Og³oszenie z dnia 2025-03-25
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00172933/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-02
- 2025/BZP 00187522/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-11
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ulicy Norwida w Komorowie-Wsi
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MICHA£OWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269290
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Aleja Powstañców Warszawy 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Regu³y
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-816
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@michalowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.michalowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ulicy Norwida w Komorowie-Wsi
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-bd5bbbcf-5181-43cd-a50b-80a9d813cf21
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00161705
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-03-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00033178/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.16 Przebudowa ul. Norwida w Komorowie-Wsi
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
www.michalowice.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1075893
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Informacje ogólne:
1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy
u¿yciu Platformy zakupowej, która jest dostêpna pod adresem https://platformazakupowa.pl. 2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ
udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie zakupowej.
3) Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy zakupowej znajduj±
siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
4) Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na
https://platformazakupowa.pl., ani logowania. 5) Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania
z us³ug Platformy zakupowej oraz wymagania aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformazakupowa.pl tj.: a) sta³y dostêp do sieci
Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s; b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji:
pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Osx
10 4, Linux, lub ich nowsze wersje; c) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer; d) w³±czona
obs³uga JavaScript; e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf; f) Szyfrowanie na
platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3; g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow±
stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego
Urzêdu Miar. 6) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem
zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania
podpisu osobistego, który wynosi max 5MB. 7) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych
formularzy do: z³o¿enia, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB. 8) W
przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia
technicznego Centrum Wsparcia Klienta dostêpnego pod numerem telefonu (22) 101 02 02 lub drog± elektroniczn± na adres
cwk@platformazakupowa.pl, oraz poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej
https://platformazakupowa.pl/strona/kontakt w zak³adce „Prze¶lij zg³oszenie”. 2. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu
komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ. 3.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania
wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu
platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. 4. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie
zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej
https://platformazakupowa.pl// w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy, 2) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania
ofert/wniosków dostêpnej na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl//. 5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma
obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿
system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO dotycz±cy zbierania danych osobowych bezpo¶rednio od osoby fizycznej, której dane dotycz±, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego Zamawiaj±cy informuje, ¿e: Urz±d Gminy Micha³owice reprezentowany przez Wójta Gminy przetwarza dane zawarte w
ofertach, znajduj±ce siê w publicznie dostêpnych rejestrach (Krajowy Rejestr S±dowy, Centralna Ewidencja i Informacja o
Dzia³alno¶ci Gospodarczej RP, Krajowy Rejestr Karny) w celu prowadzenia postêpowañ w sprawie zamówienia publicznego na
postawie przepisów ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych. W¶ród tych informacji mog± pojawiæ siê
dane, które na gruncie rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „Ogólne Rozporz±dzenie” lub „RODO”), maj± charakter danych osobowych. W ¶wietle
powy¿szego Wójt Gminy informuje, ¿e: 1. Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest GMINA MICHA£OWICE
05-816 Micha³owice, Regu³y ul. Aleja Powstañców Warszawy 1 tel. 22 350 91 91; fax: 22 350 91 01 e-mail:
sekretariat@michalowice.pl 2. W sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych
Panem Piotrem Glen, kontakt pisemny za pomoc± poczty tradycyjnej na adres wskazany powy¿ej b±d¼ email:
daneosobowe@michalowice.pl; 3. Dane osobowe zawarte w ofertach s± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze oraz nastêpuj±ce przepisy prawa:
ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. Dz.U. 2024 poz. 1320), rozporz±dzenia Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub
o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415), ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach (tj. Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.). 4. Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu w³asnym
postêpowañ o udzielenie zamówieñ publicznych. Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postêpowañ mie¶ci siê w
zakresie obowi±zków ustawowych Urzêdu Gminy jako zamawiaj±cego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP. Przetwarzanie tych
danych jest niezbêdne, aby Urz±d Gminy móg³ prawid³owo wype³niaæ na³o¿one na nie obowi±zki.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do up³ywu terminu do ich
wniesienia. 2. W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie
du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu
sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym
mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian±
postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±. 4. Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Zasada
jawno¶ci, o której mowa w art. 74 Pzp ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w
art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ograniczenia zasady jawno¶ci, o których
mowa w ust. 3 i art. 18 ust. 3–6, stosuje siê odpowiednio.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia jest przebudowa drogi wewnêtrznej ul. Norwida w miejscowo¶ci Komorów w gminie Micha³owice, polegaj±ca na:
1) budowie jezdni drogi wewnêtrznej ulicy Norwida wraz z poboczami gruntowymi,
2) budowie zjazdów z drogi wewnêtrznej wraz z poboczami gruntowymi,
3) budowie chodników, w tym doj¶æ do nieruchomo¶ci po³o¿onych w s±siedztwie drogi wewnêtrznej,
4) humusowaniu oraz obsianiu traw± terenów zielonych,
5) budowie sieci kanalizacji deszczowej,
6) wprowadzeniu zmiany sta³ej organizacji ruchu drogowego.
