eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź"Naprawa nawierzchni torowiska tramwajowego zlokalizowanego w ciągu ulicy Łagiewnickiej od ul. Rysowniczej do ul. Warszawskiej wraz ze zjazdem w ulicę Warszawską w Łodzi - wykonanie zastępcze"



Ogłoszenie z dnia 2021-08-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Naprawa nawierzchni torowiska tramwajowego zlokalizowanego w ciągu ulicy Łagiewnickiej od ul. Rysowniczej do ul. Warszawskiej wraz ze zjazdem w ulicę Warszawską w Łodzi - wykonanie zastępcze”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 473170052

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Piotrkowska 173

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 90-447

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.7.) Numer telefonu: +48 42/638-49-11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zdit.uml.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uml.lodz.pl/komunikacja-i-transport/zarzad-drog-i-transportu-bip/zamowienia-publiczne/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://uml.lodz.pl/komunikacja-itransport/ zarzad-drog-i-transportu-bip/zamowienia-publiczne/; https://miniportal.uzp.gov.pl/ https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Naprawa nawierzchni torowiska tramwajowego zlokalizowanego w ciągu ulicy Łagiewnickiej od ul. Rysowniczej do ul. Warszawskiej wraz ze zjazdem w ulicę Warszawską w Łodzi - wykonanie zastępcze”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8cde738d-a746-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00160978

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002269/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.29 Przebudowa drogi w zakresie torowiska tramwajowego w ciągu ul. Łagiewnickiej od ul. Rysowniczej do ul. Warszawskiej wraz ze zjazdem w ul. Warszawską

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00042757/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZDiT-DZ.2620.8.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Numeracja zgodna z SWZ:3.1. Przedmiotem zamówienia jest naprawa nawierzchni torowiska tramwajowego zlokalizowanego w ciągu ul. Łagiewnickiej od ul. Rysowniczej do ul. Warszawskiej wraz ze zjazdem w ul. Warszawską w Łodzi. Istniejące torowisko jest dwutorowe, wydzielone
z jezdni, zlokalizowane środkowej części pasa drogowego. Na skrzyżowaniu Łagiewnicka – Inflancka torowisko wspólne z jezdnią. Długość torowiska na przedmiotowym odcinku wynosi ok 372 mtp. Torowisko z ul. Łagiewnickiej prowadzone jest łukiem o promieniu R=30 m (tor w kierunku ul. Warszawskiej) i R=35 m (tor w kierunku do ul Rysowniczej) w ul. Warszawską. Torowisko tramwajowe wykonane jest w technologii ciągłego elastycznego podparcia szyn za pomocą żywic poliuretanowych. Rozstaw osiowy torów w wynosi 3,47 m (od strony ul. Rysowniczej) i przechodzi do 5,20 na długości przejścia dla pieszych i peronów przystankowych by znów powrócić w ul. Warszawskiej do rozstawu 3,60 m. Prześwit szyn 1000 mm. Nawierzchnie torowa tworzą szyny rowkowe 60R2 oraz 59R2 W torowisku zlokalizowane następujące elementy infrastruktury torowo-sieciowej:
- smarownice torowe na łukach torowych – 2 szt.
-słupy trakcyjne usytuowane w międzytorzu na wysokości peronów przystankowych–3 szt.
- odwodnienie liniowe usytuowane poprzecznie do osi torowiska na wysokości peronów przystankowych o dł. 7,70 m.
W przedmiotowym torowisku należy przeprowadzić roboty rozbiórkowe określone szczegółowo w programie naprawczym - Tom II SWZ. Następnie należy wykonać konstrukcję torowiska zgodnie z rozwiązaniem przedstawionym w programie naprawczym.
W trakcie przygotowania terenu pod roboty należy opracować i wdrożyć zatwierdzoną przez odpowiednie jednostki organizację ruchu.

Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie zastępcze obowiązków wynikających
z umowy nr 333.22/DZ/2014 z dnia 03.03.2014 r. pn. "Rozbudowa ul. Inflanckiej w Łodzi na odcinku od ul. Strykowskiej do ul. Łagiewnickiej wraz z remontem
ul. Zagajnikowej/Spornej na odcinku od ul. Inflanckiej do ul. Wojska Polskiego
i ul. Warszawskiej od ul. Łagiewnickiej do wiaduktu kolejowego" Zadanie 1 - rozbudowa ul. Inflanckiej na odcinku od ul. Strykowskiej do ul. Łagiewnickiej łącznie
ze skrzyżowaniem ulic Inflanckiej/Julianowska/Łagiewnicka i Rondem Powstańców 1863 r. Wykonanie zastępcze dotyczy całości robót objętych przedmiotowym postępowaniem
na naprawę konstrukcji torowiska w ul. Łagiewnickiej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Opisie Przedmiotu Zamówienia, Programie naprawczym wraz z załącznikami, Przedmiarze
i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zawartych w Tomie II SWZ oraz w Formularzu aktu umowy - Tom III SWZ.3.2.1. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu Przedmiotu Zamówienia, Programie naprawczym wraz z załącznikami, Przedmiarze,
Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Formularzu aktu umowy, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, normy europejskie, oceny techniczne, aprobaty specyfikacji technicznej, systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt.2 i ust. 3 Ustawy - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia rozumie się wykonane przez dowolnych producentów przy zachowaniu identycznych lub lepszych parametrów technicznych i walorów użytkowych oraz w pełni kompatybilnych z resztą urządzeń pod warunkiem, iż spełniają one te same właściwości techniczne co zaproponowane przez Zamawiającego.
Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp.
3.2.2. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w opisie przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu.
3.2.3.Wykonawca, który oferuje metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest
tę równoważność wykazać. Stosownie do punktu 35 Wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 2018-07-12, C-14/17, w tym celu wymaga się złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów i oświadczeń potwierdzających np. karty katalogowe / specyfikacje techniczne / opisy itp.

