eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa GórniczaZadanie A "Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze (...)". Zadanie B "(...) przy ul. Królewskiej (...)." Zadanie C "(...) przy ul. Białej Przemszy (...)".



Ogłoszenie z dnia 2025-03-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zadanie A „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze (...)". Zadanie B „(...) przy ul. Królewskiej (...)." Zadanie C „(...) przy ul. Białej Przemszy (...)".

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Górnicza

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255312

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Graniczna 21

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: infrastruktura@dg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5823

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://dg.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zadanie A „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze (...)". Zadanie B „(...) przy ul. Królewskiej (...)." Zadanie C „(...) przy ul. Białej Przemszy (...)".

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-613168f3-ee9c-4592-9a1f-ebeee1bc55f5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00161885

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00021575

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.WIN.271.4.1.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie A „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze oraz świadczenie usług grzebalnych dla ludności”, obejmuje:
1) Świadczenie usług grzebalnych dla ludności.
2) Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS.
3) Utrzymanie porządku i czystości na terenie całego cmentarza, parkingu i terenie przyległym do tereny cmentarza oraz 0.5 m od ogrodzenia, tj.: wykaszanie trawy i liści, zamiatanie alejek, odśnieżanie, usuwanie śliskości na alejkach.
4) Utrzymanie w należytym stanie mogił osób pochowanych z MOPS.
5) Nadzorowanie i utrzymanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza, tj.: kaplicy, budynku administracyjnego, ogrodzenia.
6) Wykonywanie napraw i konserwacji obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.
7) Pobieranie opłat za usługi świadczone na cmentarzu zgodnie z Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej
w Dąbrowie Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej (ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze).
8) Dokonywanie uzgodnień w zakresie organizacji pogrzebu wykonywanego przez firmy pogrzebowe oraz pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i obiektach na nim zlokalizowanych przez podmioty świadczące usługi pogrzebowe.
9) Prowadzenie elektronicznej ewidencji grobów.

Uwaga: Dotychczasowa ewidencja elektroniczna prowadzona jest w systemie EWGROB.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera §4, §5, §6, §7 oraz §8 projektu umowy dla Zadania A stanowiący załącznik nr 4 A
do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

98371110-8 - Usługi cmentarne

98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne

4.5.5.) Wartość części: 495000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie B „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Królewskiej (w dzielnicy Tucznawa) oraz świadczenie usług grzebalnych dla ludności”, obejmuje:

1) Świadczenie usług grzebalnych dla ludności.
2) Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS.
3) Utrzymanie porządku i czystości na terenie całego cmentarza, parkingu i terenie przyległym do tereny cmentarza oraz 0.5 m od ogrodzenia, tj.: wykaszanie trawy i liści, zamiatanie alejek, odśnieżanie, usuwanie śliskości na alejkach.
4) Utrzymanie w należytym stanie mogił osób pochowanych z MOPS.
5) Nadzorowanie i utrzymanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza, tj.: kaplicy, budynku administracyjnego, ogrodzenia.
6) Wykonywanie napraw i konserwacji obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.
7) Pobieranie opłat za usługi świadczone na cmentarzu zgodnie z Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej
w Dąbrowie Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej (ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze).
8) Dokonywanie uzgodnień w zakresie organizacji pogrzebu wykonywanego przez firmy pogrzebowe oraz pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i obiektach na nim zlokalizowanych przez podmioty świadczące usługi pogrzebowe.
9) Prowadzenie elektronicznej ewidencji grobów.

Uwaga: Dotychczasowa ewidencja elektroniczna prowadzona jest w systemie EWGROB.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera §4, §5, §6, §7 oraz §8 projektu umowy dla Zadania B stanowiący załącznik nr 4 B do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