2. Pe³ny zakres Przedmiotu zamówienia okre¶lony jest w dokumentacji technicznej stanowi±cej za³±czniki do niniejszego postêpowania:
1) „Projekt architektoniczno-budowlany”, stanowi±cy Za³±cznik nr 7 do SWZ;
2) „Projekt techniczny” , stanowi±cy Za³±cznik nr 8 do SWZ;
3) „Projekt zagospodarowania terenu”, stanowi±cy Za³±cznik nr 9 do SWZ;
4) „Za³±czniki do projektu budowlanego”, stanowi±cy Za³±cznik nr 10 do SWZ;
5) „Szczegó³owe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych”, stanowi±ce Za³±cznik nr 11 do SWZ;
6) „Przedmiar”, stanowi±cy Za³±cznik nr 12 do SWZ;
7) „Projekt sta³ej organizacji ruchu”, stanowi±cy Za³±cznik nr 13 do SWZ.
3. Wykonawca realizuj±cy przedmiot zamówienia bêdzie zobowi±zany do:
1) realizacji robót budowlanych, sk³adaj±cych siê na przedmiot zamówienia, kompleksowo zgodnie z zakresem rzeczowym, ujêtym w dokumentacji technicznej;
2) stosowania siê do tre¶ci wszystkich uzgodnieñ i decyzji wydanych przez osoby Przedstawiciela/i Zamawiaj±cego;
3) wykonania dokumentacji powykonawczej - kompletowanej przez Wykonawcê sukcesywnie, zgodnie z postêpem prac i musi byæ dostêpna do wgl±du na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. W sk³ad dokumentacji powykonawczej wchodz± m.in. projekty powykonawcze, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza wprowadzona do zasobów i potwierdzona przez w³a¶ciwy organ wraz z o¶wiadczeniem geodety o tre¶ci okre¶lonej w przepisach prawa budowlanego w 3 egz., sprawozdania (operat) z badañ zagêszczeñ gruntów, protoko³y odbioru dróg dokonanych przez ich zarz±dcê, protoko³y od gestorów sieci, którym nale¿a³o powierzyæ nadzór nad wykonaniem robót, protoko³y pomiarów, badañ i sprawdzeñ, atesty, certyfikaty, dopuszczenia do stosowania w Polsce, wype³niony Dziennik budowy, o¶wiadczenie kierownika budowy o zgodno¶ci wykonania Przedmiotu zamówienia z dokumentacj± projektow± oraz inne dokumenty dotycz±ce Przedmiotu zamówienia wykonanego przez Wykonawcê, niezbêdne do dopuszczenia Przedmiotu zamówienia do u¿ytkowania. Skompletowana dokumentacja powykonawcza winna zostaæ przekazana Zamawiaj±cemu przez Wykonawcê wraz ze zg³oszeniem przez Wykonawcê zakoñczenia realizacji Przedmiotu zamówienia. Koszty zwi±zane z opracowaniem przez Wykonawcê dokumentacji powykonawczej powinny zostaæ zawarte w wynagrodzeniu okre¶lonym w ofercie Wykonawcy. Dokumentacja powykonawcza powinna zostaæ przekazana w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej,
4) pozostawienia przejezdnego odcinka drogi w celu umo¿liwienia dojazdu do posesji mieszkañcom, w sytuacji je¶li wykonywane roboty bêd± kolidowa³y z dostêpem do posesji, powiadomienie mieszkañców w formie informacji wrzuconej do skrzynki w terminie co najmniej 5 dni roboczych przed dat± rozpoczêcia robót uniemo¿liwiaj±cych dojazd do posesji,
