eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rajcza"Opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy" - II postępowanie



Ogłoszenie z dnia 2025-03-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy” – II postępowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1

1.5.2.) Miejscowość: Rajcza

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0a37003c-95d4-4ca6-8e84-6d738437bbb2

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy” – II postępowanie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a37003c-95d4-4ca6-8e84-6d738437bbb2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00162437

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00129370

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.TPBN.5.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego gminy Rajcza w granicach administracyjnych gminy wraz z uzasadnieniem, prognozą oddziaływania na środowisko i ekofizjografią w oparciu o uchwałę Nr XI/65/2024 Rady Gminy Rajcza z dnia 15 listopada 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Rajcza. Planem ogólnym obejmuje się teren w granicach administracyjnych gminy Rajcza, tj. teren o powierzchni 13 169 ha.
2. Przedmiot zamówienia należy opracować zgodnie z należytą starannością oraz zgodnie z zasadami wiedzy urbanistycznej i technicznej oraz obowiązującymi przepisami i normami, w szczególności z:
a) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130);
b) ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. 2021 r., poz. 214);
c) ustawą z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024 r., poz. 1151),
d) ustawą z dnia 3 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112);
e) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.);
f) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758);
g) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełniania zabudowy w planie ogólnym (Dz. U. 2024, poz. 729);
h) rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916 ze zm.) wraz z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 24 października 2023r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zbioru danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. 2023, poz. 2409);
i) rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. nr 155 poz. 1298);
j) wymogami zawartymi w ustawach i przepisach odrębnych odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a także planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska, ochrony przyrody, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów leśnych i rolnych, rewitalizacji itd. oraz ochrony danych osobowych;
k) z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy,
l) z uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego oraz innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg;
m) innymi przepisami prawa związanymi z przedmiotem zamówienia.
3. Opracowanie stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać uwzględniając uwarunkowania rozwoju przestrzennego gminy oraz zgodnie z:
a) obowiązującym na terenie gminy miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego http://bip.ugrajcza.rekord.com.pl/6096;
b) Uchwałą nr XI/65/2024 Rady Gminy Rajcza z dnia 15 listopada 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Rajcza (dostępna w BIP Zamawiającego) – załącznik nr 9 do SWZ
4. Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) Rozpoznania stopnia dostępności materiałów koniecznych do realizacji zamówienia w urzędach i instytucjach dysponujących tymi materiałami oraz pozyskania tych materiałów na własny koszt, jeżeli pozyskanie wiązać się będzie z kosztami;
b) Dokonania inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania;
c) Sporządzenia opracowania ekofizjologicznego;
d) Przygotowania projektów pism do instytucji, ogłoszeń, obwieszczeń wymaganych ustawą;
e) Opracowania koncepcji planu ogólnego;
f) Opracowania projektu planu ogólnego w zakresie zgodnym z art. 13a-13i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z uwzględnieniem rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów;
g) Opracowania prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2024 poz. 1112 z późn.zm.);
h) Sporządzenia opracowania ekofizjograficznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155 poz. 1298),
i) Przygotowania projektów i wzorów pism oraz projektów innych dokumentów wymaganych procedurą sporządzania planu ogólnego;
j) Przygotowania projektów dokumentów związanych z procedowanym planem ogólnym nie wynikających bezpośrednio z przepisów prawa;
k) Dokonania korekty projektu koniecznej do wykonania w wyniku procedury opiniowania uzgadniania, a także rozpatrzenia uwag;
l) Uczestniczenia w posiedzeniach dotyczących przygotowywanych projektów planów, publicznej debacie nad przyjętymi w projektach planów rozwiązaniami, w sesji Rady Gminy dotyczącej uchwalenia przygotowanych planów a także wszelkich innych koniecznych do zorganizowania i odbycia spotkaniach dotyczących właściwego przygotowania projektu planu ogólnego;
m) Przygotowania odpowiedzi na wpływające do urzędu pisma lub wystąpień dotyczących procedowanego planu ogólnego do organów/instytucji;
n) Przygotowania projektów dokumentów, tzn. treści obwieszczeń, uchwał, zawiadomień i korespondencji, niezbędnych dla poprawności czynności procedury formalno-prawnej prowadzonej przez Zamawiającego, wymienionych w art. 13i ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
o) Przygotowania dokumentacji niezbędnej dla poprawności czynności procedury formalno-prawnej prowadzonej przez Zamawiającego, wymienionych w art. 13i ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
p) Opracowania plików app oraz GML dla procedowanych uchwał;
q) Opracowania materiałów lub plików wynikających ze zmiany ustawy,
r) Wykonania kopii dokumentacji projektowej celem przekazania do sprawdzenia Wojewodzie Śląskiemu;
s) Wykonania projektu planu ogólnego w formatach GIS;

4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 239850,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 239850,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 239850,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Piotr Łapeta, mPlan Biuro Planowania Przestrzennego Piotr Łapeta

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Małgorzata Łapeta, Syntax Biuro Planowania Przestrzennego Małgorzata Łapeta

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6312699378

7.3.3) Ulica: Raciborska 1A/6

7.3.4) Miejscowość: Gliwice

7.3.5) Kod pocztowy: 44-100

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 239850,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamówienia udzielono firmie IKADO M. Łapeta, P. Łapeta Spółka Cywilna, ul. Raciborska 1A/6, 44-100 Gliwice, NIP: 6312699378, w której Piotr Łapeta – wspólnik spółki cywilnej, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: mPlan Biuro Planowania Przestrzennego Piotr Łapeta, z siedzibą: ul. Raciborska 1A/6, Gliwice 44-100, NIP: 6462130651, upoważniony został jednoosobowo do reprezentowania spółki na podstawie umowy spółki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.