg, ścian i sufitów;
4) montaż stolarki drzwiowej i okiennej;
5) roboty remontowo-renowacyjne / prace konserwatorskie;
6) roboty instalacyjne w zakresie instalacji elektrycznych;
7) roboty instalacyjne w zakresie instalacji sanitarnych.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakresu robót budowlanych niezbędnych
do wykonania w ramach Części nr 1 niniejszego zamówienia określa, z zastrzeżeniem postanowień ust. 1, Dokumentacja projektowo – techniczna, stanowiąca Załącznik Nr 1 do SWZ, w której skład wchodzi:
1) Projekt budowlany i wykonawczy: Przebudowa, zmiana sposobu użytkowania, przebudowa wewnętrznej instalacji gazowej oraz budowa wentylacji mechanicznej w celu dostosowania do potrzeb ogniska baletowego budynku przy ul. Jana Tarnowskiego 1 w Jarosławiu;
2) Dokumentacja konserwatorsko – restauratorska, w tym:
a) Opinia konserwatorska z dnia 07. 08. 2018 r., znak: INR-II.5183.135.2018.PG,
b) Dokumentacja konserwatorska z dnia 08. 09. 2018 r.,
c) Program prac konserwatorskich i restauratorskich z dnia 08. 09. 2018 r.;
3) Ekspertyza mykologiczno – budowlana dotycząca zawilgocenia pomieszczeń piwnicznych w budynku przy ul. Jana Tarnowskiego 1 w Jarosławiu;
4) Decyzje i postanowienia, w tym:
a) Decyzja Starosty Jarosławskiego Nr 797/2018 z dnia 14 listopada 2018 r. (znak:
AB-AAB. 6740.754.2018) – pozwolenie na budowę,
b) Postanowienie Starosty Jarosławskiego z dnia 15. 11. 2018 r., znak: AB-AAB. 6740.754.2018, o sprostowaniu błędu w decyzji Starosty Jarosławskiego Nr 797/2018 z dnia 14 listopada 2018 r.,
c) Decyzja Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 22. 10. 2018 r., znak: INR-II.5142.281.2018.PG;
d) Postanowienie Podkarpackiego Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej z dnia 19. 10. 2018 r., znak: WZ.5595.250.2018.
5) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla poszczególnych branż, zwana dalej również „STWiORB”.
5. W celu ułatwienia sporządzenia oferty Zamawiający udostępnia Wykonawcom w folderze pod nazwą: Załącznik Nr 1 do SWZ ZP.272.11.2022 - Dokumentacja projektowo – techniczna, Przedmiary robót sporządzone dla poszczególnych branż, które należy traktować jedynie jako materiały pomocnicze oraz inne dokumenty mające ułatwić prawidłowe obliczenie ryczałtowej ceny oferty w sposób opisany w SWZ, tj.:
1) Przedmiary robót dla poszczególnych części zamówienia oraz poszczególnych branż;
2) Arkusz kalkulacyjny pomocny do przygotowania oferty dla Części nr 1 zamówienia;
3) Wykazy robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych:
a) Wykaz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych do wykonania wewnątrz budynku w ramach Części nr 1 niniejszego zamówienia,
b) Wykaz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych wykonanych w poprzednich etapach realizacji zadania,
c) Wykaz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych planowane do wykonania
w kolejnych etapach realizacji zadania.
6. Zarówno zakres Przedmiarów robót jak i zawarte w nich obmiary, a także pozostałe dokumenty, o których mowa w ust. 5, należy traktować poglądowo, nie mogą one stanowić jedynej podstawy do sporządzenia dokładnej wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, gdyż nie będą one wiążące dla Zamawiającego na etapie wykonawstwa.