5) utrzymania miejsca robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, bezzw³ocznego usuwania zbêdnych materia³ów, odpadów, niepotrzebnych urz±dzeñ prowizorycznych oraz zachowania czysto¶ci i porz±dku,
6) przerwania robót na ¿±danie Zamawiaj±cego oraz zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem,
7) wykonywania prac rêcznie, w sytuacjach, których uzasadnia to lokalizacja lub specyficzne warunki wykonania je¶li niemo¿liwe bêdzie u¿ycie sprzêtu,
8) wywozu odpadów i pozosta³o¶ci po pracach we w³asnym zakresie i na w³asny koszt do podmiotów uprawnionych do ich odbioru. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonywania wszystkich obowi±zków wytwórcy i posiadacza odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach i ma obowi±zek zagospodarowania odpadów powsta³ych podczas realizacji niniejszego zamówienia, zgodnie z ustaw± o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wykonawca jest wytwórc± odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Wykonawca w trakcie realizacji Przedmiotu zamówienia ma obowi±zek poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a je¿eli z przyczyn technologicznych jest to niemo¿liwe lub nieuzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania na w³asny koszt powsta³ych odpadów do utylizacji. Wykonawca ma obowi±zek przedstawienia dokumentów potwierdzaj±cych oddanie odpadów podmiotowi uprawnionemu do ich odbioru i przetwarzania,
9) zabezpieczenia wszystkich drzew, krzewów oraz ro¶lin wieloletnich (ochrona równie¿ bry³y korzeniowej), które znajduj± siê w miejscach, gdzie mo¿e nast±piæ ich uszkodzenie oraz prowadziæ prace i sposób ograniczaj±cy do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej na terenie prowadzonych prac, (zgodnie z ustaleniami obowi±zuj±cymi w UG),
10) odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz usuniêcia uszkodzonych ro¶lin i posadzenia nowych ro¶lin w uzgodnieniu z Inspektorem ds. zieleni/Referatem Ochrony ¦rodowiska Urzêdu Gminy Micha³owice, na swój koszt,
11) usuniêcia na swój koszt wszelkich szkód, powsta³ych w trakcie wykonywania prac w szczególno¶ci dotycz±cych uszkodzeñ istniej±cych nawierzchni, instalacji, obiektów ma³ej architektury, w uzgodnieniu z odpowiednim Referatem Urzêdu Gminy Micha³owice,
12) zachowania i nieuszkadzania oznaczeñ geodezyjnych, a w przypadku jakiegokolwiek ich naruszenia Wykonawca na swój koszt odtworzy znaki geodezyjne w uzgodnieniu z odpowiednim Referatem Urzêdu Gminy Micha³owice,
13) wykonania robót zgodnie ze sztuk± budowlan±, obowi±zuj±cymi odpowiednimi przepisami i wymogami bhp.,
14) ka¿dorazowego pozostawienia, po zakoñczeniu prac, miejsca wykonywania prac czystego, tj. wolnego od odpadów, pozosta³o¶ci budowlanych i innych elementów odpadowych powstaj±cych podczas realizacji robót.
