Ogłoszenie z dnia 2025-03-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie dróg stanowiących własność lub oddanych w zarząd Gminy Olsztynek w 2025 roku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZTYNEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743663
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratusz 1
1.5.2.) Miejscowość: Olsztynek
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-015
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 895195453
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@olsztynek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://olsztynek.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bieżące utrzymanie dróg stanowiących własność lub oddanych w zarząd Gminy Olsztynek w 2025 roku.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5260b7b0-3017-4ff7-a75a-3d3caa863b85
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00161095
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018076/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Bieżące utrzymanie dróg stanowiących własność lub oddanych w zarząd Gminy Olsztynek w 2025 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00138431
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 305 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1–5 i 7–14. Z kolei 214 ust. 1 pkt. 11 stanowi, iż
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki określone w niniejszym przepisie. (Ze względu na ograniczoną ilość znaków dalsza treść uzasadnienia zamieszczona w sekcji "Informacje dodatkowe").
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IOS.271.1.9.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja prac polegających na bieżącym utrzymaniu dróg stanowiących własność lub oddanych w zarząd Gminy Olsztynek w 2025 roku.
2. Zamówienie obejmuje wykonywanie robót budowlanych i usług w zakresie napraw, dbałości o należyty stan nawierzchni i poboczy dróg gminnych. W zakres zadania wchodzą następujące czynności:
1) Profilowanie dróg gruntowych za pomocą równiarki drogowej wraz z wałowaniem wałem będącym na wyposażeniu równiarki. Prace te mają na celu likwidację wybojów, ubytków i kolein oraz dokonanie korekty profilu poprzecznego dla poprawy warunków ruchu i umożliwienia swobodnego odpływu wody z korony dróg.
2) Wykonanie doraźnych odwodnień dróg gminnych poprzez pracę koparki podsiębiernej.
3) Transportu nadmiaru gruntu powstałego w ramach korytowania drogi.
4) Dojazd środka transportowego do miejsca składowania materiału, załadunek materiału na środek transportowy, przewóz kruszywa na drogi gminne, rozładunek kruszywa na drodze gminnej w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, wbudowanie kruszywa za pomocą równiarki drogowej, wbudowywany materiał musi zostać odpowiednio zagęszczony.
5) Wbudowanie materiału drogowego w postaci kruszywa łamanego o następujących frakcjach 0 – 31,5 mm, oraz gruzu betonowego o frakcji 0 – 63,00 mm dostarczonego przez Wykonawcę w wybrane odcinki dróg na terenie gminy Olsztynek. Kruszywo musi odpowiadać, co do jakości wymogów wyrobów dopuszczalnych do obrotu i stosowania w budownictwie, w zakresie określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) dotyczącym kruszyw budowlanych. Dostarczone kruszywo musi posiadać odpowiednie certyfikaty lub świadectwa potwierdzające wymagania jakościowe i ekologiczne, atest (aprobatę techniczną) zezwalające na stosowanie w budownictwie drogowym spełniającym aktualną normę PN-EN. Kruszywo powinno być jednorodne bez zanieczyszczeń obcych i bez domieszek gliny. Kruszywo powinno umożliwiać osiągnięcie wskaźnika zagęszczenie: 1,00. Gruz betonowy nie powinien posiadać jakichkolwiek domieszek materiałów obcych. Gruz powinien posiadać wymagane dokumenty zezwalające na wbudowanie w drogi gruntowe. Ponadto kruszywo powinno nadawać się do przeprowadzenia prac polegających m.in. na: korytowaniu drogi, profilowaniu wraz z odpowiednim zagęszczeniem wbudowywanych warstw.
7) Szczegółowy wykaz dróg oraz wielkość prac planowanych do realizacji, został określony w załączniku nr 1 Formularz wyceny - do niniejszego Zaproszenia. Strony zastrzegają, że ilości prac określonych w zaproszeniu są szacowane, a ostateczna ilość prac zostanie określona po ich wykonaniu na podstawie protokołów odbioru robót.
8) Wykonanie obustronnego koszenia poboczy oraz rowów przydrożnych dróg gminnych. Orientacyjny zakres prac został przedstawiony w załączniku nr 2 do niniejszego zaproszenia.
9) Awaryjne odśnieżanie wybranych odcinków dróg gminnych w obszarze zamiejskim.
10) Awaryjne zwalczanie śliskości dróg w obszarze zamiejskim poprzez posypywanie mieszanką solno – piaskową
w proporcjach 70% piasku - 30% soli.
