eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówBudowa kanalizacji opadowej w alei głównej z modernizacją jej nawierzchni i nawierzchni alejek bocznych oraz roboty przygotowawcze budowa oświetlenia przy alei głównej Cmentarz Rakowicki w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2025-03-24

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji opadowej w alei głównej z modernizacją jej nawierzchni i nawierzchni alejek bocznych oraz roboty przygotowawcze budowa oświetlenia przy alei głównej Cmentarz Rakowicki w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387817787

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rakowicka 26

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-510

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zck-krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zck-krakow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kanalizacji opadowej w alei głównej z modernizacją jej nawierzchni i nawierzchni alejek bocznych oraz roboty przygotowawcze budowa oświetlenia przy alei głównej Cmentarz Rakowicki w Krakowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33e56320-d82f-4fc1-90f8-06e082675194

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00160115

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026157/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Modernizacja infrastruktury na cmentarzu Rakowickim.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-33e56320-d82f-4fc1-90f8-06e082675194

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-33e56320-d82f-4fc1-90f8-06e082675194, www.zck-krakow.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl. oraz w uzasadnionych przypadkach przy użyciu poczty elektronicznej: przetargi@zck-krakow.pl.
8.2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8.3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8.17. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
8.18. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem ws. komunikacji elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). Oferty należy składać za pomocą Modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia. Szczegółowe informacje w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych określona została w punkcie 23 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P-5/TP/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z budową kanalizacji i modernizacją nawierzchni alejek na Cmentarzu Rakowickim (mapka sytuacyjna obrazująca miejsce wykonywania robót – załącznik nr 7 do SWZ), realizowanych w ramach kontynuacji kompleksowego zadania polegającego na budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz remoncie/modernizacji nawierzchni alejek na Cm. Rakowickim. Jednocześnie obok zasadniczych robót związanych z budową rurociągów kanalizacyjnych i modernizacją alejek, zamówienie obejmuje również m.in.:, ułożenie/wkopanie rur osłonowych na odcinku wykonywanych robót związanych z modernizacją alei głównej (umożliwiających w przyszłości zainstalowanie kabla oświetleniowego) oraz wykonanie fundamentów pod latarnie (umożliwiających w przyszłości montaż latarni), wykonanie montażu stalowych odbojnic, wykonanie placyków pod ławkami, wykonanie placyków pod kosze, przeniesienie istniejącego zdroju, likwidację istniejącej studni chłonnej wraz ze studzienkami ściekowymi (plansza obrazująca najistotniejszy zakres robót – załącznik do dokumentacji) Zakres robót budowlanych objęty zamówieniem dotyczący:
- kanalizacji opadowej i wodociągu - należy realizować: wg dokumentacji projektowej „Wewnętrzna sieć kanalizacji deszczowej i wewnętrzna sieć wodociągowa” z 07.1998 r. autorstwa Jerzy Krakowian/Jan Grzegorczyk, zatwierdzonej decyzją pozwolenia na budowę nr 965/1A/98 z dnia 30.12.1998 r.