4. Wykonawca zobowi±zany jest do stosowania tylko fabrycznie nowych materia³ów posiadaj±cych wymagane atesty, ¶wiadectwa i certyfikaty oraz powinny odpowiadaæ wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie okre¶lonym w ustawie Prawo budowlane oraz STWiOR.
5. Wykonawca zobowi±zany jest, na ¿±danie Zamawiaj±cego, okazaæ niezbêdne atesty, ¶wiadectwa i certyfikaty i inne równowa¿ne dokumenty stwierdzaj±ce jako¶æ oraz w³a¶ciwo¶ci materia³ów.
6. Atesty, ¶wiadectwa i certyfikaty i inne równowa¿ne dokumenty stwierdzaj±ce jako¶æ oraz w³a¶ciwo¶ci materia³ów musz± zostaæ zaakceptowane przez inspektora nadzoru inwestorskiego.
7. Wykonawca podczas wykonywania robót jest zobowi±zany zapewniæ przestrzeganie przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeñstwa i higieny pracy, bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia oraz ochrony przeciwpo¿arowej przez osoby przebywaj±ce na terenie prowadzonych robót. Do obowi±zków Wykonawcy nale¿y w szczególno¶ci wykonanie i utrzymanie na w³asny koszt wszelkich zabezpieczeñ i urz±dzeñ niezbêdnych w powy¿szym celu.
8. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami technicznymi opisanymi w dokumentacji projektowej, STWiOR i zakresem rzeczowym ujêtym w Przedmiarze stanowi±cymi za³±czniki do SWZ.
9. Roboty, które sk³adaj± siê na przedmiot zamówienia, bêd± prowadzone w terenie uzbrojonym, wiêc Wykonawca przed przyst±pieniem do robót zobowi±zany jest do powiadomienia w³a¶cicieli sieci o zamiarze prowadzenia robót. Nale¿y wyegzekwowaæ od w³a¶cicieli sieci oznaczenie wszystkich urz±dzeñ znajduj±cych siê w zasiêgu objêtego robotami. Wykonawca zobowi±zany jest do regulacji odkrytych urz±dzeñ do poziomu wykonywanej nawierzchni w uzgodnieniu z w³a¶cicielami urz±dzeñ.
10. W przypadku uszkodzenia zasuw, hydrantów, studni i innych urz±dzeñ znajduj±cych siê w pasie drogowym, Wykonawca zobowi±zany jest do bezzw³ocznej ich naprawy na koszt w³asny oraz powiadomienia o uszkodzeniu w³a¶ciciela urz±dzenia.
11. Wykonawca jest zobowi±zany chroniæ przed uszkodzeniem lub kradzie¿± wykonane przez siebie roboty i materia³y przeznaczone do wykonania robót, do dnia odbioru koñcowego robót, z wy³±czeniem wykonanych robót przyjêtych przez Zamawiaj±cego do u¿ytkowania.
12. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowi±zany bêdzie do ¶cis³ej wspó³pracy z Wykonawc± ¶wiadcz±cym us³ugi odbioru odpadów na terenie Gminy Micha³owice (m.in. pomocy przy odbiorze odpadów z nieruchomo¶ci przyleg³ych do pasa drogowego, na którym prowadzone s± prace, je¿eli bêdzie taka potrzeba).
13. Za bezpieczeñstwo ruchu w obrêbie odcinka, na którym wykonywane bêd± roboty, od chwili rozpoczêcia robót, a¿ do chwili ich zakoñczenia na danym odcinku, odpowiedzialny jest Wykonawca.
14. W kwestii tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zany bêdzie do:
1) sporz±dzenia w porozumieniu z zamawiaj±cym projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas realizacji robót oraz uzyskania wszystkich niezbêdnych uzgodnieñ i zatwierdzeñ sporz±dzonego projektu przez w³a¶ciwe organy w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy,
2) wprowadzenia w terenie oznakowania drogowego zgodnie ze sporz±dzonym, uzgodnionym i zatwierdzonym projektem,
3) usuniêcia w terenie tymczasowego oznakowania drogowego po zakoñczeniu realizacji robót.