98371110-8 - Usługi cmentarne

98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne

4.5.5.) Wartość części: 271333,44 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie C „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Białej Przemszy (w dzielnicy Okradzionów) oraz świadczenie usług grzebalnych dla ludności”, obejmuje:
1) Świadczenie usług grzebalnych dla ludności.
2) Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS.
3) Utrzymanie porządku i czystości na terenie całego cmentarza, parkingu i terenie przyległym do tereny cmentarza oraz 0.5 m od ogrodzenia, tj.: wykaszanie trawy i liści, zamiatanie alejek, odśnieżanie, usuwanie śliskości na alejkach.
4) Utrzymanie w należytym stanie mogił osób pochowanych z MOPS.
5) Nadzorowanie i utrzymanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza..
6) Wykonywanie napraw i konserwacji obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.
7) Pobieranie opłat za usługi świadczone na cmentarzu zgodnie z Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej
w Dąbrowie Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej (ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze).
8) Dokonywanie uzgodnień w zakresie organizacji pogrzebu wykonywanego przez firmy pogrzebowe oraz pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i obiektach na nim zlokalizowanych przez podmioty świadczące usługi pogrzebowe.
9) Prowadzenie elektronicznej ewidencji grobów.
Dotychczasowa ewidencja elektroniczna prowadzona jest w systemie EWGROB.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera §4, §5, §6, §7 oraz §8 projektu umowy dla Zadania C stanowiący załącznik nr 4 C do SWZ.

WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIANIA PRZEZ WYKONAWCĘ LUB PODWYKONAWCĘ OSÓB NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY
1) Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę lub podwykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj. wykonujące czynności polegające na utrzymaniu i zarządzaniu cmentarzem (z wyłączeniem prowadzenia elektronicznej ewidencji grobów) zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465).
2) Szczegółowe informacje zawarte zostały w § 6 ust. 3 projektu umów stanowiących załącznik nr 4A, 4B i 4C do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

98371110-8 - Usługi cmentarne

98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne

4.5.5.) Wartość części: 147600,14 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 450000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 666000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 450000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: F.U. MartynaTylec

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6252285324

7.3.3) Ulica: ul. Łazy Błędowskie 90

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

7.3.5) Kod pocztowy: 41-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

1. Firma Handlowo Usługowa Henryk Pikul 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Łazy Błędowskie 90- zakres:
1) Świadczenie usług grzebalnych dla ludności.
2) Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS.
3) Nadzorowanie i utrzymanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.
4) Wykonanie napraw i konserwacji obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 450000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-03-01 do 2028-03-01

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 252000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 558000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 252000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: F.U. Martyna Tylec

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6292436545

7.3.3) Ulica: ul. Łazy Błędowskie 90

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

7.3.5) Kod pocztowy: 41-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Firma Handlowo Usługowa Henryk Pikul 41-300 Dabrowa Górnicza, ul. Łazy Błędowskie 90 -zakres:
1) Świadczenie usług grzebalnych dla ludności.
2) Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS.
3) Nadzorowanie i utrzymywanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.
4) Wykonywanie napraw i konserwacji obiektów znajdujących się na terenie cmentarza.


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 252000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-03-01 do 2028-03-01

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 147600,14 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 432000 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 147600,14 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Wielobranżowa „GIGANT” Sławomir Wita

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6290017531

7.3.3) Ulica: ul. Białej Przemszy 5

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

7.3.5) Kod pocztowy: 42-523

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 147600,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-03-01 do 2028-03-01

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

I. Pełna nazwa zamówienia :
Zadanie A „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze oraz świadczenie usług grzebalnych dla ludności”
Zadanie B „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Królewskiej(w dzielnicy Tucznawa) oraz świadczenie usług grzebalnych dla ludności”
Zadanie C „Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Białej Przemszy (w dzielnicy Okradzionów) oraz świadczenie usług grzebalnych dla ludności”.

II. Dot. Zadania A, B i C.
Uszczegółowienie sekcji VIII UMOWA , pkt 8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
1. Umowa zostaje zawarta na okres 36 miesięcy od dnia 01.03.2025 do 01.03.2028 z zastrzeżeniem § 2 ust. 2. zgodnie z którym,
"2. Umowa ulega rozwiązaniu w przypadku przekazania zadania polegającego na administrowaniu 
i zarządzaniu cmentarzami innemu podmiotowi:
2.1. W przypadku przekazania zadania własnego gminy, związanego z zarządzaniem i administrowaniem cmentarzem innemu podmiotowi umowa ulega rozwiązaniu, bez prawa do wynagrodzenia Wykonawcy za okres pozostały do dnia jej realizacji określonego w § 2 ust. 1.
2.2. Gwarantowana liczba miesięcy realizacji umowy – 12 miesięcy".

III. Dot. sekcji VIII UMOWA dla Zadania C (dla części 3):
Zamawiający po poprawie oczywistej omyłki dla Zadania C dokonał zmiany w zryczałtowanym wynagrodzeniu w całym okresie trwania umowy w wysokości:
netto: 136 666,67 złotych
plus podatek VAT: 10 933,33 złotych
brutto: 147 600,00 złotych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.