eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SłupskWykonanie prac pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku



Ogłoszenie z dnia 2025-03-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221221715

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Artura Grottgera 13

1.5.2.) Miejscowość: Słupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: +48598410091

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zimslupsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zimslupsk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99a50546-5b30-452b-9b3d-8f30ec4e31ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00161476

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00013357

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.261.1.2025.ZP7

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew, rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, m.in.: w pasach drogowych, parkach i skwerach oraz cmentarzach komunalnych.
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
1) cięć sanitarnych polegających na usuwaniu wszelkich suchych, uszkodzonych i chorych konarów lub gałęzi nie rokujących szans na dalszy prawidłowy rozwój;
2) cięcia prześwietlające korony drzew poprzez usuwanie krzyżujących się konarów lub gałęzi grożących samoistnym wyłamaniem lub zagęszczających nadmiernie koronę;
3) cięcia korygujące korony drzew poprzez skracanie wybujałych pędów, wyrastających poza obręb korony lub polegających na generalnej zmianie pokroju danego drzewa;
4) cięcia formujące polegające na nadaniu młodym drzewom odpowiedniej formy i pokroju w pierwszych latach po posadzeniu oraz utrzymaniu nadanej wcześniej formy w przypadku starodrzewia;
5) usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych z pąków śpiących;
6) zabezpieczanie ubytków drzew poprzez oczyszczenie i zaimpregnowanie powierzchni ran;
7) pielęgnację pomników przyrody poprzez usuwanie suchych i uszkodzonych konarów lub gałęzi, zabezpieczanie ubytków, wykonywanie oprysków grzybobójczych, zakładanie wiązań elastycznych i sztywnych oraz innych zabiegów wynikających z zapisów Uchwały Rady Miejskiej w Słupsku;
8) zbieranie wszelkich zanieczyszczeń powstałych w wyniku wykonywania prac tj. konary, gałęzie, kora, wióry drewniane i wywiezienie ich do miejsca utylizacji (zagospodarowania);
9) szacunkowa liczba drzew objętych przedmiotem postępowania wskazana w załączniku nr 1a do SWZ może ulec zmianie w zakresie liczby drzew wskazanych w poszczególnych pozycjach.
3. Prace winny być wykonywane zgodnie z przepisami ustawy o ochronie przyrody oraz zgodnie ze sztuką ogrodniczą, obowiązującymi normami, przepisami i wiedzą techniczną.
4. Wykonawca zobowiązany jest przez cały czas trwania robót do utrzymania porządku na terenie objętym pracami oraz miejscach sąsiadujących z terenem prac, które mogą ulec zanieczyszczeniu (np. ciągi piesze, ścieżki rowerowe, jezdnie, pas zieleni przyulicznej itp.)
5. Nie dopuszcza się:
a) wyrzucania zebranych zanieczyszczeń do koszy na śmieci;
b) pozostawiania na terenach sąsiednich zanieczyszczeń powstałych podczas wykonywania prac, zamiatania, zgrabiania, wydmuchiwania zanieczyszczeń na tereny sąsiadujące z obsługiwanymi terenami zieleni.
6. Do wykonywania prac należy stosować sprzęt sprawny technicznie, który użyty zgodnie z przeznaczeniem nie spowoduje zagrożenia dla zdrowia ludzi, zwierząt lub środowiska.
7. Prace przy drzewach wykonywane będą przez pracowników posiadających uprawnienia w tym zakresie, tzn. powinni posiadać uprawnienia do pracy na wysokości oraz obsługi sprzętu mechanicznego i praktykę w tym zakresie.
8. Realizacja przedmiotowego zamówienia będzie odbywała się na podstawie sukcesywnych zleceń udzielanych przez Zamawiającego, na prace objęte zamówieniem, w miarę występujących w tym zakresie potrzeb, stanu zdrowotnego (sanitarnego) drzewostanu na terenach objętych zamówieniem oraz przyznanych środków finansowych na dany rok budżetowy. Zamawiający będzie każdorazowo określał szczegółowo zakres rzeczowy zlecanych prac.
9. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) zapewnienia kompletnego kierownictwa, siły roboczej, materiałów, sprzętu i innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi,
2) organizacji prac podczas wykonywania przedmiotu umowy, która winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach ustawy o ochronie przyrody, dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewniać prawidłowe wykonanie usługi,
3) starannego, należytego i terminowego wykonywania wymaganych prac,
4) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie realizacji umowy dróg, nagrobków, małej architektury (np. ławki, kosze na odpady) itp. Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy i doprowadzenia do stanu poprzedniego,
5) zorganizowania i kierowania wykonywaną usługą w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków p.poż. określonych w przepisach szczegółowych,
6) oznakowania i zabezpieczenia miejsca prowadzonych prac,