7. W przypadku różnic pomiędzy Dokumentacją projektowo – techniczną, o której mowa w ust. 4, a Przedmiarami robót i dokumentami, o których mowa w ust. 5, do wyceny należy przyjąć, że przedmiot zamówienia określa Dokumentacja projektowo – techniczna, tj. Projekt budowlany, Projekt wykonawczy, Dokumentacja konserwatorsko – restauratorska, Ekspertyza mykologiczno – budowlana oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Nie będą traktowane, jako roboty dodatkowe, roboty (prace) objęte Dokumentacją projektowo – techniczną, a nie uwzględnione w Przedmiarach robót i dokumentach, o których mowa w ust. 5. Należy wycenić wszystkie roboty, które są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
8. W ramach wykonania / realizacji Części nr 1 zamówienia, zgodnie z postanowieniami SWZ oraz umowy zawartej na wykonanie Części nr 1 zamówienia, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt:
1) zapewni Kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania budową i niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz uprawnienia do kierowania budową / pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
2) zapewni kierowników robót branżowych, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz uprawnienia do kierowania pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniających wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
3) wykona próby eksploatacyjne i dokona rozruchu zamontowanych w trakcie realizacji zamówienia / umowy urządzeń, instalacji, systemów i sprawdzi je pod względem ich poprawnego oraz bezpiecznego działania,
4) przeprowadzi instruktaż dla osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi, użytkowania, utrzymania i konserwacji zamontowanych w trakcie realizacji zamówienia / umowy urządzeń, instalacji, systemów w miejscu ich zamontowania.
5) w razie konieczności wynikających z przepisów prawa, własnym staraniem i na własny koszt dokona zgłoszeń do odbioru wykonanych robót do odpowiednich inspekcji, służb i straży oraz dokona opłat z tytułu odbioru wykonanych robót przez odpowiednie inspekcje, służby i straże.
9. Wykonawca będzie zobowiązany:
1) udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia / umowy (wykonane roboty budowlane) rękojmi i gwarancji jakości na okres zadeklarowany przez Wykonawcę w złożonej ofercie, liczony od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia / umowy bez zastrzeżeń, który nie może być krótszy niż 36 miesięcy;
2) zagospodarować we własnym zakresie materiały pochodzące z demontażu i odpady powstałe w toku własnych robót oraz ponieść koszty ich wywozu wraz z kosztami składowania i utylizacji;
3) właściwie postępować z materiałami z demontażu oraz odpadami przeznaczonymi
do utylizacji tj. w sposób określony przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
4) ponieść wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w tym wszelkie opłaty związane z wykonaniem umowy, uprzednio nieprzewidziane, a wynikłe w trakcie lub w wyniku realizacji prac / robót związanych z wykonaniem zamówienia / umowy;
5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, do ich wykonania bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi nieuzasadnionymi kosztami;
6) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania tzw. „robót dodatkowych”, do ich wykonania na podstawie tych samych czynników cenotwórczych (R, S, Kp, Kz, Z), jakie zostaną wykazane w Kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w wyniku wyboru jego oferty, jako najkorzystniejszej dla Zamawiającego, a w przypadku braku takich czynników cenotwórczych w złożonym Kosztorysie ofertowym (Kosztorysach ofertowych), na podstawie czynników cenotwórczych zawartych w aktualnych cennikach Sekocenbud.
10. Wymagania odnośnie urządzeń dostarczonych i montowanych w ramach realizacji zamówienia:
1) dostarczone i zamontowane w ramach realizacji zamówienia urządzenia muszą być:
a) produktami o wysokiej jakości, spełniającymi obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego,
b) fabrycznie nowe, nigdy wcześnie nieużywane, nieposiadające śladów użytkowania,
c) niedotknięte żadną wadą fizyczną oraz wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostarczenia i zamontowania przez Wykonawcę urządzeń będących produktami powystawowymi lub demonstracyjnymi;
3) wszystkie dostarczone i zamontowane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia urządzenia muszą posiadać instrukcje obsługi, a te które tego wymagają, również: dokumentacje techniczno-rozruchowe (DTR), aprobaty techniczne, deklaracje zgodności CE, niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa określone w odrębnych przepisach lub protokoły zgodności z obowiązującymi normami oraz inne dokumenty wymagane przy tego typu urządzeniach, a także karty gwarancyjne;
4) dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 3 muszą być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski, w formie papierowej lub na nośniku CD/DVD;
5) gwarancje (karty / warunki gwarancyjne) na urządzenia dostarczone i zamontowane przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą dla Zamawiającego staną się automatycznie postanowieniami umowy o wykonanie zamówienia i za wyjątkiem wydłużenia okresu ich obowiązywania nie mogą ulec zmianie;
6) bieg gwarancji będzie liczony od daty podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru ich przedmiotu bez zastrzeżeń.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 2328881,97 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.) w ramach zadania pod nazwą „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1”, stanowiących ETAP III realizacji ww. zadania i obejmujących swoim zakresem roboty architektoniczne i konstrukcyjno-budowlane, instalacje sanitarne i instalację elektryczną, z wyłączeniem robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych już wykonanych oraz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych planowanych do wykonania w kolejnych etapach realizacji ww. zadania.2. Budynek zlokalizowany w Jarosławiu przy ul. Hetmana Jana Tarnowskiego 1, decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu z dnia 16 stycznia 1984 r. jest wpisany do Rejestru Zabytków pod pozycją rejestru A –707.
