eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RudnikZagospodarowanie terenu zespołu pałacowo- parkowego w Sławikowie - rewitalizacja terenów zielonych



Ogłoszenie z dnia 2025-03-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zagospodarowanie terenu zespołu pałacowo- parkowego w Sławikowie - rewitalizacja terenów zielonych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rudnik

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258523

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kozielska1

1.5.2.) Miejscowość: Rudnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-411

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 60 59 100

1.5.8.) Numer faksu: 32 60 59 123

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina-rudnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-rudnik.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-51fee5a4-5abc-4319-a182-45d8043ab27f

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie terenu zespołu pałacowo- parkowego w Sławikowie - rewitalizacja terenów zielonych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51fee5a4-5abc-4319-a182-45d8043ab27f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00162626

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027857/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zagospodarowanie terenu zespołu pałacowo - parkowego w Sławikowie - rewitalizacja terenów zielonych (WFOŚiGW)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00115222

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 274970,55 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pn. Zagospodarowanie terenu zespołu pałacowo– parkowego w Sławikowie -rewitalizacja terenów zielonych”. Zamówienie realizowane jest w ramach dofinansowania z WFOŚIGW w Katowicach.

.2. Opis inwestycji ujęty we wniosku z WFOŚIGW w Katowicach:
Nazwa zadania„ Zagospodarowanie terenu zespołu pałacowo – parkowego w Sławikowie”
Zakres rzeczowy opisany w harmonogramie wniosku:
1)-ścinanie drzew – 38 szt ,
2) karczowanie drzew- 122 szt,
3) podcięcie istniejących drzew - 5 szt,
4) zakup sadzonek drzew liściastych - 23 szt,
5) zakup sadzonek drzew iglastych – 19 szt ,
6) zakup sadzonek krzewów liściastych – 1008 szt,
7) zakup sadzonek krzewów iglastych – 190 szt,
8) zakup sadzonek bylin – 800 szt,
9)zakup sadzonek krzewów róż- 608 szt,
10) zakup sadzonek krzewów ozdobnych – 20 szt ,
11) zakup sadzonek krzewów liściastych /żywopłotowych – 270 szt

3. Szczegółowy opis/zakres objęty przedmiotem zamówienia oraz sposób wykonania usługi znajduje się w „Opisie Przedmiotu zamówienia (OPZ),” który stanowi załącznik Nr 1 do SWZ i określa:
- załącznik nr 1a do OPZ - Wykaz drzew/krzewów przewidywanych do usunięcia, działka ewidencyjna nr 337/20,
-załącznik nr 2a do OPZ- wykaz nasadzeń drzew i krzewów,
- załącznik nr 3ado OPZ - przedmiary - 2 szt,
- harmonogram rzeczowo finansowy
- pozwolenie Nr K/1031/2024 z dnia 23.08.2024r. Śląskiego Wojewódzkiego konserwatora Zabytków w Katowicach na prowadzenie r prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków- teren nieruchomości nr 337/20 - Zespół Pałacowo– Parkowy w Sławikowie wpisany do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod numerem A/746/2021 z dnia 14.01.2021r.
- decyzja Nr K/115/2025 z dnia 7 luty 2025r. - dot. zmiany termin ważności pozwolenia z 01.03.2025r na 31.12.2025r.

4.Ubezpieczenie
Zamawiający wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia prac zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w Projekcie umowy o którym mowa w § 6ust.3.

5. Przedmiotowe środki dowodowe.
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.

6 Wizja lokalna – Zamawiający nie przewiduje wizji lokalnej.


7. Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części:
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie, a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług ze sobą związanych. Rozdzielenie usług groziłoby niedającym się wyeliminować problemom organizacyjnym związanych z odpowiedzialnością za poszczególne elementy prac wykonywanych przez różnych Wykonawców.
2) Przy tego typu usługach nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za daną usługę (przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom).Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wielu wykonawców.
3) Wykonawcy powielaliby koszty pośrednie prac, co wpływałoby na koszty całej usługi. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną
wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu w sytuacji, w której składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie.
4) Każdy z Wykonawców w cenę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co
zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego.
5) Podział zamówienia powodowałby ryzyko, w którym unieważnienie jednej z części postępowania zagroziłby problemem realizacji zadania na terenie gminy Rudnik.

Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw - zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty Wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

03121100-6 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 313350,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 439569,41 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 313350,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ASJ HORTUS Sp zo.o

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6392011963

7.3.3) Ulica: Raciborska 9

7.3.4) Miejscowość: Rudy

7.3.5) Kod pocztowy: 47-430

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 313350,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.