- modernizacji alejek oraz budowy oświetlenia – należy realizować wg dokumentacji projektowej „Remont nawierzchni alejek i oświetlenia Cmentarza Rakowickiego” z 09.2003 r. autorstwa Bolesław Leśniak - branża drogowa i Piotr Kapuściński - branża elektryczna,. zatwierdzonej decyzją pozwolenia na budowę nr AU-1/534/83/03 z dnia 24.09.2003 r., wraz z Aneksem „Przebudowa alejek na Cm. Rakowickim w Krakowie”, z uwzględnieniem rozwiązań, w zakresie nawierzchni alei głównej, wg rysunków autorstwa Piotra Tumidajskiego, zatwierdzonych przez Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków uzgodnieniem znak KZ-02.4120.12.4.2022.EW z dnia 18.10.2022 r.
3.2. W szczególności roboty i prace obejmują:
3.2.1. budowę kanalizacji w alei głównej wraz z modernizacją nawierzchni alei głównej na odcinku od kratek ściekowych dodatkowych K1 i K2 do placyku z kostki porfirowej przy grobie Jana Matejki (uwaga: nawierzchnia wg rysunków
P. Tumidajskiego z 2022 r.):
3.2.1.1. rozbiórka istniejącej nawierzchni na alei głównej
3.2.1.2. studnie kanalizacyjne: Φ 1200 – 2 szt.(L49, L50) i dodatkowa Φ 600 – 1 szt. (L50.1dodatk.) – (patrz UWAGA 1)
3.2.1.3. rurociąg kanalizacji Φ 500 – dłg. ok 80 mb (odcinek: L48 istn. – L50)
3.2.1.4. dodatkowy rurociąg kanalizacji Φ 250 – dłg. ok 14 mb (odcinek: L50 – L50.1dodatk.)
3.2.1.5. 7 szt. przykanalików Φ 160 – łączna dłg. ok. 38 mb (K44, K45, K125 oraz 4 dodatkowe: L50.1–K4, L50.1–K5, L48.1istn.-K1, L48istn.-K2)
3.2.1.6. Studzienki ściekowe/wpusty uliczne z kratą żeliwną i syfonem (patrz
UWAGA 1) - łącznie 7 kpl.: K44, K45, K125 oraz dodatkowe K1, K2, K4, K5
3.2.1.7. likwidacja starego nieczynnego zdroju wraz ze studnią (w tym przewiezienie złomu w miejsce wskazane przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia procedury złomowania materiału z odzyskiem kosztu złomu na poczet Zamawiającego)
3.2.1.8. przesuniecie w nowe miejsce (bliżej krawędzi alei głównej) istniejącego, przy alei głównej, czynnego zdroju wraz z wykonaniem placyku z kostki wokół zdroju (demontaż studni/fundamentu ze zdrojem, renowacja zdroju (patrz UWAGA 2) montaż/posadowienie zdroju wraz z kompletem instalacji w nowym miejscu)
3.2.1.9. likwidacja istniejącej studni chłonnej z przykanalikami i dwoma studzienkami z kratkami ściekowymi (w tym przewiezienie złomu w miejsce wskazane przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia procedury złomowania materiału z odzyskiem kosztu złomu na poczet Zamawiającego)
3.2.1.10. modernizacja nawierzchni alei głównej: warstwa odcinająca – ok. 7 cm, podbudowa - ok 35 cm, warstwa wiążąca z asfaltu betonowego AC11W – ok. 4cm, warstwa ścieralna z asfaltu betonowego AC11S – ok. 2 cm (zmiana w stosunku do rysunków P. Tumidajskiego)
3.2.1.11. na alei głównej ścieki obustronne z 3 rzędów kostki granitowej 9/11 wys. 10 cm na podsypce z mieszanki betonowej i ławie betonowej
3.2.1.12. na alei głównej (na skrzyżowaniach z alejkami bocznymi) - pasy poprzeczne z 3 rzędów kostki granitowej na podsypce z mieszanki betonowej i ławie betonowej
3.2.1.13. placyki pod kosze z płyt chodnikowych z obrzeżem betonowym – 1 szt. pojedynczy, 1 szt – podwójny
3.2.1.14. placyki pod ławki z kostki granitowej bez obrzeży – 6 szt.
3.2.1.15. odbojniki stalowe dn80 (wg załączonych rysunków odbojnic) pomalowane na czarno + montaż – 8 szt. dłg.1,70 m

UWAGA:
1. Krata żeliwna na kratce ściekowej oraz właz studni przed zamontowaniem wymagają zatwierdzenia/akceptacji Zamawiającego.
Zamawiający wymaga by właz kanałowy studni kanalizacyjnej oraz zwieńczenie wpustu ściekowego/ulicznego były klasy D400, wykonane z żeliwa szarego (malowanie do uzgodnienia). Krata na wpuście - masywna, powierzchnia żeliwna kraty gładka lub z delikatnym wypukłym wzorem (do uzgodnienia), nie klawiszująca, uchylna, ewentualnie ryglowana (do uzgodnienia).
2. Renowacja zdroju ma polegać m.in. na: powiększeniu (z ¾” na 1
i ½”), poprzez odpowiednie nawiercenie, otworu odpływowego w kolumnie żeliwnej zdroju, tak by umożliwić montaż w kolumnie zdroju nowej rury odpływowej o średnicy 1 i ½” w miejsce dotychczasowej rury ¾” oraz pomalowaniu kolumny zdroju. Wiercenie otworu należy przeprowadzić w odpowiednio do tego przygotowanym warsztacie. Producent zdroju – F.P.H. Art.-Metal Sp.J. ul. Jabłoniowa 124, 83-331 Łapino Kartuskie,