3.3. Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 1 Ustawy wymaga, by czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na kierowaniu lub operowaniu sprzętem drogowym były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy.

3.4. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, o których mowa art. 95 ust. 1 Ustawy osób, wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, zostały określone w pkt 3.3. powyżej oraz w Tomie III SWZ – Formularz aktu umowy.

Powyższe wymagania określają w szczególności:
a) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia;
b) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób;
c) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45234121-0 - Roboty w zakresie kolei tramwajowej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45234113-1 - Rozbiórka torów

45234129-6 - Roboty budowlane w zakresie torów kolei miejskiej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, działając na podstawie art. 307 ust. 2 ustawy Pzp, zwrócił się w dniu 04.06.2020r. do Wykonawcy z prośbą o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą do dnia 30.06.2021 r. oraz o przedłużenie ważności wniesionego wadium do w/w terminu.
Zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą do dnia 30.06.2021r. z jednoczesną zgodą na przedłużenie okresu ważności wadium winna dotrzeć do Zamawiającego w postaci elektronicznej jako plik w formacie .pdf, .doc, .docx podpisany przez osoby uprawnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym, stanowiący załącznik (max rozmiar załączników 19MB) do przesłanej wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego na adres: zamowienia@zdit.uml.lodz.pl przed upływem terminu związania ofertą tj. do dnia 11.06.2021 r. do godz. 23:59.
Wykonawca został pouczony, że w przypadku braku odpowiedzi we wskazanym terminie milczenie Wykonawcy uznane będzie za odmowę wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, a złożona oferta zostanie odrzucona z postępowania.
We wskazanym przez Zamawiającego terminie Wykonawca Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane „KEMY” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie złożył oświadczenia o przedłużeniu terminu związania ofertą wraz z przedłużeniem terminu ważności wniesionego wadium.

Wykonawca nie odpowiedział na prośbę Zamawiającego, nie złożył w wyznaczonym terminie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą oraz o przedłużenie ważności wniesionego wadium w związku z czym jego oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust.1 pkt.12) ustawy Pzp.
W dniu 07.06.2021r. (przed upływem terminu związania ofertą) Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu o czym poinformował Wykonawcę poprzez przesłanie drogą elektroniczną (e-mail) informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, w której zaprosił Wykonawcę do podpisania umowy w dn. 15.06.2021r. w godz. 10:00-12:00.Wykonawca potwierdził odebranie wiadomości wraz z załącznikiem.

W dniu 14.06.2021r. Wykonawca skierował drogą elektroniczną (e-mail) wniosek o zmianę terminu zawarcia umowy na dzień 22.06.2021r. czym jednoznacznie wyraził chęć podpisania umowy na wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia mimo braku przedłużenia terminu związania ofertą. Zamawiający wyraził zgodę na zmianę terminu podpisania umowy na dzień 22.06.2021r.

W dniu 22.06.2021r. Wykonawca przesłał drogą elektroniczną (e-mail) pismo, w którym poinformował Zamawiającego, że: „Wykonawca P.D.B. KEMY Sp. z o.o. informuje, że z przyczyn nie leżących po jego stronie niemożliwe staje się zawarcie umowy dotyczącej w/w postępowania.

Z powodu zmiany sytuacji rynkowej spowodowanej epidemią COVID-19, nastąpił brak możliwości zakupu konkretnego materiału budowlanego wymaganego przez Zamawiającego do realizacji robót będących przedmiotem zamówienia, których Wykonawca nie był w stanie przewidzieć w dniu składania oferty. W załączeniu przekazujemy Pisma od dostawców materiałów poliuretanowych do sprężystego mocowania torowiska, o braku ich dostępności. W związku z powyższym PDB KEMY nie jest w stanie wykonać zamówienia w terminie wymaganym zapisami umownymi, w wyniku czego zmuszony jest do rezygnacji z podpisania umowy w sprawie powyższego zamówienia publicznego”

W związku z sytuacją, że Wykonawca formalnie nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, ponieważ w odpowiedzi na prośbę Zamawiającego nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust.1 pkt.12) ustawy Pzp.

W związku z tym, że wszystkie złożone w przedmiotowym postępowaniu oferty podlegają odrzuceniu, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 2) ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1916775,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1916775,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.