15. Wykonawca realizuj±cy przedmiot zamówienia przejmie od Zarz±dcy drogi niezbêdny do wykonania robót pas drogowy, ³±cznie z uzyskaniem stosownej decyzji administracyjnej oraz pokryje niezbêdne koszty w tym zakresie.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: 7. Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ powtarzaj±cych, o których mowa w art. 214
ust. 1 pkt 7 Pzp. w zakresie to¿samym z przedmiotem zamówienia podstawowego, na poni¿szych warunkach:
1) stanowiæ bêd± nie wiêcej ni¿ 50% warto¶ci zamówienia podstawowego;
2) udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego w sytuacji zaistnienia potrzeby ich udzielenia i posiadania przez Zamawiaj±cego ¶rodków finansowych;
3) ostateczne warunki zamówienia zostan± sprecyzowane w tre¶ci umowy, która zostanie ustalona w wyniku negocjacji miêdzy Zamawiaj±cym i Wykonawc±;
4) zakres i wysoko¶æ kar zostanie uwzglêdniony odpowiednio do warto¶ci i zakresu i warto¶ci zamówienia podobnego;
5) udzielenie zamówienia jest wy³±cznym prawem Zamawiaj±cego a nieudzielenie takiego zamówienia nie mo¿e byæ podstaw± roszczeñ Wykonawcy o udzielenie takiego zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniuZamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³:
1) Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej o ile podmiot ubiegaj±cy siê o zamówienie publiczne prowadzi dzia³alno¶æ gospodarcz±. O zamówienie publiczne mog± równie¿ ubiegaæ siê osoby fizyczne, które nie prowadz± dzia³alno¶ci gospodarczej, a wiêc nie posiadaj± wpisu ani do KRS, ani do CEIDG.
2) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
a) wpis do rejestru BDO, zgodnie z art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. e ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) je¿eli wykonawca jest wytwórc± odpadów obowi±zanym do prowadzenia ewidencji odpadów lub o¶wiadczenie o braku obowi±zku prowadzenia ewidencji odpadów.
3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³
a) ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci min. 500 000,00 z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych zero groszy).
b) ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z Przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± min. 1 000 000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych zero groszy).
4) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
a) do¶wiadczenie Wykonawcy:
Wykonawca powinien wykazaæ, ¿e w ci±gu ostatnich 5 lat przed terminem sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, wykona³ i/lub wykonuje nale¿ycie i zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz prawid³owo ukoñczy³ co najmniej:
• 2 roboty polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o d³ugo¶ci co najmniej 300 (trzystu) metrów ka¿da, z nawierzchni± z kostki brukowej betonowej wraz z budow± systemu odwodnienia w postaci kanalizacji deszczowej.
b) dysponowania osobami:
Wykonawca potwierdzi spe³nianie niniejszego warunku udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wyka¿e, ¿e bêdzie w stanie skierowaæ do realizacji zamówienia publicznego ni¿ej wymienione osoby:
• min. 1 osobê (kierownik budowy) posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ,
• min. 1 osobê (kierownik robót) posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ,
Informacje dodatkowe:
W ka¿dym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie okre¶lonych uprawnieñ budowlanych przez osobê wskazywan± do pe³nienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powy¿ej, Zamawiaj±cy dopuszcza posiadanie przez tak± osobê uprawnieñ wydanych na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnieñ maj±c na wzglêdzie zakres uprawnieñ niezbêdny do realizacji zamówienia lub jest szerszy.