3.2.2. roboty przygotowawcze pod budowę oświetlenia przy alei głównej:
3.2.2.1. kanalizacja kablowa - rury osłonowe karbowane typu arot, z pilotem - Φ 75 na głębokości ok. 0,7m na podsypce piaskowej 10 cm – łącznie ok. 144 mb oraz folia znacznikowa
3.2.2.2. zasypka z piasku ok. 10 cm,
3.2.2.3. 5 fundamentów prefabrykowanych pod słupy latarni oświetleniowych nr I/09 – I/011, typu F100A firmy F.P.H. Art.-Metal Sp.J. lub równoważnych.
3.2.2.4. bednarka ZN 4,3 m2 ocynk – ok. 50 mb

3.2.3. modernizację nawierzchni alejki miedzy: pasem 55 a 56 oraz 56 a kw. XIIb oraz częściowo wzdłuż pasa 55 i 56 (uwaga: nawierzchnia wg projektu B. Leśniaka z 2003 r.)
3.2.3.1. rozbiórka istniejącej nawierzchni
3.2.3.2. warstwa odcinająca – ok. 7 cm, podbudowa - ok 35 cm, warstwa wiążąca z asfaltu betonowego AC11W – ok. 4cm, warstwa ścieralna
z asfaltu betonowego AC11S – ok. 2 cm (zmiana w stosunku do projektu autorstwa B. Leśniaka)
3.2.3.3. na alejkach bocznych - ściek jednostronny, pas wzdłuż jednostronny oraz pasy poprzeczne z 3 rzędów kostki granitowej 9/11 wys. 10 cm na podsypce z mieszanki betonowej i ławie betonowej

3.2.4. roboty i prace pozostałe, m.in.:
3.2.4.1. ewentualne zabezpieczenie drzew w miejscach ewentualnych zbliżeń
z robotami oraz na trasie transportu materiałów/gruzu/odpadów itp.,
3.2.4.2. z uwagi na to, że na fragmencie, w bezpośrednim sąsiedztwie wykonywanej kanalizacji deszczowej i modernizacji alei głównej przebiega czynny wodociąg, należy wzdłuż trasy wykonywanego rurociągu kanalizacji Φ 500 podjąć wszelkie niezbędne kroki dla odpowiedniego zabezpieczenia tego rurociągu przed ewentualnym uszkodzeniem, m.in. odpowiednio umocnić/obudować ściany wykopu i w razie potrzeby wykop pod kanalizacja wykonać ręcznie.
3.2.4.3. odtworzenie istniejącej nawierzchni wzdłuż alejek, przy grobach (nawierzchnia betonowa / żwirowa / zielone ogródki/nasadzenia),
3.2.4.4. trawnik wzdłuż alejek, tj. m.in. wyplantowanie gruntu z uzupełnieniem czarnej ziemi i zasianie trawy,
3.2.4.5. prace geodezyjne, w tym inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza (również szczegółowe szkice powykonawcze z pomiarów geodezyjnych) wraz
z uzyskaniem klauzuli PODGiK.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
3.3.1. Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 3 do SWZ),
3.3.2. Przedmiarze (załącznik nr 6 do SWZ),
3.3.3. Dokumentacji (załącznik nr 5 do SWZ), przy czym Katalog „Załącznik nr 5 do SWZ” zawiera:
3.3.3.1. plansza z zakresem - obrazująca zakres najważniejszych robót objętych niniejszym zamówieniem
3.3.3.2. scany oryginalnej, archiwalnej dokumentacji projektowej – pliki PDF.
3.3.3.3. wersję dokumentacji projektowej archiwalnej j.w. przerysowaną/sporządzoną w maju 2017r. w formacie DWG (program autoCAD), jak również w formacie plików PDF. Wersja ta uwzględnia stan realizacji robót na Cmentarzu Rakowice, w tym m.in.: zakres zrealizowanych odcinków sieci wod.- kan. i zakres zmodernizowanych alejek, wg dokumentacji projektowej j.w., zrealizowany do roku 2017.
3.3.3.4. zastępcze rysunki projektowe nawierzchni alei głównej na Cm. Rakowickim w Krakowie, autorstwa Piotra Tumidajskiego, zatwierdzone przez Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków uzgodnieniem znak KZ-02.4120.12.4.2022.EW z dnia 18.10.2022 r.
3.3.3.5. rysunek odbojników
3.3.3.6. rysunek fundamentów pod latarnie
Wszystkie załączone rysunki należy rozpatrywać łącznie.
Dokumentacja projektowa udostępniona jest w części odnoszącej się tylko do Cm. Rakowickiego (CMR), na którym realizowane będą roboty, bez Cmentarza Prandoty (CMP).
3.3.4. mapka sytuacyjna obrazująca orientacyjnie miejsce wykonywania robót (załącznik nr 7 do SWZ)