3. Poprzez awaryjne odśnieżanie i zwalczanie śliskości dróg w obszarze zamiejskim rozumie się sytuację wyjątkową, gdy w wyniku intensywnych opadów śniegu, niezbędnym będzie, aby Wykonawca wspomógł w czynnościach zimowego utrzymania dróg innych Wykonawców, którzy realizują te zadania na zlecenie Zamawiającego.
4. Przedmiot zamówienia będzie wykonywany przez Wykonawcę z zapewnieniem środków koniecznych do realizacji zadań objętych przedmiotem zamówienia tj.
1) zapewnieniem odpowiedniego sprzętu m.in.: koparki podsiębiernej, ciągnika z przyczepą, ciągnika z dołączonym pługiem, ciągnika z dołączoną piaskarką, równiarki drogowej wraz z wałem.
2) zapewnieniem osób do obsługi sprzętu oraz realizacji poszczególnych czynności.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45232452-5 - Roboty odwadniające
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7393857763
7.3.3) Ulica: Górna 1
7.3.4) Miejscowość: Olsztynek
7.3.5) Kod pocztowy: 11-015
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARKA KOMUNALNA SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARKA KOMUNALNA SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 802916,42 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-15SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której
mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Wybór trybu zamówienia w trybie z wolnej ręki przy udzielaniu zamówienia spółce komunalnej: Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. przez jednostkę samorządu terytorialnego: Gminę Olsztynek jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa zamówień publicznych. Przy wyborze powyższego trybu rozważono i potwierdzono spełnianie przesłanek ustawowych. Po pierwsze Gmina Olsztynek Uchwałą nr XV-155/2012 Rady Miejskiej w Olsztynku z dnia 28 czerwca 2012 r. oraz aktem założycielskiemu spółki (Repetytorium A nr 12937/2012 z dnia 31grudnia 2012 r.) powołała spółkę do życie i przekazała jej
realizację zadań własnych gminy. Gmina Olsztynek jest jedynym wspólnikiem ww. spółce (patrz: KRS 0000451643).
Wszystkie 41.700 udziały w spółce o łącznej wysokości 20050000,00 zł posiada Gmina Olsztynek. Gmina sprawuje pełną kontrolę nad utworzoną przez siebie spółką jak nad własną jednostką. Gmina Olsztynek ma dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki.
Zgodnie z kolejną przesłanką ponad 90 % działalności Wykonawcy musi dotyczyć wykonywania zadań powierzonych przez zamawiającego. Po analizie średnich przychód osiągnięty przez Gospodarkę Komunalną Sp. z o. o. w odniesieniu do usług, dostaw lub robót za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia ustalono, iż wskaźnik procentowy wynosi: w 2022 r. 97,76%, w 2023r. 98,27%, w 2024 r. 98,03%, w styczniu 2025 r. 97,76 %. Analizy dokonano zgodnie z art. 214 ust. 5 ustawy Pzp. Wiarygodność wyliczeń wskaźnika nie budzi wątpliwości zamawiającego, który rozlicza działalność Spółki na bieżąco.
Spełniona została również ostatnia z przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki. W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynym wspólnikiem spółki jest Gmina Olsztynek która posiada 100 % udziałów w spółce.
INNE PRZETARGI OLSZTYNEK
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w gminie Gronowo Elbląskie" - etap 1
- "Świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania pn. "Budowa budynku wielorodzinnego w Bisztynku" realizowanego przez Społeczną Inicjatywę Mieszkaniową KZN - Warmia i Mazury Sp. z o.o."
- Remont wewnętrznych traktów komunikacyjnych w Muzeum Budownictwa Ludowego - Parku Etnograficznym w Olsztynku - I etap
- Sukcesywne prace remontowe, wykonywane w miarę zgłaszanych potrzeb w Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Ameryce.
więcej: przetargi OLSZTYNEK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dróg gminnych polegający na ułożeniu nakładek asfaltowych na terenie gminy Jaktorów.
- "629-600-002 Inwestycje drogowe na terenie dróg gminnych - Rozbudowa drogi gminnej nr 111208R w km od 0+000 do 1+637,50" w ramach zadania pn.: "Rozbudowa ul. Misztale".
- Remont drogi wojewódzkiej nr 805 na odcinku od km 13+877 do km 13+995 w miejscowości Grabianka, gmina Osieck, powiat otwocki, województwo mazowieckie - nr postępowania 080/25
- Przewóz osób starszych na planowane wycieczki
- Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 570 obręb Sulmierzyce (ul. Borowa w Sulmierzycach) o długości 209,50m
- Budowa przedszkola i żłobka przy ul. Sabały 10 w Zakopanem
więcej: Roboty odwadniające »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.