3. Część nr 2: „Wykonanie robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych na zewnątrz budynku” swoim zakresem obejmuje:
1) prace elewacyjne, w tym roboty murarskie, tynkarskie i malarskie;
2) roboty remontowo-renowacyjne / prace konserwatorskie, w tym odtworzenie zabytkowych pilastrów, drzwi i okien;
3) wykonanie uziemienia i instalacji odgromowej;
4) inne roboty wykończeniowe i remontowo-renowacyjne.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakresu robót budowlanych niezbędnych
do wykonania w ramach Części nr 2 niniejszego zamówienia określa, z zastrzeżeniem postanowień ust. 1, Dokumentacja projektowo – techniczna, stanowiąca Załącznik Nr 1 do SWZ, w której skład wchodzi:
1) Projekt budowlany i wykonawczy: Przebudowa, zmiana sposobu użytkowania, przebudowa wewnętrznej instalacji gazowej oraz budowa wentylacji mechanicznej w celu dostosowania do potrzeb ogniska baletowego budynku przy ul. Jana Tarnowskiego 1 w Jarosławiu;
2) Dokumentacja konserwatorsko – restauratorska, w tym:
a) Opinia konserwatorska z dnia 07. 08. 2018 r., znak: INR-II.5183.135.2018.PG,
b) Dokumentacja konserwatorska z dnia 08. 09. 2018 r.,
c) Program prac konserwatorskich i restauratorskich z dnia 08. 09. 2018 r.;
3) Ekspertyza mykologiczno – budowlana dotycząca zawilgocenia pomieszczeń piwnicznych w budynku przy ul. Jana Tarnowskiego 1 w Jarosławiu;
4) Decyzje i postanowienia, w tym:
a) Decyzja Starosty Jarosławskiego Nr 797/2018 z dnia 14 listopada 2018 r. (znak:
AB-AAB. 6740.754.2018) – pozwolenie na budowę,
b) Postanowienie Starosty Jarosławskiego z dnia 15. 11. 2018 r., znak: AB-AAB. 6740.754.2018, o sprostowaniu błędu w decyzji Starosty Jarosławskiego Nr 797/2018 z dnia 14 listopada 2018 r.,
c) Decyzja Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 22. 10. 2018 r., znak: INR-II.5142.281.2018.PG;
d) Postanowienie Podkarpackiego Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej z dnia 19. 10. 2018 r., znak: WZ.5595.250.2018.
5) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla poszczególnych branż, zwana dalej również „STWiORB”.
5. W celu ułatwienia sporządzenia oferty Zamawiający udostępnia Wykonawcom w folderze pod nazwą: Załącznik Nr 1 do SWZ ZP.272.11.2022 - Dokumentacja projektowo – techniczna, Przedmiary robót sporządzone dla poszczególnych branż, które należy traktować jedynie jako materiały pomocnicze oraz inne dokumenty mające ułatwić prawidłowe obliczenie ryczałtowej ceny oferty w sposób opisany w SWZ, tj.:
1) Przedmiary robót dla poszczególnych części zamówienia oraz poszczególnych branż;
2) Arkusz kalkulacyjny pomocny do przygotowania oferty dla Części nr 2 zamówienia;
3) Wykazy robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych:
a) Wykaz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych do wykonania na zewnątrz budynku w ramach Części nr 2 niniejszego zamówienia,
b) Wykaz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych wykonanych w poprzednich etapach realizacji zadania,
c) Wykaz robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych planowane do wykonania
w kolejnych etapach realizacji zadania.