Dopuszcza siê równie¿ kwalifikacje, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.) zgodnie z którymi przynale¿no¶æ do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego nie jest wymagana od obywateli pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
5) dysponowania sprzêtem:
Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w tym zakresie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W przypadku podmiotów ubiegaj±cych siê o zamówienie publiczne prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow±:
1) krajowych:
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej o ile podmiot ubiegaj±cy siê o zamówienie publiczne prowadzi dzia³alno¶æ gospodarcz± lub zawodow±;
2) zagranicznych:
dokument potwierdzaj±cy, ¿e jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania,
wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
2. Wykaz wykonanych robót potwierdzaj±cy opisany warunek wraz z dowodami potwierdzaj±cymi nale¿yte wykonanie tych robót - z wykorzystaniem za³±cznika nr 4 do SWZ.
Do ka¿dej pozycji wykazu nale¿y za³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy wskazane roboty budowalne te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty.
3. Wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia publicznego skierowanych przez Wykonawcê – z wykorzystaniem Za³±cznika nr 5 do SWZ.
4. Wpis do rejestru BDO, je¿eli Wykonawca jest wytwórc± odpadów obowi±zanym do prowadzenia ewidencji odpadów lub o¶wiadczenie o braku obowi±zku prowadzenia ewidencji odpadów
5. Informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, wystawion± w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem
6. Dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z Przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Przystêpuj±c do przetargu Wykonawca zobowi±zany jest w terminie do sk³adania ofert wnie¶æ wadium: 25 000,00 z³.6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub wiêcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spó³ki cywilne) ofertamusi spe³niaæ wymagania okre¶lone w art. 58 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiaj± Pe³nomocnika do reprezentowania
ich w niniejszym postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty celu ustalenia podmiotu uprawnionego do wystêpowania w imieniu
Wykonawców w sposób umo¿liwiaj±cy ich identyfikacjê.
3. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika jaki
zakres rzeczowy zamówienia realizowaæ zamierzaj± poszczególni Wykonawcy.
5. W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdziale VI
wymagane jest za³±czenie do oferty o¶wiadczenia i przed³o¿enia na wezwanie dokumentów dla ka¿dego konsorcjanta
oddzielnie.
6. Zamawiaj±cy w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, w odniesieniu do warunku
dotycz±cego:
1) sytuacji ekonomicznej – musi spe³niaæ w ca³o¶ci przynajmniej jeden z Wykonawców;
2) sytuacji finansowej - dopuszcza ³±czne spe³nienie warunku przez Wykonawców;
3) zdolno¶ci dot. do¶wiadczenia Wykonawcy – musi spe³niaæ w ca³o¶ci przynajmniej jeden z Wykonawców;
4) zdolno¶ci technicznej (personel, sprzêt) - dopuszcza ³±czne spe³nienie warunku przez Wykonawców.
7. W przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek
udzia³u jest spe³niony, je¿eli Wykonawca, ubiegaj±cy siê o zamówienie wspólnie z innymi wykonawcami, i który dostarcza
potencja³ na potrzeby spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu w zakresie wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub
do¶wiadczenia, ma obowi±zek osobi¶cie wykonaæ tê czê¶æ zamówienia (kluczowy zakres), dla której te zdolno¶ci s±
wymagane.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy zmiany postanowieñ zawartej z Wykonawc± umowy oraz ich warunki okre¶li³ w "Projekcie umowy"stanowi±cym Za³±cznik do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-04-10 12:30
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-10 13:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-05-09
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa placu zabaw w Witaszycach (FS Witaszyce)" - etap I
- Naprawy dróg gminnych o nawierzchni mineralno-asfaltowej
- Przebudowa dróg na terenie m. Moderówka (dz. o nr ewid. 1695) oraz m. Jaszczew (dz. o nr ewid. 672/671)
- Przebudowa drogi transportu rolnego w Burgrabicach do cmentarza i boiska w ramach zadania bud¿etowego "Modernizacja drogi transportu rolnego w Burgrabicach"
- Remont ulicy St. Kuczmerowicza w Czempiniu
- "Modernizacja ulic w Rumi z podzia³em na czê¶ci".
wiêcej: Oznakowanie drogowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.