eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zduńska WolaOsiedlowy Zielony Zakątek - utworzenie kieszonkowego parku zabaw na os. Nowe Miasto w Zduńskiej Woli



Ogłoszenie z dnia 2025-03-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Osiedlowy Zielony Zakątek – utworzenie kieszonkowego parku zabaw na os. Nowe Miasto w Zduńskiej Woli

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Zduńska Wola

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934424

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Stefana Złotnickiego 12

1.4.2.) Miejscowość: Zduńska Wola

1.4.3.) Kod pocztowy: 98-220

1.4.4.) Województwo: łódzkie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.4.7.) Numer telefonu: +48 438250229

1.4.8.) Numer faksu: +48 438250202

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: t.witaszczyk@zdunskawola.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00160182

2.2.) Data ogłoszenia: 2025-03-24

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00148750

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest utworzenie kieszonkowego parku zabaw na os. Nowe Miasto w Zduńskiej Woli położonego pomiędzy ulicą Świerkową a ulica Cisową. Zadanie realizowane na działkach nr: 163/1, 163/2, 163/3 obr. 22.
2. W zakres zamówienia wchodzi:
1) Rewitalizacja terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie świetlicy Wspólnoty Osiedla Nowe Miasto;
2) Demontaż ogrodzenia od ul. Cisowej;
3) Montaż panelowego ogrodzenia z furtką od ul. Cisowej oraz południowej.
4) Utwardzenie terenu wokół budynku nawierzchnią przepuszczalną.
5) Demontaż tablicy ogłoszeniowej i słupa oświetleniowego,
6) Dostawa i montaż elementów małej architektury m.in. ławek, koszy na odpady, stojaków rowerowych, siedzisk (na istniejącej górce), tablicy ogłoszeniowej, osłony na kosze na odpady.
7) Wykonanie nasadzeń traw, krzewów, bylin, drzew, obsadzenie pnączami krat przy boisku do koszykówki.
8) Wymiana obręczy do koszykówki i zniszczonych krat przy boisku od koszykówki.
9) Dostawa i montaż trejażu i obsadzenie go pnącymi roślinami przy ścianie budynku zlokalizowanego na działce nr ewid. 164/1 w granicy działki.
10) Dostawa i montaż altany drewnianej we wschodniej części działki nr ewid. 163/2.
11) Demontaż urządzeń placu zabaw.
12) Dostawa i montaż nowych elementów placu zabaw (zjeżdżalni, huśtawki, trampoliny).
13) Rozbudowa oświetlenia i budowa systemu monitoringu.
14) Wymiana nawierzchni placu zabaw na gumową kratkę.
15) Przeniesienie elementów siłowni i stołu do ping ponga.
16) Wymiana słupków drogowych.
17) Wykonanie na zewnętrznej ścianie ww. budynku gniazda siłowego trójfazowego w celu zasilenia wydarzeń plenerowych.
18) Zabezpieczenie drzew na czas budowy zgodnie z przyjętymi w Mieście Zduńska Wola standardami określonymi w Zarządzeniu Nr 194/2022/ Prezydenta Miasta Zduńska Wola z dnia 11 maja 2022 r. - System Zarządzenia Zielenią Miejską dla Miasta Zduńska Wola.
3. Ilości poszczególnych robót.
1) Ilość robót podstawowych, określona została w dokumentacji projektowej z wyłączeniem:
a) budowy pergoli,
b) wymiany ogrodzenia od strony północnej działki,
c) budowy kanału technologicznego.
2) Zamawiający, na podstawie art. 441 ustawy PZP, przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. Zastosowanie prawa opcji oznacza, wykonanie dodatkowych robót określonych w dokumentacji projektowej jako:
a) budowa pergoli - rys. 4_Pregola,
b) wymiany ogrodzenia z siatki od strony północnej na nowe - załącznik nr 1 poz. 12.
3) UWAGA: kanał technologiczny nie będzie wykonywany podczas tej inwestycji.
4. Podstawa wykonania robót.
1) Zgłoszenie robót z dnia 17.01.2025 r.;
2) dokumentacja projektowa;
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.

Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
2) Zmiana w zakresie wyrobów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy będzie możliwa w przypadku:
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
b) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających
w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
c) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
d) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
e) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
f) konieczności zmiany wyrobów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych / technologicznych, w sytuacji gdy wykorzystanie wyrobów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych /technologicznych wskazanych w dokumentacji projektowej stanie się niemożliwe z powodu zaprzestania produkcji, wycofania z rynku lub zastąpienia innymi bądź zastosowanie rozwiązań lub wyrobów zamiennych podyktowane będzie względami użytkowymi lub funkcjonalnymi, usprawnieniem procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, obniżeniem kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu zamówienia, postępem technologicznym lub zmianą obowiązujących przepisów; powyższa zmiana umowy jest dopuszczalna pod warunkiem zmiany na wyroby, urządzenia i sprzęt, posiadające co najmniej takie parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty (jak te wskazane w dokumentacji projektowej) lub że w trakcie realizacji zamówienia zastosowane zostaną lepszej jakości wyroby budowlane lub inne parametry, pod warunkiem niezwiększania ceny,
g) konieczności rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy (roboty zaniechane), z uwzględnieniem pkt 3 poniżej.
3) Zmiana wysokości wynagrodzenia brutto będzie możliwa w przypadku rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy, zwanych robotami zaniechanymi - rozliczenie robót zaniechanych nastąpi z odpowiednim zastosowaniem zapisów § 14 niniejszej umowy, przy czym powyższe nie może prowadzić do obniżenia wartości wynagrodzenia należnego Wykonawcy poniżej 75 % wynagrodzenia za wykonanie umowy określonego w § 3 ust. 1, przed dokonaniem zmiany z tego tytułu (minimalna wartość wynagrodzenia).
2. W celu dokonania zmiany zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę, zobowiązana jest ona złożyć pisemny wniosek z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Wniosek, powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Strona dowiedziała się, lub powinna dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach będących podstawą do zmiany umowy.
3. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2, Strona zobowiązana jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy i przekazania go drugiej Stronie wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany.
4. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego
i Wykonawcy w formie pisemnej, w drodze aneksów do umowy opatrzonych datą oraz kolejnymi numerami, pod rygorem nieważności.
5. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany umowy następujące zmiany:
1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy,
2) danych teleadresowych,
3) danych rejestrowych,
4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze Stron umowy.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest utworzenie kieszonkowego parku zabaw na os. Nowe Miasto w Zduńskiej Woli położonego pomiędzy ulicą Świerkową a ulica Cisową. Zadanie realizowane na działkach nr: 163/1, 163/2, 163/3 obr. 22.
2. W zakres zamówienia wchodzi:
1) Rewitalizacja terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie świetlicy Wspólnoty Osiedla Nowe Miasto;
2) Demontaż ogrodzenia od ul. Cisowej;
3) Montaż panelowego ogrodzenia z furtką od ul. Cisowej oraz południowej.
4) Utwardzenie terenu wokół budynku nawierzchnią przepuszczalną.
5) Demontaż tablicy ogłoszeniowej i słupa oświetleniowego,
6) Dostawa i montaż elementów małej architektury m.in. ławek, koszy na odpady, stojaków rowerowych, siedzisk (na istniejącej górce), tablicy ogłoszeniowej, osłony na kosze na odpady.
7) Wykonanie nasadzeń traw, krzewów, bylin, drzew, obsadzenie pnączami krat przy boisku do koszykówki.
8) Wymiana obręczy do koszykówki i zniszczonych krat przy boisku od koszykówki.
9) Dostawa i montaż trejażu i obsadzenie go pnącymi roślinami przy ścianie budynku zlokalizowanego na działce nr ewid. 164/1 w granicy działki.
10) Dostawa i montaż altany drewnianej we wschodniej części działki nr ewid. 163/2.
11) Demontaż urządzeń placu zabaw.
12) Dostawa i montaż nowych elementów placu zabaw (zjeżdżalni, huśtawki, trampoliny).
13) Rozbudowa oświetlenia i budowa systemu monitoringu.
14) Wymiana nawierzchni placu zabaw na gumową kratkę.
15) Przeniesienie elementów siłowni i stołu do ping ponga.
16) Wymiana słupków drogowych.
17) Wykonanie na zewnętrznej ścianie ww. budynku gniazda siłowego trójfazowego w celu zasilenia wydarzeń plenerowych.
18) Zabezpieczenie drzew na czas budowy zgodnie z przyjętymi w Mieście Zduńska Wola standardami określonymi w Zarządzeniu Nr 194/2022/ Prezydenta Miasta Zduńska Wola z dnia 11 maja 2022 r. - System Zarządzenia Zielenią Miejską dla Miasta Zduńska Wola.
3. Ilości poszczególnych robót.
1) Ilość robót podstawowych, określona została w dokumentacji projektowej z wyłączeniem:
a) budowy pergoli,
b) wymiany ogrodzenia od strony północnej działki,
c) budowy kanału technologicznego.
2) Zamawiający, na podstawie art. 441 ustawy PZP, przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. Zastosowanie prawa opcji oznacza, wykonanie dodatkowych robót określonych w dokumentacji projektowej jako:
a) budowa pergoli - rys. 4_Pregola,
b) wymiany ogrodzenia z siatki od strony północnej na nowe - załącznik nr 1 poz. 12.
3) UWAGA: kanał technologiczny nie będzie wykonywany podczas tej inwestycji.
4. Podstawa wykonania robót.
1) Zgłoszenie robót z dnia 17.01.2025 r.;
2) dokumentacja projektowa;
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.

Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
2) Zmiana w zakresie wyrobów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy będzie możliwa w przypadku:
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
b) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających
w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
c) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
d) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
e) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
f) konieczności zmiany wyrobów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych / technologicznych, w sytuacji gdy wykorzystanie wyrobów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych /technologicznych wskazanych w dokumentacji projektowej stanie się niemożliwe z powodu zaprzestania produkcji, wycofania z rynku lub zastąpienia innymi bądź zastosowanie rozwiązań lub wyrobów zamiennych podyktowane będzie względami użytkowymi lub funkcjonalnymi, usprawnieniem procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, obniżeniem kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu zamówienia, postępem technologicznym lub zmianą obowiązujących przepisów; powyższa zmiana umowy jest dopuszczalna pod warunkiem zmiany na wyroby, urządzenia i sprzęt, posiadające co najmniej takie parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty (jak te wskazane w dokumentacji projektowej) lub że w trakcie realizacji zamówienia zastosowane zostaną lepszej jakości wyroby budowlane lub inne parametry, pod warunkiem niezwiększania ceny,
g) konieczności rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy (roboty zaniechane), z uwzględnieniem pkt 3 poniżej.
3) Zmiana wysokości wynagrodzenia brutto będzie możliwa w przypadku rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy, zwanych robotami zaniechanymi - rozliczenie robót zaniechanych nastąpi z odpowiednim zastosowaniem zapisów § 14 niniejszej umowy, przy czym powyższe nie może prowadzić do obniżenia wartości wynagrodzenia należnego Wykonawcy poniżej 75 % wynagrodzenia za wykonanie umowy określonego w § 3 ust. 1, przed dokonaniem zmiany z tego tytułu (minimalna wartość wynagrodzenia).
2. W celu dokonania zmiany zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę, zobowiązana jest ona złożyć pisemny wniosek z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Wniosek, powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Strona dowiedziała się, lub powinna dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach będących podstawą do zmiany umowy.
3. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2, Strona zobowiązana jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy i przekazania go drugiej Stronie wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany.
4. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego
i Wykonawcy w formie pisemnej, w drodze aneksów do umowy opatrzonych datą oraz kolejnymi numerami, pod rygorem nieważności.
5. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany umowy następujące zmiany:
1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy,
2) danych teleadresowych,
3) danych rejestrowych,
4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze Stron umowy.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4. Zamawiający wymaga wadium

Przed zmianą:
NIE

Po zmianie:
TAK

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4.1. Informacje dotyczące wadium

Przed zmianą:

Po zmianie:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z form określonych w art. 97 ust. 7 Pzp.
3. Uwaga! Wadium wnoszone w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 4) Pzp., musi być złożone w oryginale w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą.
Oryginał wadium, sporządzony w postaci elektronicznej, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
4. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – Miasto Zduńska Wola, ul. Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego:
Ludowy Bank Spółdzielczy w Zduńskiej Woli
Nr konta 81 9279 0007 0071 1166 2000 0120
6. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 98 Pzp.
7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania oferta, określony w rozdziale XI SWZ.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 98 Pzp.
9. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 5, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert)

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.5. Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Przed zmianą:
NIE

Po zmianie:
TAK

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2025-04-01 10:00

Po zmianie:
2025-04-04 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2025-04-01 10:00

Po zmianie:
2025-04-04 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2025-04-30

Po zmianie:
2025-05-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.