4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 3.6. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy. Zamówienie zostanie udzielone, gdy zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Jednocześnie Zamawiający informuje, że przedmiot wspomnianych zamówień stanowić będą podobne usługi, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. w szczególności, m.in.: rozebranie istniejącej nawierzchni, podbudowy itp., wykonanie warstw podbudowy, wykonanie nawierzchni alejek, wykonanie obrzeży, wykonanie ścieków i nawierzchni z kostki, wykonanie nawierzchni z płyt betonowych, wykonanie obrzeży, odtworzenie nawierzchni: betonowej, żwirowej, trawiastej, rozebranie/likwidacja: studni kanalizacyjnych, zdrojów, studzienek ściekowych, wykonanie robót związanych z budową kanalizacji (m.in. wykonanie: rurociągów kanalizacji, studni kanalizacyjnych, studzienek ściekowych z przykanalikami), wykonanie rurociągów wodociągowych, wykonanie/montaż zdroju, wykonanie i montaż odbojnic, wykonanie/osadzenie prefabrykowanych fundamentów, wykonanie kanalizacji kablowej (rur osłonowych).

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 15.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
15.1.1. cena – 60%
15.1.2. wydłużenie okresu gwarancji – 40%
Ocena ofert wyrażona jest w punktach 1% = 1pkt.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwięcej punktów po zsumowaniu punktów otrzymanych w każdym ww. kryteriów, spośród ofert nieodrzuconych i spełniających wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ.
Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

5.2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu.
5.3. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu.
5.4. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
5.4.1. posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 700 000,00 zł.
5.5. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia, na odpowiednim poziomie jakości, dotyczące:
5.5.1. Doświadczenia, tj.: Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał:
5.5.1.1. w ramach jednej umowy, robotę polegającą na budowie lub remoncie
(z wymianą całej podbudowy i nawierzchni jezdni), ciągów jezdnych
o nawierzchni asfaltowej (w tym: z warstwą ścieralną z betonu asfaltowego), i powierzchni ok. 460 m2 oraz o nośności co najmniej 5t oraz
5.5.1.2. w ramach jednej umowy, robotę polegającą na budowie lub remoncie
(z całkowitą wymianą rurociągu) sieci kanalizacji, o łącznej długości co najmniej 115 mb. Wymagania przedstawione w pkt 5.5.1. SWZ, mogą być spełnione w jednej umowie. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie odrębnych umów.
5.5.2. Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. Wykonawca powinien dysponować, co najmniej:
5.5.2.1. Kierownikiem budowy posiadającym odpowiednie kwalifikacje
i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń i doświadczeniem zawodowym w zakresie kierowania robotami budowlanymi j.w. przez okres co najmniej 3 lat.
5.5.2.2. Kierownikiem robót posiadającym odpowiednie kwalifikacje
i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń i doświadczeniem zawodowym
w zakresie kierowania robotami budowlanymi j.w. przez okres co najmniej
3 lat.
5.5.2.3. Kierownikiem robót posiadającym odpowiednie kwalifikacje
i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń i doświadczeniem zawodowym w zakresie kierowania robotami budowlanymi j.w. przez okres co najmniej 3 lat. Poszczególne wymagania przedstawione w pkt 5.5.2. SWZ, może spełniać jedna osoba. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie odrębnych osób