6. Zarówno zakres Przedmiarów robót jak i zawarte w nich obmiary, a także pozostałe dokumenty, o których mowa w ust. 4, należy traktować poglądowo, nie mogą one stanowić jedynej podstawy do sporządzenia dokładnej wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, gdyż nie będą one wiążące dla Zamawiającego na etapie wykonawstwa.
7. W przypadku różnic pomiędzy Dokumentacją projektowo – techniczną, o której mowa w ust. 4, a Przedmiarami robót i dokumentami, o których mowa w ust. 5, do wyceny należy przyjąć, że przedmiot zamówienia określa Dokumentacja projektowo – techniczna, tj. Projekt budowlany, Projekt wykonawczy, Dokumentacja konserwatorsko – restauratorska, Ekspertyza mykologiczno – budowlana oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Nie będą traktowane, jako roboty dodatkowe, roboty (prace) objęte Dokumentacją projektowo – techniczną, a nie uwzględnione w Przedmiarach robót i dokumentach, o których mowa w ust. 5. Należy wycenić wszystkie roboty, które są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
8. W ramach wykonania / realizacji Części nr 2 zamówienia, zgodnie z postanowieniami SWZ oraz umowy zawartej na wykonanie Części nr 2 zamówienia, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt:
1) zapewni Kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania budową i niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz uprawnienia do kierowania budową / pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 710, z późn. zm.);
2) zapewni kierowników robót branżowych, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz uprawnienia do kierowania pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniających wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
3) w razie konieczności wynikających z przepisów prawa, własnym staraniem i na własny koszt dokona zgłoszeń do odbioru wykonanych robót do odpowiednich inspekcji, służb i straży oraz dokona opłat z tytułu odbioru wykonanych robót przez odpowiednie inspekcje, służby i straże.
9. Wykonawca będzie zobowiązany:
1) udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia / umowy (wykonane roboty budowlane) rękojmi i gwarancji jakości na okres zadeklarowany przez Wykonawcę w złożonej ofercie, liczony od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia / umowy bez zastrzeżeń, który nie może być krótszy niż 36 miesięcy;
2) zagospodarować we własnym zakresie materiały pochodzące z demontażu i odpady powstałe w toku własnych robót oraz ponieść koszty ich wywozu wraz z kosztami składowania i utylizacji;
3) właściwie postępować z materiałami z demontażu oraz odpadami przeznaczonymi
do utylizacji tj. w sposób określony przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 779, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 888, z późn. zm.);
4) ponieść wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w tym wszelkie opłaty związane z wykonaniem umowy, uprzednio nieprzewidziane, a wynikłe w trakcie lub w wyniku realizacji prac / robót związanych z wykonaniem zamówienia / umowy;
5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, do ich wykonania bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi nieuzasadnionymi kosztami;
6) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania tzw. „robót dodatkowych”, do ich wykonania na podstawie tych samych czynników cenotwórczych (R, S, Kp, Kz, Z), jakie zostaną wykazane w Kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w wyniku wyboru jego oferty, jako najkorzystniejszej dla Zamawiającego, a w przypadku braku takich czynników cenotwórczych w złożonym Kosztorysie ofertowym (Kosztorysach ofertowych), na podstawie czynników cenotwórczych zawartych w aktualnych cennikach Sekocenbud.
10. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami SWZ, zapisami własnej oferty oraz warunki określonymi postanowieniami Projektu umowy, stanowiącego Załącznik Nr 9 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 539287,37 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Po zapoznaniu się z ceną jedynej oferty złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1 w Jarosławiu – ETAP III, Numer referencyjny: ZP.272.11.2022, na wykonanie Części nr 1 zamówienia: ,,Wykonanie robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych wewnątrz budynku” stwierdzono, że cena wykonania Części nr 1 zamówienia zaoferowane przez Wykonawcę w złożonej ofercie znacznie przewyższają kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części nr 1 zamówienia.
Na sfinansowanie Części nr 1 przedmiotowego zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę nie wyższą niż 2 864 524,82 zł, a cena brutto jedynej oferty złożonej na wykonanie Części nr 1 zamówienia w kwocie brutto 5 596 500,00 zł przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części nr 1 zamówienia o ponad 95 %.
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Jednocześnie zgodnie z przepisem art. 259 ww. ustawy, jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy art. 255-258 ustawy Pzp.
Z uwagi na fakt, że w chwili obecnej Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia o blisko
2 732 000 zł kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części nr 1 zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, zaistniały przesłanki do unieważnienia postępowania w zakresie Części nr 1 zamówienia na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, wz. z art. 259 ww. ustawy.
Mając na względzie powyższe fakty Zamawiający unieważnił postępowanie w zakresie Części nr 1 zamówienia na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, wz. z art. 259 ww. ustawy, a unieważnienie postępowania w zakresie Części nr 1 zamówienia jest w pełni uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5596500,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5596500,00 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Po zapoznaniu się z ceną jedynej oferty złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1 w Jarosławiu – ETAP III, Numer referencyjny: ZP.272.11.2022, na wykonanie Części nr 2 zamówienia: ,,Wykonanie robót budowlanych i remontowo-renowacyjnych na zewnątrz budynku” stwierdzono, że cena wykonania Części nr 2 zamówienia zaoferowane przez Wykonawcę w złożonej ofercie znacznie przewyższają kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części nr 2 zamówienia.
Na sfinansowanie Części nr 2 przedmiotowego zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę nie wyższą niż 663 323,47 zł, a cena brutto jedynej oferty złożonej na wykonanie Części nr 2 zamówienia w kwocie brutto 1 499 370,00 zł przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części nr 2 zamówienia o ponad 126 %.
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Jednocześnie zgodnie z przepisem art. 259 ww. ustawy, jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy art. 255-258 ustawy Pzp.
Z uwagi na fakt, że w chwili obecnej Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia o ponad 836 000,00 zł kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części nr 2 zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, zaistniały przesłanki do unieważnienia postępowania w zakresie Części nr 2 zamówienia na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, wz. z art. 259 ww. ustawy.
Mając na względzie powyższe fakty Zamawiający unieważnił postępowanie w zakresie Części nr 2 zamówienia na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, wz. z art. 259 ww. ustawy, a unieważnienie postępowania w zakresie Części nr 2 zamówienia jest w pełni uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1499370,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1499370,00 PLN
INNE PRZETARGI Z JAROSŁAWIA
- Przebudowa trzech placów zabaw - dokumentacja projektowa
- Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu fabrycznie nowego samochodu dostawczego typu wywrotka z zabudową brygadową
- Remont więźby dachowej wraz z pokryciem starej zabytkowej Szkoły w Pełkiniach
- Dostawa schodołazów na potrzeby PANS w Jarosławiu
- Wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę budynku przechowywali zwłok, przebudowę budynku gospodarczego oraz budowę zadaszonego kontenera na składowanie butli tlenem z medyczny-pow
więcej: przetargi w Jarosławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont części korytarza w ZSCKR w Mieczysławowie"
- "Modernizacja zaplecza kuchennego i jadalni w Domu Dziecka w Dąbrówce"
- DZP.26.113.2025 zawarcie umowy ramowej na wykonanie robót zduńskich w lokalach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej na ul. Przedszkolnej i ul. Ks. A. Zarzyckiego w Opatowie
- Generalny remont szatni personelu i sanitariatów w piwnicach pawilonu M-5
- Budowa chodnika na ulicy Jankowskiego ( odcinek od ul. Strzeleckiej do ul. Jasnej) w Ostrowie Wielkopolskim
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.