7) utrzymania ładu i porządku na terenie świadczonych usług a po zakończeniu do usunięcia poza teren prac wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu prac czystego i nadającego się do użytkowania. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w taki sposób by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum oraz by nie wyrządzić szkód. Wszelkie koszty z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych przy realizacji przedmiotu umowy poniesie Wykonawca,
8) oznakowania pojazdów wykonujących usługę i utrzymania tego oznakowania
w należytym stanie, przez czas wykonywania zleconej usługi w ramach niniejszej umowy,
9) zapewni pracownikom wykonującym prace w terenie odzież roboczą, oznakowaną czytelną nazwą firmy,
10) informowania Zamawiającego o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość realizowanych usług lub termin ich zakończenia,
11) przygotowywanie informacji z wykonanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną i wysyłanie na e-maila Zamawiającego.
12) w przypadku konieczności dokonania kontroli jakości wykonywanego przedmiotu zamówienia, odbioru prac, itp. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić środek transportu do wykonania czynności odbiorczych.
13) w przypadku jeżeli zostanie pozyskane drewno w ramach prowadzonych prac należy je pociąć na odcinki długości 1m i ułożyć w stos, aby umożliwić pomiar. Po dokonaniu obmiaru i odbiorze pozyskanego drewna przez specjalistę ds. lasów w cenie określonej zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Prezydenta Miasta Słupska w sprawie ustalenia cen na drewno pozyskane z terenów Miasta Słupska, Wykonawca zobowiązany będzie do jego wykupu. Jeżeli drewno jest zmurszałe nie kwalifikuje się do sprzedaży należy je zutylizować.
10. Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów powstających w związku z realizacją zamówienia. Na Wykonawcy ciążą obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Wobec powyższego zagospodarowanie wytworzonych odpadów należy przeprowadzić zgodnie z ww. ustawą. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentów potwierdzających zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
11. Za szkody wynikłe w czasie wykonywania zamówienia, jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny jest Wykonawca. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub niewłaściwego wykonania usługi, a także za szkody wyrządzone przez pracowników Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez Wykonawcę należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi posiadać przez cały okres obowiązywania zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł dla jednej i wszystkich szkód,
Wykonawca w terminie 7 dni licząc od dnia zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu dowód zawarcia umowy ubezpieczenia oraz dowód opłacenia składki. Jeżeli okres ubezpieczenia będzie krótszy niż okres trwania niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia ubezpieczenia i przedłożenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie.
Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wszelkich zmianach treści zawartej umowy ubezpieczenia, o której mowa powyżej, w terminie 5 dni od dnia ich wejścia w życie.
12. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia publicznego, dokumentami oraz miejscem wykonania zamówienia. Zamówienie przyjmuje do realizacji bez zastrzeżeń i wykona zakres prac zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z ustawą o ochronie przyrody, zasadami pielęgnacji drzew i wskazaniami Zamawiającego za cenę podaną w ofercie.
13. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy znajdujące się na terenie wykonywanych usług w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
14. Zamawiający wymaga, aby flota wykorzystywana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zawierała co najmniej 10 % pojazdów napędzanych energią elektryczną lub gazem ziemnym.
15. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
16. Zamówienie stanowi jedną integralną całość i nie ma możliwości dzielenia zamówienia na części.
Rezygnacja z podziału na części przede wszystkim wynika z faktu, że w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie świadczył usługi związane z pielęgnacją drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez ZIM w Słupsku. Zamawiający każdorazowo, w zależności od potrzeby będzie zlecał prace oraz wyznaczał zakres ich wykonania. W związku z powyższym stwierdzono, iż nie zachodzi potrzeba podziału niniejszego zamówienia na części.
17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
18. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
19. Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodność oferowanych robót budowlanych, dostaw lub usług z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 675 000,00 zł brutto.
W przedmiotowym postępowaniu, ofertę złożyli:
1) Usługi Ogrodnicze Elitelas Sp z o.o., Durdy, cena brutto: 1 274 270,40 zł,
2) Zakład Usług Leśnych Paweł Godlewski, Dębnica Kaszubska, cena brutto: 1 696 572,00 zł,
3) Konsorcjum: Ogrody Sp. z o.o., Bierkowo – lider, Jantar 2 Sp. z o.o., Słupsk – członek konsorcjum, cena brutto: 1 599 966,00 zł,
4) Zakład Usług Leśnych Artur Miszke, Somino, oferta odrzucona,
5) Arbo Am Sp. z o.o., Bobolice, oferta odrzucona.
Wobec powyższego, stwierdzono, że oferta najwyżej oceniona przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.