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.2. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
7.2.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podmiot Trzeci warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający będzie wymagał dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość określoną w pkt. 5.4. SWZ.
7.2.2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podmiot Trzeci warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający będzie wymagał następujących dokumentów:
7.2.2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Zamawiający wymaga uwzględnienia w niniejszym wykazie co najmniej robót budowlanych określonych w pkt. 5.5.1. SWZ. w w/w wykazie należy jednoznacznie określić zakres wykazywanych w nim robót budowlanych.
7.2.2.2. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzianych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający wymaga uwzględnienia w niniejszym wykazie co najmniej osób określonych w pkt. 5.5.2. SWZ. 7.2.3. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę lub Podmiot Trzeci braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego winien przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 7.2.3.1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania
z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności. 7.2.3.2. Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (c.d. SWZ). 7.2.3.3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

6.10 Zamawiający nie żąda złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

6.1. W zakresie potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia Zamawiający żąda następujących środków dowodowych:
6.1.1. w zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy, art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7, 8, 10 ustawy oświadczenia Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 2a do SWZ),
6.1.2. w zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa pkt 5.4. i 5.5. SWZ, oświadczenia Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 2b do SWZ).
6.2. Wypełniony i podpisany przez osoby uprawnione / upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 11.2. – 11.5. SWZ.
6.3. Kosztorys Ofertowy sporządzony wg załącznika nr 6 do SWZ – przedmiar robót. Zaleca się aby numeracja pozycji w kosztorysie ofertowym była zgodna z przedmiarem. Niezałączenie Kosztorysu Ofertowego nie podlega uzupełnieniu na podst. art. 128 ust. 1 ustawy. Kosztorys Ofertowy nie podlega uzupełnieniu na podstawie art. 128 ust. 1 ustawy. Kosztorys Ofertowy stanowi treść przyszłego zobowiązania Wykonawcy.
6.4. Pełnomocnictwo/a do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako uprawniona do Jego reprezentacji we właściwym rejestrze.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

18.1. Przystępując do postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 8 000 00 zł.
18.2. Wadium może być wnoszone w:
18.2.1. pieniądzu (przelew), wpłaconym na konto:
PKO Bank Polski SA: 81 1020 2892 0000 5002 0757 2078
Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie ul. Rakowicka 26
31-510 Kraków. Nie dopuszcza się wpłaty gotówki w Kasie Zamawiającego.
Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
18.2.2. gwarancjach bankowych,
18.2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
18.2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2080).
18.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
18.4. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, zostanie odrzucona.
18.5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
18.5.1. upływu terminu związania ofertą,
18.5.2. zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
18.5.3. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
18.6. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
18.6.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
18.6.2. którego oferta została odrzucona,
18.6.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
18.6.4. po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
18.7. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
18.8. Zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do Gwaranta lub Poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
18.8.1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
18.8.2. wykonawca, którego oferta została wybrana:
18.8.2.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
18.8.2.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
18.8.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

6.6. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ustawy:
6.6.1. są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy,
6.6.2. są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa powyżej. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
6.7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają, każdy z osobna, oświadczenia wymienione w pkt. 6.1. SWZ wraz z informacjami o których stanowi pkt. 6.5. SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.8. Dodatkowo do oferty należy załączyć oświadczenie, z którego wynika, które roboty, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załączniki nr 2e do SWZ.
6.9. Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 118 ust. 4 ustawy (załącznik 2f do SWZ).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

21.1. Projektowane dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowią załącznik nr 3 do SWZ.
21.2. Projektowane zmiany treści zawartej umowy oraz warunki dokonania takich zmian zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-08 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-08 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-07

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

3.11. Na podstawie art. 95 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
3.11.1. pracownicy fizyczni – wykonywanie prostych robót budowlanych.
4. Wymagany termin wykonania zamówienia

4.1. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.